طب سوزنی چیست

طب سوزنی چیست

طب سوزنی چیست خواص طب سوزنی,فوايد طب سوزنی,طب سوزنی درماني,خاصيت طب سوزنی,خواص طب سوزنی درماني,خواص طب سوزنی براي پوست,خواص طب سوزنی براي مو,خواص طب سوزنی براي جواني,خواص طب سوزنی براي بارداري,خواص خوردن …

سنگ کلیه ؛ علائم و راههای درمان و دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه ؛ علائم و راههای درمان و دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد سنگ کلیه و راه های درمان و دفع آن صحبت میکنیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار …

همه چیز در مورد خواص دارویی علف گربه در بارداری

همه چیز در مورد خواص دارویی علف گربه در بارداری

همه چیز در مورد خواص دارویی علف گربه در بارداری خواص دارویی علف گربه ، خواص درمانی علف گربه , خواص دارویی علف گربه در بارداری , خواص دارویی علف گربه برای …

قرص لیورگل

قرص لیورگل ,قرص لیورگل برای لاغری,قرص لیورگل چیست

قرص لیورگل

در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و زمان مصرف قرص لیورگل برای جوش و پوست صورت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!♥

توضیحاتی در مورد قرص لیورگل

قرص لیورگل ۱۴۰ از عصاره گیاه سیلیمارین یا آنزیم های کبدی کاربرد دارد. کبــد مهمترین کارخانه‌ شیمیایی بدن است. این عضو با تولید صفرا کمک به هضم چربی‌ها نموده و بسیاری از سموم را از روده‌ها دفع می‌کند. قدرت کبد برای انجام این اعمال مهم، اغلب تحت تاثیر مواد متعددی که روزانه انسان در معرض آنها قرار می‌گیرد به خطر می‌‌افتد. غذاها و بعضی از گیاهان دارویی می‌توانند سلول‌های کبدی را در مقابل این ضایعات محافظت نموده و به نقش کبد به عنوان مهمترین عضو سم زادی بدن در این امر کمک نمایند. به علت نقش بسیار مهم کبد در اعمال بدن، پیشگیری و درمان بیماری‌های آن ضرورت تام دارد. آسیب کبد که به دنبال تخریب سلولی ناشی از فعالیت ویروسی و تغییرات التهابی ثانویه ناشی از تحریک سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌شود ممکن است به مدت ۲۰-۱۰ سال به صورت نهفته فعال بوده و تا زمان بروز سیروز کبدی هیچگونه علامت و نشانه‌ای از خود ظاهر نسازد. این مدت طولانی، فرصت مناسبی برای درمان بیمار، توسط داروهای گیاهی و درنتیجه کنترل بیماری و پیشگیری از آسیب جدی به کبد به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که کارایی داروهای موثر در درمان اختلالات کبدی نظیر اینترفرون، کورتیکو استرئیدها و … هر چند مناسب است اما در بسیاری از موارد، متناقض عمل کرده و عوارض مصرف آنها عامل بازدارنده‌ای برای تجویزشان می‌شود.

مشخصات قرص لیورگل

لیورگل (به انگلیسی: Livergol) رده درمانی: داروهای گیاهی اشکال دارویی: قرص. مقدار و نحوه مصرف این دارو به صورت سه نوبت در روز و در هر نوبت یک قرص ۱۴۰ میلی‌گرمی و یا دو قرص ۷۰ میلی‌گرمی لیورگل همراه با آب میل می‌شود. نکاتی که در ارتباط با مصرف این دارو باید بدانید تاکنون از مصرف این دارو در زمان آبستنی و شیردهی عوارضی گزارش نشده است. در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید تگهداری شود. تاکنون مواردی برای منع مصرف این داروی گیاهی گزارش نشده است.

موارد مصرف قرص لیورگل

محافظت کننده کبد درمقابل سموم (سموم زیست محیطی)، کمک به نوسازی سلولهای کبدی، درمان کمکی در سرطان.

عوارض قرص لیورگل

مطالعات روی تعیین مقدار سیلیمارین در خون ۳۵۰۰ بیمار نشان داده است که در این بیماران عوارض جانبی دیده شده فقط شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی است. یک اثر ملین ملایم معمولاً با مصرف این دارو می‌تواند دیده شود.

مکانیسم اثر قرص لیورگل

از آنجائیکه رادیکال‌های آزاد در پراکسیداسیون لیپیدها در انواع مسمومیتهای کبدی دخیل هستند، اثر ضداکسیداسیون بسیار قوی سیلی مارین و سیلی بین ممکن است اثر حفاظتی آنها را روی کبد توجیه نماید. این دو ترکیب بعنوان عامل نابودکننده رادیکال‌های آزاد عمل کرده و از فرآیندهای پراکسیداتیو دخیل در ضایعات کبدی ناشی از تتراکلرورکربن، تالیوم، اتانول، پاراستامول و سایر مواد سمی کبدی پیشگیری می‌کنند. سیلی مارین فعالیت آنزیمRNA پولیمراز را درهسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئینهای ریبوزومال می‌شود که این عمل به نوبه خود قدرت نوسازی سلولی کبد راافزایش می‌دهد. افزون بر این بعنوان یک آنتی اکسیدان مستقیم عمل نموده و رادیکال‌های آزاد سمی را از بین می‌برد. سیلی مارین در درمان هپاتیت حاد و مزمن و یروسی هر دو مؤثر است.

نحوه مصرف قرص لیورگل

این دارو لازم است سه نوبت در روز و در هر بار یک قرص ۱۴۰ میلی گرمی یا دو قرص ۷۰ میلی گرمی مصرف گردد. مدت زمان مصرف دارو بخصوص در کبد چرب تا سه ماه قابل توصیه است.

مصرف قرص لیورگل در بارداری و شیردهی

موارد منع مصرف و نکات قابل توصیه: شناخته نشده است. عوارض جانبی : مطالعات روی تعیین مقدار سیلیمارین در خون ۳۵۰۰ بیمار نشان داده است که در این بیماران عوارض جانبی دیده شده فقط شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی است. یک اثر ملین ملایم معمولاً با مصرف این دارو می تواند دیده شود. مصرف در دوران بارداری و شیردهی: تا کنون از مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی عوارضی گزارش نشده است.

ترکیبات قرص لیورگل

قرص های روکش دار حاوی عصاره خشک خارمریم (Silybum marianum) می باشد.خار مریم محتوی فلاونو لیگنان ها مانند سیلی بین، سیلی کریستین، سیلی دیانین و مشتقات ۲و۳ دهیدروسیلی بین می باشد. مجموعه این فلاونولیگنان ها را سیلیمارین می نامند.

فارماکولوژی قرص لیورگل

سیلیمارین مجموعه ترکیبات پلی فنلی گیاه خارمریم می باشد. استفاده از این گیاه جهت مشکلات کبدی تاریخچه ای طولانی دارد که در حال حاضر با مطالعات گسترده، این اثرات به اثبات رسیده اند. سیلیمارین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی و مستقیم عمل نموده و رادیکال های آزاد سمی را از بین می برد. گلوتاتیون داخل سلولی و سوپر اکسید دیس موتاز را افزایش می دهد. تشکیل لوکوترین ها را مهار می سازد و فعالیت آنزیم RNA پلی مراز را در هسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئین های ریبوزومال می شود که این عمل به نوبه خود قدرت نوسازی سلولی کبد را افزایش می دهد. سیلیمارین در درمان هپاتیت حاد و مزمن ویروسی هردو موثر است. در یک مطالعه روی ۲۹ بیمار مبتلا به هپاتیت ویروسی تحت درمان با سلیمارین نشان داده شده است که سلیمارین اثر چشمگیری بر روی پارامترهای افزایش یافته این بیماران مانند سطح بیلی روبین سرم و آنزیم های کبدی در مقایسه با گروه پلاسبو اعمال می نماید. پارامترهای آزمایشگاهی در گروه تحت درمان با سلیمارین بعد از دو هفته درمان در مقایسه با گروه پلاسبو بطور قابل ملاحظه ای به حد طبیعی رسید. در یک مطالعه بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت ویروس مزمن، سیلیمارین موجب بهبود قابل ملاحظه ای شده است. مصرف ۴۲۰ میلی گرم سیلیمارین در موارد حاد برای مدت ۱۲-۳ ماه منجر به بهبود ضایعات سلولی کبد شده است. مقدار پروتئین خون افزایش یافته و آنزیم های کبدی کاهش یافتند. علائم معمولی هپاتیت (مانند شکم درد، کمی اشتها و استرس های اکسیداتیو محافظت نموده و فرآیندهای التهابی را که توسط رادیکال های آزاد و سیتوکین های ثانوی تحریک می شوند مهار می نمایند. تایید شده است که استرس اکسیداتیو و التهاب در ضایعات سلولی بسیاری از نسوج دخیل بوده و منجر به واکنش های نسجی در بیماران تحت درمان با داروی ضد سرطان می شود. آثار محافظتی سلیمارین و سیلی بین در نسوج مختلف کاربرد بالینی این مواد را همراه با داروهای ضد سرطان برای کاهش آثار سمی آنها در بیماران سرطانی پیشنهاد می نماید.

آشنایی با قرص لیورگل

قرص لیورگل (Livergol) تهیه شده از عصاره گیاهی خارمریم (سیلی مارین) از طریق تحریک سنتز پروتئین ریبوزومال باعث افزایش قدرت نوسازی سلول‌های کبدی شده لذا یک درمان کمکی کاملاً موثر برای مسمومیت‌های کبدی، هپاتیت‌ها، جلوگیری از پیشرفت سیروز کبدی و بخصوص کبد چرب خواهد بود. میوه‌ گیاه خارمریم دارای فلاونوئید‌های گیاهی مهمی همچون سیلی‌بین، سیلی‌کریستین و سیلی‌دیانین است که در مجموع سیلی‌مارین نامیده می‌شوند و همگی دارای اثرات محافظت کننده‌ کبدی می‌باشند. این خاصیت، در واقع به معنای افزایش مقاومت یاخته‌های کبدی در مقابل آسیب‌های سمی می‌باشد. بیش از ۲۰۰۰ سال است که از گیاه خارمریم در درمان پشتیبان بیماری‌های کبدی و اختلالات کیسه صفرا استفاده می‌گردد. این در حالی است که امروزه جدای از پیشینه‌ی تاریخی این گیاه به عنوان داروی محافظ کبدی، اثرات سودمند دیگرش در درمان بیماری‌‌های سایر اعضاء نیز شناسایی شده است. هر قرص روکش دار محتوی عصاره خشک خارمریم (Silybum marianum) است که معادل ۷۰ میلی‌گرم سیلی‌مارین می‌باشد. اگرچه قرص لیورگل یک داروی گیاهی است اما باز هم گیاهان دارویی مفیدی برای درمان کبد چرب وجود دارد که شاید از آن ها غافل باشید. برای آشنایی با این گیاهان به لینک زیر سر بزنید.

قرص لیورگل و بدنسازی

بسیاری از بدنسازان به دلیل مصرف بیش از حد استرویید دچار مسمومیت های کبدی و همچنین بالا رفتن آنزیم های کبد می شوند . به دلیل این که این یک داروی کاملا گیاهی بوده و موارد منعی ندارد و میتواند کبد را به وضعیت مناسب برساند طبق بروشوردارو عمل کرده و در صورت لزوم با پزشک مشورت کرده واز این دارو بهره ببرید .

همه چیز درباره کبد

کَبِد (انسان) یا جِگَر سیاه (حیوان) بزرگترین غده بدن است  که در فعالیت‌های سوخت‌وساز بدن مانند گوارش نقش دارد. تمام خون دستگاه گوارش توسط سیاهرگی به نام ورید پورت جمع‌آوری شده و وارد کبد می‌شود و تمام مواد جذب شده از لوله گوارشی از کبد عبور می‌کنند. دیگر کارهای کبد به دام انداختن سموم و تصفیه آن‌ها با تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر است. همچنین، این کبد است که متابولیسم داروها را در بدن بر عهده دارد. شرکت در خون‌سازی (در دوره پیش از تولد) و مقاومت در برابر عفونت‌ها، فراهم ساختن سریع انرژی در هنگام ضرورت، ذخیره آهن و… از دیگر فعالیت‌های کبد است سلولهای کبدی پروتئین‌های مختلفی را به‌طور دائمی می‌سازند از جمله آلبومین، پروترومبین، فیبرینوژن، لیپو پروتئینها و هپارین.  سلولهای کبدی مواد مختلفی از جمله تری گلیسریدها، گلیکوژن و ویتامینها را ذخیره می‌کنند. کبد به عنوان یک سیستم بافری مهم برای گلوکز خون عمل می‌کند به این معنی که هنگامی که گلوکز خون بعد از صرف یک وعده غذا تا غلظت زیادی بالا می‌رود میزان ترشح انسولین نیز افزایش می‌یابد و در حدود ۳/۲ گلوکز جذب شده از روده بلافاصله به گلیکوژن تبدیل شده و در کبد ذخیره می‌شود. در طی ساعات بعد که غلظت گلوکز خون و نیز در این ترشح انسولین کاهش می‌یابد، کبد گلیکوژن را تجزیه و به گلوکز تبدیل می‌کند. این تنظیم در بیماران با اختلالات کبدی تقریباً غیرممکن است.

عملکرد های کبد

کبد محل ذخیره بسیاری از مواد از جمله گلوکز (به شکل گلیکوژن)، ویتامین آ (ذخیره ۲–۱ سال)، ویتامین د (ذخیره ۴–۱ ماه)، ویتامین ب ۱۲ (ذخیره ۳–۱ سال)، ویتامین کا، آهن، و مس می‌باشد. کبد مسئول اثرات ایمونولوژیکی می‌باشد – سیستم فاگوسیتی تک هسته‌ای (ام پی اس) کبد شامل بسیاری از سلول‌های ایمونولوژیکی فعال است، همچنین به عنوان «غربال» برای آنتی‌ژن‌های حمل شده توسط سیستم باب عمل می‌کند. کبد، آلبومین، عمده‌ترین ماده اسمولاریته پلاسمای خون را تولید می‌کند. کبد آنژینوتنسینوژن را سنتز می‌کند، هورمون مسئول بالا بردن فشار خون، که توسط رنین فعال می‌شود، زمانی که کلیه احساس کند فشار خون پایین است رنین را آزاد می‌کند. کبد به عنوان مخزن خون نیز عمل می‌کند، یک اندام قابل بسط می‌باشد. مقدار زیادی از خون می‌تواند در رگ‌های خونی ذخیره شود، این مقدار حجم نرمال خون در وریدهای کبدی می‌باشد و در سینوس‌های کبدی در حدود ۴۵۰ میلی لیتر می‌باشد. در طول نارسایی قلبی با احتقان محیطی، کبد گسترش می‌یابد، و گاهی اوقات ۰٫۵ تا ۱ لیتر از خون اضافی به علت فشار بالا در دهلیز راست که باعث بازگشت فشار در کبد می‌شود در وریدهای کبدی و سینوس‌ها ذخیره می‌شود.

بیماری های کبد چیست

یرقان ناشی از افزایش سطح بیلی‌روبین در سیستم همراه است. بیلی‌روبین نتیجه فروپاشی هموگلوبین گلبول‌های قرمز خون می‌باشد؛ به‌طور معمول، کبد بیلی روبین را از خون خارج کرده و از طریق صفرا دفع می‌کند. بسیاری از بیماری‌های کبدی در کودکان نیز وجود دارد، از جمله انسداد مجاری صفراوی، کمبود آلفا-۱ آنتی‌تریپسین، سندرم آلاژیل، کلستاز داخل کبدی خانوادگی پیشرونده و هیستوسیتوز سلول لانگرهانس. بیماری‌هایی که با عملکرد کبد تداخل دارند اختلالاتی را در فرآیندهای آن ایجاد خواهند کرد. هرچند، کبد ظرفیت بالایی برای بازسازی و ذخیره‌سازی دارد. در بیشتر موارد، کبد تنها علائم را بعد از آسیب گسترده نشان می‌دهد. بیماری‌های کبد با آزمون عملکرد کبد تشخیص داده می‌شوند، به عنوان مثال، توسط تولید پروتئین فاز حاد. همچنین بیماری‌های دیگری نیز هستند که به‌طور مستقیم بیماری کبد شناخته نمی شوند ولی ممکن است موجب اختلال در عملکرد کبد شوند، به عنوان مثال عامل دیفتری در گلو رشد می‌کند و توکسین آن بر کبد و کلیه و اعصاب و قلب اثر میکند. همچنین یکی از علل مرگ بیماری سایت جسارت در مورد قرص لیورگل صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : کپسول زغال ♥ کپسول زینتوما ♥ کپسول ژل رویال ♥ کپسول زاکسیمکپسول زینک سولفات

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.