کاربرد و موارد مصرف و عوارض کپسول تریپل فلکس چیست

کاربرد و موارد مصرف و عوارض کپسول تریپل فلکس چیست

کپسول تریپل فلکس کپسول تریپل فلکس ,کپسول تریپل فلکس نیچرمید,کپسول تریپل فلکس برای چیست,کپسول تریپل فلکس چیست,کپسول تریپل فلکس قیمت,کپسول تریپل فلکسی,کپسول تریپلی فلکس توضیحاتی در مورد کپسول تریپل فلکس متاسفانه آرتروز …

رابـطـه کـفـش،عفونـت و آلـرژی

رابـطـه کـفـش،عفونـت و آلـرژی

رابـطـه کـفـش،عفونـت و آلـرژی عفونـت و آلـرژی,بيماري عفونـت و آلـرژی,عفونـت و آلـرژی در بارداري,علائم عفونـت و آلـرژی,درمان عفونـت و آلـرژی,درمان عفونـت و آلـرژی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان عفونـت و …

زخم‌های دهانی بیشتر از سه هفته را جدی بگیرید

زخم‌های دهانی بیشتر از سه هفته را جدی بگیرید

زخم‌های دهانی بیشتر از سه هفته را جدی بگیرید زخم‌های دهانی,بيماري زخم‌های دهانی,زخم‌های دهانی در بارداري,علائم زخم‌های دهانی,درمان زخم‌های دهانی,درمان زخم‌های دهانی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان زخم‌های دهانی,زخم‌های دهانی …

روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو ,روغن هسته آلبالو برای پوست,روغن هسته آلبالو برای پوست چرب,روغن هسته آلبالو خواص,روغن هسته آلبالو برای لک صورت,روغن هسته آلبالو آسپیان

روغن هسته آلبالو

توضیحاتی در مورد روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو از مفیدترین روغنهای گیاهی است که افزایش نیروی جنسی زنان و رفع لک‌های پوستی و تیرگی زیر بغل از خواص روغن هسته آلبالو است.♥ آلبالو (فارسی شرقی:آلوبالو) نام درخت و میوه‌ای است بومی جنوب غرب آسیا و اروپا با (نام علمی: Prunus cerasus). میوه آن ترش مزه و سرخ رنگ است. بلندی درخت آن ۳ تا ۱۰ متر[نیازمند منبع] است. صد گرم آلبالو ۱۶ گرم مواد قندی، ۰/۸۵ گرم پروتئین و ۸/۶ کالری دارد. به‌علاوه صد گرم آن حدود ۵۰ میلی‌گرم کلسیم، ۲۰ میلی‌گرم فسفر، ۱ میلی‌گرم آهن، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین آ، ۰/۱۴ میلی‌گرم تیامین، ۰/۱۲ میلی‌گرم ریبوفلاوین، ۵ میلی‌گرم ویتامین C و نیز مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس، روی و املاح دیگر دارد [نیازمند منبع]. برای آلبالو خواص زیادی ذکر کرده‌اند که از جمله می‌توان به ارزش آن در درمان التهاب کلیه، سلامتی قلب، ناراحتیهای کبد، معده و روده و نیز بیماری‌های تبدار اشاره کرد. دم کرده آلبالو خاصیت ادرارآور داشته و از قدیم به ارزش آن توجه داشته‌اند. از آلبالو برای تهیه آلبالو پلو، اشکنه آلبالو، شربت آلبالو و ترشی آلبالو و یکی از پر طرفدارترین لیکورهای جهان ویشنوکا و موارد دیگر استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و فواید روغن هسته آلبالو برای پوست چرب چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن هسته آلبالو چیست

روغن هسته آلبالو، روغنی شفاف، سبک، نرم کننده پایدار، غنی از اسیدهای چرب اولئیک اسید و لینولئیک اسید می باشد که حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی، توکوفرول ها و ویتامین های A، E، D و B می باشد. این روغن شامل یک اسید چرب اشباع نشده چندگانه به نام الئواستئاریک اسید است که نقش مهمی در تولید پروستاگلاندین ها بازی و با تشکیل یک مانع بر روی سطح پوست یا مو، مانع جذب اشعه UV شده و از آسیب پوست در برابر نور خورشید و پیری پوست محافظت می کند.

مراقبت از پوست و مو با روغن هسته آلبالو

روغن هسته آبالو خواص فراوانی دارد که می توانیم به نرم کننده بسیار عالی برای استفاده در محصولات مراقبت از پوست و مو با توجه به محتوای غنی آن از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها، تسکین دهنده خارش پوست خشک، ایجادکننده کف پایدار در فرمولاسیون صابون، فقط برای استعمال خارجی اشاره نمود.

برطرف کردن لکه ها از روی پوست با روغن هسته آلبالو

روغن هسته ی آلبالو یکی از روغن های طبیعی قوی برای برطرف کردن لکه ها از روی پوست صورت است . برای اینکار کافی است که شب ها پیش ازخواب چند قطره روغن هسته ی آلبالو را روی محل لک ریخته و آن را کمی ماساژ دهید و سپس صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید. به این ترتیب اثرات ضد لک روغن هسته آلبالو به مرور آشکار می شود .

کاربرد روغن هسته آلبالو

عالیترین روغن برای از بین بردن لکهای پوستی (ضد لک قوی)، روشن کننده پوست و رفع کننده تیرگیهای پوستی، نرم کننده پوست صورت، پوشانیدن منافذ پوستی ایجاد شده در اثر جوش و زخم، افزایش میل جنسی بانوان (با یک حبه قند میل شود)، ضد اسهال

استفاده از آلبالو در آشپزی

از آلبالوهای ترش خشک شده در آشپزی از جمله سوپ،گوشت خوک ،کیک، تارت و پای استفاده می‌شود. از آلبالو یا شیرۀ آلبالو در لیکورها و یا نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.در ترکیه،یونان و قبرس با درآوردن هستۀ آلبالو و جوشاندن آن با شکر مربا درست می‌کنند.با مخلوط کردن آب مربای آلبالو و آب خنک شربت درست می‌کنند.

آشنایی با روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو دارای طعم فوق‌العاده‌، رنگ و بوی مخصوص به خود میباشد.این روغن سودمند و پرخاصیت گیاهی دارای اسید چرب‌های بالا و هم‌چنین ویتامین E فراوان میباشد و اسیدهای چرب اشباع نشده آن بیش از همه، از نوع اسیدهای چرب چندگانه و اشباع نشده می‌باشد. علت اهمیت این نوع از اسیدهای چرب ان است که بدن انسان قادر نیست این نوع از اسیدها را بسازد در صورتی‌که در ساختار غشاء سلولی و هم‌چنین در مواد مهم روندهای التهابی (پروستا گلاندین) مورد نیاز بدن می‌باشد. از همین رو امروزه اهمیت استفاده از روغنهای گیاهی استخراج شده از دانه های گیاهان مشخص شده است. همچنین از دیگر دلایل اهمیت استفاده از روغن‌های گیاهی عدم وجود کلسترول در این نوع روغنها با وجود داشتن چربی غیر اشباع زیاد میباشد. برای آشنایی بیشتر با خواص روغن هسته آلبالو و فواید آن برای سلامتی در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برطرف نمودن تیرگی ناحیه زیر بغل با روغن هسته آلبالو

استفاه از این روغن برای برطرف نمودن تیرگی ناحیه زیر بغل مفید بوده، به این منظور توصیه میشود روزی دو مرتبه مقدار کمی از روغن بر منطقه مورد نظر مالیده شود.

تقویت قوای جنسی با روغن هسته آلبالو

روغن استخراج شده از هسته آلبالو برای افزایش نیروی جنسی به ویژه تقویت قوای جنسی زنان بسیار مفید است. به این منظور به بانوان توصیه میشود، یک قطره از این روغن را روی یک حبه قند ریخته و نیم ساعت قبل از آمیزش جنسی آن را بخورند. به این ترتیب آمیزش جنسی لذت بخش تر و طولانی تری را تجربه خواهند نمود.

محافظت پوست در برابر اشعه نور خورشید با روغن هسته آلبالو

از دیگر خواص داویی روغن هسته آلبالو محافظت پوست در برابر اشعه نور خورشید و اثرات مضر اشعه یو وی است. این روغن شامل یک اسید چرب اشباع نشده چندگانه به نام الئواستئاریک اسید است که نقش مهمی در تولید پروستاگلاندین ها بازی و با تشکیل یک مانع بر روی سطح پوست یا مو، مانع جذب اشعه UV شده و از آسیب پوست در برابر نور خورشید و پیری پوست محافظت می کند.

فواید روغن هسته آلبالو

یکی دیگر از فواید درمانی این روغن و استعمال موضعی آن، تسکین و کاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی است. استفاده از این روغن برای درمان خارش و التهابات پوستی مفید بوده و علاوه بر آن باعث نرمی و لطافت پوست میشود. استفاده از این روغن برای آرامش اعصاب مفید بوده، به عنوان یکی از روغنهای گیاهی مفید برای ماساژ با اثرات ریلکسی و آرام کننده کاربرد دارد. در طب سنتی از این روغن برای کمک به درمان اسهال استفاده میشود.

ارزش غذایی آلبالو

ارزش غذایی آلبالو زیاد نیست و صد گرم آلبالو فقط ۷۰ کالری دارد. آلبالو دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت. قند آلبالو از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است. آلبالویی برای خوردن خوب است که رسیده و تازه باشد علامت رسیدگی آن رنگ آن است که کاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالویی که رنگ آن کاملا قرمز نشده است و دارای گوشتی سفت است دوری کنید زیرا مصرف آن سوء‌هضم می‌آورد و کار روده‌ها را مختل می‌کند.آلبالو وقتی تیره‌رنگ است و دارای لکه‌‌های قهوه‌ای است کهنه شده و رو به فساد گذاشته است. گاهی میوه‌فروشان برای اینکه آلبالو را خوش‌منظره سازند به آن آب می‌زنند این کار زود آلبالو را خراب می‌کند و آماده می‌سازد که زودتر فاسد شود.

آلبالو برای بیماران قلبی

آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.کشت آلبالو در کشورهایی که تولیدکننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است. ایتالیا و آمریکا جزو اولین کشورهای تولیدکننده آلبالو هستند و بیش از ۲۰۰ هزار تن هر ساله میوه آلبالو دارند، بعد از ایتالیا در اروپا کشور آلمان است که محصول سالانه آن به ۱۵۰ هزار تن می‌رسد. درخت آلبالو اصلا در ایران بوده است و از ایران به کشورهای دیگر رفته و کشت شده است. منطقه‌ای که در قدیم درختان آلبالوی فراوان داشته در منطقه وسیعی از آناتولی ترکیه تا دریای خزر بوده است. در حال حاضر در مناطق مختلف ایران درخت آلبالو و میوه آن وجود دارد و بعضی سال‌ها محصول فراوانی دارد که از آن به عنوان میوه استفاده می‌شود یا آن را خشک می‌کنند و یا از آن شربت و مربا و یا آلبالوپلو و یا خورش آلبالو درست می‌کنند.

ممنوعیت مصرف آلبالو

کسانی که ورم روده دارند چون آلبالو ترش است و سلولز دارد دیر هضم می‌شود. کسانی که از معده یا روده‌ها علیل هستند می‌توانند آلبالوی پخته را به صورت کمپوت یا مربا مصرف کنند، البته در این موارد آلبالو چون پخته می‌شود، قسمتی از مواد حیاتی خصوصا ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد ولی به آسانی هضم می‌شود. با وجود این بعضی از کسانی که از جهت معده و یا روده‌ها علیل هستند، می‌توانند هضم آلبالو را تحمل کنند به شرطی که صبح ناشتا به مقدار کم آن هم کاملا رسیده باشد، مصرف کنند. کسانی که دیابت دارند می‌توانند به حد اعتدال آلبالو بخورند زیرا قند آلبالو از نوع لولوز است و این قند را بیماران دیابتیک می‌توانند جذب کنند. اشخاصی که چاق هستند نباید آلبالو را به عنوان دسر یا غذای اضافی علاوه بر غذاهای مخصوص رژیم خود مصرف کنند ولی به عنوان یک غذای اصلی می‌توانند آلبالو مصرف نمایند زیرا آلبالو دارای کالری کمی است و شیپور اشتهای کاذب را خفه می‌کند!

مصرف آلبالو

کسانی که بیماری کلیه دارند، اشخاصی که رماتیسم دارند اگر آلبالو بخورند از بروز نقرس در آنها جلوگیری خواهد شد. کسانی که بیماری قلبی دارند چون آلبالو ادرارآور است پتاسیم آن از باقیمانده نمک در عروق جلوگیری می‌کند و به صورت ادرار آن را خارج می‌کند و در نتیجه به قلب کمک می‌کند. خانم‌هایی که می‌خواهند دارای رنگ درخشانی شوند و زیبایی چهره آنها مورد توجه قرار گیرد برای صاف شدن خون خود باید آلبالو بخورند. مصارف دیگر آلبالو جوشانده دم آلبالو بی‌اندازه ادرارآور است و کسانی که به حبس‌البول یا اختلال کلیه و یا مثانه مبتلا هستند باید آن را مصرف کنند. برای تهیه این جوشانده باید ۳۰ گرم دم آلبالو را که خشک کرده‌اید در یک لیتر آب ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد آن را مصرف کنید. در طب جدید هم جوشانده دم آلبالو در مواردی که بخواهند خروج ادرار را زیادتر کنند، مصرف می‌شود. مغز هسته آلبالو را می‌کوبند و از آن روغن مایعی می‌‌گیرند که قرن‌هاست با موفقیت رماتیسم را شفا می‌بخشد.

آلبالو و نقرس

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف آلبالو از بروز نقرس، روماتیسم و بیماری‌های کلیه پیشگیری می‌کند. مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کالری آلبالو بسیار پایین است و هر یکصد گرم آلبالو حدود ۷۰ کیلو کالری انرژی دارد. وی گفت: آلبالو سرشار از ویتامین‌های A، B، C و دارای املاح معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفر، گوگرد، سدیم، منیزیم، کبالت و منگنز است. این متخصص تغذیه افزود: قند موجود در آلبالو «لوولوز» نام دارد که برای افراد مبتلا به دیابت جذب آن آسان است. از مصرف آلبالوی نرسیده باید پرهیز کرد به دلیل اینکه موجب بروز بیماری‌های روده‌ای می‌شود. وی اضافه کرد: مصرف آلبالو برای کسانی که دچار بیماری‌هایی مانند ورم روده و ورم معده هستند، مضر است به دلیل اینکه نمی‌توانند به خوبی آن را هضم کنند. صفوی بیان کرد: آلبالو برای افراد مبتلا به بیماری‌های کلیه بسیار مفید است، از بروز نقرس و روماتیسم پیشگیری می‌کند، ادرار‌آور است و از رسوب نمک در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند و به کار منظم قلب نیز کمک می‌کند.

طرز تهیه روغن هسته آلبالو

روغن گیری از دانه‌های (هسته) برخی گیاهان نظیر هسته آلبالو، هسته انگور، هسته انار و .. به روش کُلدپرس می باشد. در این روش روغن گیری بدون حرارت به دانه و تحت فشار شدید از هسته مورد نظر روغن استخراج میگردد. این روش برگرفته از همان روش سنتی ایرانیان است که حدود ۱۰۰ سال پیش معروف به عصّاری بوده و مواد مؤثره دانه به روغن منتقل میگردید و امروزه توسط دستگاههای مکانیزه و مجهزتر انجام میگردد. در طی این فرآیند تولید روغن، هیچ‌گونه افزودنی و تصفیه شیمیائی صورت نگرفته و از روغن استخراج شده، به‌عنوان مکمل سایر روغنهای رایج در مصارف روزانه استفاده میشود.

بیشتر بخوانید : روغن هسته انگور ♥ روغن هسته خرما ♥ روغن بادام تلخ ♥ روغن زالوروغن کرچک

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.