بروز ۱۲ بیماری در نتیجه نخوردن صبحانه

بروز ۱۲ بیماری در نتیجه نخوردن صبحانه

بروز ۱۲ بیماری در نتیجه نخوردن صبحانه خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی پخته

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم! حملۀ میگرنی,بيماري حملۀ میگرنی,حملۀ میگرنی در بارداري,علائم حملۀ میگرنی,درمان حملۀ میگرنی,درمان حملۀ میگرنی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان حملۀ میگرنی,حملۀ میگرنی را چگونه …

روش و عوارض انواع جلوگیری اورژانسی از بارداری با قرص ld

روش و عوارض انواع جلوگیری اورژانسی از بارداری با قرص ld

جلوگیری اورژانسی قرص روکین،جلوگیری اورژانسی با قرص،جلوگیری اورژانسی در دوران شیردهی،جلوگیری اورژانسی با قرص اچ دی،جلوگیری اورژانسی با ال دی،روش پیشگیری اورژانسی با ال دی جلوگیری اورژانسی را باید قبل از رابطه …

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟ در سایت جسارت

سرکه بالزامیک چیست,سرکه بالزامیک چیست,سرکه ی بالزامیک چیست؟,خواص سرکه بالزامیک چیست,خاصیت سرکه بالزامیک چیست,ترکیبات سرکه بالزامیک چیست,فایده سرکه بالزامیک چیست,سرکه ی بالزامیک چیست,سرکه بالزامیک از چیست,خواص سرکه سیب چیست,فواید سرکه سیب چیست,خواص سرکه سیب چیست,خاصیت سرکه سیب چیست,فواید سرکه بالزامیک چیست,فایده سرکه سیب چیست

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

در این مطلب از سایت جسارت به ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟ می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

سرکه بالزامیک از انگوری تهیه می شود که این نوع از انگور حاوی گروهی از فلاونوییدها است. این گروه از فلاونوییدها به علت داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می توانند عملکرد ضد پیری سلول های بدن، ضدسرطان و ضدبیماری های قلبی عروقی داشته باشند.

سرکه بالزامیک چیست

سرکه بالسامیک (بالزامیکو) یک چاشنی با منشأ ایتالیایی است. این نوع سرکه معطر و دارای طعم شیرین می‌باشد . به محض برداشت انگور، میوه به آرامی پرس می‌شود و آب به دست آمده در معرض حرارت قرار می‌گیرد (میزان آن معمولاً ۸۰ درجه سانتی گراد و زمان آن ۳۶ تا ۴۰ ساعت است). فرآیند گرمایی برای کاهش حجم و از بین بردن باکتری‌ها اعمال می‌شود. در انتهای فرآیند حرارتی، میزان شکر ۲۸ تا ۳۳ درصد بوده و زمانی به این میزان دست پیدا می‌کنیم که از ۱۰۰ لیتر آب انگور اولیه ۶۰ لیتر باقی‌مانده باشد (از هر کیلوگرم ۲۰۰ انگور ۱۰۰ کیلوگرم آب میوه استخراج می‌شود).  در مرحله دوم عصاره همراه بچه سرکه به تانکرهای بزرگی منتقل می‌شوند (مخمرها یا به صورت آماده اضافه می‌گردند یا اینکه با گذشت زمان درون تانکرها بدون دخالت تولیدکننده رشد و تکثیر می‌یابند). درون تانکر، قند تخمیر و به الکل تبدیل و الکل نیز توسط باکتری‌ها اکسید می‌شود. مرحله بعدی در تولید سرکه بالزامیک مرحله رسیدن است که حداقل ۳ سال طول می‌کشد (ممکن است این فرآیند تا ۱۲ سال یا بیشتر نیز به طول بینجامد). در مرحله رسیدن از چندین بشکه چوبی با اندازه‌ها و جنس‌های متفاوت استفاده می‌شود؛ حداقل ۳ بشکه برای تولید این محصول نیاز است، اما تعداد آن‌ها را می‌توان به ۵ یا ۷ عدد افزایش داد.

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

همه ی انواع سرکه چون اسیداستیک دارند تا حدی به کاهش چربی خون کمک می کنند و سبب پایین آمدن کلسترول و تری گلیسیرید در افرادی می شوند که چربی خون بالایی دارند یا مستعد ابتلا به چربی خون بالا هستند.

سرکه بالزامیک چیست

هر کدام از بشکه‌ها از چوب خاصی ساخته می‌شود (مانند چوب درخت فندق، گیلاس، بلوط، توت، سرو کوهی و…)؛ هر کدام از چوب‌ها وظیفه خاصی را در مرحله رسیدن بر عهده دارند. فندق مسئول تولید رنگ است، گیلاس طعم شیرین را به محصول منتقل می‌کند و توت ایجادکننده عطر است. پس از ساختن بشکه‌ها به آن‌ها مقداری سرکه بالزامیک از پیش آماده شده افزوده و یک سال آن‌ها را به حالت سکون نگهداری کرده تا میکروارگانیسم‌های مسئول تولید سرکه جذب چوب‌ها شوند.  بشکه‌ها با توجه به اندازه آن‌ها از بزرگ به کوچک کنار هم چیده می‌شوند؛ حجم آن‌ها بین ۱۰ تا ۷۵ لیتر بوده و جنس آن‌ها در ترتیب قرارگیری و اندازه آن‌ها تأ ثیری ندارد. محصول به دست آمده از مرحله اول به بشکه شماره یک منتقل شده و یک سال یا بیشتر به حال سکون رها می‌شود. پس از رسیدن به عطر و طعم مطلوب، عصاره به بشکه دوم منتقل می‌گردد و مانند حالت قبل تا رسیدن به عطر و طعم دلخواه در بشکه باقی می‌ماند، پس از آن، عصاره به بشکه سوم منتقل شده و این چرخه تا رسیدن به کوچکترین بشکه ادامه می‌یابد؛ و سرانجام پس از این‌که محصول تمام خصوصیات استاندارد خود را پیدا کرد، محتویات بشکه آخر برای قضاوت در اختیار یک هیئت پنج نفره قرار گرفته و در صورت تأیید بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شود. 

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

نکته ی دیگر این که تمامی انواع سرکه از جمله سرکه بالزامیک سبب کاهش اشتها شده و میل سیری را القا می کنند؛ یعنی وقتی فردی سرکه بالزامیک را که عمدتاً با سالاد یا غذاهای سرد مصرف می شود، می خورد؛ تا حدی اشتهایش کاهش یافته و مصرف آن یکی از راه های موثر برای کم کردن وزن در افرادی است که رژیم کاهش وزن دارند.

سرکه ی بالزامیک چیست؟

 سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی اکسیدان ها است که به آن ها ترکیبات پلی فنولی گفته می شود. ما حداقل ۸ نوع آنتی اکسیدان پلی فنولی در سرکه بالزامیک داریم. پلی فنول ها رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می کنند و تمامی انواع آن ضدسرطان بوده در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می یابد. از این رو سرکه بالزامیک می تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی کنندگی داشته باشد. در قدیم از این سرکه برای درمان عفونت های ویروسی و باکتریایی و ضدعفونی کردن زخم ها استفاده می شده است. یادتان نرود که سرکه بالزامیک خاصیت ضدقارچی هم دارد و به ویژه در خانم هایی که مبتلا به عفونت های دستگاه تناسلی و مجاری ادراری اند، می تواند به پیشگیری از شدت یافتن این نوع عفونت کمک کند. پس چه بهتر که حداقل خانم های خانه این چاشنی را در سفره ی غذای خود جای دهند. از طرفی وقتی این پلی فنول ها وارد معده می شوند، معده را تحریک به ترشح اسید کرده و به هضم مواد غذایی به ویژه پروتئین ها کمک می کنند. در نتیجه، توصیه می شود اگر غذاهای گوشتی مصرف می کنید برای هضم راحت تر گوشت، سرکه ی بالزامیک بخورید.

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

سرکه بالزامیک در محیط معده، حالت اسیدی ایجاد می کند. به طور معمول در افراد جوان و سالم، محیط معده به اندازه کافی اسیدی است اما در افرادی که به هر علت ترشح اسید معده ی آن ها کاهش یافته است مانند افراد سالمند یا کسانی که قسمتی از معده آن ها با عمل جراحی برداشته شده است، استفاده از این سرکه به اسیدی تر شدن محیط معده کمک می کند و در نتیجه فرآیند هضم و جذب بسیاری از مواد مغذی بهبود می یابد.

خواص سرکه بالزامیک چیست

یکی از انواع پرطرفدار در کشور ما سرکه سیب است؛ در حالی که سرکه‌ی انواع میوه‌ها در کشورهای اروپایی و سرکه‌ی برنج در جنوب و شرق آسیا، به ویژه چین و ژاپن، طرفداران بیشتری دارد.  سرکه نارگیل هم یک محصول تخمیری است که از آب نارگیل به دست می‌آید و در فیلیپین مورد استفاده قرار می‌گیرد.  سرکه خرما و نیشکر هم در دنیا تولید می‌شوند که شاید ما خیلی با آن آشنا نباشیم اما آنچه می‌خواهیم اینک به آن بپردازیم، سرکه بالزامیک است که چند سالی است در کشور ما محبوبیت یافته و وارد برنامه غذایی‌مان شده است.  سرکه بالزامیک از احیا شدن آب نوع خاصی از انگور شیرین که جوشیده شده و کاملاً پخته شده است، تهیه می‌شود و فرآیند تهیه‌ی آن با بقیه انواع سرکه تا حدی متفاوت است.  بالزام در لغت به معنای رزین‌هایی با ساختار حلقوی است که دارای مقادیر قابل توجهی از چند نوع از اسیدها مانند اسید بنزوییک هستند.  به طور کلی ماده اولیه سرکه بالزامیک، انگور سفید است.

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

در برخی منابع دیده شده در سرکه بالزامیک یک سری ترکیبات وجود دارد که می تواند میزان حساسیت به انسولین را در افراد بالا ببرد؛ یعنی این که باعث می شود انسولین بهتر در بدن عمل کرده و قند را به داخل سلول هدایت کند و در نهایت برای کنترل قند خون در افرادی که یا دیابت دارند یا در مرحله پیش از دیابت هستند، مفید واقع شود.

خاصیت سرکه بالزامیک چیست

البته در تولید آن می‌توان از مجموعه‌ای از میوه‌هایی مثل سیب، گیلاس، گلابی و زردآلو هم استفاده کرد. اما در پاسخ به این که این سرکه به چه نحوی تولید می‌شود، باید گفت وقتی میوه‌ها چیده می‌شوند، به وسیله‌ی دستگاه‌های مخصوصی تحت فشار قرار گرفته و آب آن‌ها گرفته می‌شود. آب انگور سفید یا سایر میوه‌ها حرارتی حدود 80 درجه سانتی‌گراد (به مدت طولانی) می‌بینند تا در نهایت، برخی باکتری‌ها که در انگور موجود است، از بین برود. بعد در انتهای حرارت، شکر موجود اندازه گیری می‌شود. تقریباً هر 100 لیتر آب انگور به 60 لیتر سرکه تبدیل می‌شود و بعد از جوشانده شدن برای چند ساعت با باقی عصاره‌ها مخلوط شده و داخل کانترهای بزرگ چوبی از جنس درخت زردآلو یا توت ریخته می‌شود و چند سال در این خمره‌ها باقی می‌ماند. این موضوع که قیمت سرکه بالزامیک در مقایسه با سایر سرکه‌ها تا این حد بالاست، شاید به همین دلیل است که سرکه اصل بالزامیک حداقل به 15 تا 20 سال استراحت نیاز دارد تا بتواند به سر میز هر یک از ما برسد.  سرکه بالزامیک سه نوع دارد، نوعی که به شکل سنتی در بعضی شهرهای ایتالیا تهیه می‌شود، نوعی که به شکل صنعتی و تجاری تهیه می‌شود و نوع سوم که مخلوطی از این دو است.

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

 از این نوع سرکه می توان به میزان چند قاشق مرباخوری در سالاد استفاده کرد. مخلوط سرکه بالزامیک و روغن زیتون یک سس مغذی و سالم برای مصرف سالادها معرفی می شود. استفاده از این نوع سرکه یا سایر انواع سرکه ها در افرادی که مبتلا به رفلاکس یا برگشت اسید معده از معده به طرف مری هستند و دچار سوزش سر دل و ترش کردن می شوند، مناسب نیست. همچنین در افرادی که به انواعی از انگور حساسیت دارند، استفاده از این نوع سرکه باید با احتیاط صورت گیرد.

ترکیبات سرکه بالزامیک چیست

سرکه ی بالزامیک سبب کند شدن مراحل هضم غذا می شود و به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. بدلیل وجود مواد قندی طبیعی موجود در آن شما می توانید  یک سس سالاد  یا مارینید بدون شکر از آن بسازید.  هنگام خرید سرکه ی بالزامیک  به برچسب آن توجه کنید از خرید سرکه هایی که به آنها رنگ یا شکر افزوده شده است، بپرهیزید. توجه کنید برای ایجاد هر گونه  تغییری در رژیم غذاییتان با پزشک دیابت خود مشورت نمایید.  مترجم: توجه به عادات غذایی قدیمی در کشورمان نشان می دهد در بسیاری ازمناطق از جمله فارس قبل از صرف غذا مقداری سرکه یا ترشی (که حاوی سرکه می باشد) همراه  با کاهو  یا سایر سبزیجات حاوی فیبرمصرف می شود.با توجه به مطالب علمی فوق بنظر می رسد این روش در کنترل مقدار مصرف غذا، کنترل وزن، فشارخون و قند خون موثر بوده است.

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

اگر به جای سس‌های پرچرب که به‌طور معمول برای سالاد استفاده می‌شود، از این نوع سرکه استفاده شود، طبیعتا دریافت چربی در رژیم غذایی کاهش می‌یابد که در مصرف طولانی مدت می‌تواند به بهبود کنترل وزن و بهبود سطح چربی‌های خون منجر شود.

فایده سرکه بالزامیک چیست

 سرکه ی بالزامیک بطور سنتی از آب انگور سفید تهیه می شود آب انگور باید پخته شده تا غلیظ شود درطی این فرآید شکر در آب انگور تیره  و کاراملیزه می شود و به همین دلیل رنگ سرکه ی بالزامیک تیره است. سپس سرکه تخمیر شده و در خمره های چوبی فرآیند رسیدن آن به آهستگی صورت می گیرد (slow aging process).حداقل زمان رسیدن این نوع سرکه 12 سال است برخی از انواع سرکه ی بالزامیک  تا 25 سال نیز سن دارند. با همه ی خواص ارزشمندی که این نوع سرکه دارد، مصرف افراطی آن می تواند به مرور زمان، به دلیل بالا بودن میزان اسیدیته، زخم هایی را در ناحیه دهان و مری ایجاد کند و سبب کاهش پتاسیم خون شود. کاهش پتاسیم خون، خود بروز مشکلات عملکردی قلب را به دنبال دارد. به علاوه، در درازمدت این اسیدی شدن خون، پوکی استخوان را در پی خواهد داشت. در ضمن، دیده شده برخی افراد صبح ناشتا، سرکه سیب می خورند با این استدلال که به کاهش وزنشان کمک می کند.  به طور کلی ماده اولیه سرکه بالزامیک، انگور سفید است. البته در تولید آن می توان از مجموعه ای از میوه هایی مثل سیب، گیلاس، گلابی و زردآلو هم استفاده کرد.  باید در اینجا به این نکته اشاره کنیم که این موضوع به هیچ عنوان پایه و اساس علمی نداشته و گرچه سبب کاهش اشتها می شود اما چربی سوز نبوده و سبب لاغری نمی شود.  تحقیقات نشان داده اند، افرادی که قرص های سرکه سیب می خورند (روزی ۳ عدد) نه تنها لاغر نمی شوند، بلکه پتاسیم خونشان نیز کاهش یافته و در نهایت، دچار پوکی استخوان می شوند. علاوه بر همه این ها، مصرف سرکه به سالمندان و کسانی که مبتلا به زخم مری یا دهان هستند نیز توصیه نمی شود.

ترکیبات و خواص سرکه بالزامیک چیست ایا حلال است ؟

سرکه بالزامیک چیست , سرکه بالزامیک چیست , سرکه ی بالزامیک چیست؟ , خواص سرکه بالزامیک چیست

سرکه بالزامیک در محیط معده، حالت اسیدی ایجاد می‌کند. به‌طور معمول در افراد جوان و سالم، محیط معده به اندازه کافی اسیدی است اما در افرادی‌که به هر علت ترشح اسید معده آنها کاهش یافته است مانند افراد سالمند یا کسانی‌که قسمتی از معده آنها با عمل جراحی برداشته شده است، استفاده از این سرکه به اسیدی‌تر شدن محیط معده کمک می‌کند و در نتیجه فرآیند هضم و جذب بسیاری از مواد مغذی بهبود می‌یابد.

سرکه ی بالزامیک چیست

محتویات ۱۰۰ گرم سرکه بالزامیک : کربوهیدرات/ ۱۷ گرم – کلسیم/ ۲۷ میلی گرم – آهن/ ۷/۰ میلی گرم – فسفر/ ۱۲ میلی گرم – سدیم/ ۲۳ میلی گرم     ـ بیش از ۳ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک در طول روز توصیه نمی شود. سرکه بالزامیک دارای گروهی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به آنها ترکیبات پلی‌فنولی گفته می‌شود. پلی‌فنول‌ها رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن را خنثی می‌کنند و در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بهبود می‌یابد. از این رو سرکه بالزامیک می‌تواند خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی داشته باشد. در قدیم از این سرکه برای درمان عفونت‌های ویروسی و باکتریایی و ضدعفونی کردن زخم‌ها استفاده می‌شده است.

سرکه بالزامیک چیست

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.