چگونه دیابت را تشخیص دهیم ؟

چگونه دیابت را تشخیص دهیم ؟

چگونه دیابت را تشخیص دهیم ؟ دیابت,بیماری دیابت,دیابت در بارداری,علائم دیابت,درمان دیابت,درمان دیابت با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان دیابت,دیابت را چگونه درمان کنیم,دیابت در کودکان,دیابت در بزرگسالان,دیابت در نوزادان,دیابت در …

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی

خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی خواص و مضرات مصرف بیش از حد برگ بو چیه در طب سنتی در سایت جسارت برگ بو چیه …

چند توصیه برای مراقبت از پاها

چند توصیه برای مراقبت از پاها

چند توصیه برای مراقبت از پاها درد پاها,بیماری درد پاها,درد پاها در بارداری,علائم درد پاها,درمان درد پاها,درمان درد پاها با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان درد پاها,درد پاها را چگونه درمان …

روغن آرگان

روغن آرگان ,روغن آرگان اصل,روغن آرگان برای پوست صورت,روغن آرگان چیست,روغن آرگان برای مو,روغن آرگان قیمت,روغن آرگان داروخانه,روغن آرگان تقلبی

روغن آرگان

توضیحاتی در مورد روغن آرگان

همانطور که می دانید روغن آرگان یک مرطوب کننده عالی است و شوره سر و خشکی پوست سر را درمان می کند، زیرا دارای ویتامین E و آنتی اکسیدان های زیادی است. همچنین اعتقاد بر این است که اسید چرب ضروری در این روغن باعث کاهش التهاب پوست و جلوگیری از خشکی آن می شود. بسیاری از افراد از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر خود رنج میبرند، زیرا آنها برای نظافت خود از شامپویی استفاده میکنند که مواد شیمیایی درون آن با گرفتن چربی پوست آنرا خشک میکند درحالی که پوست برای سلامت خود به رطوبت نیاز دارد . اگراستفاده از این نوع شوینده ها بیش از حد طول بکشد، فرد مبتلا به شوره سر میشود. و اگر شما مبتلا به شوره سر هستید و برای برطرف کردن آن از شامپو شوره سر به عنوان درمان دارویی استفاده میکنید ، بدن شما نه تنها دوز سنگینی از مواد شیمیایی را دریافت می کند، بلکه عملا پوست و مو خود را خشک می کنید و در دراز مدت به مشکل می افزاید. در عوض، با استفاده از گرم کردن 5 یا 6 قطره روغن آرگان بین کف دست خود، آن را بر روی پوست خود بمالید تا خشکی را کاهش داده و مو را تغذیه کند. روغن گرم را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید، سپس روی سر خود کلاه بگذارید و اجازه دهید برای اینکه خیس به خورد مو و پوست سر شما برود حداقل برای چند ساعت و در حالت ایده آل، یک شب روی سرتان بماند. دوبار درهفته ماساژ دادن پوست و موی شما با روغن آرگان به از بین رفتن شوره و خشکی پوست سر شما کمک خواهد کرد .در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره خواص و فواید روغن آرگان برای پوست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن آرگان و زیبایی پوست و مو

زیبایی پوست و مو در همه افراد چه خانم‌ها و چه آقایان به اندازه‌ای اهمیت دارد که امروزه هزینه بسیاری صرف خرید لوازم آرایشی بهداشتی می‌شود تا بتواند سلامت و زیبایی را بازگرداند و به بهترین نحو نگه دارد. خیلی از افراد ترجیح می‌دهند محصولی پیدا کنند که چندکاره باشد و بتواند نیازهای آنها را به صورت یکجا برطرف کند. شاید کمی دور از ذهن به نظر برسد که این محصول با کمترین آسیب، از پس همه کارها بر بیاید، ولی در کمال تعجب باید بگوییم که این‌گونه نیست. روغن آرگان یکی از این برگزیدگان است که یک تنه می‌تواند با غول‌های متعددی مبارزه کند.

خواص روغن آرگان برای مو

بر خلاف بسیاری از موادی که در ظاهر برای سلامت مو طراحی شده اند ولی در اصل به علت مواد شیمیایی زیادی که درون آن هاست به مو آسیب میرسانند، روغن آرگان غنی از مواد مفیدی برای مو است و مو را تغذیه و آسیب ها را برطرف میکند. قبل از استفاده از هر گونه ابزارو وسیله برای آراستگی مو، ابتدا 2 تا 3 قطره روغن آرگان را با استفاده از دست خود و در کف دست بمالید. سپس از یک برس یا شانه استفاده کنید تا روغن را به طور مساوی به تمام موهایتان برساند و از ریشه تا انتهای آنها را بپوشاند. اما موهای خود را از گرمای خشک کن ها و وسایل گرمازا مانند اتوی مو حفظ کنید.

روغن آرگان چیست

روغن آرگان را طلای مایعات می نامند! این روغن اکسیری است که جادو می‌کند. فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع حدود ۸ متر و عمر طولانی دارد که در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه می‌شود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است. شاید اصلا همین مقاومت باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرخاصیت باشد. خنده دار است ولی بزهای کوهی مراکش از این درخت بالا می‌رفتند تا میوه اش را بخورند!

درخت آرگان

اهمیت درخت آرگان به دلیل خاصیت دارویی روغنی است که در میوه آن وجود دارد و خواص روغن آرگان را می‌سازد. روغن این میوه دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین ای، امگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است. این روغن در برابر اکسید شدن مقاوم است، حتی بیشتر از روغن زیتون! مردمان بومی مراکش خواص این روغن را می‌شناختند و عصاره هسته میوه را برای ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو مصرف می‌کردند. ویتامین آ موجود در این روغن پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند. یکی دیگر از خواص روغن آرگان این است که اگر آن را به صورت خارجی مصرف کنید، می‌تواند رشد و تولید سلول را بهبود ببخشد و موجب پوست و موی سالمتری می‌شود. به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن به وفور یافت می‌شود.

بهترین مارک روغن آرگان

برای خرید روغن آرگان بهتر است مارک و برندهای برتر را بشناسید. در سال ۲۰۱۸ این ۵ محصول به عنوان بهترین مارک روغن آرگان معرفی شده‌اند: روغن آرگان مراکشی Pura D’Or روغن آرگان آرگانیک InstaNatural روغن آرگان آرگانیک Foxbrim روغن آرگان مراکشی Majestic Pure برای مو و صورت روغن آرگان Poppy Austin Pure قیمت روغن آرگان از برندهای مختلف متفاوت است. خصوصا اگر در محصولات آرایشی و بهداشتی از کارخانه‌های مختلف با اعتبارهای جهانی وجود داشته باشند، محدوده گسترده‌تری را شامل می‌شوند.

روغن آرگان بهترین روغن برای مو

می‌توان گفت این روغن بهترین روغن برای مو است. مو یکی از ویژگی‌های زیبای هر فرد است و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی‌های شخصیتی‌اش هم تاثیر می‌گذارد. اگر فردی را می‌بینید که موهای سالم و درخشانی دارد و درست در همان زمان از موهای آسیب‌دیده خودتان نا امید می‌شوید، باید بدانید که وقت آن است که به موهای خود بیشتر برسید! موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند و اینجاست که روغن مو قهرمانانه وارد می‌شود.

روغن آرگان و شوره سر

روغن آرگان مرطوب‌کننده بسیار خوبی است و به دلیل میزان بالای ویتامین ای و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته‌های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آیرسانی به مو حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را حل کند.

روغن آرگان نرم‌کننده مو

از این ماده می‌توان به عنوان ماده نرم‌کننده بعد از شامپوی مو هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد.

روغن آرگان و سشوار کردن موها

مژده بدهید که دیگر سشوار و اتوی موها را آسیب نخواهد زد! قبل از استفاده این وسایل، دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از برس یا شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و آن را از آسیب درجه حرارت بالا در امان بدارید.

روغن آرگان و آب استخر

با گرم شدن هوا، شنا کردن در دریا و استخر طرفداران بسیاری پیدا می‌کنند. ولی متاسفانه یکی از آسیب‌های جدی مواد شیمیایی استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب استخر و حتی نمک‌های محلول در آب دریا، روی مو نمایان می‌شود و آنها را خشک و آسیب دیده می‌کند. برای محافظت مو در برابر کلر و نمک، آنها را کاملا خیس کرده و سپس چند قطره روغن آرگان به موها اضافه کنید. بعد از تمام شدن شنا، سریع موهایتان را بشویید و انتهای مو را با حوله فشار دهید و دوباره به آنها روغن بزنید و با استفاده از برس همه حجم موها را آغشته کنید. از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید خودش در دمای معمولی خشک شود.

روغن آرگان و نور خورشید

تصور نمی‌کنید که اشعه ماورای بنفش تا چه اندازه موها را آسیب می‌زند. روغن آرگان از مو در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. حتی اگر ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب به سر کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

ماسک روغن آرگان

می‌توانید این روغن را به صورت ماسک در طول شب بر روی مو بگذارید. مو را در زمان استفاده به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید و بدون آنکه چیزی به دور موها بپچید، شب را با آسودگی بخوابید. در طول این مدت مواد مغذی جذب مو می‌شود.

شامپو آرگان

در بسیاری از محصولات کارخانه‌ای و شامپوها از روغن آرگان استفاده می‌شود. شامپو آرگان نرمی، استحکام و درخشندگی مو را باز می‌گرداند و با خشکی، شکنندگی و آسیب مو مبارزه می‌کند. ویژگی مثبت شامپو آرگان این است که مانند هر شامپوی دیگری می‌توانید مصرف عادی داشته باشید با این تفاوت که به نرم‌کننده و حالت‌دهنده نیازی نخواهید داشت. برای نتیجه بهتر شامپو را مستقیما روی کف سر استفاده نکنید. ابتدا کف دست ریخته، دو دست را به هم بمالید و سپس موها را شستشو دهید. این شامپو را یک روز در میان استفاده کنید تا تغذیه مو به خوبی انجام بگیرد و ظاهر سالم به موهایتان باز گردد.

خواص روغن آرگان برای پوست

1. مرطوب کننده طبیعی پوست روغن آرگان حاوی مقادیر بالای ویتامین E و اسید چرب اشباع شده بوده و به عنوان مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی پوست شناخته می شود، روغن آرگان را می توانید برای همه ی قسمت های بدن استفاده کنید. مرطوب کننده روغن آرگان چند قطره روغن آرگان را بر روی پوست خود بمالید و با حرکات ملایم ماساژ دهید تا پوست را نرم و مرطوب کند. 2. جوان سازی صورت روغن آرگان نه تنها به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند بلکه چین و چروک پوست را کاهش داده و برای جوان سازی پوست صورت مفید می باشد. کرم ضد چروک آرگان قبل از خواب مقداری روغن آرگان را به آرامی بر روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید. 3. درمان پوست خشک صورت ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان برای افرادی که پوست خشک دارند و از بیماری اگزما رنج می برند مفید می باشد. مقدار کمی روغن آرگان را بر روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید، هر روز این روش را به کار ببرید تا زودتر نتیجه بگیرید. 4. درمان جوش صورت روغن آرگان آنتی اکسیدان های زیادی دارد که چربی پوست و التهاب را کنترل کرده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند. روغن آرگان برای پوست چرب روزی دو بار مقداری روغن آرگان را بر روی پوست تمیز صورت بمالید و خوب ماساژ دهید بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید و خشک کنید. 5. لایه برداری و پاک سازی پوست روغن آرگان می تواند برای پاکسازی و لایه برداری از پوست صورت استفاده شود. لایه برداری منظم پوست صورت سلول های مرده پوست را از بین می برد و از ایجاد چروک در پوست صورت جلوگیری می کند. ماسک صورت روغن آرگان و شکر یک قاشق شکر قهوه ای را با چند قطره روغن آرگان ترکیب کرده و 2 تا 4 دقیقه پوست صورت را دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید. 6. درمان ترک بارداری روغن آرگان به دلیل محتوای ویتامین E الاستیسیته پوست را افزایش داده و می تواند برای پیشگیری و درمان ترک پوست بارداری در زنان باردار استفاده شود. روغن ضد ترک بارداری قبل و بعد از زایمان چند قطره روغن آرگان را بر روی سینه ها، شکم و ران ها بمالید و خواب ماساژ دهید تا ترک بارداری درمان شود. 7. ضد آفتاب طبیعی ترکیبات موجود در روغن آرگان می توانند پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کنند و از پیری و سرطان پوست جلوگیری کنند. 8. رفع التهاب پوست بعد از اصلاح و اپیلاسیون روغن آرگان یک درمان طبیعی برای درمان التهاب و خارش پوست بعد از اصلاح صورت در آقایان و اپیلاسیون در خانم ها می باشد. روغن آرگان بعد از اصلاح و اپیلاسیون یک قطره روغن آرگان را بر روی پوست صورت یا بدن بمالید و آرام ماساژ دهید تا التهاب رفع پوست شود. 9. کرم دور چشم آرگان از آنجایی که روغن آرگان حاوی مقادیر بالایی ویتامین E می باشد می تواند برای درمان چروک دور چشم استفاده شود. شما می توانید به راحتی مقداری روغن آرگان را هر روز صبح دور چشم ها ماساژ دهید. کرم دور چشم حاوی روغن آرگان اگر روغن آرگان را با مقداری روغن جوجوبا، 10 قطره روغن دانه هویج و 10 قطره روغن ویتامین E ترکیب کنید یک کرم دور چشم حاوی روغن آرگان دارید که می توانید هر روز صبح برای رفع چین و چروک دور چشم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : روغن کرچک ♥ روغن جوانه گندم ♥ روغن سیاه دانه ♥ روغن کنجدروغن هل

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.