عوارض پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست

عوارض پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست

عوارض پیرسینگ یا سوراخ کردن پوست عوارض پیرسینگ,بيماري عوارض پیرسینگ,عوارض پیرسینگ در بارداري,علائم عوارض پیرسینگ,درمان عوارض پیرسینگ,درمان عوارض پیرسینگ با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان عوارض پیرسینگ,عوارض پیرسینگ را چگونه درمان …

رفع چربی موی سر

رفع چربی موی سر

رفع چربی موی سر چربی موی سر,بيماري چربی موی سر,چربی موی سر در بارداري,علائم چربی موی سر,درمان چربی موی سر,درمان چربی موی سر با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان چربی موی …

بیماری خاموش چیست؟

بیماری خاموش چیست؟

بیماری خاموش چیست؟ بیماری خاموش,بيماري بیماری خاموش,بیماری خاموش در بارداري,علائم بیماری خاموش,درمان بیماری خاموش,درمان بیماری خاموش با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری خاموش,بیماری خاموش را چگونه درمان کنيم,بیماری خاموش در …

ریزش مو در بارداری

ریزش مو در بارداری ,ریزش مو در بارداری نی نی سایت,ریزش مو در بارداری و جنسیت جنین,ریزش مو در بارداری نشانه چیست,ریزش مو در بارداری طب سنتی

ریزش مو در بارداری

توضیحاتی در مورد ریزش مو در بارداری

مهمترین و عجیب ترین دوره زندگی هر خانمی دوران بارداری است♥؛ دوره‌ای که با تغییرات اساسی همراه است و در کنار شیرینی‌هایی که همه از آن به نیکی یاد می‌کنند، گاهی شور و حتی تلخ و بی‌مزه هم می‌شوند. اما قسمت تلخ ماجرا همان جایی است که با اضافه وزن، تغییرات خلقی و روحی و ریزش مو روبه‌رو می‌شوند و برای برگشتن به روزهای اوج خود روزشماری می‌کنند. ریزش مو همان اتفاقی است که در دوران بارداری شایع می‌شود و دامن مادران جوان را می‌گیرد. به‌گفته متخصصان، این ریزش‌ها چه در دوران بارداری و چه در دوران شیردهی طبیعی و قابل درمان است و با رعایت کردن چند نکته ساده به توصیه متخصصان برطرف می‌شود. در این مطلب با راهنمایی‌های دکتر محمدجواد نخعی، متخصص پوست و مو و زیبایی مشکل‌تان را ریشه‌یابی و حل کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و دلایل ریزش مو در بارداری نشانه چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ریزش مو در بارداری

با تغییرات کوچک و بزرگ فراوانی که در جسم و ظاهر شما در این دوران به یادماندنی اتفاق می‌افتد، ریزش موها چندان مساله بزرگی نیست چراکه حتما خودتان را برای ماجراهایی بزرگ‌تر و سخت‌تر از این هم آماده کرده بودید. در دوران بارداری مساله فقط به ریزش موها ختم نمی‌شود چراکه این تغییرات در برخی خانم‌ها به شکل کلفت‌تر شدن تارهای مو، چرب یا خشک‌تر شدن جنس آن یا تغییر حالت آن از صاف به مجعد یا برعکس ظاهر می‌شود. اما حتما می‌پرسید چرا؟ پاسخ این است که تمام این اتفاقات علت بزرگی دارد آن هم دگرگونی هورمونی در زمان بارداری و اثرات آن بر حالت و اندازه موها. هورمون‌های ترشح‌شده زنانه در بارداری تاثیرات ویژه‌ای روی اجزای مختلف بدن می‌گذارد که تغییرات احتمالی حالت موها یکی از نتایج آن است. پس به احتمال زیاد ممکن است مدل موهای شما دیگر به زیبایی گذشته خود نباشد تاجایی که گاهی برای مراقبت و نگهداری بهتر از آن تصمیم به کوتاهی‌اش می‌گیرید. اما برای مراقبت بهتر از موها در این دوران حیاتی‌بخش مطلب زیر را با دقت بخوانید.

چرب یا خشک شدن مو در بارداری

اگر موهای خشک شما در دوران بارداری چرب یا موهای چرب شما خشک و شکننده شده، باید برخوردتان را با آن عوض کنید. برای مثال اگر موهای چرب خود را چند بار شامپو می‌کردید بعد از خشک شدن آن در بارداری باید دفعات شامپو زدن را به حداقل برسانید و استفاده از روغن‌های تقویتی را در برنامه مراقبتی قرار دهید. اگر موهای خشک شما چرب شده، استفاده از نرم‌کننده را کم کنید و در عوض یک بار به شامپو زدن‌تان اضافه کنید و به نوعی باید رفتار انعطاف پذیر از خودتان نشان دهید

کوتاهی و ریزش مو در بارداری

اگر تصمیم گرفته‌اید موهای‌تان را کوتاه کنید، فراموش نکنید که تغییرات و ریزش موهای شما در این دوران موقتی است و چند ماه بعد از زایمان به شکل طبیعی خود باز می‌گردد. پس مدلی را برای کوتاه کردن انتخاب کنید که بعد از این دوران هم زیبا به نظر برسد.

ریزش مو در بارداری و توصیه‌ های پزشک

توصیه‌های پزشک را با دقت عمل کنید: بدن شما برای گذر از این دوران نیاز بیشتری به اسید فولیک، ید، آهن، روی و پروتئین پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر برنامه غذایی‌تان به همان شکل سابق خود باشد در دوران بارداری با کمبود و آسیب‌های جدی مواجه خواهد شد. پس بهتر است با کمک پزشک از کمبود‌های احتمالی مواد مغذی مورد نیاز بدن‌تان پیشگیری کنید و رژیم مناسبی برای خود در نظر بگیرید.

ریزش مو در بارداری و مصرف آهن

برای جلوگیری از ریزش مو و ابروها باید مصرف آهن و روی را در این دوران بیشتر از قبل در برنامه غذایی خود بگنجانید. این مواد که بیشتر در گوشت قرمز تازه، تخم مرغ، میوه‌ها و سبزی‌هایی با برگ‌های سبز تیره مانند اسفناج، لوبیا، میگو و قارچ یافت می‌شوند، در بارداری نیاز شما را برطرف خواهند کرد.

ریزش مو در بارداری و راهنمایی‌ های تغذیه‌ ای

اگر دنبال راه‌حلی برای نخوردن خوراکی‌های مفید می‌گردید، باید هشدار بدهیم که جنین تمام مواد لازم خود را از بدن شما تغذیه خواهد کرد و درنهایت شما با کمبود شدید آهن و ویتامین‌های لازم مواجه خواهید شد؛ کمبودهایی که به شکل‌های مختلف ازجمله ریزش شدید موها بروز خواهد کرد. پس باتوجه به شرایط بارداری خود مو به مو به راهنمایی‌های تغذیه‌ای پزشک خود عمل کنید.

ریزش مو در بارداری و افسردگی

بعضی خانم‌ها بعد از وضع حمل، ریزش موی شدیدی تجربه می‌کنند تا جایی که با تصور کچل شدن و ریختن دسته‌ای موهای‌شان افسرده می‌شوند. در همین ابتدا باید بگوییم این ریزش گاهی تا 200 تار مو بعد از زایمان طبیعی است و بعد از چند ماه به حالت گذشته خود در می‌آید؛ پس صبور باشید. از طرفی برخی بدون اطلاع و با باور غلط، علت ریزش موی شما را شیر دادن به نوزادتان می‌دانند درحالی‌که این باور را تمام پزشکان رد کرده‌اند. البته ممکن است این ریزش دوره ای در خانم ها بعد از بارداری آغاز شود که به گفته پزشکان بعد از مدت کوتاهی متوقف می شود .اما اگر احساس می کنید موهای شما بیش از اندازه طبیعی در حال ریزش است بهتر است با مراجعه به پزشک و استفاده از محلول های تقویتی از آن جلوگیری کنید.با توجه به شرایط ویژه ای که در آن هستید بهتر است هیچ نگرانی و استرسی از این بابت نداشته باشید. باید دقت کنید که موهای شما در طول سیکل بارداری در حالتی از تغییر و رشد خود است و این تغییر در بارداری با رسیدن به زایمان و شروع دوره استراحت بعد از بارداری وارد مرحله ریزش بعد از زایمان می‌شود. پس باید خودتان را برای این مرحله آماده کنید و بدون هیچ نگرانی به شیردهی خود ادامه دهید. این ریزش دوره کوتاهی دارد که تمام می‌شود اگرچه در برخی خانم‌ها هیچ اثری از این نوع ریزش دیده نمی‌شود.

عناصر مهم برای جلوگیری از ریزش مو در بارداری

در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو در دوران بارداری ذکر شده است: پروتئین : اساس و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن ، پوست و … می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ ، ماهی و گوشت قرمز ) ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد. کلسیم و منیزیم : گروه شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد. ویتامین های گروه B: یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B ، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم. منابع غنی از ب6 موز ، دانه آفتابگردان، ماهی ، مرغ، جوانه گندم ، آلوی خشک ، گوشت ، غلات سبوس دار ، گوشت، مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم است. .. بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- 3 و اُمگا-6 با سلامت مو در ارتباط هستند؛ زیرا اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو ، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند. منابع اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6 اسیدهای چرب اُمگا-3 شامل آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است در ماهی های آب سرد مانند روغن سویا و کانولا، جوانه گندم ، روغن گردو ، روغن تخم کتان یا پنبه و روغن ماهی یافت می شود. اسیدهای چرب اُمگا-6 شامل اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند. آنتی اکسیدان ها: شامل ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت قرمز وجود دارد ) ، روی و سلنیوم می باشد.

علل ریزش مو در بارداری

علت ریزش موها در این دوران به واسطه تغییرات هورمونی در بدن خانم ها و زمان شروع آن معمولا 2 هفته بعد از زایمان می باشد و اوج ریزش موها در ماه دوم و سوم است که معمولا تا پایان 6 ماه ادامه می یابد. میزان ریزش موها در هر کس می تواند متفاوت باشد از 100 تار مو تا 500 تار مو در روز ولی بیشتر به ندرت دیده شده است. نکته اول ریزش موها بعد از زایمان امری طبیعی است و اکثرا خانم ها انرا تجربه می کنند و جای نگرانی نیست و معمولا تا پایان ماه 6 و 7 بعد از زایمان ادامه دارد، اگر بعد از این مدت از شدت ریزش موها کاسته نشد آنگاه می بایست به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید، ممکن است به واسطه شیردهی بدنتان دچار کمبود برخی از ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل آهن، روی، کلسیم، منیزیوم و غیره شده باشد که با انجام آزمایشات مربوطه باید مورد بررسی قرار گیرد. نکته دوم به واسطه اینکه در دوران بارداری و شیردهی اکثر محلول ها و مکمل های غذایی منع مصرف داشته نمی توان درمانی برای جلوگیری و کاهش محسوس ریزش موها در این دوران تجویز نمود و صرفا می توانید با دنبال کردن برنامه غذایی و مکملی مناسب زیر نظر پزشک متخصص کمی از میزان ریزش موها بکاهید که البته با این کار به سلامت نوزاد خود نیز کمک می نمایید. نکته سوم معمولا بخش زیادی از موهای ریخته شده در این دوران به مرور زمان جایگزین می شوند و نیازی به درمان نمی باشد، اما اگر موهایتان به میزان مورد نظر روییده نشدند، می توانید درمان را زیر نظر پزشک بعد از پایان ماه ششم شیردهی آغاز نمایید.

دلیل اصلی ریزش مو در بارداری

دلیل اصلی ریزش مو در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در بدن مادر است.در طول زمان بارداری ، مادران باید ویتامین هایی مصرف کنند که ریزش مو را در آنها کاهش داده و به رشد آنها نیز کمک کند. چرا که موها در این دوران نازک تر و شکننده تر می شوند. به هر حال ، هورمون هایی که این مشکلات بوجود می آوردند پس از زایمان ، حدودا 2 تا 3 ماه بعد از متولد شدن نوزاد به وضعیت اولیه خود و قبل از بارداری باز می گردند.

ریزش مو در بارداری و فقدان ویتامین

به غیر از مشکلات هورمونی ، طبیعی است که زنان به دلیل فقدان ویتامین در بدن شان دچار ریزش مو بشوند. دلیل دیگر اینست که در این دوران بدن مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین مورد نیاز دارد که شما باید بوسیله خوردن میوه و سبزیجات آن ها را تامین کنید.

ریزش مو در زنان

در دوران بارداری، ریزش مو عامل شایعی نمی باشد، حتی در بعضی موارد تغییرات هورمونی در دوره بارداری ممکن است که منجر به پرمویی در خانم‌های باردار شود و این حالت را در آنها بوجود آورد. اما در عین حال ممکن است برخی مادران باردار در طول دوره بارداری آن را تجربه کنند. در هر صورت با برخی اقدامات ساده می‌توان از بروز این امر جلوگیری ‌کرد. پس از دوران بارداری نیز ریزش مو وجود دارد و دیده می شود ، پس از دوره زایمان و شیردهی، موها مجدد به فرم طبیعی خود بازمی‌گردد. زمانی که مادر دارای بیماری زمینه‌ای از جمله سوءتغذیه و اختلالات تغذیه‌ای باشد این پرمویی و ریزش شدید موها ممکن است، ماندگار شود. بانوانی که قبل از بارداری رژیم غذایی مناسب داشته باشند، مشکلات و بیماری‌های پوست و مو نداشته و در طی بارداری هم همه چیز خوب و طبق روال طبیعی پیش می‌رود.

ریزش مو در اواخر بارداری

به‌علت ترشح زیاد هورمون پروژسترون در دوران بارداری، مو ممکن است خشک‌تر شود و در نزدیکی ریشه‌ها بشکند. این امر اغلب در اواخر بارداری اتفاق می‌افتد.

ریزش مو در بارداری و تغذیه نامناسب

در دوران بارداری بدن به تغذیه‌ی بهتری نیاز دارد و همچنین نیاز به آهن افزایش می‌یابد. کمبود آهن، پروتئین، ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی در بدن، می‌تواند باعث ریزش مو شود. حالت تهوع و استفراغ در سه ماهه‌ی اول ممکن است به تغذیه‌ی نامناسب منجر شود. علاوه بر این، مصرف ویتامین‌های اضافی مانند رتینول (ویتامین A فعال) نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود.

کنترل ریزش مو در بارداری

برای کاهش ریزش مو یا داشتن موهایی سالم‌تر در دوران بارداری، کارهای زیر را انجام بدهید: موهایتان را بیش‌ازحد برس نکشید، چون این کار به موها آسیب می‌رساند؛ از مدل‌های دم‌اسبی، ردیف ذرتی، بافته، اکستنشن مو و بیگودی استفاده نکنید، چون این مدل‌ها موهایتان را تحت فشار قرار می‌دهند و درنتیجه باعث شکستگی موها می‌شوند. از مواد صاف‌کننده‌ی مو و رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنید، چون موها را شکننده و خشک می‌کنند. از نرم‌کننده و شامپوی ملایم استفاده کنید. برای شانه کردن موهای خیس‌تان، از یک برس مناسب استفاده کنید. برای افزایش گردش خون، پوست سر را ماساژ بدهید. مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنید. میوه‌ها و سبزی‌ها حاوی فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان هستند که از فولیکول‌ موها در برابر آسیب‌دیدگی محافظت می‌کنند و باعث تحریک رشد مو می‌شوند.

بیشتر بخوانید : کم خونی و ریزش مو ♥ درد ریشه مو سر ♥ سفیدی مو در جوانی ♥ یبوست در اوایل بارداریخواص آلو سیاه در بارداری

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.