دیابتی‌ها از این ‌6 اشتباه بپرهیزند

دیابتی‌ها از این ‌6 اشتباه بپرهیزند

دیابتی‌ها از این ‌6 اشتباه بپرهیزند دیابت,بيماري دیابت,دیابت در بارداري,علائم دیابت,درمان دیابت,درمان دیابت با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان دیابت,دیابت را چگونه درمان کنيم,دیابت در کودکان,دیابت در بزرگسالان,دیابت در نوزادان,دیابت در …

درمان درد مزمن مفصل‌ها

درمان درد مزمن مفصل‌ها

درمان درد مزمن مفصل‌ها درد مزمن مفصل‌ها,بيماري درد مزمن مفصل‌ها,درد مزمن مفصل‌ها در بارداري,علائم درد مزمن مفصل‌ها,درمان درد مزمن مفصل‌ها,درمان درد مزمن مفصل‌ها با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان درد مزمن …

همه چیز درباره آشنایی با کپسول تقویت سیستم ایمنی بدن

همه چیز درباره آشنایی با کپسول تقویت سیستم ایمنی بدن

کپسول تقویت سیستم ایمنی بدن کپسول تقویت سیستم ایمنی بدن ,قرص تقویت سیستم ایمنی بدن,قرص تقویت سیستم ایمنی بدن,قرص تقویت سیستم دفاعی بدن,قرص افزایش سیستم ایمنی بدن توضیحاتی در مورد کپسول تقویت …

ریزش مو در مردان

ریزش مو در مردان ,ریزش مو در مردان,ریزش مو در مردان جوان,ریزش مو در مردان و درمان,ریزش مو در مردان درمان,ریزش مو مردانه در زنان,ریزش موی مردانه در زنان

ریزش مو در مردان

توضیحاتی در مورد ریزش مو در مردان

طبق آمار جهانی حدود 85 درصد آقایان پیش از رسیدن به سن 50 سالگی با مشکل کم پشت شدن شدید مو و ریزش مو مواجه می‌شوند ♥و ریزش موی برخی حتی پیش از پای گذاشتن به 21 سالگی شروع می‌شود. البته خبر خوش این است که با رژیم غذایی سالم، مصرف فراورده‌های مراقبت از مو و مراجعه به متخصص می‌توان دوباره موهایی پرپشت داشت.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درمان قطعی و علت ریزش مو در مردان نشانه چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

دلایل ریزش مو در مردان

از آنجایی که گونه‌های متفاوتی از ریزش مو وجود دارد، یافتن دلیل اصلی این مشکل قدری دشوار است و دقیقا مشخص نیست. بنابراین نگاهی اجمالی خواهیم داشت به شایع‌ترین دلایل ریزش مو که پوست سر سالم و بدون زخم را درگیر می‌کند. آلوپسی دانش واژه پزشکی ریزش مو است. ابتلا به بیماری خودایمنی دلیل دیگری برای ریزش مو (آلوپسی آره آتا یا ریزش موی سکه‌ای) یا طاسی منطقه‌ای (سکه‌ای) محسوب می‌شود که در آن موی تمام یا بخشی از بدن، معمولاً موی سر، به دلیل عدم توانایی سیستم ایمنی در شناخت سلول‌های بدن و حمله به بافت می‌ریزد. در مراحل اولیه منطقه‌های سکه‌ای طاسی ایجاد می‌شود. این عارضه در یک تا دو درصد موارد تمام پوست سر (آلوپسی توتال) یا تمام پوست بدن (آلوپسی یونیورسال) را دربرمی‌گیرد.اکثر موارد ریزش مو از بیماری داخلی یا سیستمی نشأت نمی‌گیرد و به رژیم غذایی نامناسب نیز مربوط نمی‌شود. مو صرفاً به دلایل ارثی و نیز در قالب بخشی از روند طبیعی افزایش سن کم پشت می‌شود. بسیاری از آقایان در شروع دهه سوم و چهارم زندگی نوعی ریزش موی ناشی از دلایل روان‌شناختی را تجربه می‌کنند. پستی و بلندی‌های زندگی، مانند ضربه‌های عاطفی، بیماری‌ها و کمبود پروتئین در اثر رعایت رژیم‌های غذایی سختگیرانه نیز خراج خود را از موها می‌گیرد. ابتلا به بعضی بیماری‌ها از قبیل نارحتی‌های تیروئید و کم خونی ناشی از کمبود آهن به ریزش مو منجر می‌شود. آزمایش‌های خون تیروئید و دیگر آزمایش‌ها نظیر CBC عموماً روی افراد دچار ریزش موی معمول انجام می‌شود، اما باید دلایل قابل درمان ریزش مو را نیز در نظر گرفت.

درمان ریزش مو در مردان

در درمان‌های داخلی سعی می‌شود تولید دی هیدروتستوسترون (DHT) یعنی هورمون مردانه‌ای کنترل شود که فولیکول‌های موی افراد مستعد ریزش مو به لحاظ ژنتیکی را ضعیف می‌کند. بازدارنده‌ی 5ـ آلفا ـ ردوکتوز دارویی است که برای درمان ریزش موی مردانه تجویز می‌شود. 5ـ آلفا ـ ردوکتوز آنزیمی است که در غدد فوق کلیوی (آدرنال) وجود دارد و تستوسترون را به DHT تبدیل می‌کند. این دارو اثر آنزیم را محدود می‌کند.

ریزش مو در مردان و فیناستراید

جدیدترین داروی ریزش مو با الگوی مردانه فیناستراید یا پروپشیا است که با مسدود کردن 5ـ آلفا ـ ردوکتوز تبدیل تستوسترون به DHT را کاهش می‌دهد. پروپشیا با توجه به بررسی‌های انجام شده باید از ریزش مو جلوگیری کند. اما مشکل اینجاست که دو نوع آنزیم 5ـ آلفا ـ ردوکتوز نوع یک و نوع دو وجود دارد. پروپشیا فقط آنزیم نوع دو را متوقف می‌کند. اگر مصرف این دارو قطع شود، اثر آن پس از 6 ماه از بین می‌رود و مو پس از 12 ماه به کم پشتی قبل از شروع درمان می‌شود.

ریزش مو در مردان و ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یا روگین یکی از درمان‌های خارجی (موضعی) ریزش مو است که رشد موی صورت، بدن و سر را افزایش می‌دهد. ماینوکسیدیل مویرگ‌ها را گشاد می‌کند.این مایع برای ریش در اوردن بسیار موثر است.

درمان ریزش مو در مردان با پی آر پی

درمان با پلاسمای سرشار از پلاکت ( پی آر پی) روشی است که در آن مقداری خون از بیمار گرفته می‌شود و پس از قرار دادن در سانتریفیوژ، فقط سلول‌های غنی شده (پلاسمای سرشار از پلاکت) در پوست سر تزریق می‌شود. پروتئین‌های ضروری تزریق شده رشد طبیعی مو را تحریک می‌کند. پی آر پی را می‌توان در کنار جراحی کاشت مو یا مصرف داروهایی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل انجام داد تا نتیجه بهتری به دست آید.

ریزش مو در مردان و مزوتراپی

از تکنیک اصلی مزوتراپی روش‌های متعددی چون Mesoplasty یا MesoHair استخراج شده است که در درمان ریزش موی زنان و مردان کاربرد دارند. تزریق‌های مزوتراپی به دو روش دستی یا با استفاده از تفنگ مخصوص مزوتراپی انجام می‌شود. روش دوم سرعت بالاتری دارد و بیمار درد کمتری را متحمل می‌شود. محلول مزوتراپی به تدریج هورمون DHT را خنثی می‌کند و رشد مجدد مو را موجب می‌شود.

ریزش مو در مردان و لیزر

لیزر مورد استفاده دارای کلاهک بازی است که 100 درصد ناحیه مورد نظر را پوشش می‌دهد و فولیکول‌های مو را به خوبی تحریک می‌کند. نور پرتو لیزر با افزایش متابولیسم فولیکول‌ها و تحریک تولید پروتئین از ریزش مو جلوگیری می‌کند یا حتی آن را متوقف می‌سازد. به علاوه لیزر درمانی با استفاده از تجهیزات به شکل کلاه یا شانه نیز در خانه قابل انجام است که مورد تایید FDA نیز قرار دارد. توصیه می‌شود لیزر تراپی به مدت 8 هفته هر هفته دو یا سه جلسه 30 دقیقه‌ای، به مدت 16 هفته به صورت هفتگی و پس از آن به مدت 6 ماه هر ماه دو جلسه در کلینیک انجام شود. درمان‌های فصلی نیز باید به منظور حفظ نتایج دنبال شود. درمان خانگی نیز معمولاً دو یا سه نوبت در هفته به مدت 20 دقیقه انجام شود.

ریزش مو در مردان و کاشت مو

کاشت مو عملی جراحی است که در آن فولیکول‌های مو از بخش دیگری از بدن به نام ناحیه اهدا کننده گرفته می‌شود و به بخش کم‌پشت یا طاس یعنی ناحیه دریافت کننده پیوند زده می‌شود. کاشت مو عمدتاً برای درمان طاسی با الگوی مردانه انجام می‌شود. پیوندهای حاوی فولیکول‌های مو که در برابر طاسی مقاوم هستند، از ناحیه‌هایی مانند پشت سر گرفته و در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شود. البته کاشت مو برای درمان ریزش مژه و ابرو، ریزش ریش، موی قفسه سینه، موی ناحیه شرمگاهی و همچنین پوشاندن جای زخم باقی مانده از تصادف‌ها یا جراحی‌هایی مانند لیفت صورت و کاشت موهای پیشین نیز کاربرد دارد. کاشت مو با پیوند پوست تفاوت دارد، در عمل پیوند پوست تقریباً تمام لایه‌های درم و اپیدرم اطراف فولیکول مو و بسیاری از گرافت‌های بسیار ریز نیز پیوند زده می‌شود و فقط به یک باریکه پوست اکتفا نمی‌شود. از آنجایی که مو به طور طبیعی در گروه‌های 1 تا4 تاری رشد می‌کند، در روش‌های فعلی واحدهای فولیکولی در گروه‌های موجود برداشته و پیوند زده می‌شود. بنابراین جراحی کاشت مو نتیجه‌ای طبیعی با جهت‌گیری اصلی و معمول موها را به دست می‌دهد. بسیاری از آقایان ترجیح می‌دهند ترکیبی از چند روش را امتحان کنند تا به نتیجه بهتری دست یابند.

ریزش مو در مردان و موی مصنوعی

چنانچه امکان بهره‌گیری از هر یک از درمان‌های اشاره شده وجود نداشته باشد، می‌توان به کمک موی مصنوعی (کلاه گیس) بار دیگر موهایی زیبا و پرپشت داشت. ما در کلینیک رنسانس ماندگاری و طبیعی بودن موهای ترمیمی را تضمین می‌کنیم.

ریزش مو در مردان

همه ریزش مو دارند؛ شاید باورش سخت باشد، اما هر فرد به طور متوسط 100 تار مو در روز از دست می‌دهد. مو می‌ریزد و دوباره رشد می‌کند. این یک چرخه بی‌‌انتهاست. اما در نهایت، روزی می‌رسد که نرخ ریزش مو از نرخ رشد مجدد آن پیشی می‌گیرد. 85٪ از آقایان در یکی از ادوار زندگی خود دچار این عارضه می‌شوند. این مسئله به دلایل مختلفی رخ می‌دهد.

شایع ترین علت ریزش مو در مردان

95٪ از کسانی که با مشکل تنک شدن موهایشان مواجه هستند، الگوی طاسی مردانه را مقصر می‌دانند. الگوی طاسی یک مشکل ژنتیکی است که از پدر و مادر به فرزند منتقل می‌شود. دانشمندان معتقدند که عوامل ژنتیکی نقش به سزایی در میزان حساسیت فولیکول‌های مو به هورمونی به نام DHT دارند که باعث تنک شدن و شکنندگی موها می‌شود. هر چقدر فولیکول‌های مو کوچک‌تر شوند، موهای جدید ظریف‌تر، نازک‌تر و کوتاه‌تر خواهند بود. در نهایت، رشد مجدد موها کندتر ادامه می‌یابد. در نهایت، فولیکول‌های مو آنقدر کوچک می‌شوند که دیگر هیچ مویی روی سر رشد نمی‌کند. الگوی طاسی مردانه معمولا شکل نواری دارد که باعث عقب رفتن و نازک شدن مو در اطراف تاج سر می‌شود. با گذشت زمان، این منطقه به کلی طاس خواهد شد، اما الگوی نعل اسبی کماکان در اطراف گوش‌ها باقی خواهد ماند. مردانی که از الگوی طاسی مردانه رنج می‌برند، در اوایل جوانی شروع به ریزش مو می‌کنند. به طور کلی، هر چقدر الگوی طاسی زودتر بروز پیدا کند، موی بیشتری از دست خواهید داد. سایر انواع ریزش مو، سریع‌تراز طاسی الگوی مردانه رخ می‌دهند. طاسی نقطه‌ای، یا آلوپسی آره‌آتا، باعث می‌شود که موهای شما به صورت یک الگوی دایره‌ای بریزد. اما معمولا موی ریخته دوباره رشد می‌کند. این عارضه نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن، بدن به خودش حمله می‌کند. در این مورد، بدن به تخریب موهای خود دست می‌زند. آلوپسی اسکار یک بیماری نادر است که فولیکول‌های مو را از بین برده و باعث ایجاد اسکار می‌شود. در نتیجه، دیگر هیچ مویی در این نقطه رشد نمی‌کند.

علل ریزش مو

وقتی موهای شما بدون آنکه به تدریج تنک شوند، به طور ناگهانی ریزش پیدا می‌کنند، معمولا پای چیزی غیر از الگوی طاسی در میان خواهد بود. علل دیگر عبارتند از: • بیماری‌هایی مانند کم‌خونی یا مشکل تیروئید • پرتو درمانی یا شیمی‌درمانی • مصرف داروهایی مانند رقیق‌کننده خون، برخورداری از سطح بالای ویتامینA، و استروئیدها که برخی از آقایان برای عضله‌سازی از آنها استفاده می‌کنند • عفونت پوست سر • مشکلات مربوط به رژیم غذایی،مانند کمبود آهن یا کمبود بیش از حد ویتامین Aاسترس • داشتن یک مدل موی ثابت برای مدت طولانی در اکثر موارد فوق، اگر به موقع به مشکل خود رسیدگی کنید می‌توانید به رشد مجدد موهای‌تان امیدوار باشید.

قرص ریزش مو

مصرف قرص برای جلوگیری از ریزش مو ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این امکان وجود دارد که با مصرف فیناستراید (پروپشیا) بهبود یابید. این دارو با کاهش سطح هورمونی که فولیکول‌های مو را از بین می‌برد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این دارو روند ریزش مو را به میزان 88 درصد کند می‌سازد و این امکان را فراهم می‌کند که موهایتان به رشد مجدد برسند. برای گرفتن فیناستراید باید نسخه پزشک داشته باشید. بهتر است صبور باشید، چون فرآیند درمان ممکن است حدود 3 ماه طول بکشد. ریزش مو و رشد مجدد نیز به زمان نیاز دارد. در مطالعات بالینی مشخص شد که حدود 3٪ از مردان با عوارض جانبی، از جمله کاهش میل جنسی و سایر مشکلات جنسی مواجه شدند. این امکان وجود دارد که این عوارض حتی پس از قطع مصرف دارو نیز ادامه یابند. توجه داشته باشید که خانم‌های باردار نیز مجاز به مصرف این قرص‌ها نیستند. مصرف این قرص‌ها ممکن است باعث بروز نواقص مادرزادی در نوزادان شود.

ریزش مو در مردان و ماساژ درمانی

مصرف قرص به صورت روزانه کار ساده‌ای نیست؛ اما مینوکسیدیل گزینه خوبی است. شما می‌توانید این مایع را به صورت روزانه به پوست سرتان بمالید. این دارو مورد تایید سازمان غذا و دارو است و به رشد موهایتان کمک می‌کند. پزشکان بر این باورند که مصرف این دارو حداقل موهای فعلی‌تان را برای شما نگه می‌دارد. مینوکسیدیل برای مردان زیر 40 سال که به تازگی دچار ریزش مو شده‌اند بیشترین تاثیر را دارد. شما برای اثربخشی حداقل باید 4 ماه دارو مصرف کنید تا در یک سال آینده نتیجه بگیرید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که مینوکسیدیل نباید اولین گزینه درمانی باشد، اما می‌گویند که این دارو در افرادی که از فیناستراید نتیجه نگرفته‌اند، موثر است. شما باید این دارو را دو بار در روز به موهای خشک خود بزنید. استفاده از اپلیکاتور کمک می‌کند کمتر کثیف‌کاری کنید. شما می‌توانید این دارو را بدون نسخه نیز خریداری کنید. اما باید توجه داشته باشید که التهاب پوست سر یکی از عوارض جانبی مصرف این دارو است.

ریزش مو در مردان و پیوند مو

پیوند مو یک عمل جراحی است که در آن از موی سر فرد برای پر کردن نقاط خالی و بدون مو استفاده می‌شود. این عمل از سال 1950 در ایالات متحده رواج داشته و در سال‌های اخیر تکنیک‌های زیادی به آن اضافه شده است. این عمل معمولا در مطب پزشک و به صورت سرپایی انجام می‌گیرد. پزشک در ابتدای کار پوست سرتان را پاکسازی و سپس از داروی بی‌حسی استفاده می‌کند. در عمل جراحی، فولیکول‌های سالم در نقاط مشخص شده کاشته می‌شوند تا موی جدید رشد کند. در روش FUSS، یک نوار باریک از پشت سر برداشته شده و در نقاط خالی کاشته می‌شود. در این روش، نقاط طاس فورا با موی جدید پوشانده می‌شوند. سپس، جراح نوارهای برداشته شده را به گرافت‌های کوچک پیوند می‌دهد. تعداد گرافت‌هایی که هر فرد دریافت می‌کند، بسته به نوع، جنس و رنگ موی فرد متفاوت خواهد بود. اگر قرار باشد از روش FUE استفاده شود، جراح در وهله اول پشت سرتان را می‌تراشد. سپس، فولیکول‌های مو را یک به یک از این بخش جدا کرده و در نقاط دلخواه سر می‌کارد تا طاسی سر پوشانده شود.

بیشتر بخوانید : ریزش مو در بارداری ♥ ریزش مو در کودکان ♥ ریزش مو در زنان ♥ ریزش مو سکه ایریزش مو با ریشه

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.