اخذ اقامت سریع

اخذ اقامت سریع

اخذ اقامت سریع روش های اقامت در کشور های مختلف متفاوت می باشند و بازه زمانی پروسه های دریافت اقامت به روش اقدام متقاضی و کشور مورد نظر بستگی دارد در ادامه …

مزایای طراحی وب سایت با تیم مستر اپلیکیشن

مزایای طراحی وب سایت با تیم مستر اپلیکیشن

۱.کاهش هزینه بهترین راه برای رشد کسب‌وکار شما این است که هزینه­ ها را کاهش دهید و تنها به سمت رشد تمرکز کنید. کاهش هزینه یک مزیت طراحی سایت برای کسب­‌وکارها می …

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

از جمله سوالات پرتکرار متقاضیانی که برای مهاجرت تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری کانادا با آن مواجه می شوند این است که میزان هزینه و دارایی لازم برای مهاجرت به کانادا …

روش های کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو iranhair.net در ایران مناسب ترین و کاربردی ترین روش های کاشت مو را که هم اکنون در همه جای جهان اجرا می شود را می توان به صورت فهرست وار اینگونه بیان کرد.

انواع روش های کاشت مو

1- کاشت مو به شیوه پانچ : به خاطر قدیمی بودن دیگر اجرا نمی گردد.

2- کاشت مو به شیوه اف یو تی (FUT) : در اصطلاح عامیانه روش جراحی هم خوانده می شود.

3- کاشت مو به شیوه اف آی تی (FIT) یا FUE : در اصطلاح عامیانه روش بدون جراحی خوانده می شود.

4- کاشت مو به شیوه سیف (Safe) : همان روش FIT است که در ادامه راجع به آن شرح می دهیم.

5- روش ترکیبی کاشت مو : آمیزه ای از شیوه های FUT و FIT است.

6- کاشت مو با بهره گیری از تکثیر فولیکول ها در آزمایشگاه : این شیوه در مرحله تحقیقاتی اشت.

7- کاشت مو sut که در زیر به تشریح آن خواهیم پرداخت.

روش های جدید کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو در

روش های کاشت موی پانچ

موها به صورت گروهی برداشته می شود و در ناحیه مورد نیاز با کمک پدید آوردن سوراخ هایی در پوست سر، کاشته می گردد. در حال حاضر این روش به خاطر به وجود آوردن نمای مصنوعی (معروف به نمای عروسکی) چندان مورد کاربرد نیست و در موارد کاشت ابرو هم بسیار متفاوت است.

روش های جدید کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو در ایران[/caption]

روش های کاشت موی Follicular Unit Extraction) FUE)

برداشت مو با یک نوار کوچک از ناحیه پشت سر که غالبا با بی حسی موضعی همراه است دارای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت که دارای ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو است و بعد ناحیه عمل به ظرافت بازسازی شده و چون خط برداشت در مسیر روییدن موها است غالبا ناحیه بازسازی شده سر به چشم نمی آید. بعد به وسیله تیم جراحی زیر میکروسکوپ گرافت های فولیکول های مو به صورت واحد های یک، دو و یا سه تایی جدا و آماده برای کاشت می گردد. در این شیوه غالبا احتیاجی به تراشیدن همه موهای سر شخص نیست و تنها قسمتی از سر که برای برداشت و کاشت لازم می باشد کفایت می کند و بعد فولیکول های آماده شده تک تک و خیلی منظم براساس طرح از پیش معین شده کاشته می شود. از سایر خصوصیات این شیوه سرعت عمل کاشت و پیوند زدن موها در مدت زمان سه تا پنج ساعت است.

امروزه FUT با اطمینان ترین و قطعی ترین روش کاشت مو در دنیا است که تا ۹۷ % کسانی که از این شیوه استفاده کرده اند با آن به نتیجه دلخواه شان دست یافته اند. این روش در کاشت مژه انجام نمی شود.

کاشت مو به روش های جراحی FUT

نخست راجع به شیوه جراحی یا همان FUT کمی شرح می دهیم

این شیوه به این خاطر که در اتاق عمل و با بیهوشی و خونریزی توام می باشد به نام روش جراحی شناخته شده است.

شیوه Follicular Unit Transplant یا FUT به معنایی پیوند دادن واحد های فولیکولی است که یکی از شیوه های کاشت مو و کاشت ریش می باشد. در این شیوه نخست برشی نواری از پوست پشت سر به عرض ۲ سانتی متر برداشته و بعد با قطعه قطعه نمودن این برش از پوست فولیکول های مو جدا گشته و در ناحیه پذیرنده یا همان ناحیه طاسی کاشت می گردد. در این شیوه از بی حسی موضعی بهره می گیرند و یک خط بخیه تا پایان عمر در پشت سر بیمار به جا می ماند.

روش های جدید کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو در

مراحل کاشت مو به روش FUT

برداشت نواری از مو‎ها از بخش دهنده در پشت سر

برش نوار

برش دادن گرافت ها

گذاشتن گرافت‎ها در ناحیه پذیرنده

کاشت مو به روش غیر جراحی

در این شیوه احتیاجی به برداشت نوار از پشت سر نمی باشد. بلکه با به کارگیری از یک پانچ باریک و فرو نمودن آن در پوست سر، فولیکول های مو را بیرون می آورند. عمل برداشت مو غالبا از پشت سر و منطقه پشت گوش ها اجرا می گردد. و در آخر (دقیقاً مثل شیوه پیشین) شکاف های ظریفی (۱ میلیمتری) در ناحیه برش داده پوست سر پدید می آید و گرافت ها کاشت می گردد. این شکاف ها بعد از چندین ماه به صورت کامل از بین می رود به طوری که نمی توان آنها را تشخیص داد. (حتی در برخی از موردها اصلا قابل مشاهده توسط چشم هم نیست.)

مراحل کاشت مو به روش FIT

برداشت مو به وسیله سوزن های خیلی ظریف از ناحیه بانک موی فرد

کاشت مو در ناحیه پذیرنده یا همان ناحیه طاسی

پانسمان خیلی رویه ای و سطحی و یک روزه جبرای افزایش کیفیت کاشت مو

کاشت مو به روش غیر جراحی BHT (کاشت مو از بدن)

روش های جدید کاشت مو در ایران

روش های جدید کاشت مو در ایران[/caption]

در کسانی که بانک موی خیلی کمی دارند یا بانک موی آن ها به منظور کاشت کامل ناحیه طاسی جواب نمی دهد از این شیوه Safe یا سیفر:

این شیوه در حقیقت همان شیوه Safer بهره می گیرند. به کارگیری از موتور برای برداشت مو، سرعت عمل جراحی را بالا می برد. ولی خیلیل از مرکزها و کلینیک های کاشت مو مدعی هستند که به کارگیری از موتور برقی به منظور برداشت مو، به فولیکول ها (به خصوص در باره موهای ظریف) صدمه جدی ای وارد می کند و ترجیح می دهند با کمک پانچ های ظریف دستی، به آهستگی و با فوکوس و توجه زیادی شروع به برداشتن موها کنند. باید بگوییم که موتور پانچ برقی با کاشتن مو به وسیله ربات فرق دارد. (کاشت مو با ربات در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی و پژوهشی می باشد)

روش ترکیبی کاشت مو

این شیوه ترکیبی از شیوه های FUT و FIT می باشد. به این شکل که در روز نخست عمل، با کمک شیوه FUT نواری از پشت سر شخص برداشته می شود و بعد از جدا نمودن فولیکول ها آن را در بخش خط سر Hairline و جلوی سر می کارند. بعد در روزهای آتی با کمک شیوه FIT از ناحیه های فوقانی و تحتانی خط برش FUT شروع به برداشت موها می کنند و آن ها را در مابین سر و یا در میان موهایی که قبلا کاشته اند دوباره می کارند. برتری های این شیوه یکی عرض کمتر نوار برداشت شده FUT و دومی سرعت زیاد عمل است.

روش کاشت مو با استفاده از تکثیر فولیکول ها در آزمایشگاه:

در این شیوه ، تعداد کمی از فولیکول های شخص جدا می شود و بعد به شمار موهایی که نیاز است در آزمایشگاه تکثیر داده می شود و آخر سر فولیکول های تکثیر گشته مثل شیوه های FIT و FUT و ترکیبی، در سر به کاشت می رسد. برتری این شیوه در استفاده از آن در مواقعی است که شخص دارای بانک موی ضعیفی است و یا اصلا مویی ندارد ولی با کمال تاسف این شیوه هم هنوز در مرحله پژوهشی است و تاکنون یکبار امتحان شده که آن هم جواب نداده است.

منبع: کاشت مو iranhair.net

آخرین بروز رسانی در : جمعه 26 خرداد 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.