این افراد مراقب گزش سرما باشند

این افراد مراقب گزش سرما باشند

این افراد مراقب گزش سرما باشند سرمازدگی,بيماري سرمازدگی,سرمازدگی در بارداري,علائم سرمازدگی,درمان سرمازدگی,درمان سرمازدگی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان سرمازدگی,سرمازدگی را چگونه درمان کنيم,سرمازدگی در کودکان,سرمازدگی در بزرگسالان,سرمازدگی در نوزادان,سرمازدگی در …

استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات

استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات

استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات استفاده از خواص معجره آسای زردچوبه و لاغری با ادویه جات در سایت جسارت زردچوبه و لاغری ,خواص زردچوبه و لاغری,زردچوبه …

علت و درمان گیاهی درد استخوان لگن سمت چپ در بارداری

علت و درمان گیاهی درد استخوان لگن سمت چپ در بارداری

درد استخوان لگن درد استخوان لگن ,درد استخوان لگن سمت چپ,درد استخوان لگن در بارداری,درد استخوان لگن سمت راست,درد استخوان لگن مردان,درد استخوان لگن در اواخر بارداری توضیحاتی در مورد درد استخوان …

خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی

خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی در سایت جسارت

زرشک در بارداری ,خواص زرشک در بارداری,عوارض زرشک در بارداری,زرشک پلو در بارداری,تاثیر زرشک در بارداری,فواید زرشک در بارداری,زرشک تازه در بارداری,مصرف آب زرشک در بارداری,خواص آب زرشک در بارداری,خوردن زرشک پلو در بارداری,خواص زرشک بارداری,خواص زرشک قرمز در بارداری,خواص زرشک برای بارداری,خواص زرشک دردوران بارداری,زرشک پلو با مرغ در بارداری,مصرف زرشک پلو در بارداری,خوردن زرشک پلو با مرغ در بارداری,تاثیر زرشک بر بارداری,تاثیر زرشک در دوران بارداری,تاثیر خوردن زرشک در دوران بارداری,فواید آب زرشک در بارداری,فواید زرشک در دوران بارداری,خواص زرشک در دوران بارداری,خوردن زرشک تازه در بارداری,خوردن زرشک تازه در دوران بارداری,خوردن اب زرشک در بارداری,مصرف آب زرشک در دوران بارداری,خوردن اب انار در بارداری,مصرف آب انار در دوران بارداری,خوردن اب زرشک در دوران بارداری,خوردن آب زرشک در حاملگی,خوردن اب زرشک در ماه اخر بارداری

خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی

زرشک در بارداری , خواص زرشک در بارداری , عوارض زرشک در بارداری , تاثیر زرشک در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

     مطالعه‌ای که در Circulation Journal در سال ۲۰۱۲ منتشر شد گزارش کرد که بربامین (ترکیب فعال موجود در زرشک) از قلب در مقابل آسیب ایسکمی (کم‌خونی موضعی) و خون‌رسانی مجدد محافظت می‌کند (در این وضعیت به علت بازگشت جریان خون به بافت، پس از کمبود اکسیژن، آسیب بافتی اتفاق می‌افتد). بربامین این کار را با تنظیم غلظت یون‌های کلسیم داخل سلول‌ها و جلوگیری از فعالیت پروتئینی به نام کالپین ( calpain) که نقش بسیار مهمی در نارسایی قلب ایفا می‌کند، انجام می‌دهد. به علاوه در مطالعه‌ای که در Journal of Cardiovascular Pharmacology در سال ۲۰۱۱ منتشر شد مشخص شد که بربامین انقباض عضلات قلب را با افزایش حساسیت سلول‌ها به کلسیم (ماده معدنی که انقباض عضلات را تنظیم می‌کند) تقویت می‌کند .

زرشک در بارداری

در این مطلب قصد داریم به یکی از مواد غذایی اشاره کنیم که خوردن آن برای زنان باردار بسیار مطلوب است و همچنین تاثیرات زیادی بر روی سلامت جنین دارد. اگر شما نیز نگران وضعیت تغذیه ی خود و سلامت جنینتان هستید این مطلب را بخوانید. حساس ترین دوره زندگی انسان، دوره جنینی است که تداوم آن مستلزم رشد و نمو لایه های آندومتر، میومتر و غدد مترشحه رحم می باشد. هورمون ها در این دوره نقش اساسی را ایفا می کنند.  به طوری که تحت تاثیر هورمون استروژن آندومتر رشد کرده و غدد مترشحه آن حجیم و طویل می گردد و بافت عضلانی رحم دارای حرکات ضربانی منظم می شود. هورمون پروژسترون نیز رشد و تکثیر اپی تلیوم رحم را کاهش می دهد و آن را برای ترشح به حالت فعال در می آورد. تغذیه مادر از جمله مواردی است که در پایداری دوره جنینی دارای اهمیت فراوان می باشد. استفاده صحیح از مواد غذایی و ادویه ای می تواند موجب رشد و نمو جنین شده و سلامت جنین را تضمین نماید.

خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی

زرشک در بارداری , خواص زرشک در بارداری , عوارض زرشک در بارداری , تاثیر زرشک در بارداری

پرفسور دیوید جیمز، رئیس برنامه تحقیقات دیابت و چاقی در موسسه گاروان، در سیدنی، استرالیا گفت: ما درباره درمان دیابت نوع دوم تحقیق می‌کنیم که علت بروز آن اختلال در کار انسولین است. ما حالا مدرک علمی داریم که نشان می‌دهد بربرین کمک می‌کند انسولین خیلی بهتر کار کند.

خواص زرشک در بارداری

از طرف دیگر مصرف ناصحیح و نامتعادل می تواند باعث بروز ناهنجاری های جنینی گردد. اطباء و دانشمندان از قرن ها قبل به اثرات برخی از میوه ها و سبزیجات در دوره جنینی آگاهی داشته اند. به طوری که ابن سینا در کتاب ارزشمند قانون مصرف برخی از مواد را در بارداری منع نموده است.  میوه زرشک یکی از این موارد است که ابن سینا برای آن اثرات سقط آور قائل شده است. این میوه دارای الکالوئید هایی نظیر بربرین، پالماتین، بربامین می باشد. همچنین ترکیبات فنلی از قبیل آنتوسیانین ها، کاته شین ها، فلاونول ها و اسیدهای کلروژنیک در آن گزارش شده است. از دیگر ترکیبات میوه می توان قندها، تانن ها، اسید های آلی، مواد معدنی و کاروتنوییدها را نام برد. میوه زرشک از نظر درمانی اثرات بیولوژیکی و فارماکولوژیکی متعددی را شامل است که می توان اثرات خلط آور، ضدسرفه، ضدمیکروب، ضدقارچ، کاهنده فشار خون و ضدتب را نام برد و همچنین می توان از آن در درمان بیماری های کبدی و صفراوی، روماتیسم، نقرس استفاده نمود.

خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی

زرشک در بارداری , خواص زرشک در بارداری , عوارض زرشک در بارداری , تاثیر زرشک در بارداری

یک کارشناس تغذیه گفت: به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، این ماده غذایی می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد. یوسف نقیایی گفت: زرشک یک نوع میوه است و در گروه میوه‌جات قرار می‌گیرد.

عوارض زرشک در بارداری

تحقیقات جدید در مدل های حیوانی، نقطه نظرات اطباء گذشته، در مورد منع مصرف زرشک در بارداری را مورد تایید قرار می دهد. به طوری که مشخص گردید که بربرین که یکی از آلکالوئید های اصلی میوه زرشک است، می تواند موجب انقباضات عضلانی صاف رحم گردد و افزایش انقباض می تواند منجر به سقط شود. لازم به ذکر است که بربرین علاوه بر اثرات سقط آور آن به علت سمیت در دوز های بالای آن موجب اثرات تراتوژنیک می شود.  همچنین ماده دی ئیدرواکسید بالمیتینیوم (DPH) Dihydropalimitinum hydroxide موجود در میوه زرشک دارای خاصیت ضد استروژنی است که باعث آتروفیه شدن آندومتر و سیر برگشتی غدد استرومائی و چروکیده شده آن می شود. این تغییرات باعث عدم تغذیه کامل جنین و اختلال در عملکرد رشد و نمو جنین می گردد.

خواص و عوارض خوردن زرشک در بارداری و دوران شیردهی

زرشک در بارداری , خواص زرشک در بارداری , عوارض زرشک در بارداری , تاثیر زرشک در بارداری

     مطالعه‌ای در جولای ۲۰۱۲ در International Journal of Molecular Sciences منتشر شد که نشان داد زرشک خاصیت محافظت از کبد دارد. در این مطالعه حیوانی، پیش درمان با زرشک، آسیب کبد و دی‌ان‌ای را کاهش داده و میزان طبیعی آنزیمهای آنتی اکسیدانی را حفظ کرده و از آسیب کبدی ناشی از ماده شیمیایی سمی به نام تتراکلرید کربن جلوگیری کرد. مطالعات بیشتری برای تأیید این نتایج لازم است.

تاثیر زرشک در بارداری

در ضمن بررسی های انجام شده بر روی مدل حیوانی مشخص نمود که تجویز kg/g ۵/۳ عصاره آبی میوه زرشک در موش های سوری نژاد Balb/c در روز های ۷، ۸ و ۹ بارداری که برابر ۳ ماهگی در انسان است، می تواند موجب توقف رشد جنین ها و بروز ناهنجاری در ستون مهره، دستگاه عصبی، چشم، صورت و دست ها گردد.  با توجه به این که زرشک در برخی از مناطق ایران از جمله شاهرود، سبزوار، بیرجند و دیگر نقاط ایران در تابستان ها به عنوان یک نوشیدنی مفرح مصرف می شود، پیگیری اثرات میوه زرشک در یک مطالعه جامع انسانی در بارداری ضروری است و آگاهی جامعه پزشکی و مردم در مورد عوارض این میوه در بارداری حیاتی است تا بتوان با استفاده صحیح از آن، از عوارض احتمالی یاد شده جلوگیری نمود.

زرشک در بارداری

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.