میگرن چیست؟

میگرن چیست؟

میگرن چیست؟ میگرن,بيماري میگرن,میگرن در بارداري,علائم میگرن,درمان میگرن,درمان میگرن با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان میگرن,میگرن را چگونه درمان کنيم,میگرن در کودکان,میگرن در بزرگسالان,میگرن در نوزادان,میگرن در بهار,میگرن در تابستان,میگرن در …

راه درمان و نشانه های سرطان لگن در زنان و مردان و کودکان

راه درمان و نشانه های سرطان لگن در زنان و مردان و کودکان

سرطان لگن سرطان لگن ، سرطان لگن چیست ، سرطان لگن خاصره ، سرطان لگنی،سرطان لگن زنان،سرطان لگن چه علائمی دارد،سرطان لگن و علائم،سرطان لگن در کودکان،علائم سرطان لگن چیست،سرطان استخوان لگن …

آمپیم چیست

آمپیم چیست

آمپیم چیست   برای آشنایی با بیماری آمپیم این مطلب جامع را مطالع فرمایید

سردرد سمت چپ

سردرد سمت چپ سر ,سردرد سمت چپ سر نشانه چیست,سردرد سمت چپ سر و چشم,سردرد سمت چپ سر در بارداری,سردردهای سمت چپ سر,سردرد سمت راست سر,سردرد سمت راست سر و چشم

سردرد سمت چپ سر , سردرد سمت چپ سر نشانه چیست , سردرد سمت چپ سر و چشم , سردرد سمت چپ سر در بارداری

توضیحاتی در مورد سردرد سمت چپ

همه ما تجربه سردرد را داریم و این بیماری علل مختلفی دارد،  درصورتی که در سمت چپ سر رخ دهد می‌تواند نشانه خطر باشد و نیاز به رسیدگی درمانی وجود دارد. ♥براساس آمار‌ها بیش از ۵۰ درصد بزرگسالان در سراسر دنیا دچار سردرد و میگرن می‌شوند که البته در بیشتر زمان‌ها این سردرد خطرناک نیست و با مصرف دارو و استراحت برطرف می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و درمان خانگی سردرد سمت چپ سر و پیشانی چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سردرد سمت چپ و میگرن

مهم ترین نکته شناخت تفاوت بین سردرد ساده و ابتلا به بیماری مغزی است که باید از هم تشخیص داده شوند؛ سردرد اولیه به دلایلی، چون میگرن، سردرد ناشی از استرس و سردرد خوشه‌ای رخ می‌دهد. در شرایطی ممکن است سردرد در سمت چپ سر رخ دهد که به دلیل بروز صدمه و آسیب مغزی، بیماری التهابی، گرفتگی رگ‌های مغز، مصرف بیش از حد دارو و یا سینوزیت رخ می‌دهد و نیاز به رسیدگی پزشکی دارد. سردرد سمت چپ سر می‌تواند به خاطر میگرن نیز ایجاد شود، براساس پژوهش‌ها بیش از ۱۲ درصد از مردم آمریکا دچار میگرن هستند که در اثر آن مشکلاتی همچون کاهش سطح بینایی، تهوع و استفراغ، سرگیجه، حساسیت شدید به صدا، نور و بو‌های تند، بی حسی و احساس سوزن سوزن شدن پا رخ می‌دهد.

حمله میگرن

حمله میگرن به طور معمول بین چهار الی ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد و در برخی موارد می‌تواند به نابینایی موقت یا دائم هم تبدیل شود. میگرن در اثر مواردی همچون خوردن غذا‌هایی مانند پنیر و شکلات، کم خوابی و بدخوابی، استراحت در فضایی با نور زیاد، حضور در مکانی با آلودگی صوتی بالا، استشمام بو و رایحه‌های تند در افراد مستعد ایجاد می‌شود. سردرد استرسی در اثر استرس و تنش ایجاد می‌شود و معمولاً پس از برطرف شدن موارد تنش زا این سردرد برطرف می‌شود. استراحت، مصرف مواد غذایی پرانرژی و آرام بخش می‌تواند سبب درمان این نوع استرس شود. یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده سردرد در افراد وضعیت ستون فقرات است، تنش در گردن و شانه ها، نشستن در وضعیت نادرست، آسیب‌های گردنی، ضعف قدرت بینایی، کار کردن در محیطی با نور کم همگی می‌تواند سبب سردرد در افراد شود. سردرد خوشه‌ای هم یکی از شدید‌ترین گونه‌های سردرد است و از جمله نشانه‌های آن درد در پشت کره چشم، شدید شدن سردرد تنها پس از پنج دقیقه از شروع علامت و ادامه دار بودن آن حداقل به مدت سه ساعت است. سردرد آلرژی نیز یکی دیگر از گونه‌های سردرد است که در افراد مبتلا به آلرژی فصلی بیشتر مشاهده می‌شود. بیشترین زمانی که افراد دچار سردرد می‌شوند درفصل‌های بهار وپاییز است .

سردرد سمت چپ و یک طرفه

تجربه سردردی که سمت چپ سر را تحت تاثیر قرار می دهد در صورتی که دلیل آن شناخته نشود می تواند هشدار دهنده و خطرناک باشد. دانستن انواع سردرد که موجب سردرد یک طرفه می شود، دلیل درد را توضیح می دهد و کمک می کند تا بتوانیم درمان مناسب را دریافت کنیم. تقریبا 50 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان تحت تاثیر سردرد قرار می گیرند. اکثر آنها به عنوان سردردهای اولیه شناخته می شوند، زیرا آسیب یا وضعیت جدی را به وجود نمی آورند.

علل سردرد سمت چپ

برخی از سردرد های اولیه فقط در سمت چپ سر در ایجاد می کنند. اکثر دلایل این سردرد ها خیلی جدی نیستند و بسیار راحت درمان می شوند. دانستن دلایل و نشانه های سردرد های اولیه که می تواند سردرد سمت چپ سر را به وجود بیاورند. می توانند به تشخیص آن ها از بیماری خطرناک تر کمک کنند. انواع سردرد که سمت چپ سر را تحت تاثیر قرار می دهند: انواع سردرد اولیه میگرن سردرد تنشی سردرد خوشه ای شرایط جدی که ممکن است سردرد های سمت چپ سر را ایجاد کنند عبارتند از: آسیب ها بیماری های عفونی مسائل مربوط به رگ های خونی سو مصرف دارو

دلایل سردرد سمت چپ

دلایل سردرد های اولیه که سردرد های سمت چپ سر را ایجاد می کنند عبارتند از: میگرن سردردی که در سمت چپ سر رخ می دهد می تواند بر اثر میگرن باشد. میگرن ها 12 درصد از افراد در امریکا را تحت تاثیر قرار می دهند و در زنان بیشتر از مردان شایع هستند. میگرن ها به عنوان یک سردرد شدید توصیف می شوند، و معمولا در یک طرف سر هستند. درد ممکن است از اطراف سر و شقیقه ها شروع شود و به کل سر گسترش یابد. برای دانستن این که آیا این سردرد سمت چپ سر میگرن است یا نه برخی نشانه ها را باید در نظر بگیرید. تغییر درد دید حالت تهوع و اسفراغ حساسیت شدید به نور، صدا و بو بی حسی و گز گز در قسمت صورت یک میگرن معمولا بین 4 تا 72 ساعت طول می کشد. یک فرد که میگرن را تجربه می کند ممکن است حس کند نیاز دارد که دراز بکشد. دلیل اصلی میگرن ناشناخته است. اگرچه تصور می شود که فعالیت های مغزی و رگ های خونی اطراف مغز بیشتر حساس می شوند که میگرن ایجاد می شود. میگرن می تواند توسط موارد زیر تحریک شود: استرس برخی غذاها مانند الکل، پنیر و شکلات خوابیدن بسیار کم یا بسیار زیاد نور های بسیار روشن صدای بسیار بلند بوهای شدید مثل عطر

سردرد های تنشی

سردرد های تنشی 42 درصد از تمام سردرد ها را تشکیل می دهد. آن ها ممکن است در یک طرف سر رخ دهند و به همین ممکن است دلیل ایجاد سردرد سمت چپ سر باشند. البته اینکه سردرد های تنشی در یک طرف سر رخ دهند نسبت به میگرن کمتر است. سردرد های تنشی معمولا نسبت به میگرن کمتر جدی هستند اما همچنان می توانند درد بسیار زیادی ایجاد کنند. علائم سردرد تنشی عبارتند از: درد و فشاری در پشت چشم هاکه به پیشانی و پشت سر سرایت می کند. حس این که سر شما تحت فشار است. درد آن معمولا در اواخر روز شدید تر می شود. تصور می شود سردرد های تنشی توسط فشار عضله ای ایجاد می شوند. و توسط موارد زیر تحریک می شوند: استرس فشار در گردن و شانه ها بد نشتن آسیب به گردن در گذشته

سردرد های خوشه ای

دلیل سردرد های سمت چپ سر می توانند سردرد های خوشه ای باشند. حدود نیم میلیون از آمریکایی ها حداقل یک بار این سردرد ها را تجربه می کنند. علائم این سردرد عبارتند از: درد پشت چشم، یک شقیقه یا پیشانی درد پس از 5 تا10 دقیقه شدید می شود. درد های شدید بین 30 تا60 ثانیه طول می کشد. دیگر علائم: آبریزش بینی یا بینی کیپ قرمزی و اشک در چشمان تعریق در صورت علت سردرد خوشه ای ناشناخته است اما محققان بر این باورند که به قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس مربوط باشد. سردرد های خوشه ای معمولا در ساعات مشخصی از روز اتفاق می افتند. معمولا در فصل بهار یا پاییز اتفاق می افتند که گاهی افراد آن را با سردر های آلرژی اشتباه می گیرند.

سردرد سمت چپ و مراجعه به پزشک

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟ اگر فردی علائم مربوط به شرایط جدی را که در بالا ذکر شده را تجربه کند، باید با یک پزشک مشورت کنند. این علائم شامل تاری دید ، تب و عرق است. همچنین واجب است با دکتر خود صحبت کنید در صورتی که: اولین گسترش سردرد بعد از سن 50 سالگی باشد. فرد تغییر محسوس در الگوی سردرد احساس می کند.. سردرد ناگهان بدتر می شود. در شخصیت فرد و فعالیت های روانی او تغییر ایجاد می شود. سردرد زندگی را مختل کند.

عوامل تحریک کننده میگرن

عواملی که باعث تحریک بیشتر میگرن می شود به شرح زیر است: استرس بعضی از غذاها مثل پنیر، شکلات و الکل، پرتقال، گردو زیاد خوابیدن کم خوابیدن ( افرادی را که میگرن دارند حتی در موقع سلامت به هیچ وجه از خواب بیدار نکنید) صداهای بسیار بلند نور زیاد بوهای قوی مثل عطرها و ادکلن ها و اسپری های تند الکل و سیگار

سردرد و رژیم غذایی

از غذاهایی که باعث سردرد می شود و معمولا خود شخص بعد از مدتی می تواند تشخیص بدهید دوری کنید. مثلا مبتلایان به میگرن بهتر است از میان پنیرها بهتر است فقط پنیر فتا مصرف کنند. از گردو و پرتقال در مواقعی که پیش زمینه های سردرد وجود دارد مثل وقتی که کم خوابیده اند، بهتر است استفاده نشود. به طور کلی برای همه سردردها اجتناب از الکل و انواع سیگار و مدیریت استرس راه حل خوبی برای جلوگیری از بروز و تشدید سردردها است.

سردرد و استرس

با بررسی شرایط زندگی و محیط زندگی و کاری تان ببینید چه عواملی باعث بروز، تشدید و کوتاه شدن فاصله بین دردها می شود. سعی کنید این عوامل را از زندگی تان دور کنید. مثلا اگر هر هفته عادت دارید به میهمانی های دروهمی بروید و بعد از یک شب بی خوابی فردا سردرد دارید، حداقل یکی دو هفته را در میهمانی شرکت نکنید. به جای آن یک برنامه پیاده روی، کوه پیمایی، دوچرخه سواری یا رفتن به گردش در طبیعت اختصاص دهید. غذاهای سالم تر بخورید. یاد بگیرید استرس ها و فشارهای زندگی را کنترل کنید.

سردرد چیست

سردرد یکی از شایع‌ترین شکایتهای بیماریها است که در بیشتر موارد عللی خوش‌خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد، ولی در بعضی از موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل یا نشانه بیماریهای خطرناک مانند تومور مغزی است. درمان سردرد بستگی به عامل ایجادکننده سردرد دارد، اما در اغلب موارد با مسکن سردرد رفع می‌شود.

سردرد برگشتی

درست مانند استفاده‌ی بیش از حد از داروهای ضدگرفتگی بینی که می‌تواند به گرفتگی دائمی بینی منجر شود، سردردهای برگشتی نیز سردردهای مزمنی هستند که به دلیل استفاده بیش از حد از دارو ایجاد می‌شوند. چند وقت یک بار استفاده از دارو، بیش از حد محسوب می‌شود؟ مصرف منظم داروهای مسکن مانند استامینوفن (تیلنول)، آسپیرین یا ایبوپروفن (ادویل، موترین) بیش از دو بار در هفته، یا مصرف تریپتان (داروهای میگرن) بیش از ۱۰ روز در ماه، می‌تواند فقط در طول چند ماه شما را در معرض خطر ابتلا به سردردهای برگشتی قرار بدهد. سعی نکنید این نوع سردردها را خودتان درمان کنید. دکتر می‌تواند به شما کمک کند که با استفاده از داروهای جایگزین، مصرف داروهای ایجادکننده‌ی سر درد را متوقف کنید تا به طور کامل از سیستم بدن‌تان خارج شوند.

سردرد دندانی

سر درد دندانی از انواع سر درد رایج است که اکثر آدم ها آن را تجربه می کنند. برخی از اختلالات دندانی هستند که می‌تواند باعث بروز سر درد و یا درد صورت شوند، مانند دندان قروچه و اختلالات مفصل گیجگاهی فکی(TMJ). دندان قروچه به معنای ساییدن دندان‌ها هنگام شب است، در حالی که TMJ روی مفاصل واقع شده درست در مقابل گوش‌تان، که فک را به جمجمه متصل می‌کند، تاثیر می‌گذارد. TMJ ممکن است در اثر نامناسب قرار گرفتن فک، استرس، حالت نامناسب بدن (مثل تمام روز نشستن پشت کامپیوتر) یا آرتریت، که غضروفها، عضلات یا رباط‌ها را در فک تحت تاثیر قرار می‌دهد، ایجاد می‌شود. دندانپزشک شما می‌تواند در تشخیص این نوع سر درد کمک‌تان کند، و درمان آن شامل کشش فک، کیسه‌ی آب گرم یا سرد، کاهش استرس، و استفاده از گارد دهان می‌شود.

سردرد صبحگاهی

چند عامل وجود دارند که باعث می‌شود با سردرد از خواب بیدار ‌شوید. دکتر گودزبی می‌گوید، صبح‌ها احتمال رخ دادن میگرن بیش‌تر است، یا دارو ممکن است زمانی که خواب هستید، کم‌کم در بدن تمام شود و همین باعث سردردهای برگشتی شود. افراد مبتلا به آپنه‌ی خواب و کسانی که سردرد دندانی دارند ممکن است بیش‌تر از سایرین مستعد ابتلا به سردرد در اوایل روز باشند. دکتر گودزبی می‌گوید، این سردرد – این یکی کم‌ترین احتمال را دارد، بنابراین همه‌ی شما خودبیمارانگاران خیال تان راحت باشد – در نهایت می‌تواند نشانه‌ای از تومور مغزی باشد.

بیشتر بخوانید : سردرد سمت راست ♥ سردرد تنشی ♥ سردرد پشت سر ♥ سردرد میگرنیسردرد پیشانی

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.