آموزش سنتی طرز تهیه سرکه انگور و سیب و خرما به روش خانگی

آموزش سنتی طرز تهیه سرکه انگور و سیب و خرما به روش خانگی

آموزش سنتی طرز تهیه سرکه انگور و سیب و خرما به روش خانگی آموزش سنتی طرز تهیه سرکه انگور و سیب و خرما به روش خانگی در سایت جسارت طرز تهیه سرکه …

عوارض حاد مرتبط با تزریق خون(1)

عوارض حاد مرتبط با تزریق خون(1)

عوارض حاد مرتبط با تزریق خون(1) تزریق خون,بيماري تزریق خون,تزریق خون در بارداري,علائم تزریق خون,درمان تزریق خون,درمان تزریق خون با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان تزریق خون,تزریق خون را چگونه درمان …

علائم و نشانه های نارسایی کبد و کلیه در نوزادان چیست

علائم و نشانه های نارسایی کبد و کلیه در نوزادان چیست

نارسایی کبد نارسایی کبد ,نارسایی کبد و دیابت,نارسایی کبد پوست,نارسایی کبدی,نارسایی کبدی چیست,نارسایی کبد چیست,نارسایی کبد,نارسایی کبد در نوزادان,نارسایی کبد در کودکان,نارسایی کبد علایم,نارسایی کبدی رضا داوود نژاد,نارسایی کبدی,علایم نارسایی کبدی,علائم نارسایی …

علت و درمان حساسیت و قرمزی پوست صورت کودک

علت و درمان حساسیت و قرمزی پوست صورت کودک و پیشگیری از حساسیت در سایت جسارت

حساسیت و قرمزی پوست ، حساسیت و قرمزی پوست صورت ، حساسیت و قرمزی پوست کودک

حساسیت پوستی که پزشکان آن‌ را «درماتیت» می‌نامند به معنای التهاب، قرمز شدن و خارش پوست است. در نتیجه‌ی واکنش سیستم ایمنی بدن به ماده‌ی محرک، پوست دچار راش یا بثورات موقتی می‌شود که اغلب با سرخی، خارش و گاهی تاول و تورم همراه است. درماتیت، شایع‌ترین نوع حساسیت پوستی است که اگر به علت تماس پوست با ماده‌ی محرک شیمیایی ایجاد شود به آن درماتیت تماسی تحریکی می‌گویند و اگر در اثر واکنش بدن نسبت به مواد آلرژن (حساسیت‌زا) ایجاد ‌شود به آن درماتیت تماسی آلرژن گفته می‌شود. خارش شدید که شاخصه‌ی اصلی این بیماری است، می‌تواند شما را عصبی کرده و آرامش‌تان را سلب کند. صرف‌نظر از نوع حساسیت پوستی‌ای که به آن دچار هستید، علائم، روش‌های درمان و پیشگیری آنها در بیشتر موارد مشابه است.

روزاسه و حساسیت و قرمزی پوست

یکی از دلایل قرمزی پوست ممکن است روزاسه باشد. روزاسه یک بیماری پوستی مزمن است که باعث التهاب و قرمزی در سراسر پوست گونه ها، پیشانی و چانه می شود. این قرمزی به دلیل بزرگ شدن شریانها ی پوست به وجود می آید و مشکل چندانی غیر از احساس خجالت ایجاد نمی کند. با محدود کردن زمانهایی که در معرض نور آفتاب هستید می توانید این قرمزی را کنترل کنید. خوردن غذاهای تند و تحت تنش و استرس بودن نیز می تواند این مشکل را تشدید کند.

درماتیت تماسی و حساسیت و قرمزی پوست

درماتیت تماسی به حالتی اطلاق می شود که در آن پوست بعد از تماس با مواد یا اشیا خاصی واکنش نشان می دهد و دچار خارش همراه با قرمزی پوست می گردد. تشدید کننده ها از فردی به فرد دیگر متغیر می باشند، اما انواع رایج این مواد واکنش زا، محصولات پاک کننده و رنگها می باشند. برخی افراد این مشکل را بعد از تماس با انواع خاصی از پارچه ها پیدا می کنند.

سلولیت و حساسیت و قرمزی پوست

سلولیت اصطلاحی است که برای بیان عفونت پوست استفاده می شود. انواع مختلفی از عفونت وجود دارد، اما قرمزی علامت شایع اکثر آنها می باشد. عفونت ها در نتیجه ورود باکتریها به بدن ایجاد شده و قرمزی ناشی از آنها معمولا با تورم و درد همراه می باشد. در اکثر موارد، این وضعیت با مصرف آنتی بیوتیک درمان می شود، اما می توان با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت و تمیز نگه داشتن موضع زخم، از ایجاد عفونت پیشگیری کرد.

نیش ها یا گازگرفتگی ها و حساسیت و قرمزی پوست

غالبا محل نیش یا گزیدگی ملتهب شده و قرمز می شود، ولی این موارد باعث قرمزی پوست سایر نقاط بدن نمی شوند. خواه شما توسط یک پشه ، مار یا جانوران دیگر گزیده شوید موضع گزیده شده به رنگ قرمز در می آید. در بسیاری از مواقع شما متوجه می شوید که یک پشه یا حشره نیشتان زده است ولی برخی اوقات پشه ها می توانند طوری ما را نیش بزنند که اصلا متوجه حضورشان نشویم. هر گاه حشره ای مثل عنکبوت شما را نیش زد حتما به پزشک مراجعه کنید، چون تعدادی از عنکبوتها می توانند سمی و خطرناک باشند. نیش ها و گزیدگیها علاوه بر قرمزی، می توانند خارش و درد نیز ایجاد کنند. می توان نیش ها و گزیدگی ها را بسته به نوع حشره، به روشهای مختلف ودر خانه به خوبی درمان کرد.

اگزما و حساسیت و قرمزی پوست

بسیاری از موارد اگزما در کودکان اتفاق می افتد، ولی در تعدادی ازآنها پیشرفتی نکرده و ادامه می یابد وبه علائم بزرگسالی تبدیل می شود.این وضعیت، باعث قرمز شدن و ایجاد تکه های زبر و خشن بر روی پوست می شود که برخی اوقات دارای ترشح بوده ویا خشن می شوند.درمان اگزما با کرم های دارای کورتیزون معمولا موثر می باشد. اگر این کرم ها برای شما موثر نبود می توانید با پزشک خود برای بکار بستن درمان دیگری مشورت کنید.

واکنش به داروها و حساسیت و قرمزی پوست

برخی داروهایی که توسط پزشکان برای بیماریهای مختلف تجویز می شود نیز می توانند باعث حساسیت و واکنش بدن گردند. در بعضی موارد، بدن نسبت به یک درمان واکنشی نشان داده و این واکنش منجر به قرمزی پوست می شود. در اکثر موارد این واکنش به دلیل حساسیت نسبت به یک یا چند ترکیب سازنده دارو می باشد. هرچند، اگر علاوه بر قرمزی علائم دیگر حساسیت را نیز مشاهده کردید بهترین راه قطع مصرف دارو و تماس با پزشک می باشد.

محرک های معمول و حساسیت و قرمزی پوست

عطرها، مواد آرایشی، مواد شوینده و نرم‌کننده، صابون‌ها و شامپوها، اسپری‌های برطرف‌کننده‌ی بوی عرق، رنگ مو، لوسیون‌های بدن، رنگ‌ و مواد شیمیایی موجود در لباس، دستمال‌‌های کاغذی‌ و دیگر محصولات سلامتی و زیبایی معطر. تماس با مواد شوینده از جمله پودرهای لباس‌شویی، مایع ظرف‌شویی و مواد سفید‌کننده، از مهم‌ترین دلایل بروز حساسیت پوست است. این مواد رطوبت و چربی سطح پوست را از بین می‌برند و آن را در برابر عوامل خارجی نفوذپذیر می‌کنند. لاتکس ماده‌ای لاستیکی مانند است که از صمغ درختی به همین نام به‌دست می‌آید و در بادکنک‌ها، دستکش‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی، اسباب‌بازی‌ها، و برخی وسایل بهداشتی از جمله کاندوم استفاده می‌شود. نیکل نوعی فلز است که در ساخت انواع بدلیجات و زیورآلات، دکمه‌ها، فرم عینک، زیپ لباس، لوازم آشپزخانه و بعضی گوشی‌های تلفن همراه به کار می‌رود. حساسیت به نیکل در قسمت‌هایی از بدن که با این فلز تماس دارد مثل گردن، گوش‌ها، انگشتان و مچ دست و قوزک پا دیده می‌شود. در تهیه‌ی محصولات چرمی از مواد شیمیایی مختلفی برای افزایش استحکام و دوام محصول و همچنین ترکیبات ضدمیکروب و ضدقارچ استفاده می‌شود که ممکن است منجر به بروز واکنش‌های حساسیتی شوند. استرس و فشارهای عصبی نیز پوست را حساس، واکنش‌پذیر و مستعد حساسیت می‌کند. تماس با گیاهانی مثل پیچک سمی، بلوط سمی و سماق سمی که دارای کیسه‌های روغنی (اوروشیول) هستند، واکنش آلرژیک ایجاد می‌کند و پوست در محل تماس دچار راش می‌شود. از شایع‌ترین عوارض داروها (خصوصا آنتی‌بیوتیک‌ها) واکنش‌های پوستی است. همچنین مطالعات علمی نشان داده است که مقابله‌ی بدن با برخی از انواع عفونت‌ها منجر به تشدید راش و بثورات پوستی می‌شود.‌

درمان حساسیت و قرمزی پوست

هنگام انتخاب درمان حساسیت پوستی باید به فاکتورهای متعددی از جمله شدت علائم و نشانه‌ها، فراوانی راش‌ها و محل قرارگیری آنها روی پوست توجه کرد. اما اولین گام در درمان درماتیت، تشخیص ماده‌ی حساسیت‌زا و دوری از آن است. به محض مشاهده‌ی علائم حساسیت، ناحیه‌ی درگیر را با آب سرد و صابون غیرعطری بشویید تا ماده‌ی آلرژی‌زا از بین برود. اگر ماده‌ی محرک پایه‌ی روغنی دارد، از الکل برای پاک کردن آن استفاده کنید. سپس می‌توانید از داروهایی که به نسخه‌ی پزشک نیاز ندارند، مثل لوسیون کالامین یا پماد کورتیزون، برای رفع خارش و التهاب استفاده کنید. پوست‌تان را مرطوب نگه دارید و لباس‌های نخی و گشاد بپوشید. خاراندن پوست، خارش را تشدید و آن را مستعد عفونت می‌کند. ناخن‌های خود را کوتاه کنید تا از خاراندن ناحیه‌ی درگیر جلوگیری کنید. کمپرس سرد و مرطوب، برای تسکین خارش مفید است. درمان‌های گیاهی مفید برای از بین بردن راش‌ عبارتند از: روغن درخت چای، روغن نارگیل، سرکه سیب، آلوئه‌ورا و روغن زیتون.

پیشگیری از حساسیت و قرمزی پوست

مؤثرترین راه مقابله با درماتیت، پیشگیری از بروز آن است. راش‌های پوستی با اجتناب از تماس با عوامل محرک بهبود می‌یابند. پس قدم اول و بهترین راه، محافظت از پوست در برابر محرک‌های شناخته شده است. مثلا وقتی با موادی سروکار دارید که احتمال می‌دهید باعث بروز حساسیت ‌شوند، از دستکش‌های نخی استفاده کنید. برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با مواد آلرژی‌زا، از یک لایه کرم یا ژل‌ به عنوان مانع بهره بگیرید. زیورآلات را با لایه‌ای از برق ناخن بپوشانید تا با پوست‌تان تماس مستقیم نداشته باشد. از محصولات پوستی غیرمعطر، فاقد مواد شیمیایی و با پایه‌‌ی طبیعی استفاده کنید و برای حفظ رطوبت پوست، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

حساسیت و قرمزی پوست

بیشتر بخوانید :

گل محمدی+کاشت

گل نرگس وحشی

میخک و بارداری

مارچوبه چیست

ترنجبین در دوران بارداری

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.