انواع بهترین پماد سوختگی تتراسایکلین و عوارض آن

انواع بهترین پماد سوختگی تتراسایکلین و عوارض آن

پماد سوختگی پماد سوختگی ,پماد سوختگی آلفا,پماد سوختگی تتراسایکلین,پماد سوختگی پای بچه,پماد سوختگی به انگلیسی,پماد سوختگی سیلور,پماد سوختگی مینو,پماد سوختگی بچه توضیحاتی در مورد پماد سوختگی سوختگی از مشکلات بسیار ناخوشایندی است …

استفاده از خواص شکلات تلخ برای پوست صورت و لاغری

استفاده از خواص شکلات تلخ برای پوست صورت و لاغری

استفاده از خواص شکلات تلخ برای پوست صورت و لاغری خواص شکلات تلخ برای پوست ,فواید شکلات تلخ برای پوست,خاصیت شکلات تلخ برای پوست,خواص شکلات تلخ روی پوست,خواص شکلات تلخ بر روی …

عصاره مالت جو مفید برای درمان یبوست

عصاره مالت جو مفید برای درمان یبوست

عصاره مالت جو مفید برای درمان یبوست خواص عصاره مالت,فوايد عصاره مالت,عصاره مالت درماني,خاصيت عصاره مالت,خواص عصاره مالت درماني,خواص عصاره مالت براي پوست,خواص عصاره مالت براي مو,خواص عصاره مالت براي جواني,خواص عصاره …

قرص شفافن

قرص شفافن ,قرص شفافن چیست,قرص شفافن برای چیست,موارد مصرف قرص شفافن,کاربرد قرص شفافن,درباره قرص شفافن,قیمت قرص شفافن,فواید قرص شفافن

قرص شفافن

توضیحاتی در مورد قرص شفافن

قرص شفافن که ترکیبی از قرص های استامینوفن و کافئین و ایبوبرفن است ♥-این دارو ترکیبی از استامینوفنٍ، ایبوپروفن و کافئین می باشد.این دارو در درمان دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سردرد(عصبی و میگرنی)، دندان درد، دردهای عصبی– ماهیچه ای، دردهای مفصلی و دیس منوره کاربرد دارد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و خواص و موارد مصرف قرص شفافن چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.این قرص خواص فراوانی دارد و عوارض خاص خودش را دارد

مکانیسم اثر قرص شفافن

همانگونه که می دانید که کافئین محرک خفیف دستگاه عصبی مرکزی است و عروق خونی مغز را منقبض می کند و این اثر ممکن است به رفع سردرد کمک نماید. اثرات ضد درد و ضد تب این دارو نیز مربوط به استامینوفن و ایبوپروفن می باشد.

فارماکوکینتیک قرص شفافن

کافئین بخوبی از دستگاه گوارش جذب می شود و نیمه عمر آن 4-3 ساعت است. اتصال آن به پروتئین های پلاسما کم است و متابولیسم آن عمدتا کبدی است. استامینوفن و ایبوپروفن نیز بخوبی از دستگاه گوارش جذب می شوند و متابولیسم هر دو کبدی است.استامینوفن به مقدار ناچیز و ایبوپروفن 99 درصد به پروتئین پلاسما پیوند می یابد.

منع مصرف قرص شفافن

در صورت سابقه وجود آلرژیک شدید از قبیل آنافیلاکسی یا آنژیوادم ناشی از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی منع مصرف دارد.

عوارض قرص شفافن

بثورات پوستی، درماتیت آلرژیک، اختلالات خونی، پانکراتیت حاد از عوارض مصرف طولانی مدت استامینوفن است. تهوع، اسهال و گاهی خونریزی و زخم ممکن است در اثر مصرف ایبوپروفن ایجاد شود.

تداخل دارویی با قرص شفافن

مصرف ایبوپروفن با مهار کننده های آنزیم آنژیوتانسین سبب معکوس شدن اثر ضد فشار خون آنها شود و نارسائی کلیوی و افزایش پتاسیم خون را ایجاد کند. سیکلوسپورین، لیتیم، متوترکسات، تریامترن، آسپرین و والپروئیک اسید با ایبوپروفن موجود در این دارو تداخل دارد. -داروهایی که آنزیم های کبدی را فعال تر می کنند تاثیر استامینوفن را کمتر می کنند. بعنوان مثال:کاربامازپین (تگرتول)، ایزونیازید، باربیتورات ها مانند فنوباربیتول، ریفامپین. -داروی کلستیرامین موجب کاهش جذب استامینوفن از روده شده و بنابراین استامینوفن باید یک ساعت قبل و یا 4-3 ساعت بعد از مصرف کلستیرامین استفاده شود. -وارفارین: مصرف استامینوفن با دوز بیش از 2 گرم در روز میتواند اثر رقیق کنندگی خون وارفارین را افزایش دهد. -خطر خونریزی ناشی از مصرف داروهای ضد انعقادخوراکی در حین درمان با این دارو تشدید می گردد. -مصرف همزمان این دارو با آنتی بیوتیک ها، کورتیکواستروئیدها و NSAIDs احتمال بروز عوارض گوارشی را تشدید می کند. -پیرو مصرف همزمان این دارو با فوروزماید، آمینوگلیکوزیدها، سیس پلاتین، کاپرومایسین، اریترومایسین، ونکومایسین احتمال تشدید اتوتوکسیتی وجود دارد و از این نظر باید بیمار را چک کرد. -کافئین تحت متابولیسم گسترده سیتوکروم میکروزومال 450p و ایزوآنزیم C2P1A2 قرار می گیرد و با داروها و موادی که کلیرانس متابولیک آن را تحت تأثیر قرار می دهند، تداخل دارویی دارد.

نکاتی در مورد مصرف قرص شفافن

1- استفاده بیش از حد این دارو ممکن است خطر نکروز کبدی را افزایش دهد. 2- استامینوفن در موارد زیر باید با احتیاط مصرف شود: الکلیسم فعال، بیماری کبدی و هپاتیت ویروسی.1- در صورت بروز هرگونه اختلال در بینائی باید با پزشک مشورت شود. 2- به دلیل احتمال بروز آسیب کبدی یا کلیوی، نباید این دارو بیش از مقدار توصیه شده مصرف شود.

آشنایی با قرص استامینوفن

ضددرد، ضد تب کجا به درد می‌خورد؟ رایج‌ترین انتخاب هر کسی برای درد، استامینوفن است. تازگی‌ها هم حرف از ممنوعیت واردات آن به میان آمده که باعث نگرانی داروسازهای زیادی شده است. در حال حاضر استامینوفن بی‌ضررترین دارویی است که برای کودکان و خانم‌های باردار تجویز می‌شود. شاید بتوان گفت استامینوفن ساده تنها مسکنی است که خانم‌های باردار مجاز به خوردن آن هستند. این دارو در دو دوز 325 و 500 میلی گرم وجود دارد و نوع شربت و شیاف آن معمولا برای کودکان تجویز می‌شود. حواستان باشد: استامینوفن ساده کم‌عارضه‌ترین داروی تب‌بر است. برای استفاده آن باید به ازای هر کیلوگرم وزن بیمار 15- 12.5 میلی‌گرم مصرف شود. یعنی اگر 50 کیلوگرم هستید باید حداکثر 725 میلی‌گرم دارو استفاده کنید. مدت زمان تمدید استامینوفن هم هر 6-4 ساعت است. در خانم‌های باردار خوردن این دارو باید هر 6 ساعت یک‌بار باشد. این را بدانید که هیچ قرصی بی‌عارضه نیست پس اگر شروع به خوردن بی‌وقفه آن بکنید باید قید سلامت‌تان را بزنید.

آشنایی با قرص استامینوفن کدئین

ضد سرفه، مسکن برای دردهای متوسط کجا به درد می‌خورد؟ گاهی اوقات افراد از استامینوفن کدئین به عنوان یک داروی مسکن قوی یاد می‌کنند. با اینکه فروش این دارو بدون نسخه ممنوع است اما اگر از داروهای باقیمانده نسخه‌های قبلی‌تان نگه‌شان داشته‌اید یادتان باشد این دارو در طولانی‌مدت شما را به ماده کدئین فسفات وابسته می کند. کدئین فسفات بعد از ورود به بدن به مورفین تبدیل می‌شود به همین دلیل بهتر است حتما با نسخه پزشک و در فواصل زمانی که پزشک پیشنهاد می‌کند مصرف شود. استامینوفن کدئین نباید بیشتر از 3 گرم در روز استفاده شود یعنی با توجه به نسخه پزشک چیزی حدود 6-4 قرص. حواستان باشد: این داروی ضدسرفه، ‌خواب‌آلودگی می‌آورد. پس سعی کنید در زمان‌هایی که نیاز به هوشیاری کامل‌ دارید این دارو را مصرف نکنید. استامینوفن کدئین می‌تواند در مواردی هم حساسیت‌زا باشد. نکته قابل توجه این دارو این است که هرگز نباید همراه با داروهای اعصاب استفاده شود چون ممکن است تداخل دارویی ایجاد کند.

آشنایی با قرص استامینوفن کافئین

مشکلات تنفسی نوزادان، میگرن، خواب‌آلودگی کجا به درد می‌خورد؟ وقتی قهوه، ‌شکلات یا نوشابه می‌خورید مقدار پایینی از کافئین را به بدن خود وارد می‌کنید. کافئین موجود در این دارو جذب استامینوفن و هوشیاری را بالا می‌برد. با اینکه مصرف ماده کافئین عوارض دارد اما مقدار مجازش در بعضی مکمل‌ها هم آثار مثبتی دارد. همانطور که در مکمل‌های غذایی ورزشکاران دیده می‌شود،‌ این ماده با ترشح اسیدهای چرب به چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند. با خوردن کافئین خالص، عمل هضم هم تقویت می‌شود. بهترین مورد استفاده این دارو برای میگرن است چون که خیلی زود جذب می‌شود و اثرش را می‌گذارد. حواستان باشد: در زمان مصرف دارو نوشیدنی‌های کافئین دار( نوشابه‌های انرژی‌زا) مصرف نکنید چون باعث بی‌خوابی و تپش قلب می‌شود. این ماده در شیر ترشح می‌کند پس اگر نوزادتان را شیر می‌دهید کافئین و هر ماده کافئین دار را فراموش کنید. باید توجه داشته باشید که آدم‌های مسن‌تر واکنش‌های حساس‌تری نسبت به این ماده دارند. ممکن است به بی‌خوابی‌های حاد یا مشکلات قلبی دچار شوند.

آشنایی با قرص آسپیرین

ضددرد غیرمخدر، تب‌بر،‌ ضدالتهاب،‌ ضدپلاکت کجا به درد می‌خورد؟ آسپیرین با تاثیری نامعلوم روی هیپوتالاموس درد را از بین می‌برد. هیپوتالاموس دقیقا جایی است که فرمان درد را به اعضا صادر می‌کند. شاید از خودتان بپرسید چطور روی از بین رفتن تب اثر می‌گذارد؟ ترموستات بدن در همان قسمت هیپوتالاموس واقع شده است. آسپیرین با تاثیر مستقیم روی این ناحیه aدمای بدن را حفظ می‌کند و با فرمان تعریق سعی در حفظ دمای بدن می‌کند. آسپیرین از آن دسته داروهایی است که در حال حاضر خیلی تجویز نمی‌شود. آسپیرین با تاثیر روی غلظت خون یکسری آثار منفی دارد که به همین دلیل دیگر از آن به عنوان داروی مسکن استفاده نمی‌شود اما باید گفت هنوز هم آسپیرین تنها درمان بعضی بیماری‌ها مثل روماتیسم مفصلی است. حواستان باشد مصرف خودسرانه آسپیرین باعث رقیق شدن خون و پایین آمدن پلاکت خون می‌شود. این مشکل ممکن است باعث جلوگیری از ایجاد لخته و بند نیامدن خون در هنگام جراحت شود. این دارو عوارض ضعیف دیگری مانند وزوز گوش، ‌تهوع، ‌نارسایی حاد کلیه و کهیر دارد.

آشنایی با قرص آکسار

ضددرد، ضدتب، ضدمیگرن کجا به درد می‌خورد؟ آکسار را به نام قرص دورنگ یا قرص سفید-صورتی می‌شناسند. این دارو در گذشته طرفداران زیادی داشت اما در حال حاضر با این همه تنوع دارویی آکسار نمونه یک قرص فراموش شده است و مورد استفاده‌ای ندارد. این دارو از استامینوفن، کافئین و اسید استیل سالیسیلیک ( آ.اس.آ) تشکیل شده است. حواستان باشد اگر به هرکدام از داروهای مسکن مثل استامینوفن، کافئین یا آسپیرین حساسیت دارید پس دور آکسار را خط بکشید و از پزشک‌تان جایگزین بخواهید. یادتان باشد که این دارو را نباید به طور همزمان با استامینوفن، آسپیرین و ترکیبات حاوی الکل مصرف کنید. بهتر است که برای مقابله با عوارض گوارشی آن را همراه با غذا یا یک لیوان آب پربخورید. توجه داشته باشید که اگر این قرص بوی سرکه بدهد باید از مصرف آن خودداری کرد.

آشنایی با قرص ایبوپروفن

آرتریت، درد پس از کشیدن دندان، ضدتب کجا به درد می‌خورد؟ به رنگ صورتی زیبا و گول‌زنکش دقت نکنید. این دارو عوارض بسیاری دارد. البته برای دردهای نام برده بسیار مناسب است. اگر هر کدام از این مشکلات را دارید می‌توانید پروفن را استفاده کنید. پروفن دارویی است که بدون نسخه هم می‌توانید آن را تهیه کنید. این مسئله تهیه دارو بدون نسخه خیلی وقت‌ها باعث شده است که تصور شود آنها بی‌خطر هستند در صورتی که استفاده بیش از حد پروفن در درازمدت بیشترین عوارض را نسبت به هر داروی دیگری دارد. حواستان باشد: دوز مصرفی این دارو نباید بیشتر از 1200 میلی گرم در روز باشد. و مدت زمانی که آن را تکرار می‌کنید نباید بیشتر از 3 روز باشد. مصرف زیاد پروفن عوارضی مثل سردرد، سرگیجه، خارش و کهیر، کم‌خونی و… دارد. خیلی‌ها تصور می‌کنند به دلیل اینکه این دارو در شیر مادر ترشح نمی‌شود، مصرفش بی‌خطر است اما باید گفت که پزشکان مصرف آن را در زمان شیردهی توصیه نمی‌کنند.

آشنایی با قرص ژلوفن

ضد التهاب، ضددرد و سردردهای میگرنی کجا به درد می‌خورد؟ ژلوفن فرم مایع پروفن است که داخل کپسول‌های ژلاتینی نرم تعبیه شده. این دارو به دلیل اینکه خیلی سریع در بدن باز می‌شود، تاثیر سریع‌تری دارد. به این دلیل است که بیشتر اوقات تصور می‌شود که این دارو از پروفن قوی‌تر است. اثر سریع این دارو باعث شده که از این دارو استقبال بیشتری شود. حواستان باشد: مدت زمان تاثیر این دارو 15 دقیقه است. این قرص این مدت زمان را لازم دارد تا در معده باز و جذب شود. اکثر مردم این تصور را دارند که ژلاتینی بودن این دارو باعث می‌‌شود که آسیب کمتری به معده و دستگاه گوارش برسد اما باید گفت که عوارض ژلوفن دقیقا مانند پروفن است. این دارو در دراز مدت عوارض گوارشی حادی مثل زخم معده ایجاد می‌کند.

آشنایی با قرص نوافن

دندان‌درد، سردرد، دردهای عضلانی- مفصلی کجا به درد می‌خورد؟ نوافن را در اولویت انتخاب های خود برای دندان‌درد بگذارید. این دارو از ترکیب 3 ماده استامینوفن، پروفن و کافئین تهیه می‌شود. دو ماده اول، استامینوفن و کافئین تاثیر ضددردی خود را روی سردرد و دندان‌درد دارند اما پروفن به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد برای دردهای عضلانی- مفصلی استفاده می‌شود. هر کپسول نوافن حاوی 325 میلی‌گرم استامینوفن، 40 میلی‌گرم کافئین و 200 میلی‌گرم ایبوپروفن است. حواستان باشد: برای نتیجه بهتر این دارو تنها می‌توانید در هر بار یک کپسول، آن هم هر 8 ساعت یک‌بار استفاده کنید. این دارو مانند قهوه و نوشابه منبعی غنی از کافئین است به همین دلیل زیاده‌روی کردن در خوردن آن باعث تپش قلب و بی‌خوابی می‌شود. از طرفی هم به دلیل وجود ماده استامینوفن در نوافن ممکن است استفاده از آن نتیجه کاذب در تست‌های افراد دیابتی ایجاد کند. باید توجه داشت که مصرف این دارو برای بیماران دچار اختلالات کلیوی به دلیل وجود ایبوپروفن باید حساب شده و زیر نظر پزشک باشد در غیر این صورت شاید مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند.

کپسول و قرص نوافن

کپسول نوافن به عنوان یک مسکن خوب برای سردرد و بدن درد به شمار می‌آید. این دارو ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و کافئین می‌باشد. به این صورت که هر عدد کپسول نوافن دارای ۳۲۵ میلی‌گرم استامینوفن، ۴۰ میلی‌گرم کافیین و ۲۰۰ میلی‌گرم ایپوبروفن می‌باشد. کافئین محرک خفیف دستگاه عصبی مرکزی است و عروق خونی مغز را منقبض می‌کند و این اثر ممکن است به رفع سردرد کمک نماید. اثرات ضد درد و ضد تب این دارو نیز مربوط به استامینوفن و ایبوپروفن می‌باشد. کافئین به خوبی از دستگاه گوارش جذب می‌شود و نیمه عمر آن ۴-۳ ساعت است. اتصال آن به پروتئین‌های پلاسما کم است و متابولیسم آن عمدتا کبدی است. استامینوفن و ایبوپروفن نیز به خوبی از دستگاه گوارش جذب می‌شوند و متابولیسم هر دو کبدی است. استامینوفن به مقدار ناچیز و ایبوپروفن ۹۹ درصد به پروتئین پلاسما پیوند می‌یابد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص شفافن صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص شوید ♥ قرص عفونت ادراری ♥ قرص طلا ♥ قرص عضله شل کنقرص عضله ساز

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.