کنجد کاهش دهنده کلسترول خون

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون خواص کنجد,فواید کنجد,کنجد درمانی,خاصیت کنجد,خواص کنجد درمانی,خواص کنجد برای پوست,خواص کنجد برای مو,خواص کنجد برای جوانی,خواص کنجد برای بارداری,خواص خوردن کنجد,فواید کنجد خام,فواید کنجد پخته

اثرات مفید عرق کاسنی روی کبد

اثرات مفید عرق کاسنی روی کبد

اثرات مفید عرق کاسنی روی کبد خواص عرق کاسنی,فواید عرق کاسنی,عرق کاسنی درمانی,خاصیت عرق کاسنی,خواص عرق کاسنی درمانی,خواص عرق کاسنی برای پوست,خواص عرق کاسنی برای مو,خواص عرق کاسنی برای جوانی,خواص عرق کاسنی …

همه چیز درباره خواص هلیله سیاه

همه چیز درباره خواص هلیله سیاه

همه چیز درباره خواص هلیله سیاه خواص هلیله سیاه,فواید هلیله سیاه,هلیله سیاه درمانی,خاصیت هلیله سیاه,خواص هلیله سیاه درمانی,خواص هلیله سیاه برای پوست,خواص هلیله سیاه برای مو,خواص هلیله سیاه برای جوانی,خواص هلیله سیاه …

شیر نارگیل

شیر نارگیل ,شیر نارگیل کاله,شیر نارگیل خرید,شیر نارگیل از کجا بخریم,شیر نارگیل برای مو,شیر نارگیل خواص,شیر نارگیل برای پوست,شیر نارگیل در بارداری

شیر نارگیل

توضیحاتی در مورد شیر نارگیل

طبق تحقیقات در آسیای شرقی از شیر نارگیل برای طعم دار کردن و البته غنی‌ سازی بسیاری از غذاها استفاده می‌شود.♥ تنها کشوری که در این منطقه از آسیا از شیر نارگیل در تهیه غذاهای خود استفاده نمی‌کند کشور ژاپن می‌باشد. شیر نارگیل بر خلاف آنچه که اکثریت تصور می‌کنند مایعی است که در گوشت میوه نارگیل یافت می‌شود. هر چند از مایع رقیقی که درون میوه نارگیل می‌باشد در تهیه نوشیدنی‌های خوشگوار استفاده می‌شود اما شیر نارگیلی که از تهیه آن در تهیه غذاها استفاده می‌شود از گوشت یا مغز سفید رنگ این میوه گرفته می‌شود. اگر این شیر را به حال خود بگذارید بخش غلیظ آن همانند خامه بر روی آن نمایان می‌شود. اگر شیر به اندازه کافی خنک و سرد باشد لایه غلیظ شکل گرفته در سطح آن به سادگی قابل جداشدن و برداشت است. همیشه نارگیلی را برگزینید که شیر بیشتری در آن موجود باشد. نارگیل را محکم تکان دهید اگر صدای خوردن آب درون آن به اطراف را نشنیدید، بدانید که مغز سفید رنگ نارگیل به سختی از آن جدا خواهد شد. اگر نارگیلی را با پوست و غلاف سبز رنگ یافتید که الیاف‌هایی نیز به آن متصل بود بدانید مغز آن حتما نرم و سفید کرمی می‌باشد. اگر شیر نارگیل را در یخچال نگهداری می‌کنید پیش از استفاده حتما آنرا در مجاورت هوای اتاق قرار دهید تا یکدست شود. نکته: شیر نارگیل می‌تواند به طور مستقیم از مغز میوه نارگیل گرفته شود که در این صورت شیر غلیظ‌تری نسبت به گونه‌های کنسروی و قوطی آن به شما می‌دهد. گونه‌های کنسروی هم گرانتر است و هم شیر نارگیل با پودرهای حل شدنی ترکیب شده و به صورت کنسروی به فروش می‌رسد. این نوع کنسروی که از پودر و شیر غلیظ تهیه می‌شود نیز شیر غنی است. اما بهتر است از آن در تهیه سس و این قبیل کارها بهره برد. اگر مایل بودید تا شیر غلیظ‌تری به دست آورید باید از تعداد بیشتری نارگیل استفاده کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص شیر نارگیل برای مو و پوست در بارداری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

شیر نارگیل چیست

شیر نارگیل در واقع یک مایع غلیظ سفید رنگ و مغذی است که از ترکیب آب نارگیل و گوشت سفید نارگیل که در مخلوط کن با هم مخلوط شده اند به دست می آید. شیر نارگیل به عنوان جایگزین لبنیات برای تهیه انواع نوشیدنی ها و اسموتی ها در افراد گیاهخوار و وگان و خام گیاهخوار و افراد حساس به شیر استفاده می شود. شیر نارگیل حاوی مقادیر بالایی چربی مفید به نام لوریک اسید است که به راحتی جذب شده و باعث افزایش انرژی بدن می شود.

شیر نارگیل و کاهش کلسترول خون

از خواص منحصر بفرد ان می توانیم به این اشاره کنیم که شیر نارگیل کلسترول خون را کاهش می دهد، فشار خون بالا را بهبود می بخشد و از بیماری های قلبی پیشگیری می کند، مصرف روزانه شیر نارگیل باعث تقویت و افزایش رشد مو شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. علاوه بر این شیر نارگیل نقش زیادی در کاهش وزن و لاغری افراد و پیشگیری و درمان دیابت دارد و به عنوان یک ماده ی مغذی برای زنان باردار و نوزادان و کودکان استفاده می شود.

طرز تهیه شیر نارگیل

نارگیل تازه 2 عدد آب یک لیتر و 250 میلی‌لیتر (5 پیمانه) که تازه از روی حرارت برداشته‌اید. برای شکستن نارگیل تنها لازم است با پشت تیغه ساطور ضربه‌ای آهسته به خط میانی آن بزنید. پس از اینکه چند ضربه آهسته بر روی نارگیل بزنید سطح آن ترک می‌خورد در همین وضعیت نارگیل را روی ظرفی نگه دارید و آب داخل آنرا بگیرید. این عمل بر روی تمامی نارگیل‌ها انجام دهید، در آخر هر نارگیل به دو قسمت تقسیم می‌شود. برای جدا کردن مغز سفید رنگ میوه از پوست و فضای خارجی آن می‌توانید از یک کارد استفاده کنید. روش دیگر این است که به کمک یک چکش چند ضربه آهسته به پوست نارگیل بزنید تا مغز به سادگی از پوست خارجی آن جدا شود. پس از اینکه پوست سخت و خارجی نارگیل جدا شد با یک پوست‌کن سبزیجات لایه یا پوست قهوه‌ای چسبیده به مغز سفید رنگ نارگیل را جدا کنید بعد از اینکه لایه قهوه‌ای را جدا کردید مغز سفید رنگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و در مخلوط کن قرار دهید و با سرعت بالا شروع به آسیاب کردن آنها کنید. سپس آب داغ را به آن اضافه کنید و مجددا موارد را مخلوط کنید. اجازه دهید مخلوط در ظرفی دیگر برای 30 دقیقه استراحت کند. در آخر به کمک یک صافی دانه ریز با تنظیف کاملا ریز شروع به جدا کردن شیر از خمیر نارگیل کنید. می‌توانید این عمل را دوبار انجام دهید ولی شیر نارگیل اول غلیظ و شیرنارگیل دوم رقیق می‌باشد که معمولا شیر نارگیل دوم فقط برای مزه‌دار کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه از خمیر با تفاله باقیمانده نیز نهایت استفاده را ببرید آنرا روی سینی فر پخش کنید و در فر با 115 درجه سانتیگراد قرار دهید تا خشک شود. پس از اینکه به اندازه کافی خشک شد پودر را در مخلوط کن بگذارید و اندکی مخلوط کنیدتا در نهایت پودر نارگیل تازه و معطری به دست بیاید.

شیر نارگیل و موز

مواد لازم برای تهیه اسموتی شیر نارگیل و موز 1/3 فنجان شیر نارگیل خانگی 1 عدد موز مقداری وانیل یخ شیر نارگیل، موز، یخ و وانیل را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید وقتی به غلظت دلخواه رسید، اسموتی شما آماده است در لیوانی بریزید و نوش جان کنید.

تفاوت آب و شیر نارگیل

به عقیده ی برخی شیر نارگیل همان آب این میوه ی پرخاصیت است در حالیکه چنین نیست و این دو با هم متفاوت هستند و به طبع خواص متفاوتی نیز دارند. بر خلاف آب نارگیل، شیر نارگیل به صورت مایع به وجود نمی آید.با مخلوط گوشت نارگیل با آب آن یا آب معمولی به صورت نصف به نصف شیرنارگیل به دست می آید.آب نارگیل حاوی ۹۴% آب می باشد و چربی و مواد مغذی کمتری نسبت به شیرنارگیل دارد. شیر نارگیل از گوشت نارگیل قهوه ای بالغ به دست می آید و در بسیاری از غذا های سنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است.این نوشیدنی به دلیل دارا بودن آهن، فسفر و الکترولیت پتاسیم می تواند در کاهش خستگی بدن بسیار موثر باشد. شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز، مس، سلنیوم و روی دانسته اند.محققان در مطالعات اخیر خود دریافتند که شیر نارگیل به مراتب می تواند برتر از قرص ها یا ویتامین ها باشد.

آب نارگیل

آب شیرین بدست آمده از نارگیل انرژی زا طبیعی است . یک فنجان آب نارگیل حاوی فراونی کلسیم ،منیزیم ،منگنز، پتاسیم ، سدیم ، ویتامین ث است و مزایای دیگری هم دارد. آنتی اکسیدان موجود درآب نارگیل از آسیب بافت های بدن که توسط رایکال های آزاد ایجاد می شود جلوگیری می کند. مصرف منظم آب نارگیل از سالخوردگی جلوگیری و بیماری های مزمن را بهبود می بخشد. بهترین نوشیدنی برای افراد دیابتی و تنظیم قندخون است و منیزیم بالا موجود درآن از پیشرفت بیماری ها جلوگیری می کند. نوشیدن مایعاتی مثل آب نارگیل از سنگ مثانه و کلیه جلوگیری می کند. محققان پی برده اند آب نارگیل کلسترل بد، تری گلیسیرید را پایین می آورد. آب نارگیل منبع غنی از پتاسیم و انتخاب مناسبی برای فشارخون و افرادی که می خواهند فشارخون خود را معتدل نگه دارند است. این نوشیدنی مرطوب از لحاظ علمی ثابت شده که بعد از تمرین شدید و یا آموزش های سخت بدنی استفاده می شود.

شیر نارگیل و التهاب

شیر نارگیل را می توانید در منزل با مخلوط کردن آب و نارگیل تهیه کنید اگرچه در مراکز فروش بطور آماده در دسترس است و سالهاست درآسیا ،آفریقا استفاده می شود. این شیر پرخاصیت کمکی بزرگ برای کنترل وزن است. در زنجیره متوسط تری گلیسیرید براحتی هضم می شود و انرژی آزاد می کند طوری که احساس پری به شما دست میدهد به همین خاطر گزینه خوبی برای کنترل وزن است . ثابت شده است مصرف گوشت ( بخش اصلی میوه) نارگیل کلسترل بد را پایین می آورد. آنتی اکسیدان ها و اسید لوریک موجود درنارگیل بدن را در مقابل التهاب محافظت می کند.. مثل روغن نارگیل عمل ضد قارچی ، ضدباکتریایی دربدن ایجاد می کند. البته می تواند یک محصول لبنی مفید برای جایگزین لاکتوز شیر باشد با این حال درمقایسه با شیر سویا کلسیم بالایی ندارد.

شیر نارگیل یک نوشیدنی بسیار مقوی

شیر نارگیل یک نوشیدنی بسیار مقوی است که اخیرا در بین مردم بسیار محبوب شده است. این نوشیدنی محبوب یک جایگزین مناسب شیر گاو می باشد که دارای خواص درمانی زیادی است. در این مطلب نگاه دقیقی به این نوشیدنی و خواص آن می کنیم. شیرنارگیل از گوشت میوه نارگیل ، که از درخت نارگیل رشد می کند به وجود می آید. این نوشیدنی معمولا در غذا های تایلندی و جنوب شرقی آسیا دیده می شود که از محبوبیت زیادی در کشور های هند، هاوایی و برخی از کشور های آمریکای جنوبی بر خوردار است.

مصرف شیر نارگیل در کودکان

شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان ، آنزیم و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است.شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز، مس، سلنیوم و روی دانسته اند. یک کارشناس تغذیه در آمریکا گفته است که پس از مطالعات گسترده متوجه شده پس از شیر مادر، بهترین گزینه برای نوزادان و شیرخواران شیر نارگیل است. دکتر جوش اَکس، در این باره افزوده است:«در کشورهایی نظیر سریلانکا، مالزی، تایلند و ویتنام، در مواقعی که شیر مادر برای نوزاد وجود ندارد یا نوزاد نیاز به مکمل های اضافی دارد، شیر نارگیل به شکل گسترده ای به جای شیر گاو استفاده می شود.» گاهی اوقات شیر مادر برای سیر شدن نوزاد به قدر کافی نیست و باید از مکمل های اضافی یا جایگزینی برای شیر مادر استفاده شود. طبق مطالعات محققان، شیر دام حاوی لاکتوز (نوعی قند) است که هضم آن برای بسیاری از افراد دشوار است، درحالی که شیر نارگیل حاوی چنین ترکیبی نیست. شیر نارگیل همچنین فاقد کلسترول است، ارزش انرژی آن به ازای هر 100 میلی لیتر، 75 کیلوکالری بوده و کل میزان چربی موجود در آن یک تا 3 درصد و کربوهیدرات آن، 15 تا 16 درصد است.

شیر نارگیل و تنظیم کلسترول بدن

از آن جایی که چربی اشباع در شیرنارگیل بالاست مردم ممکن است از مفید بودن آن برای قلب تعجب کنند. تا کنون تحقیقات زیادی برای بررسی دقیق شیر نارگیل انجام نشده است اما یک مطالعه در این باره نشان می دهد که این نوشیدنی ممکن است کلسترول بدن را تنظیم کند. یک مطالعه بر روی ۶۰ مرد که به مدت ۸ هفته سوپ شیر نارگیل مصرف کرده اند نشان می دهد که کلسترول خون آن ها ۱۸% افزایش داشته است. اگر چه با مصرف شیر نارگیل سطوح کلسترول بدن افزایش داشته است، اما تری گلیسیرید در مقایسه با سایر چربی ها کاهش پیدا کرده است. اسید های چرب شیر نارگیل ممکن است با کاهش فعالیت های گیرنده باعث افزایش کلسترول در خون شود. بررسی ها در این باره بر روی افراد مشابه نشان می دهد پاسخ کلسترول به اسید لوریک ممکن است در افراد متفاوت باشد.همچنین ممکن است به مقدار رژیم غذایی فرد بستگی داشته باشد. دریک مطالعه بر روی زنان سالم که به جای ۱۴% از چربی های اشباع نشده از اسید لوریک استفاده کردند حدود ۱۶% افزایش کلسترول نشان داده شده است. در مطالعه ای دیگر این مقدار را به ۴% رساندند که متوجه شدند تاثیر خیلی کمی بر روی کلسترول داشته است. به طور کلی می توان گفت مصرف نارگیل باعث افزایش کلسترول و تری گلیسیرید می شود.

شیر نارگیل برای پوست

گر پوست شما خشک است شیر نارگیل را بر روی پوست خود ریخته و بصورت دایره وار ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت شیر نارگیل بر روی پوست شما بماند و سپس بشویید. این کار پوست شما را صاف و انعظاف پذیر میکند. شما همچنین می توانید نصف فنجان گلاب را با یک فنجان شیر نارگیل مخلوط کنید و آن را به بر روی پوست خود قرار دهید. شیر نارگیل دارای خواص خنک کننده است که می تواند برای پوست آفتاب سوخته مفید باشد. آن را به پوست بمالید و اجازه دهید به مدت یک شب بر روی پوستتان بماند و سپس صبح زود آن را آبکشی کنید . چربی موجود در شیر باعث خواهد شد تورم و قرمزی پوست شما کاهش یابد ، با این کار نرمی و لطافت را به پوست خود هدیه دهید.

معرفی میوه نارگیل

نارگیل، یکی از میوه هایی است که کمتر مصرف می شود اما این میوه دارای مواد معدنی فوق العاده ای است که برتر از هر قرص و ویتامینی در بدن عمل می کند. نارگیل، یکی از خوراکی های محبوب در کشورهایی مانند تایلند، سریلانکا، هند، جزایر آفریقا یا کارائیب به شمار می رود. در این مناطق از شیر نارگیل برای طبخ غذا یا آماده کردن نوشیدنی مختلف استفاده می شود. شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم و سایر ریز مغذی های مفید برای بدن است. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن آهن، فسفر و الکترولیت پتاسیم می تواند در کاهش خستگی بدن بسیار موثر باشد. شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز، مس، سلنیوم و روی دانسته اند.

شیر نارگیل و دفع سنگ کلیه

نتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می‌دهد استفاده از شیرنارگیل برای دفع سنگ کلیه مفید است. در شیر نارگیل که با رسیدن میوه کاهش می‌یابد، آنزیم‌ها و اسید آمینه‌های مختلفی وجود دارد. گوشت سفید میوه نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و شیر آن کمی گرم و مرطوب است. آب نارگیل به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. به همین دلیل پزشکان به افرادی که کلیه‌های سنگ‌ساز دارند توصیه می‌کنند تا برای کوچک کردن سنگ‌های کلیه و دفع راحت آن‌ها از این نوشیدنی استفاده کنند.

آب نارگیل برای پوست‌های چرب

آب نارگیل به ویژه برای پوست‌های چرب مفید است. از آنجا که حاوی سیتوکینین‌ها است، روند پیری پوست را تنظیم می‌کند و کاربرد منظم آن به همراه آب لیمو بر روی پوست میدان انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و از سفت شدن آن جلوگیری می‌کند. نوشیدن روزانه آب نارگیل گردش خون را تقویت می‌کند که حاصل آن افزایش شفافیت پوست و از بین بردن نشانه‌های خستگی و استرس است. آب نارگیل همچنین به ترمیم زخم‌ها کمک می‌کند. زخم‌ها را با آب نارگیل شست و شو دهید و بگذارید تا روی پوست شما به تدریج خشک شود. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید و سپس با آب سرد محل زخم را بشویید. علاوه بر این‌ها، اگر آب نارگیل را با آب داخل وان برای حمام کردن ترکیب کنید، مانع از بروز عفونت‌های قارچی به ویژه در فصل زمستان می‌شود. همچنین با ترکیب آب نارگیل با صابون یا لوسیون بدن می‌توانید پوست را دائماً مرطوب نگه داشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگه دارید. نتایج درمان پوست با آب نارگیل برخلاف سایر روش‌ها به سرعت بروز می‌کند.

مصرف روغن نارگیل در بارداری

یبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری است. این وضعیت می تواند به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن و در نتیجه مصرف مکمل های آهن رخ دهد. فیبر موجود در آب نارگیل برای برطرف کردن یبوست کارساز است. در واقع، فیبر مدفوع را حجیم کرده و باعث تخلیه و تمیز شدن روده ها و دستگاه گوارش می شود. علاوه بر این، روغن نارگیل به عنوان یک مسهل طبیعی و متعادل عمل کرده و حرکات روده شما را منظم می کند.

کاهش وزن با آب نارگیل

آب نارگیل همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند، احساس گرسنگی را کاهش می‌دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می‌کند.

بیشتر بخوانید : جعفریفلفل قرمزموسیرزنجبیل

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.