درمان و ماسک برای سفیدی پوست صورت در یک هفته

درمان و ماسک برای سفیدی پوست صورت در یک هفته

سفیدی پوست صورت سفیدی پوست صورت ,سفیدی پوست صورت,سفیدی پوست صورت در یک هفته,سفیدی پوست صورت طبیعی,سفید پوست صورت,درمان سفیدی پوست صورت,برای سفیدی پوست صورت چه کنیم توضیحاتی در مورد سفیدی پوست …

چه کنیم که سالم پیر شویم

چه کنیم که سالم پیر شویم

چه کنیم که سالم پیر شویم آلزایمر,بیماری آلزایمر,آلزایمر در بارداری,علائم آلزایمر,درمان آلزایمر,درمان آلزایمر با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان آلزایمر,آلزایمر را چگونه درمان کنیم,آلزایمر در کودکان,آلزایمر در بزرگسالان,آلزایمر در نوزادان,آلزایمر در …

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای

خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای خواص علف چای چیست همراه با عکس و طریقه مصرف علف چای در سایت جسارت علف چای چیست ,گیاه علف …

سرطان لگنچه

سرطان لگنچه ,سرطان لگنچه کلیه,علائم سرطان لگنچه,درمان سرطان لگنچه,علت سرطان لگنچه,نشانه های سرطان لگنچه,سرطان لگنچه چیست,آشنایی با سرطان لگنچه

سرطان لگنچه , سرطان لگنچه کلیه , علائم سرطان لگنچه , درمان سرطان لگنچه

توضیحاتی در مورد سرطان لگنچه

شاید برایتان جالب باشد ولی ادرار در حفره بزرگی در وسط کلیه شما که به آن لگنچه کلیه می گویند جمع می شود و لوله ای دراز به نام حالب ادرار را به مثانه انتقال می دهد. این ادرار در مثانه ذخیره می شود و از راه پیشابراه از بدن خارج می‌شود. لگنچه کلیه و حالب دارای آستری هستند که از سلول‌های انتقالی تشکیل می‌شود، این سلول ها قابلیت تغییر شکل و کسشان دارند بدون اینکه به آنها پارگی دست دهد.سرطان سلول انتقالی نیز مربوط به همین سلول ها است. شروع سرطان لگنچه می تواند در هر قسمتی از قسمت های گفته شده رخ بدهد چه در لگنچه چه در حالب چه در هردو.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و علائم و درمان سرطان لگنچه کلیه در کودکان و بزرگسالان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

همه چیز درباره سرطان

سرطان به صورت ساده بیماری است که از تکثیر مهار نشده سلول‌ها پدید می‌آید.♥ سلول‌های سرطانی از سازوکارهای عادی تقسیم و رشد سلول‌ها جدا می‌افتند. علت دقیق این پدیده نامشخص است ولی احتمال دارد عوامل ژنتیکی یا مواردی که موجب اختلال در فعالیت سلول‌ها می‌شوند در هسته سلول اشکال وارد کنند. از جمله این موارد می‌توان از مواد رادیواکتیو، مواد شیمیایی و سمی یا تابش بیش از حد اشعه‌هایی مانند نور آفتاب نام برد. در یک جاندار سالم، همیشه بین میزان تقسیم سلول، مرگ طبیعی سلولی و تمایز، یک تعادل وجود دارد. محققان انگلیسی در تحقیقات خود متوجه شدند که عدم توازن‌های غیر ژنتیکی پروتئین باعث رشد خارج از کنترل تومور می‌شود. سرطان شامل همه انواع تومورهای بدخیم می‌شود که در پزشکی آن‌ها را بیشتر با نام نئوپلاسم می‌شناسند. وقتی که یکی از سلول‌های بدن، در اثر عوامل مختلف، دچار رشد غیرطبیعی و باعث رشد غیرعادی سلول‌های دیگر می‌شود، این فرایند در نهایت منجر به تولید تومور می‌شود که آن قسمت را از کار می‌اندازد و به قسمت‌های دیگر نیز سرایت می‌کند. احتمال بروز سرطان در سنین مختلف وجود دارد ولی با افزایش سن احتمال ابتلا به سرطان زیادتر می‌شود. سرطان عامل 13 درصد مرگ انسان‌هاست.

نشانه‌ های سرطان لگنچه

نشانه‌های احتمالی سرطان سلول انتقالی لگنچه کلیه و حالب شامل وجود خون در ادرار و پشت درد است. 1)هماچوری واضح70تا90درصد 2)دردپهلو8تا50درصد 3)توده ی فلانک(هیدرونفروز یا خود ضایعه) امکان دارد این علائم، و علائم دیگر، در اثر ابتلا به سرطان سلول انتقالی لگنچه کلیه و حالب ایجاد شود. ممکن است بیماری‌های دیگر هم همین علائم را به‌وجود آورند. شاید در مراحل اولیه بیماری هیچ علائمی مشاهده نشود. ممکن است علائم به‌هنگام رشد نمودن تومور ظاهر شوند. اگر هر یک از مشکلات زیر بروز نماید، لازم است به پزشک مراجعه شود: خون در ادرار. پشت دردی که برطرف نمی‌شود. خستگی فوق‌العاده زیاد. کاهش وزن بدون دلیل مشخص. ادرار مکرر یا دردناک از تست‌هایی که در آنها شکم و کلیه‌ها معاینه می‌شود برای ردیابی (یافتن) سرطان سلول انتقالی لگنچه کلیه و حالب استفاده می‌کنند.

سرطان لگنچه و مصرف آستامینوفن

مصرف آستامینوفن شایع‌ترین علت سرطان لگنچه در حوزه اسکاندیناوی شناخته شده چرا که به علت افسردگی جامعه این حوزه مردم سردردهای مزمنی می‌گرفتند و در پس آن قرص آستامینوفن مصرف می‌کردند که موجب بروز سرطان لگنچه شده بود.

عوامل خطرساز در سرطان لگنچه

علل و عوامل خطرساز: ریسک ایجاد تومورمثانه درکسی که تومور سیستم فوقانی داشته باشد،30تا50درصدافزایش می یابد. ولی برعکس آن صادق نیست یعنی اگرتومورمثانه داشت باحتمال بیش از 2درصد،همراه تومورفوقانی است. 1)سیگار مهمترین عامل میباشد 2)نفروپاتی بالکان:نوعی از نارسایی کلیهکه درکشاورزان یوگسلاوی شایع است.علت آن شناخته نشده است. 3)مصرف زیاد مسکن ها(طولانی مدت ودوزبالا) این تومورها مرحله و درجه بالایی دارند. 4)رنگها وحلال های صنعتی

سرطان کلیه

سرطان کلیه نوعی سرطان است که در سلول‌های کلیه ایجاد می‌شود. سرطان در کلیه یا سلول‌های کلیه را مبتلا می‌سازد یا سلول‌های اوروتلیال درون لگن‌چه‌های کلیه را هدف قرار می‌دهد. بسته به نوع سرطان در کلیه٬ پیش‌آگهی و درمان متغیر خواهد بود.

سرطان تنها ویژه انسان نیست

سرطان تنها ویژه انسان نیست و همه جانوران و گیاهان پرسلولی نیز ممکن است به سرطان دچار شوند. سرطان بیماری پیش رونده است و گفته می‌شود 70 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان در کشورهای درحال توسعه رخ می‌دهد. این در حالی است که مرگ و میر در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به خوبی تحت کنترل درآمده است. سرطان پستان و پروستات هنوز به ترتیب از شایع‌ترین انواع سرطان در زنان و مردان است و موارد سرطان ریه در زنان در حال افزایش است. همچنین موارد تومورهای مری که در اثر اسیدهای واکنشی در اثر چاقی ایجاد می‌شود، اکنون بیشتر در مراکز درمانی دیده می‌شود. سرطان در نواحی سر و گردن که توسط نوعی ویروس ایجاد می‌شود نیز در حال افزایش است. براساس بررسی‌های تازه، افزایش امید به زندگی به این معنی است که افراد بیشتر عمر می‌کنند و لذا تعداد بیشتری از آن‌ها تحت تأثیر این بیماری قرار خواهند گرفت. اما سبک زندگی بهتر مانند کاهش وزن و سیگار نکشیدن، می‌تواند تاثیر مهمی در عدم ابتلا به این بیماری داشته باشد.

درمان سرطان لگنچه

درمان: برای بیماران مبتلا به سرطان سلول انتقالی لگنچه کلیه و حالب، انواع مختلف درمان وجود دارد.از یک نوع درمان استاندارد استفاده می‌شود: جراحی در آزمایشات بالینی، انواع جدید درمان در دست بررسی می‌باشد. تبخیر الکتریکی برداشتن قطعه‌ای لگنچه کلیه جراحی لیزری شیمی‌درمانی ناحیه‌ای و درمان زیست‌شناختی ناحیه‌ای شاید لازم باشد تست‌های پیگیری انجام شود. برای بیماران مبتلا به سرطان سلول انتقالی لگنچه کلیه و حالب، انواع مختلف درمان وجود دارد. برخی از درمان‌ها استاندارد هستند (درمان‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شوند)، و بعضی دیگر از درمان‌ها در آزمایشات بالینی در دست بررسی می‌باشند. آزمایش بالینی مطالعه‌ای تحقیقاتی است که هدف از آن بهبود بخشیدن به درمان‌های جاری یا به‌دست آوردن اطلاعاتی درباره درمان‌های جدید برای بیماران سرطانی است. اگر در آزمایشات بالینی مشخص شود درمانی جدید بهتر از درمان استاندارد است، امکان دارد درمان جدید به صورت درمان استاندارد درآید.

سرطان و دخانیات

یک سلول طبیعی ممکن است بدون هیچ دلیل واضحی به یک سلول سرطانی تبدیل شود، ولی در اغلب موارد ، تبدیل در اثر مواجهه مکرر با مواد سرطان زا مانند الکل و دخانیات صورت می‌گیرد. شکل ظاهری و نیز عملکرد سلول های سرطانی شده با سلول های طبیعی تفاوت دارد. جهش یا تغییر ایجاد شده در DNA یا ماده ژنتیکی سلول اتفاق می‌افتد (DNA همان مسئول کنترل شکل ظاهری و عملکرد سلول است). وقتی DNA یک سلول تغییر می‌کند، آن سلول با سلول های سالم کنار خود تفاوت می‌یابد و دیگر کار سلول های طبیعی بدن را انجام نمی‌دهد. این سلول تغییر یافته از سلول های همسایه‌اش جدا می‌شود و نمی‌داند چه زمانی رشدش باید به پایان برسد و بمیرد. به عبارت دیگر سلول تغییر یافته از دستورها و علائم داخلی که سلول های دیگر در کنترل آنها هستند، پیروی نمی‌کند و به جای هماهنگی با سلول های دیگر خودسرانه عمل می‌کند.

پیشگیری از سرطان لگنچه

پیشگیری: از استفاده نابه‌جای طولانی‌مدت از مسکن‌های خاص، از جمله مسکن‌هایی که می‌توان بدون نسخه تهیه نمود اجتناب کنید. از قرار گرفتن در معرض رنگ‌ها و مواد شیمیایی خاص که در تولید کالاهای چرمی، پارچه، پلاستیک، و لاستیک استفاده می‌شود اجتناب کنید.

علائم سرطان کلیه

درد در پهلوها یا یک طرف پهلو وجود خون در ادرار که یا فرد به وضوح آن‌را در ادرار خود می‌بیند یا اینکه به وسیله آزمایش تشخیص داده می‌شود. احساس فشار در شکم و در مراحل تکامل یافته سرطان وجود توده قابل لمس فشار خون بالا تب و تعریق داغ خستگی و سردرد مداوم لاغری غیر قابل توصیف و پائین آمدن توانایی بدن هر چند هر کدام از این علائم می‌تواند نشانه بیماری‌های دیگری باشند. وجود توده در پهلو ها یا شکم، کاهش اشتها، درد مزمن در پهلوها، تب بی‌دلیل، کم‌خونی، تورم در ناحیه پا و مچ پا، از دیگر علایم این بیماری هستند، ضمن اینکه تنگی نفس، سرفه خونی و استخوان درد از علایم پیشرفته این بیماری هستند. سرطان کلیه در مراحل اولیه بیماری علامت ظاهری ندارد و معمولا به طور تصادفی به کمک سی تی اسکن بقیه اندام‌های بدن تشخیص داده می‌شود.

نقش آلودگی در ایجاد سرطان

نقش آلودگی در ایجاد سرطان هنوز مشخص نیست، با این وجود گمان می‌رود که آلودگی‌های شیمیایی احتمال جهش سلول‌ها را افزایش داده و می‌توانند موجب گسترش سرطان در بدن شوند. آزبست، ونیل کلراید و ۲-نفتیل آمین مثال‌های از آلودگی‌های صنعتی هستند. دخانیات: مصرف دخانیات در ایجاد سرطان در مجاری تنفسی نقش اساسی دارد. ۹۰٪ ابتلا به سرطان ریه به دلیل کشیدن سیگار رخ می‌دهد. سیگار کشیدن مهمترین عامل محیطی منفرد در وقوع مرگ زودرس در آمریگا می‌باشد.

علت سرطان کلیه

مطالعات، عوامل زیر را به عنوان عامل خطرزا به بروز این بیماری مشخص کرده است: استعمال دخانیات: سیگاری‌ها دو برابر بیشتر از غیرسیگاری‌ها در معرض ابتلا به این بیماری هستند. چاقی مفرط: کسانی که دچار چاقی مفرط هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. فشار خون بالا: فشارخون بالا خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد. دیالیز طولانی‌مدت: دیالیز نوعی درمان در کسانی است که کلیه‌های آن‌ها خوب کار نمی‌کند. دیالیز شدن طی مدت چندین سال باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان کلیه می‌شود. شغل: برخی افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع سرطان هستند، زیرا آنها در معرض تماس با برخی مواد شیمیایی خاص و یا عناصری در محل کار خود قرار می‌گیرند. کارگرانی که در کوره‌های زغال‌سنگ در صنعت فولاد و آهن کار می‌‌کنند در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. کارگرانی هم که درمعرض پنبه ‌نسوز و کادمیوم (Cadmium) قرار دارند نیز در خطر هستند.

عوارض بیوشیمی سرطان

عوارض بیوشیمی سرطان: هیپرکلسمی، هیپوکلسمی، هیپوناترمی، کمبود پتاسیم، زیاد بودن پتاسیم، بالا بودن اسید اوریک، هیپر تیروئیدیسم، هیپرلپیدمی، هیپوگلیسمی، بالا رفتن آمیلاز سرم، اختلالات تغذیه و آب و الکترولیت عوارض بالینی سرطان: سیستم قلب و عروق، سیستم تنفسی، سیستم ادراری، ضعف عضلانی، درد شدید، استئوپروز عوارض جراحی در سرطان:برحسب محل جراحی این عوارض بسیار متنوع و متفاوت است. عوارض شیمی درمانی، دارو درمانی و رادیو تراپی در سرطان:عوارض گوارشی، استئوپروز،، آتروفی عضلانی و عوارض دیگر

مراحل سرطان کلیه

پزشکان این سرطان را به چهار مرحله تقسیم بندی می‌کنند: مرحله یک: در این مرحله تومور به اندازه 7 سانتی‌متر و حداکثر به انداره یک توپ تنیس است. سلول‌های سرطانی تنها در کلیه یافت می‌شوند. مرحله دوم: در این مرحله تومور سرطانی بزرگ‌تر از 7 سانتی‌‌متر است و سلول‌های سرطانی همچنان فقط در کلیه یافت می‌شوند. مرحله سوم: در این مرحله تومور فراتر از کلیه‌ها نرفته‌، اما سلول‌های سرطانی دردستگاه لنفاوی و در یکی از غدد لنفاوی اطراف گسترش یافته‌، و یا تومور به غده آدرنال (غده آدرنال، غده‌ای است که در بالای کلیه قرار گرفته است) و یا لایه‌های چربی و بافت‌های فیبری (لیفی) که کلیه‌ها را احاطه کرده‌اند هجوم برده‌، اما سلول‌های سرطانی فراتر از بافت فیبریوس نرفته‌اند. مرحله چهارم: مرحله چهارم این سرطان شامل یکی از موارد زیر است: تومور از بافت فیبریوس (لیفی) که کلیه‌ها را دربرمی‌گیرد فراتر رفته است. سلول‌های سرطانی در بیشتر از یک غده لنفاوی یافت می‌شوند. سرطان به دیگر قسمت‌های بدن از قبیل ریه‌‌ها نفوذ کرده ‌است.

انواع سرطان کلیه

انواع مختلفی از سرطان وجود دارد که احتمال دارد در کلیه‌‌ها آغاز شود. سرطان سلول کلیوی (Renal Cell Cancer) رایج‌ترین نوع سرطان کلیه در بزرگسالان است. این نوع سرطان آدنوکارسینوم (Adenocarcinoma) کلیوی و یا هایپرنفروم (Hypernephroma) نیز نامیده می‌شود. نوع دیگری از سرطان به نام کارسینوم سلول ترانزیشنال (Transitional Cell Carcinoma) هم وجود دارد که بر کلیه‌ها اثر می‌گذارد. این نوع سرطان شبیه به سرطان مثانه بوده و اغلب مانند سرطان مثانه درمان می‌شود. تومور ویلم (Wilm’s Tumor) رایج‌ترین نوع سرطان کلیه در میان کودکان است. این سرطان با آنچه که در بزرگسالان رخ می‌دهد فرق داشته و به درمان متفاوتی هم نیاز دارد.

سرطان کلیه و جراحی

انتخاب روش درمان بستگی به مرحله بیماری، سلامت عمومی بیمار و سن او دارد. در هر مرحله از بیماری، مبتلایان به سرطان، درمانی را برای کنترل درد و یا علائم دیگر، کاهش عوارض جانبی درمان و کاهش مشکلات عاطفی و عملی دریافت می‌کنند. مبتلایان به این سرطان ممکن است تحت عمل جراحی، آمبولیزه (مسدود) کردن شریان (Embolization)، پرتودرمانی، درمان بیولوژیک، شیمی ‌درمانی و یا ترکیبی از این روش‌های درمانی قرار بگیرند. در ادامه مختصرا در مورد هر کدام از این روش‌ها توضیحی داده خواهد شد. جراحی: عمل جراحی برای بیرون آوردن کلیه از بدن، نفرکتومی (Nephrectomy) نامیده می‌شود که بسته به مرحله پیشروی سرطان، انواع گوناگونی دارد: برداشتن کامل کلیه (Radical Nephrectomy)، برداشتن جزئی از کلیه (Partial Nephrectomy)، برداشتن ساده کلیه (Simple Nephrectomy) عمل جراحی معمول‌ترین راه درمان این بیماری است و سرطان را در کلیه و مناطق نزدیک آن درمان می‌کند. عوارض بعد از عمل جراحی: احساس ضعف، خستگی و ناراحتی

مطالب مرتبط :

علائم اولیه و درمان دارویی سرطان اثنی عشر چیست

علت و علائم و درمان سرطان استخوان ستون فقرات و لگن

علائم و درمان و پیشگیری از سرطان آندومتر رحم چیست

علائم و نشانه ها و تشخیص سرطان واژن در زنان چیست

علائم و نشانه های سرطان دندان و دهان و لثه چیست

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.