بهار نارنج و فشار خون ؛ رابطه بهار نارنج و فشار خون چیست

بهار نارنج و فشار خون ؛ رابطه بهار نارنج و فشار خون چیست

بهار نارنج و فشار خون در این مطلب از سایت جسارت به رابطه بهار نارنج و فشار خون می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در فصل بهار درخت …

خواص گیاه صبر زرد

خواص گیاه صبر زرد

خواص گیاه صبر زرد خواص صبر زرد,فواید صبر زرد,صبر زرد درمانی,خاصیت صبر زرد,خواص صبر زرد درمانی,خواص صبر زرد برای پوست,خواص صبر زرد برای مو,خواص صبر زرد برای جوانی,خواص صبر زرد برای بارداری,خواص …

خواص چای ریحان

خواص چای ریحان

خواص چای ریحان خواص چای ریحان,فواید چای ریحان,چای ریحان درمانی,خاصیت چای ریحان,خواص چای ریحان درمانی,خواص چای ریحان برای پوست,خواص چای ریحان برای مو,خواص چای ریحان برای جوانی,خواص چای ریحان برای بارداری,خواص خوردن …

آب میوه

آب میوه گیری ,آب میوه گیری بوش,آب میوه گیری صنعتی,آب میوه گیری چند کاره مولینکس,اب میوه گیری چه مارکی خوبه,آب میوه گیری سه کاره مولینکس

آب میوه

توضیحاتی در مورد آب میوه

مصرف خوراکی‌های سالم و انجام مرتب ورزش ، به همراه اجتناب از فعالیت‌هایی که می‌توانند برای سلامتی مضر باشند، از جمله راه‌های رسیدن به سلامتی در زندگی هستند.♥ به عبارت دیگر، آن‌چه می‌خورید و آن‌چه انجام می‌دهید از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع آب میوه های مختلف و فواید آن‌ها برای سلامتی (که در این مقاله به معرفی‌شان خواهیم پرداخت) می‌توانند جهت رسیدن به این هدف برای‌تان الهام‌بخش باشند، زیرا تصور بیش‌تر آدم‌ها از زندگی سالم در قالب رعایت یک رژیم غذایی ساده، به طور کلی اشتباه است، زیرا آب میوه های فراوانی وجود دارند که جهت کمک به حفظ سلامتی‌تان می‌توانید به طور مرتب از مصرف‌شان لذت ببرید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره آشنایی با طرز تهیه انواع آب میوه های طبیعی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب میوه چیست

آب‌میوه مایعی است که بطور طبیعی از میوه یا سبزیجات تهیه می‌شود. آب‌میوهٔ تازه از فشردن میوه و سبزیجات یا خیساندن آن بدون استفاده از حرارت یا حلال تهیه می‌شود. مثلاً آب پرتقال از عصاره پرتقال تهیه می‌شود. آب‌میوه را می‌توان در منزل از میوه و سبزیجات تازه با کمک دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری دستی یا الکتریکی تهیه کرد. در آب‌میوه‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، معمولاً فیبر یا تفاله میوه، از آب آن جدا شده؛ هرچند آب پرتقال تازه همراه با تفالهٔ آن نیز در بازار عرضه می‌شود. آب‌میوه گاهی بصورت غلیظ‌شده، گاهی بصورت منجمد عرضه می‌شود که در این صورت مصرف‌کننده باید مقداری آب، به آب‌میوهٔ غلیظ‌شده بیفزاید تا غلظت طبیعی خود را بازیابد. پر مصرف‌ترین انواع آب‌میوه؛ آب سیب، پرتقال، گریپ فروت، آناناس، گوجه فرنگی، انبه، هویج، انگور را شامل می‌شود.

آب آووکادو

یکی از فواید میوه آووکادو برای سلامتی این است که می‌تواند انرژی‌تان را افزایش دهد؛ این خاصیت آووکادو به دلیل وجود ترکیبی از چربی و کالری‌ در این میوه‌ی پر خاصیت است. مصرف یک لیوان آب آووکادو هنگام صبح برای تامین انرژی مورد نیازتان برای انجام فعالیت‌ها تا پیش از صرف نهار کافی است. یک لیوان آب آووکادو برای نهار نیز به آن‌هایی که در حال حاضر از رژیم غذایی کاهش وزن پیروی می‌کنند و به شدت نیازمند افزایش سریع انرژی هستند، بسیار توصیه می‌شود. لازم نیست از چربی موجود در آووکادو بترسید، زیرا این میوه حاوی چربی‌های سالم اشباع نشده است.

آب موز

در کنار بسیاری از آدم‌هایی که به شدت تلاش می‌کنند وزن‌شان را کاهش دهند، برخی دیگر تلاش می‌کنند وزن‌شان را افزایش دهند. مصرف روزانه یک لیوان آب موز تمام فواید موز را برای بدن‌تان به همراه می آورد و وزن‌تان را نیز افزایش می‌دهد؛ زیرا موز کاملا غنی از کالری‌هایی است که به افزایش وزن کمک می‌کنند. به علاوه، موز می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند و از این طریق، باعث تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز) بدن ‌شود. هم‌چنین، پتاسیم موجود در موز نقش مهمی در شکل‌گیری ماهیچه ایفا می‌کند و باعث می‌شود بدن‌تان شکل ایده‌آلی به خود بگیرد به همین دلیل بدنسازان همواره موز مصرف می کنند

آب انار

تهوع حاملگی یا ویار در دوره‌ی بارداری چیزی نیست که به آسانی بتوان با آن مقابله کرد. مصرف آب انار نه تنها راه‌حل بسیار خوبی برای مبارزه با این وضعیت است، بلکه هم‌زمان، به اندازه‌ی کافی مواد مغذی مورد نیاز را برای رشد جنین به مادر هدیه می‌دهد. دلیل اصلی مفید بودن آب انار برای سلامتی زنان باردار این است که میوه‌ی انار منبعی غنی از آهن به شمار می‌رود که باعث بهبود تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شود، و هم‌چنین به دلیل دارا بودن آلکالوئید می‌تواند اضطراب و بی‌خوابی را که در میان زنان باردار شایع است، به حداقل برساند.

آب هندوانه

آیا می‌دانید هر تکه‌ای از هندوانه را که داخل دهان‌تان می‌برید، در کنار طعم شیرین و دلپذیرش، حاوی ۹۲ درصد آب است؟ به همین خاطر یکی از بهترین فواید هندوانه برای سلامتی آبرسانی به بدن است. بیش‌تر آدم‌ها نمی‌دانند آبرسانی به بدن مسئله‌ای کلیدی برای متابولیسم (سوخت و ساز) سالم در بدن است. به همین دلیل نیز در دوره‌ نقاهت لازم است به اندازه‌ی کافی به بدن آبرسانی شود، زیرا کم آبی در بدن باعث وخیم شدن وضعیت بیماری می‌شود. یک لیوان آب هندوانه در روزهای گرم تابستان راه دلپذیری برای مبارزه با کم آبی بدن است. به علاوه، قند موجود در هندوانه انرژی کافی را برای انجام فعالیت‌‌های مورد علاقه‌تان در فصل تابستان برای‌تان فراهم می‌کند.

آب پاپایا

امروزه، فواید پاپایا برای سلامت مجاری گوارشی و مبارزه علیه مشکلات گوارش برای همه‌ مشخص شده است. تاثیرات مثبت پاپایا در مقابله با وضعیت‌هایی نظیر یبوست و کندی حرکات روده برای بسیاری از آدم‌ها ثابت شده است. دلیل اصلی اثربخشی پاپایا بر فرایند گوارش وجود آنزیمی به نام پاپئین در این میوه است. پاپئین آنزیمی است که در طول فرایند گوارش جهت افزایش حرکات سالم روده برای بهبود جذب مواد مغذی در بدن از آن استفاده می‌شود. هرگاه دچار مشکل معده شدید، فقط کافی است یک لیوان آب پاپایا تهیه و نوش جان کنید تا مشکل‌تان برطرف شود.

آب پرتقال

پرتقال جزء میوه‌های است که سرتاسر سال در دسترس است و همه جا و همه وقت می‌توان آن را پیدا کرد؛ به همین خاطر هم بسیاری از آدم‌ها به شدت عاشق آب پرتقال هستند. با این‌که خانواده‌ی مرکبات دارای گونه‌‌های بسیار زیادی است، ولی پرتقال از همه‌ی آن‌ها مشهورتر است. آب پرتقال جزء یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شود، زیرا نه تنها بسیار خوشمزه‌ است، بلکه منبع عالی برای ویتامین C به شمار می‌رود و به همین دلیل فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن انسان می‌شوند. به علاوه، ویتامین C جزء ترکیبات ضروری جهت بهبود جذب آهن در بدن به شمار می‌رود.

آب لیمو

لیمو نیز، در کنار پرتقال، یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی مرکبات است که آب آن غنی از ویتامین C است. آب لیمو بر خلاف، آب پرتقال برای آن‌هایی که دچار مشکل معده هستند، توصیه نمی‌شود؛ ولی آب لیمو در طول دوره‌ی نقاهت بیماری‌های خطرناک می‌تواند به فرایند بازیابی شتاب دهد. به علاوه، فواید آب لیمو جهت مبارزه علیه عفونت ویروسی و پیشگیری از سایر عفونت‌ها از لحاظ علمی به اثبات رسیده‌اند. بنابراین هر وقت احساس بیماری کردید، یک لیوان آب لیمو می‌تواند برای‌تان معجزه کند.

آب کیوی

آیا می‌خواهید بدانید کدام میوه می‌تواند به جوان‌سازی و حفظ جوانی سلول‌های پوستی‌تان کمک کند؟ فواید کیوی برای سلامتی و زیبایی پوست دیگر یک راز نیست و پاسخ این پرسش قطعا کیوی است، زیرا این اَبَر میوه غنی از ویتامین C و ویتامین E است. حتما می‌دانید ترکیب این دو ویتامین به آنتی‌اکسیدان قدرتمندی تبدیل می‌شود که از بدترین اثرات رادیکال‌های آزاد و اکسیداسیون سلول‌های پوستی پیشگیری می‌کند. ویتامین C جهت حفظ سفتی و سلامت پوست به اندازه‌ی کافی کلاژن می‌سازد، و ویتامین E نیز فرایند بازسازی سلول‌های پوستی را بهبود می‌بخشد. به همین خاطر توصیه می‌شود مصرف آب کیوی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

آب اژدها

لازم است بدن‌تان مرتبا سم‌زدایی شود. سم‌زدایی یعنی تنظیم مجدد بدن به حالت اولیه، همان‌طور که گوشی همراه‌تان را مرتبا به تنظیمات اصلی‌اش بر می‌گردانید؛ پس چرا نباید بدن‌تان را نیز به تنظیمات اولیه برگردانید؟ یکی از فواید میوه‌ی اژدها برای سلامتی، توانایی آن در سم‌زدایی طبیعی از بدن است. زیرا میوه‌ی اژدها حاوی مقدار زیادی فیبر است که کمک‌تان می‌کند مواد غیر ضروری و زائد را از دستگاه گوارش‌تان دفع کنید، و هم‌زمان کارکرد کلیه‌ها را نیز بهبود ببخشید.

آب گوجه فرنگی

آدم‌های زیادی هستند که حاضرند هر کاری بکنند تا وزن ایده‌آل‌شان را در صفحه‌ نمایش ترازو ببینند. با وجود این، همه‌ی آن‌ها از این حقیقت آگاه نیستند که مصرف روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی برای حل مشکل‌شان کافی است. به همین خاطر است که کمک به کاهش وزن جزء یکی از فواید گوجه فرنگی برای سلامتی به شمار می‌رود، زیرا این میوه عاری است چربی است، برای انجام فعالیت‌های روزانه‌تان به اندازه‌ی کافی کالری دارد، و غنی از فیبر است. فیبر باعث می‌شود سریع‌تر و به مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به اندازه‌ی قابل توجهی مصرف تنقلات‌ را کاهش دهید.

آب سیب

آیا می‌دانید یکی از فواید مصرف سیب هنگام صبحانه برای سلامتی، کاهش خطر ابتلا به دیابت است؟ این یک ادعا نیست، بلکه از لحاظ علمی نیز ثابت شده است. آن‌هایی که روزانه یک لیوان آب سیب مصرف می‌کنند قادر هستند امراض مرتبط با دیابت را از خود دور کنند. به علاوه، سیب، به ویژه پوست آن، غنی از فیبر است، و حتما می‌دانید فیبر می‌تواند مدت طولانی‌تری سیر نگه‌تان دارد. بنابراین، از این طریق می‌توانید رژیم غذایی‌ و مصرف قندتان را مدیریت کنید. نکته‌ی دیگر این‌که، هنگام خوردن سیب یا گرفتن آب آن، هرگز پوست‌اش را جدا نکنید، زیرا مواد مغذی زیادی در پوست سیب وجود دارد که برای بدن‌تان بسیار مفید هستند.

آب آناناس

پژوهشگران جهت بررسی ارتباط میان فواید آب آناناس و کاهش کلسترول به انجام برخی مطالعات دست زده‌اند. نتایج این مطالعات حاکی از این است که آن‌هایی که پیش از غذا یک لیوان آب آناناس می‌نوشند، در مقایسه با آن‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند، از سطح کلسترول نسبتا نرمالی برخوردار هستند. به عبارت دیگر، یکی از فواید آناناس برای سلامتی خاصیت طبیعی این میوه جهت مدیریت سطح کلسترول در جریان خون است. بنابراین، برای مدیریت بهتر کلسترول خون، توصیه می‌شود مصرف آب آناناس را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

آب توت فرنگی

بر اساس حقایق علمی، تمام اعضای خانواده‌ی توت‌ها از جمله توت فرنگی برای سلامت قلب مفید هستند. مصرف روزانه یک لیوان آب توت فرنگی می‌تواند به بهبود وضعیت دستگاه قلبی و عروقی کمک کند. زیرا توت فرنگی نه تنها غنی از ویتامین C است بلکه هم‌چنین سرشار از پتاسیم نیز هست. تمام خوراکی‌های غنی از پتاسیم برای بهبود سلامت قلب مفید هستند، زیرا پتاسیم می‌تواند میزان بیش از اندازه‌ی سدیم را در بدن کاهش دهد؛ به این ترتیب، دیگر لازم نیست نگران ابتلا به بیماری فشار خون بالا، کلسترول، یا هر وضعیت دیگری باشید که برای سلامت قلب‌تان ضرر داشته باشند.

آب آلبالو

آب آلبالو نه تنها طراوات‌بخش و خوشمزه است، بلکه فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد. این نوشیدنی مقوی حدود ۱۲۰ کالری در هر ۱ فنجان دارد و سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم و آهن است. ۱. به بازیابی بدن‌تان بعد از تمرینات ورزشی کمک می‌کند. ۲. با التهاب و درد آرتریت مقابله می‌کند. ۳. تورم را کاهش می‌‌دهد. ۴. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. ۵. متابولیسم بدن را تنظیم می‌کند و با چربی‌ها مبارزه می‌کند. ۶. مشکل بی‌خوابی را رفع می‌کند. ۷. جلوی رشد سرطان را می‌گیرد. ۸. از نقرس جلوگیری می‌کند.

آب هویج

هویج که یکی از محبوب‌ترین سبزیجات ریشه‌دار سراسر دنیا است، و بدون شک یک ابرخوراکی است. چه خام مصرف شود یا پخته، این سبزی جزء جدایی‌ناپذیر هر آشپزخانه ای است. اما می‌دانستید که مصرف روزانه‌ی آب هویج می‌تواند از مصرف یک یا دو هویج در روز مفیدتر باشد؟ ۱. سیستم ایمنی را تقویت کرده و بیماری‌های قلبی را کنترل می‌کند ۲. کلسترول را کاهش می‌دهد ۳. به انعقاد خون کمک می‌کند ۴. زخم‌های خارجی را ترمیم می‌کند ۵. از سرطان جلوگیری می‌کند ۶. سلامت استخوان‌ها را تقویت می‌کند ۷. کبد را پاکسازی می‌کند ۸. عفونت‌ها را درمان می‌کند ۹. گاز معده را تخلیه می‌کند ۱۰. ادرار را افزایش می‌دهد ۱۱. قاعدگی‌ها را منظم می‌کند ۱۲. تباهی لکه‌ی زرد را درمان می‌کند ۱۳. بهداشت دهان را بهبود می‌دهد ۱۴. برای شیردهی مفید است ۱۵. از ایجاد عفونت در جنین جلوگیری می‌کند ۱۶. کلسیم فراهم می‌کند ۱۷. سیستم ایمنی کودکان را تقویت می‌کند ۱۸. به رشد عضلات کمک می‌کند ۱۹. سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد ۲۰. ظرفیت حمل اکسیژن را افزایش می‌دهد ۲۱. انرژی فوری فراهم می‌کند ۲۲. سطح قند خون را کنترل می‌کند ۲۳. به گوارش کمک می‌کند ۲۴. بدن را پاک‌سازی می‌کند ۲۵. از آکنه جلوگیری می‌کند ۲۶. به رشد موها کمک می‌کند ۲۷. منبع ویتامین‌های لازم پوست است ۲۸. آسیب‌های ناشی از آفتاب را کنترل می‌کند ۲۹. با پیری مبارزه می‌کند

بیشتر بخوانید : آب لیمو ♥ آب کرفس ♥ آب گوجه فرنگی ♥ آب نارنجآبغوره

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.