روش های کاشت مو در ایران

روش های کاشت مو در ایران

روش های کاشت مو در ایران روش های جدید کاشت مو در ایران روش های جدید کاشت مو iranhair.net در ایران مناسب ترین و کاربردی ترین روش های کاشت مو را که هم اکنون …

معرفی چتروم های فارسی شلوغ عسل چت و دنیا چت

معرفی چتروم های فارسی شلوغ عسل چت و دنیا چت

چت روم های فارسی شلوغ ایرانی که نام های عسل چت و دنیا چت و احساس چت میباشد را معرفی میکنیم . چت روم فارسی عسل چت چتروم شلوغ فارسی که برای …

روش های طرح سوال ریاضی کنکور از معادله درجه دو

روش های طرح سوال ریاضی کنکور از معادله درجه دو

روش های طرح سوال ریاضی کنکور از معادله درجه دو معادلۀ درجه دو با اینکه بحث بسیار ساده­ای است اما در برخی موارد حتی سه سوال از سوالات ریاضی کنکور را به …

دلایل سرفه مزمن چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

سرفه یک عکس‌العمل دفاعی در مقابل مشکلات تنفسی و تحرکات تنفسی است که ممکن است در اثر گردوغبار، سرما، حساسیت‌های فصلی و عوامل دیگر رخ دهد. درواقع سرفه کردن عملی دفاعی برای از بین بردن عوامل تحریک‌کننده مجاری تنفسی و پاک کردن این مجاری است. درمان سرفه بسیار مهم است زیرا در صورت تداوم تا ابد ممکن است در فرد باقی بماند.
در بسیاری از مواقع تکرار و تداوم سرفه منجر به سرفه مزمن می‌شود و ممکن است روز و شب را برای فرد مبتلا آزاردهنده کند. بنابراین درمان آن باید در راس کارهای فرد مبتلا قرار بگیرد. در ادامه در مورد دلایل و درمان این بیماری صحبت خواهیم کرد.

دلایل بروز سرفه مزمن

برای بروز سرفه دلایل متعددی وجود دارد. ریه یکی از عضوهای بدن است که به وجود هر گونه شی خارجی سریع واکنش نشان می‌دهد و این واکنش با سرفه نمایان می‌شود. از دلایل بروز سرفه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
استعمال سیگار و یا حتی قرار گرفتن در معرض دود و آلودگی سیگار
استفاده از مواد شیمیایی و پاک کنده‌های شیمیایی
ترشحات اضافی مجاری هوایی، ریه و غیره
ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی، سیاه سرفه، آسم، عفونت سینوس، آبسه‌های ریوی، برونشیت مزمن، نارسایی قلبی و سرطان ریه

داشتن آلرژی و حساسیت‌های فصلی
رفلاکس معده و بازگشت اسید معده به ریه
آلودگی هوا و محیط‌زیست
عفونت و التهاب ریه

انواع سرفه

سرفه دارای دو نوع می‌باشد و همه آن را به این نوع می‌شناسند.
سرفه خشک که فاقد ترشح است.
سرفه خلط‌دار که با ترشح همراه است.

درمان خانگی سرفه مزمن

اگر سرفه دچار تداوم چند هفته‌ای شد، باید برای درمان آن حتما به پزشک مراجعه کنید، اما قبل از آن می‌توانید در منزل و از طریق روش‌های خانگی کمی از التهاب آن کم کنید. داروهای گیاهی بسیاری وجود دارد که برای درمان سرفه مزمن بسیار مفید هستند. بسیاری از آنها حتی نیاز به صرف هزینه بالا ندارند و به راحتی در دسترس هستند. خواص خوراکی‌ها را دست کم نگیرید و از آنها برای درمان بیماری‌ها استفاده کنید.

زنجبیل

یکی از خواص زنجبیل درمان عفونت در دستگاه تنفسی و همچنین کاهش التهاب ریوی می‌باشد و به همین دلیل برای درمان هر دو نوع سرفه بسیار مناسب است. زنجبیل به دلیل خاصیت ضد‌التهابی‌اش نفس کشیدن را نیز راحت ‌می‌کند.
روش استفاده به عنوان دم‌نوش:
چند تکه زنجبیل تازه را آب دم کنید و پس از کمی خنک شدن به آن عسل اضافه کنید و هر روز این دم‌نوش را مصرف کنید. همچنین می‌توانید از زنجبیل تازه در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید و معجزه این گیاه را مشاهده کنید.

لیمو

لیمو نیز یکی از موثرترین خوراکی‌ها برای درمان سرفه خصوصا سرفه خشک است. برای استفاده از لیمو برای درمان سرفه چند راه وجود دارد. یک اینکه می‌توانید یک برش از لیمو را با کمی نمک و فلفل سیاه بگذارید بماند و سپس آن را بخورید.
راه دیگر این است که آن را با عسل مخلوط کنید و کمی حرارت دهید و این مخلوط را هر روز بخورید. ترکیب عسل، زنجبیل و لیمو نیز از معجزه‌های درمان سرفه می‌باشد. همچنین از خواص عطر لیمو نیز پاک کردن هوا از هرگونه میکروب است که این می تواند به کم شدن موارد تحریک‌کننده ریه و گلو کمک کند. بنابراین تکه‌ای از لیمو را داخل فضای اتاق قرار دهید.

سیر

سیر یکی از خوراکی‌های سرشار از خاصیت است که یکی از خواص سیر درمان سرفه مزمن است. در صورت دچار به سفه مزمن هر روز یک حبه سیر خام را همانند قرص بخورید. همچنین می‌توانید سیر خورد شده را با عسل مخلوط کنید و این مخلوط را هر روز به عنوان دارو مصرف کنید. ترکیب پونه کوهی، عسل و سیر نیز می توانید دم‌نوشی موثر در درمان سرفه مزمن بدهد.

قرقره آب نمک

نمک از زمان‌های قدیم به عنوان خوراکی ضد التهاب و ضد باکتری و ویروس شناخته می‌شود. در زمان مادربزرگ‌های ما هنگامی که شخصی دچار سرماخوردگی همراه با سرفه می‌شد غرغره کردن آب نمک را سریع به او پیشنهاد می‌کردند. چند قاشق نمک را با آب ولرم مخلوط کنید و این مخلوط را برای چند روز در گلو غرغره کنید.

نعناع

نعناع گیاهی با خاصیت تسکین دهندگی است. علاوه بر خوردن خود برگ نعناع و نوشیدن دم‌نوش نعناع تنفس کردن از طریق بخار آن می‌تواند باعث باز شدن مجاری تنفسی شود. اگر دچار سرفه مزمن هستید ابتدا با دمنوش نعناع درمان را آغاز کنید و سپس سراغ بخور نعناع بروید که معجزه می‌کند.

آویشن

آویشن نیز مانند نعناع دارای خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی است. حضور ترکیباتی به نام فلانوئید که خاصیت ضدالتهابی دارند سرفه را کاهش می‌دهد و باعث تسکین گلو و ریه می‌شوند. راه مصرف آویشن هم به صورت دمنوش است و هم به صورت بخور.
تمام این راه‌ها را امتحان کنید و مطمئن باشید که نتیجه مثبتی خواهد داشت.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 29 اردیبهشت 1398

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.