علل و علائم و تشخیص شب کوری ارثی و درمان آن چیست

علل و علائم و تشخیص شب کوری ارثی و درمان آن چیست

شب کوری شب کوری ،شب کوری چیست،شب کوری و درمان آن،شب کوری ارثی،شب کوری چشم،شب کوری درمان دارد،شب کوری در جدول،شب کوری معافیت،شب کوری کا علاج،شب کوری ارثی است؟،بیماری شب کوری چیست،علت …

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی

تبخال تناسلی تبخال تناسلی,بيماري تبخال تناسلی,تبخال تناسلی در بارداري,علائم تبخال تناسلی,درمان تبخال تناسلی,درمان تبخال تناسلی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان تبخال تناسلی,تبخال تناسلی را چگونه درمان کنيم,تبخال تناسلی در کودکان,تبخال …

درمان و تست بیماری اختلال دو شخصیتی در کودکان

درمان و تست بیماری اختلال دو شخصیتی در کودکان

اختلال دو شخصیتی اختلال دو شخصیتی ,اختلال دو شخصیتی چیست,اختلال دو شخصیتی در کودکان,اختلال دو شخصیتی به انگلیسی,اختلالات دو شخصیتی,اختلال دو شخصیتی,اختلال چند شخصیتی,اختلال چند شخصیتی چیست,اختلالات چند شخصیتی,درمان اختلال دو شخصیتی,اختلال …

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی در سایت جسارت

خواص گندم ,خواص گندم سیاه,خواص گندم پخته,خواص گندمک,خواص گندم بو داده,خواص گندم شادونه,خواص گندم برشته,خواص گندم برشته شده,خواص گندم و شاهدانه,خواص گندم و شادونه,خواص دارویی گندم سیاه,خواص عسل گندم سیاه,خواص چای گندم سیاه,خواص درمانی گندم سیاه,خواص گندم پخته شده,خواص خوردن گندم پخته,خواص جوانه گندم پخته,خواص گندمک شیرین,خواص گندم برای کودکان,خواص گندمک شور,خواص گندمک وبرنجک,خواص گندمک شیرین,خواص گیاه گندمک,خواص خوردن گندمک,خواص گل گندمک,خواص و مضرات گندمک,خواص گندم بو داده شده,خاصیت گندم بو داده,خاصیت گندم بو داده,فواید گندم بو داده,فواید گندم بو داده,خاصیت گندم شادونه,خواص گندم شاهدانه

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

 خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

در این مطلب از سایت جسارت به اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

در فارسى مرا گندم و نیم کوفته ى مرا بلغور نامند. عربى من حنطه است . من اولین خوراکى هستم که انسان را به سوى خود جلب کردم و بطورى که در قصص مذهبى آمده است ، براى اولین بار با آدم و حوا گفتگو کرده و نختسین غذایى هستم که انسان اولیه خورده است : ((پدرم روضه ى رضوان به دو گندم بفروخت – ناخلف باشم اگر من به جوى نفروشم )) – من مهمترین غله اى هستم که انسان مصرف مى کند و کلیه ى مواد شانزده گانه اى که مورد نیاز ماشین بدن انسان است ، در من جمع مى باشد،

خواص گندم

همه روزه گندم را به صورت های مختلفی می خوریم، برای مثال نانی که در وعده های غذاییمان مصرف می کنیم. گندیم طبیعتی گرم، خشک و معتدل دارد. برای رفع بیماری های پوستی، استفاده از گندم بسیار مفید است. برای تقویت کودکان حتما در وعده های غذاییشان از گندم استفاده کنید. این گیاه برای درمان بیماری های پوستی از قبیل ورم پوست بسیار مفید است. برای درمان تحریکات جلدی، التهاب و ورم پوست، آرد گندم را بر پوست بمالید. مصرف نشاسته به صورت ماقوت برای کسانی که معده ضعیف دارند مفید است و به دستگاه هضم و روده کمک می‎کند (مصرف نشاسته گندم).

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

وقتى مرا با آسیاب هاى بزرگ خرد مى کنید و با الک هاى خانه ریز الک مى نمایید، دوازده ماده مرا گرفته و دور مى ریزند و به همین جهت است که آرد سفید هنرى جز سوختن ناقص ندارد، و در معده ى شما تخمیر شده ، تولید یبوست مى کند. برشته و آب پز من دیر هضم و نفاخ است ولى آرد من که با کمى نخاله باشد غذاییت زیاد دارد، مشروط بر اینکه خمیر آن بر آمده و رسیده باشد. نان فطیر و نانى که آرد آن بسیار نرم شده و در آن مطلقا سبوس نباشد مانند نشاسته دیر هضم بوده ، غذاییت چندانى ندارد. من داراى انواع و اقسام بوده و بیش از دو هزار نژاد از من تاکنون دیده شده است .

خواص گندم سیاه

کسانی که اسهال شده‎اند در تابستان از پالوده نشاسته گندم استفاده کنند. برای رفع زکام‎های سخت و سرفه از جوشانده سبوس گندم استفاده کنید، 20 گرم در یک لیتر آب را جوشانده صاف کرده با عسل مخلوط کنید میل شود. برای رفع یبوست باز هم از جوشانده سبوس گندم استفاده کنید. برای تسکین دردهای روماتیسم و مفاصل سبوس گندم را داخل یک کیسه ریخته گرم نموده در محل درد بگذارید. گندم چاق کننده و اشتهاآور است. دانه گندم برای افرادی که مبتلا به انسداد عروق هستند مضر است. برای روشن شدن پوست صورت گندم را سوخته آسیاب نموده با روغن کنجد مخلوط کرده به صورت بمالند. برای رفع سرفه و خونروی از سینه و درد سینه آرد گندم را با شکر و بادام به صورت حریره درست کنند و میل کنند. برای تقویت نیروی جنسی از روش شماره 13 استفاده کنند. برای رفع ورم‎های گرم و خنازیر آرد گندم را با پیاز مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارند.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

هر چند مواد متشکله من در انواع مختلف فرق مى کند، ولى بطور متوسط درصد قسمت من مواد زیر دیده مى شود: آب 65/13 درصد – سلولز 53/2 درصد – نشاسته و دکسترین 77/66 درصد – مواد قندى 45/1 درصد – مواد معطر 85/1 درصد – مواد سفیده اى و گلوتن 85/12 درصد – چربى 75/1 درصد – ضمنا مقدار کافى املاح معدنى و ویتامین هاى گوناگون داشته و براى انسان غذاى نسبتا کاملى هستم که تاکنون بدل خوبى براى من پیدا نشده است . علاوه بر مصرف تغذیه ، من داراى اثر درمانى بسیار مى باشم .

خواص گندم پخته

خانم‎هایی که می‎خواهند شیرشان زیاد شوند نشاسته گندم را با رازیانه و شکر بپزند به صورت حریره درست کنند و میل نمایند. سبوس گندم تا حدودی از سرطان روده بزرگ جلوگیری می‎کند. چند نکته در رابطه با سبوس گندم در رابطه با مصرف آن برای کسانی که یبوست‎های مزمن دارند لازم به تذکر است: الف) سعی شود از مقدار کم شروع شود تا به مقدار زیاد برسد. ب) سبوس را در غذاهای روزانه خود مخلوط کرده میل شود. پ) برای یبوست مزمن نباید بیش از 3 قاشق سوپ‎خوری بزرگ خورده شود چون مصرف زیاد آن ممکن است ایجاد اسهال کند. ث) کسانی که مبتلا به اختلالات روده‎ای هستند قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. ج) کسانی که زیاد سبوس گندم مصرف کنند ممکن است دچار کمبود کلسیم شوند. جوانه گندم باعث تقویت نیروی جنسی می‎شود. روش تهیه جوانه گندم: ابتدا گندم را به مدت 12 ساعت خیس نموده سپس در یک صافی کوچک ریخته و صافی را درون یک پلاستیک ببندید به مدت 24 ساعت سپس گندم جوانه می‎زند.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

اگر آرد مرا بر روى پوست مالش دهید، التهاب و ورم آنرا از بین مى برم و به همین منظور، از قدیم مرا در تسکین التهاب ، باد سرخ بکار مى بردند و براى این منظور با مقدارى مواد ضد عفونى کننده همراه مى نمودند تا میکرب آنرا نیز از بین ببرم . در صنعت از آرد من نشاسته مى گیرند. ضماد سوخته ى من با موم و روغن جهت جلاى رخسار بى نظیر است

خواص گندمک

جوانه گندم برای رشد مو و جلوگیری از سفیدی آن بسیار مفید است بدین صورت که هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از جوانه گندم همراه چند عدد توت خشک و خرما میل شود. خوردن جوانه گندم باعث از بین رفتن خشکی پوست می‎شود. کسانی که ضعف اعصاب و سستی عضلات دارند می‎توانند از جوانه گندم استفاده کنند. هیچ گاه جوانه گندم را با عسل نخورید. برای درمان جوش صورت پودر جوانه گندم را با عرق کاسنی مخلوط کرده با گلاب هم می‎توان مخلوط کرد. برای نرمی پوست پودر جوانه گدم را با شیر مخلوط نموده روی پوست بگذارید. کسانی که تصلب شرایین دارند از جوانه گندم استفاده کنند. کسانی که پرکاری غدد تیروئید دارند از جوانه گندم استفاده کنند. کسانی که در اثر جذب ید مسموم شده‎اند از حریره نشاسته استفاده کنند.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

من چاق کننده و مقوى غرایز جنسى هستم ، و بین غذاهایى که با من ساخته مى شود، سمنو از همه قوى تر است ، پخته من با شکر و بادام به صورت حریره ، چنانکه کم کم خورده شود، درمان خونریزى سینه است . ضماد پخته من با روغن زیتون جهت فروبردن ورمهاى گرم و آب پیاز جهت ورمهاى سرد مفید است ، و با آب گشنیز جهت تحلیل ورمهاى گرم و خنازیر و غدد مجرب است . پخته من با سکنجبین جهت بثورات آبکى سودمند مى باشد.

خواص گندم بو داده

برای چاق شدن آرد گندم را بو داده با شکر و روغن مخلوط نموده مخصوصاً روغن کنجد (حلوا) میل کنند فراموش نشود کمی هل وگلاب به آن بیفزاییم. برای این که متوجه شویم فردی را سگ‎ هار گاز نگرفته است خمیر آرد گندم را چند ساعت بر محل گازگرفتگی بگذارید سپس نزد سگ دیگری بیندازید اگر آن سگ خمیر را نخورد بدانید که آن سگ هار بوده است. برای درمان تنگی نفس 20 گرم سبوس گندم را در یک لیتر آب جوشانده با کمی عسل شیرین کرده صبح و ظهر و شب آن را میل کنید. برای رفع ورم پستان سبوس گندم را در آب پخته به صورت ضماد بگذارید. رویان گندم بخشی فشرده در قاعده گندم به رنگ زرد مایل و به بزرگی سر سوزن می‎باشد آن را رویان گندم می‎گویند در آن انواع ویتامین و عناصر معدی وجود دارد که هنگام آرد شدن و الک کردن ممکن است در آرد وجود نداشته باشد به همین خاطر جوانه گندم بسیار مفیدتر است.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

در گذشته وقتى سگى انسان را مى گزید، عوام خمیر گندم را بر موضع گزیدگى مى بستند و پس از باز کردن آنرا جلوى سگ مى انداختند. اگر آنرا سگ نمى خورد آنرا دلیل هار بودن سگ گزنده مى دانستند. روغن گندم که از جوشاندن و پختن گندم در روغن زیتون بدست مى آید. جهت رفع قوبا (زخم هاى جلدى که منشاء عصبى دارد) مخصوصا قوباى اطفال و همچنین پاک شدن کک و مک و معالجه کچلى و ریزش طبقات شاخى پوست مفید است .

خواص گندم شادونه

برای از بین بردن مویرگ‎های نمایان در سطح پوست یک قاشق چای‎خوری آرد جوانه گندم، یک قاشق روغن جوانه گندم، یک قاشق چای‎خوری مخمر آبجو یا یک عدد قرص مخمر آبجو را با یک قاشق سفیده و زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده 15 دقیقه روی پوست بگذارید سپس با آب ولرم بشویید. برای تقویت نطفه یا کسانی که کمبود نطفه دارند، 250 گرم آرد جوانه گندم، 250 گرم آرد جوانه نخود خام مانند حلوا در روغن سرخ کرده کمی به آن دارچین، گلاب و هل بیفزایید به عنوان غذا میل کنید برای این که نخود سریعتر جوانه بزند آن را در عرق کاسنی بخوابانید. برای سردردهایی که ناشی از سوءهاضمه است گندم را خمیر کنید بر پیشانی بمالید. گندم را بگذارید جوانه بزند سپس خشک نموده، بو داده، آرد نموده همراه خرما میل کنید برای تقویت باه بسیار مفید است. دودکردن سبوس گندم در منزل باعث فرار حشرات می‎گردد.

اطلاعات جامع در مورد خواص گندم از نظر دارویی و درمانی

خواص گندم , خواص گندم سیاه , خواص گندم پخته , خواص گندمک

از ابن حازم روایت شده است که گفت: «از سهل بن سعد پرسیدم : آیا رسول الله (صلی الله علیه وسلم) نان گندم می‌خورد؟ سهل گفت: رسول (صلی الله علیه و سلم) از زمانی‌که مبعوث شد تا زمان وفاتش نان گندم را ندید. گفتم آیا در دوران رسول الله (صلی الله علیه و سلم) الک (غربال) داشتید؟ گفت: پیامبر (صلی الله علیه و سلم) از زمان مبعوث شدن به پیامبری تا وفاتش الک و غربالی را ندید. گفتم: چگونه جو الک نکرده را می‌خوردید؟ گفت: آن را آرد می‌کردیم و در آن فوت می‌کردیم تا پوست‌های آن جدا شود و بر روی آنچه باقی می‌ماند آب می‌پاشیدیم و آن را می‌خوردیم.»

خواص گندم برشته

برای درمان جرب سبوس گندم را در سرکه پخته به صورت ضماد بگذارید. برای زیباشدن چهره آرد گندم، نشاسته، عرق برگ چنار را به صورت ضماد روی پوست صورت بگذارید. بخور کاه گندم برای درمان سینوزیت مفید است. یک تمیز کننده خوب برای پوست: پودر جوانه گندم را با شیر مخلوط کرده پوست را با آن تمیز نمایید. بهترین غذایی که می‎تواند جنین را حفظ کند جوانه گندم است. خوردن جوانه گندم باعث طول عمر میشود. کسانی که بیماری ام‎اس دارند روغن گندم را در برنامه غذایی خود قرار دهند. کسانی که مبتلا به فلج مغزی هستند از روغن گندم استفاده کنند. کودکانی که بدخلق هستند به آن‎ها جوانه گندم بدهید. سبوس گندم از سرطان سینه جلوگیری می‎کند. کسانی که فشارخون دارند جوانه گندم کم بخورند.

خواص گندم

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 19 بهمن 1396

1 دیدگاه

  • ناشناس ژانویه 2020 در 22:57

    خواب دیدن لباس رنگی

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.