فواید و خواص عسل طبیعی برای پوست و زخم و پوست صورت

فواید و خواص عسل طبیعی برای پوست و زخم و پوست صورت

فواید و خواص عسل طبیعی برای پوست و زخم و پوست صورت خواص عسل ,خواص عسل و دارچین,خواص عسل طبیعی,خواص عسل گون,خواص عسل برای پوست,خواص عسل مانوکا,خواص عسل و زنجبیل,خواص عسل کنار,خواص …

بیماران قلبی قبل از سفر چه اقداماتی باید انجام دهند؟

بیماران قلبی قبل از سفر چه اقداماتی باید انجام دهند؟

بیماران قلبی قبل از سفر چه اقداماتی باید انجام دهند؟ بیماری قلبی,بيماري بیماری قلبی,بیماری قلبی در بارداري,علائم بیماری قلبی,درمان بیماری قلبی,درمان بیماری قلبی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری قلبی,بیماری …

آمپیم چیست

آمپیم چیست

آمپیم چیست   برای آشنایی با بیماری آمپیم این مطلب جامع را مطالع فرمایید

پوست پرتقال

پوست پرتقال ,پوست پرتقال برای صورت خوب است,پوست پرتقال برای صورت خوبه,ماسک پوست پرتقال برای صورت,خاصیت پوست پرتقال برای صورت,فواید پوست پرتقال برای صورت

پوست پرتقال , پوست پرتقال برای صورت خوبه , ماسک پوست پرتقال برای صورت , فواید پوست پرتقال برای صورت

توضیحاتی در مورد پوست پرتقال

خوشبختانه لک‌ها و نقاط تیره روی پوست را می‌توان با استفاده پوست های پرتقال از بین برد. ♥پوست پرتقال به عنوان یک سفیدکننده طبیعی عمل می‌کند. ۲ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با کمی ماست و ۱ قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. این ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید، سپس آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک را ۲ الی ۳ بار در هفته استفاده کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و مضرات و ماسک پوست پرتقال برای پوست چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

دمنوش پوست پرتقال

درمان سرفه، سرماخوردگی و تسکین استرس برخی از خواص درمانی دمنوش پوست های پرتقال هستند. مدت‌های مدیدی است که در طب سنتی از خواص درمانی این جوشانده بر ای تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب استفاده می‌شود. دمنوش پوست های پرتقال دارای خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی، ضد باکتری و نیز ضد التهابی است. پوست پرتقال دارای بافتی چرمی شکل بوده و حاوی غدد روغنی فراوانی است و قرن‌های بسیاری است که از پوست این میوه و دیگر مرکبات در موارد پزشکی استفاده می‌شود. محققان می‌گویند پوست پرتقال مرکز تجمع بسیاری از خواص از جمله خواص آنتی‌اکسیدانی و آنزیم‌های اساسی است که در خود پرتقال کمتر وجود دارد.

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال

طرز تهیه دمنوش پرتقال به این گونه است که حدود یک قاشق غذاخوری پوست درشت خرد شده پرتقال را درون آب تازه جوش بریزید و پس از 15- 10 دقیقه آن را میل کنید. از دیگر خواص دمنوش پوست پرتقال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: • ممکن است از بروز سرطان و تومور پیشگیری و نیز با آن مقابله کند. • سرفه، آسم، سرماخوردگی و هر بیماری تنفسی که بر اثر وجود خلط در سینه ممکن است به وجود آید را درمان می‌کند. • اشتها را افزایش می‌دهد. • باعث تقویت سیستم هاضمه شده و نیز نفخ و حالت تهوع را از بین می‌برد. • سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد. • استرس و تنش‌های عصبی را تسکین داده و بی‌خوابی را درمان می‌کند.

پوست پرتقال و پیری

شاید عخیب باشد ولی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند پوست این میوه با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های سالم پوست آسیب می‌رسانند و باعث تسریع روند پیری، افزایش چین‌وچروک‌ها و شل شدن پوست می‌شوند. ۱ قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال و ۱ قاشق چای‌خوری پودر جو دوسر را با کمی عسل ترکیب کرده و خمیری درست کنید. این خمیر را روی صورت و گردن خود بگذارید. ۳۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب سرد بشویید. یک‌بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

پوست پرتقال و جوش‌ سرسیاه

پودر پوست این میوه به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل کرده و کثیفی‌ها و سلول‌های مرده پوست را از روی پوست پاک می‌کند. کمی پودر پوست پرتقال را با ماست ساده مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. ۱۵ الی ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. با دست مرطوب، به ‌آرامی خمیر را از روی صورت خود پاک کنید. یک روز در میان از این روش برای کاهش جوش‌های سرسیاه و سرسفید استفاده کنید.

پوست پرتقال برای دندان

پوست تازه پرتقال می‌تواند ته‌رنگ زرد روی دندان‌ها را از بین ببرد. پوست پرتقال حاوی ترکیبی است که به کاهش لک‌های روی دندان‌ها، به ویژه لک‌های ناشی از سیگار کشیدن کمک می‌کند. کافی است قسمت داخلی پوست پرتقال (قسمت سفید رنگ) را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روی دندان‌ها بمالید. سپس دهان و دندان‌هایتان را با آب ولرم بشویید. ۲ بار در روز این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید کمی پودر پوست پرتقال را با کمی آب ترکیب کنید. این خمیر را روی مسواک گذاشته و دندان‌ها را مسواک بزنید. به مدت چند هفته ۲ بار در روز این کار را انجام دهید تا به نتیجه رضایت‌بخش برسید.

پوست پرتقال و کاهش وزن

بسیاری از ترکیبات مغذی پرتقال در پوست آن قرار دارند، مانند ویتامین سی که به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. پوست چند پرتقال را در جای خشک و خنک، خشک کنید. ۱ قاشق غذاخوری از پوست‌های خشک‌شده را درون یک فنجان آب داغ بریزید. روی فنجان را بپوشانید و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. پوست‌ها را از فنجان خارج کنید و کمی عسل به آن اضافه نمایید. روزانه ۲ فنجان از این چای بنوشید.

بوی پوست پرتقال

بوی شیرین و لیمویی پوست تازه پرتقال به عنوان خوشبوکننده هوا عمل می‌کند. کمی پوست پرتقال تازه، کمی آب‌لیمو و چند چوب دارچین در ۲ فنجان آب قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. آن را از صافی بگذرانید و اجازه دهید خنک شود. سپس مایع را داخل یک ظرف اسپری بریزید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. چند تکه پوست پرتقال ته سطل آشغال بگذارید تا از انتشار بوی بد زباله‌ها جلوگیری کند. بوی خوشایند پوست پرتقال مورچه‌ها، پشه‌ها، مگس‌ها و حتی گربه‌ها را دور می‌کند. حشرات بوی لیمویی را دوست ندارند. کمی پوست پرتقال رنده کنید و آن را نزدیک جایی که مورچه‌ها، مگس‌ها یا حشرات دیگر رد می‌شوند، بگذارید. برای جلوگیری از نیش پشه‌ها، کمی پوست پرتقال تازه روی پوست خود بمالید. پوست پرتقال را اطراف در، پنجره و مدخل‌های خانه بگذارید تا گربه‌ها را دور کنید.

پوست پرتقال در رژیم غذایی

شاید خوردن پوست تازه پرتقال کمی عجیب به نظر برسد اما اگر از فواید بی نظیر آن آگاه شوید می توانید از آن به راحتی استفاده کنید. وارد کردن مقداری پوست پرتقال به رژیم غذایی می تواند مواد مغذی زیادی به بدن برساند، اما دقت کنید که قبل از مصرف پوست پرتقال ، آنرا به دقت بشوئید تا عاری از هر نوع مواد آفت کش شیمیایی و یا مواد نگهدارنده باشد در غیر این صورت می توانید از پرتقال های اُرگانیک استفاده نمائید.

خواص پوست پرتقال

مدت طولانی است که مرکبات به داشتن مقدار زیادی از مواد مغذی سالم مانند ویتامین E شهرت دارند و اکنون در پی پژوهش های اخیر خواص درمانی تازه ای از فلانوئیدهای موجود در بسیاری از مرکبات کشف شده است. اگر داخل خود میوه مقدار زیادی فلانوئید موجود است اما بالاترین میزان تجمع آن در پوست میوه است. این بدان معناست که اگر شما از پوست مرکبات در پخت و پز یا به عنوان طعم در غذاها استفاده کنید مجموعه کاملی از آنتی اکسیدان ها را با خوردن گوشت سفید و ترش داخل پوست مرکبات دریافت خواهید کرد. یکی از نویدبخش ترین این فلانوئیدها نارینجنین (naringenin) است که در تمام مرکبات و پوست گوجه فرنگی وجود دارد. مطالعات نشان داده اند که نارینجنین و فلانوئیدهای مربوط به مرکبات می توانند DNA های آسیب دیده ای که سبب بروز سرطان می شوند را ترمیم کنند. پژوهش های دیگری نیز نشان داده اند که phytonutrient (ماده مغذی گیاهی) می تواند سبب تحریک کبد به سوزاندن چربی اضافی و بازگرداندن موش چاق به وزن طبیعی شود. در مطالعاتی بر روی حیوانات، نارینجنین سبب بازگشت سطح تری گلیسیرید و کلسترول و نیز قند خون به سطح نرمال شد. در واقع این ها داروهایی هستند که در مواد غذایی شما وجود دارند؛ پس چه بهتر که این دارو را از طریق دور ریختن پوست میوه دور نریزیم و با خوردنش از خواص درمانی بسیاری که مادر طبیعت در اختیارمان قرار داده، لذت ببریم. یکی از فواید پوست پرتقال خاصیت شفافیت بخشی آن به پوست است. افرادی که پوست های چرب دارند می توانند از پوست این میوه برای نرمی پوستشان استفاده کنند.

پوست خشک شده پرتقال

همچنین پوست خشک شده پرتقال دارای ویژگی هایی است که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و سلول های جدید جایگزین کند. پوست این میوه همچنین می تواند در از بین بردن لکه های سیاه پوست مورد استفاده قرار گیرد. رنده پوست این میوه و سایر مرکبات حاوی فیتونوترین فلاونوئید می باشد که می تواند به کاهش LDL(کلسترول بد خون) و تری گلیسرید در سطح خون کمک کند. پوست این میوه هم چنین حاوی ترکیبات ضد التهابی بوده و در مجموع با داشتن چنین ویژگیهایی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.

روش مصرف پوست پرتقال

از آن جایی که پوست این میوه مزه تلخی دارد ، نمی توان آن را به تنهایی مصرف کرد، ولی می توان از روشهایی استفاده کرد که تلخی آن را کاهش داده و قابل خوردن شود. می توان با استفاده از کمی شکر و یا عسل آن را شیرین کرده و مصرف کرد؛ یکی دیگر از روشها، استفاده کردن رنده این میوه در برخی از غذاها و یا نوشیدنیها می باشد می توان رنده پوست این میوه را در انواع سس سالاد و یا برخی دم کرده های گیاهی، قهوه و یا در تهیه برخی دسرها و کیک ها استفاده کرد هم چنین می توان از پوست پرتقال خلال شده در برخی غذاها استفاده نمود و یا می توان با پوست پرتقال مربا تهیه کرد و آن را مصرف کرد.

پوست پرتقال برای سلامتی

کاهش فشار خون با پوست این میوه : پوست این میوه و آن سفیدی داخل پوست حاوی فلاون است که برای کاهش خون موثر است. پوست این میوه داروی ضد حساسیت: پوست این میوه از آزاد شدن هیستامین جلوگیری می کند ، هیستامین مواد شیمیایی است که باعث حساسیت میشود. عطسه آبریزش بینی از موارد حساسیت می باشند. پوست این میوه ضد ناراحتی های روده طبیعی : پوست این میوه خواص دارویی دارد که برای درمان روده موثر است. سلامت قلب با پوست این میوه رنده پوست پرتقال و سایر مرکبات حاوی فیتونوترین فلاونوئید می باشد که می تواند به کاهش LDL(کلسترول بد خون) و تری گلیسرید در سطح خون کمک کند. پوست این میوه هم چنین حاوی ترکیبات ضد التهابی بوده و در مجموع با داشتن چنین ویژگیهایی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می دهد. بهبود سلامت دهان و دندان با پوست پرتقال : باعث سفید شدن دندان و کاهش حساسیت دهان می شود ، مرکبات باعث تنفس های تازه هم می شوند.

خواص پوست پرتقال برای پوست

چنانچه شما خواهان پوستی روشن و صاف هستید، پوست این میوه را در گاز پانسمان قرار داده و از آن به عنوان یک اسفنج در حال دوش گرفتن استفاده کنید. این روش ساده ترین لایه برداری بدن است، که وجود دارد. از دیگر کاربردهای آن برای دفع حشرات است. پوست این میوه را در مکان هایی که امکان وجود پشه، مورچه ها و شب پره هست، قرار دهیدبرخی عناصر موجود در پوست پرتقال ، باعث دورشدن این حشرات از محل می شوند. از بین بردن بوی کفش از دیگر کاربردهای پوست این میوه است. در صورتی که پوست این میوه را در کیف،لباس و یا کفش خود قرار دهیدبه طور کامل بوی ناخوشایند آن را جذب می کند. پوست این میوه هم چنین به عنوان ماده پاک کننده نیز قابل استفاده است.پوست این میوه را در شیشه ای بریزید و روی آن سرکه سیب بریزید به گونه ای که روی آن را پوشش دهد. این ماده را به مدت چند هفته در یخچال نگهدارید و گاهی آنرا به هم بزنید. بعد از این مدت ، این ماده را در بطری بریزید و از آن برای تمیز کردن پنجره ها و کف استفاده کنید. در صورتی که رسوب لکه های آب روی شیر آب برای شما ناخوشایند است؛ با استفاده از درون پوست این میوه می توانید به راحتی آن ها را پاک کنید. همانطور که می دانید پرتقال بوی خوشایندی دارد.شما می توانید پوست را نیز در فر قرار دهید تا خشک شود و آن را در کیسه های پارچه ای بریزید و در هرمکانی که مایل بودید قرار دهید و از بوی خوش آن استاده کنید. در نهایت می توانید از پرتقال به عنوان شمع استفاده کنید؛ بدین صورت که با دقت ، نیمی از پوست این میوه را بگیرید و آن را چرب کنید و فتیله را در آن قرار دهیدو آن را روشن کنید و از بوی خوشایند پرتقال لذت ببرید.

بیشتر بخوانید : مارمالاد پرتقال و فلفل ♥ مربای پرتقال درسته ♥ مربای پوست پرتقال ♥ مرغ پرتقالی با ادویه فرانسوی

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.