آیا شامپوی بدون سولفات باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا شامپوی بدون سولفات باعث ریزش مو می‌شود؟

آیا شامپوی بدون سولفات باعث ریزش مو می‌شود؟ به ندرت می‌توانید کسی را پیدا کنید که ریزش مو را مرتبط با استفاده از محصولات مراقبتی مو بداند. در عوض، همه تمایل دارند …

محاسبه مهریه پول نقد به نرخ روز چگونه است؟

محاسبه مهریه پول نقد به نرخ روز چگونه است؟

⭐️ محاسبه مهریه پول نقد به نرخ روز چگونه است؟ چگونگی محاسبه مهریه به نرخ روز 1402 موضوعی است که می خواهیم در رابطه با آن توضیح دهیم. همگی می دانیم که …

ارائه خدمات اینستاگرام و تلگرام با قیمت ارزان + معرفی سایت برای خرید

ارائه خدمات اینستاگرام و تلگرام با قیمت ارزان + معرفی سایت برای خرید

ارائه خدمات اینستاگرام و تلگرام با قیمت ارزان + معرفی سایت برای خرید امروزه با همه گیر شدن شبکه های اجتماعی ، بسیاری از افراد میخواهند به درامد میلیونی برسند ، در …

رژیم‌های غذایی معتبر برای تناسب اندام کدامند

داشتن تناسب اندام از خواسته‌هایی است که در میان تمام افراد مشترک است. بیشتر افراد چه آنهایی که دچار اضافه وزن بالا هستند و چه آنها که اندکی اضافه وزن دارند به دنبال داشتن اندامی مناسب و وزنی نرمال هستند.

اما باید گفت که سبک زندگی امروزه مردم دنیا تمام افراد را کمی به سمت داشتن اضافه وزن و چاقی مفرط سوق داده است. یکی از مشکلاتی که زندگی شهری برای مردم به وجود آورده است این است وقت و زمان کافی انجام ورزش و تمرین برای حفظ و کنترل وزن از مردم گرفته است.

به همین دلیل و با نبود ورزش مردم روی به رژیم‌های غذایی می‌آورند تا بتوانند با انجام آنها اضافه وزن خود را کاهش دهند. اما باید گفت که رژیم لاغری مستلزم رعایت یک سری از قوانین است وگرنه رژیم‌های نامناسب نه تنها باعث تناسب اندام نمی‌شوند بلکه باعث آسیب بسیار به معده و دستگاه گوارشی می‌شوند. با این حال هستند رژیم‌هایی که سرشار از انرژی هستند و در عین حال فرد را به سمت وزن ایده‌آل و اندامی مناسب هدایت می‌کنند.

گرچه این نکته را هم باید درنظر داشت که هیچ وقت رژیم غذایی به تنهایی سبب تناسب اندام نمی‌شود و همراه آن باید ورزش کردن را هر چند کوتاه در برنامه روزانه خود قرار دهید تا در کنار سم زدایی از بدن بوسیله رژیم غذایی، چربی سوزی و کاهش وزن را با تمرین و ورزش انجام دهید. با این حال ارمزوه راه‌هایی نیز برای لاغری سریع وجود دارد که از آنها استفاده شده و جواب گرفته شده است.

از مهم‌ترین فاکتورهای تناسب اندام، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و البته همراه آن ورزش است. رژیم غذایی در واقع یعنی داشتن سبک درستی در انتخاب و خوردن غذا که انتخاب روش درست آن نیز بسیار مهم است. امروزه تعداد زیادی از انواع رژیم‌های غذایی وجود دارد که باید گفت بسیاری از آنها با تغییر عادت غذایی به شیوه‌ای نادرست و حذف وعده‌های اصلی غذایی و مواد مغذی باعث آسیب‌های بسیار به بدن می‌شوند.

اگر به دنبال کاهش وزن و داشتن تناسب اندام هستید رژیم غذایی کم کالری می‌تواند مناسب باشد. اما این نکته را هرگز فراموش نکنید که کالری را کلا از برنامه غذایی خود حذف نکنید. بدن شما در روز احتیاج به میزان مشخصی کالری دارد که کالری مورد نیاز مردان و زنان با هم فرق دارد.

با توجه به اینکه میزان مصرف کالری بیشترین سهم را در رژیم غذایی دارد، اما بسیار مهم است که بدانید چه مقدار کالری در کدام وعده غذایی مصرف می‌کنید، که باید گفت هر وعده غذایی یک میزان مشخصی کالری باید مصرف کرد. همیشه این موضوع گفته شده است که صبحانه را خودت بخور، نهار را با دوستت بخور و شام را بده به دشمنت بخوره. معنای این جمله بسیار واضح است و اهمیت این وعده‌های غذایی را می‌شود به راحتی از این جمله متوجه شد. البته باید توجه کنید که اصلا نباید شام را از وعده‌های غذایی حذف کرد. فقط سعی کنید تا اندازه‌اش نسبت به بقیه وعده‌ها کوچک‌تر باشد.

از انواع رژیم‌های تناسب اندام می‌توان به رژیم PALEO اشاره کرد که به رژیم غار نشین‌ها یا عصر حجر هم معروف است و در میان مردم محبوبیت بسیاری دارد.

هدف اصلی این نوع رژیم بازگشت به سبک تغذیه‌ای دوران غارنشینی است و درواقع این رژیم تلاشی است برای بازگشت به روش‌های تغذیه‌ای که انسان‌ها درطول هزاران سال تکامل خود به آن خوگرفته‌اند. به نظر برخی متخصصان این رژیم بهترین شیوه برای داشتن بدنی سالم و بدون اضافه وزن و سایر مشکلات ناشی از داشتن یک برنامه غذایی ناسازگار با سلامتی است.

میوه‌ها، سبزی‌ها، انواع گوشت، غذاهای دریایی و خشکبار از انواع خوراکی‌هایی است که در زمان‌های گذشته از آنها در وعده‌های غذایی می‌خوردند. این رژیم فشار ناشی از هضم انواع قند را کاهش می‌دهد. میزان جذب ویتامین و مواد مغذی را افزایش می‌دهد و بین مصرف چربی، پروتئین و کربوهیدرات در فرد توازن ایجاد می‌کند.

از دیگر برنامه‌های غذایی مناسب برای داشتن اندامی مناسب این است که روز خود را با مصرف پروتئین شروع کنید. با مصرف روزانه پروتئین در واقع از ترشح هورمون گرلین، هورمون گرسنگی جلوگیری می‌کنید. از منابع بسیار پروتیین تخم مرغ، حبوبات و انواع گوشت است که اگر هنگام صبحانه مصرف شوند جلوی گرسنگی هنگان نهار را می‌گیرند.

صبحانه‌ای کامل و مقوی بخورید. میزان جذب مواد مغذی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها در صبح بیشتر است. سعی کنید وعده صبحانه خود را با پروتئین و ویتامین پر کنید. همچنین میوه و سبزیجات را در صبحانه فراموش نکنید. فراموش نکنید تا یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب برای خوردن صبحانه مناسب است.

میزان مصرف شکر روزانه خود را کاهش دهید. میزان مصرف شکر با افزایش چربی بدن و بر هم خوردن تناسب اندام رابطه دارد. البته میزان بالای مصرف شکر در روز همچنین میزان خطر ابتلا به دیابت را نیز افزایش می‌دهد. طبق گفته محققان میزان مناسب مصرف شکر برای خانم‌ها در روز ۶ قاشق و برای مردان 9 قاشق است.

خواب کافی داشته باشید و به اندازه استراحت کنید. میزان انرژی که با استراحت و خواب کافی به دست می‌آورید باعث می‌شود که از پرخوری دوری کنید. همچنین باید گفت که خواب ناکافی با ناتوانی در کاهش وزن و عدم چربی سوزی ارتباط مستقیمی دارند

خوردن سبزیجات از جمله سبزیجاتی که خاصیت چربی سوزی دارند مانند زنجبیل را افزایش دهید. از خواص زنجبیل غیر از چربی سوزی سم زدایی بدن نیز است. بعد از تمام این کارها ورزش و تمرین را فراموش نکنید.

منبع: مجله وینوک

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 دی 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.