چیکار کنم پستم بره تو اکسپلور؟

چیکار کنم پستم بره تو اکسپلور؟

همه ما به نحوی دوست داریم بیشتر دیده شویم. اکسپلور اینستاگرام دقیقا همان جایی است که به صورت کاملا رایگان و هدفمند دیده می شوید. همه کسب و کارهای اینستاگرامی در تلاش …

کارت نصابی دوربین مداربسته

کارت نصابی دوربین مداربسته

 کارت نصابی دوربین مداربسته چیست؟ دوربین های مداربسته امروزه با شناختی که در بین مردم پیدا کرده اند به یکی از تجهزات اصلی بمنظور بالا بردن میزان نظارت و امنیت کاربران تبدیل شده …

انواع سیم و کابل در ایران

انواع سیم و کابل در ایران

انواع سیم و کابل در ایران سیم و کابل ها در ایران ، مصارف گوناگونی دارند. انتقال برق، انتقال دیتا، انتقال سیگنالهای صوتی، انتقال تصوری تلویزیون و …. اما سیم و کابل …

چطور در مهمانی لباس خود را با فرزندتان ست کنید

یکی از لذتهای پدر و مادر شدن، ست کردن لباس با بچههاست. این کار علاوه بر اینکه زیبایی استایل خانوادگی شما را بیشتر میکند؛ به ایجاد احساس نزدیکی بیشتر با فرزندتان هم کمک میکند و رابطه شما را از شکل مادر و فرزندی خارج کرده و به رابطه دو دوست هم سن و سال با سلایق مشترک نزدیک میکند. در این مقاله با راههایی آشنا میشوید که کمکتان میکند لباستان را با فرزندتان ست کنید و لذت ببرید.

1 – ست کردن جنس لباس با هم

یکی از نکات مهمی که موقع ست کردن لباستان با بچهها باید به آن دقت داشته باشید، هماهنگی بین جنس لباس است. برای مثال اگر زیباترین پالتو و بارانی دختر بچه ها را تهیه کنید؛ اما جنسشان با جنس پالتو یا بارانی شما تفاوت داشته باشد، یک جای زیبایی ظاهری ست خانوادگیتان ایراد دارد. برای مثال نمیتوانید پالتوی دخترتان را یک پالتوی مخمل مشکی و مات تهیه کنید؛ اما خودتان پالتوی مشکی براق تهیه شده از ساتن بپوشید. این کار باعث عدم هماهنگی و کم شدن زیبایی لباسهایتان خواهد شد.

2 – عوض کردن ترکیب لباسها

یکی دیگر از ترفندهایی که میتوانید برای ست کردن لباس به صورت خانوادگی به کار ببرید؛ عوض کردن ترکیب لباسهاست. برای مثال میتوانید در مهمانی شومیز آبی روشن و دامن شیری بپوشید و به دخترتان عکس این ترکیب را بپوشانید؛ یعنی شلوار آبی روشن و شومیز شیری. پدرها میتوانند همین کار را در مورد پیراهن و شلوار انجام دهند.

3 – مدل را هماهنگ کنید

یکی از کارهایی که در مورد ست کردن لباس با فرزندان نتیجه چندان جالبی به دنبال ندارد؛ این است که صرفا رنگ لباسها مثل هم باشد و مدلها با هم متفاوت باشند. اگر قرار است از رنگهایی مثل هم استفاده کنید؛ خوب است مدل لباسها هم کاملا شبیه هم باشد. برای مثال وقتی مدل کت تک و جلیقه زنانه برای مهمانی سفارش دادهاید؛ از خیاط بخواهید عین همان مدل را برای دخترتان هم بدوزد. در این شرایط زیبایی شما و فرزندتان بیشتر از وقتی است که شما کت تک قرمز پوشیده باشید و فرزندتان پیراهن یکسرهای به همین رنگ.

4 – اگر مدل هماهنگ نبود

اگر مدل لباسها خیلی با هم فرق دارند، لزومی ندارد رنگشان مثل هم باشد؛ بلکه میتوانید از رنگهای همخانواده یا مکمل استفاده کنید. هماهنگی کامل رنگها معمولا فقط در صورت یکسان بودن مدلها جذابیت بیشتری پیدا میکند. رنگهای هماهنگ رنگهایی هستند که در چرخه رنگها کنار هم قرار دارند. رنگهایی که در این چرخه رو به روی هم هستند، متضاد هم هستند. میتوانید به صورت خانوادگی تناژهای مختلف یک رنگ را بپوشید، یا سراغ رنگهای مکمل و متضاد بروید.

5 – توجه به دکور خانه

تا به حال دقت کردهاید رنگ زمینه چقدر روی زیبایی عکسهایتان تاثیر میگذارد؟ اگر مهمانی در خانه خودتان برگزار میشود یا قرار است تعداد زیادی عکسهای زیبا بگیرید و لحظاتتان را ثبت کنید؛ خوب است به تم و رنگ دکور خانه توجه داشته باشید؛ البته این قضیه صرفا در مورد خانه هایی عملی است که از رنگهای روشن و شاد استفاده کرده باشند؛ در غیر این صورت تبدیل به یک رنگ تیره متحرک میشوید که چندان هم زیبا نیست. ایجاد تناسب و هماهنگی بین رنگ لباسها با رنگ وسایل موجی از زیبایی ایجاد میکند که دست کم گرفتن آن کار آسانی نیست و هم برای خودتان جذاب خواهد بود و هم برای مهمانهایتان.

6 – سراغ این طرحها نروید

ست کردن لباس با بچهها همان طور که بایدهایی دارد؛ شامل نبایدهایی هم میشود. یکی از نبایدهای اساسی که باید به آن توجه کرد؛ انتخاب لباسهایی است که طرح روی آنها بزرگ است؛ برای مثال لباسهای خال دار با دایرههای بزرگ یا لباسهای گلدار با گلهای بزرگ. پوشیدن لباسهایی با اشکال بزرگ شاید برای بزرگسالان مشکلی نداشته باشد؛ اما باعث گم شدن بچهها در لباسشان میشود و ظاهرشان را زیبا نشان نخواهد داد.

7 – آماده بخرید

تولید ستهای خانوادگی هنوز خیلی در کشور ما جا نیفتاده است؛ با وجود این هستند برندهایی که بخشی از تولیداتشان را به ست خانوادگی اختصاص میدهند. کافی است در فروشگاههای آنلاین اینترنتی جستوجو کنید یا سری به فروشگاههای بزرگ بزنید؛ احتمال اینکه بتوانید ست خانوادگی پیدا کنید؛ چند برابر خواهد شد.

8 – تیره پوشی ممنوع

سعی کنید بیشتر از اینکه بچهها را در استایلهای بزرگسالان جا دهید؛ خودتان به استایل او نزدیک شوید. منظور این نیست که تی شرتی بپوشید که روی آن عکس السای کارتون فروزن چاپ شده است؛ بلکه میتوانید سراغ تی شرت و شلوار جین ساده رنگی بروید که مشابه آن را دختر یا پسرتان هم دارد. این کار باعث میشود لباسهای تیره نپوشید و به تن فرزندتان هم چنین لباسی نپوشانید. لباسهای تیره با مدلهای بزرگسالان انتخابهای چندان مناسبی برای کودکان نیستند.

9 – از قبل هماهنگ شوید

ست کردن لباس با بچه ها را به دقیقه آخر موکول نکنید. سعی کنید لباسها را از قبل با هم هماهنگ کنید. گاهی لباسهایی که ظاهرا به نظر میرسد با هم ست هستند، وقتی پوشیده میشوند، اصلا زیبا و ست به نظر نمیرسند. به همین دلیل به خصوص قبل از مهمانیها حتما عملیات پوشیدن و هماهنگی لباس را انجام دهید، تا دقیقه 90 دچار دردسر انتخاب لباسهای تازه نشوید.

10 – به سن بچه ها دقت کنید

یکی از مسائلی که متاسفانه بعضی از خانوادهها موقع انتخاب لباس خانوادگی به آن توجه نمیکنند، سن بچه هاست. اگر فرزندتان هنوز خیلی کوچک است و عادت دارد دستش را در هر ظرفی فرو و بعد با لباسش پاک کند، پوشاندن لباسهای کاملا روشن به او و ست کردن لباس خودتان با او اشتباه است. در این شرایط لازم نیست لباس مشکی به فرزندتان بپوشانید؛ بلکه کافی است سراغ تناژهای تیره رنگهایی مثل سبز و بنفش بروید یا از سرمهای کمک بگیرید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 دی 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.