آشنایی با علت اسهال خونی در کودکان و روش های درمان خانگی

آشنایی با علت اسهال خونی در کودکان و روش های درمان خانگی

علت اسهال خونی در کودکان  علت اسهال خونی در کودکان ، علت اسهال خونی در کودکان چیست ، درمان اسهال خونی در کودکان ، دلیل اسهال خونی در کودکان ،علت اسهال خونی …

فواید و خواص حبوبات برای بدن و زن باردار و کودکان

فواید و خواص حبوبات برای بدن و زن باردار و کودکان

فواید و خواص حبوبات برای بدن و زن باردار و کودکان حبوبات,حبوبات چیست,حبوبات آش رشته,حبوبات انگلیسی,حبوبات آش,حبوبات آش جو,حبوبات شامل چیست,حبوبات برای سگ,حبوبات پروتئین دار,حبوبات آبگوشت,حبوبات چیستند,حبوبات چیست,خاصیت حبوبات چیست,حبوبات بوجاری چیست,حبوبات …

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت

موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت در سایت جسارت برگ …

کپسول ژل رویال

کپسول ژل رویال ,کپسول ژل رویال اسپانیایی,کپسول ژل رویال چیست,کپسول ژل رویال و جینسینگ,کپسول ژل رویال مارنیز,کپسول ژل رویال اصل,کپسول ژل رویال و جنسینگ

کپسول ژل رویال

توضیحاتی در مورد کپسول ژل رویال

ژله رویال مایعی شیری رنگ و غلیظ است که غذای سلطنتی ملکه کندو است. مصرف همین ماده را راز طول عمر ملکه زنبور عسل می دانند.♥ همچنین تمامی لارو های از تخم بیرون آمده نیز تا سه روز از ژله رویال استفاده می کنند تا به صورت کامل رشد و تکامل پیدا کنند. این ماده اعجاب آور یکی از شگفتی های خداوند است که بر روی انسان نیز تاثیرات فراوانی دارد. ژله رویال دارای ویتامین های A ,B,C,D,E است و از بابت ویتامینی غنی است. هنوز تمامی موارد مربوط به ژل رویال شناخته نشده است. دانشمندان اذعان دارند که هنوز نیمی از مواد درونی ژل رویال ناشناخته مانده است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و طریقه مصرف کپسول ژل رویال برای ناباروری صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

ژل رویال چیست

ژل رویال به صورت مایع از کندو خارج می شود اما برای نگهداری باید آن را در دمای زیر صفر نگه داشت. به علت مشکلات حمل و نقل و همچنین نگهداری از این محصول با ارزش در منزل، شرکت شهدینه گلها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته اقدام به پودر کردن این مایع پس از خارج کردن آب موجود در آن نموده است. پودر کردن ژل رویال که با کشیدن آب موجود در آن انجام می شود، هیچگونه تاثیری بر خواص ژل رویال نمی گذارد و در عین حال باعث آسان شدن نگهداری این محصول می گردد. در صورتی که ژل رویال به صورت خام در اختیار مصرف کننده قرار گیرد، ممکن است بر اثر بی احتیاطی این ماده حیات بخش، فاسد شود.

خواص کپسول ژل رویال

خواص فوق العاده ژل رویال باعث شده تا این ماده در ساخت انواع محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. امروزه از ژل رویال به صورت خاص در درمان نازایی استفاده می شود. همچنین کاربردهای این ماده در درمان سرطان به صورت تجربی به اثبات رسیده است. بیماری های مختلف دیگری مثل آلزایمر، پوکی استخوان، کبد چرب و … نیز تحت تاثیر ژل رویال قرار می گیرند. البته مشخص است که استفاده موردی و تک دوره ای ژل رویال نمی تواند درمان بیماری های حادی که علم نوین از درمان آن عاجز است را در پی داشته باشد. مداومت و نظم در مصرف بسیار مهم و حائز اهمیت است. شرکت شهدینه گلها علاوه بر عرضه ژله رویال به صورت پودر خالص، این محصول را به صورت کپسول جینسینگ و ژله رویال نیز عرضه کرده است. جینسینگ گیاهی مقوی و انرژی زا است که خواص فراوانی دارد. همانطور که ژله رویال یک غذای شاهانه در کندو محسوب می شود، این گیاه نیز در گذشته متعلق به پادشاهان چین بوده است و افراد عادی حق جمع آوری و استفاده از آن را نداشته اند. ترکیب مساوی پودر ژله رویال و جینسینگ باعث شده تا خواص هر دو ماده در یک کپسول گنجانده شود. این محصول یک محصول کامل برای درمان بسیاری از بیماری ها است. به دلیل خواص جینسینگ و ژل رویال، می توان این ماده را یک ماده موثر در تقویت قوای جنسی دانست.

موارد مصرف کپسول ژل رویال

موارد مصرف ژله رویال با جینسینگ: این ژله یک ماده ارزشمند مکملیی است که در بهبود بسیاری از ناتوانی ها وامراض موثر است از جمله یائسگی، ناتوانی جنسی، نازائی، خستگی مفرط، لک و چروک پوست، دیابت، تحریک سیستم دفاعی بدن، تعادل هورمونی، مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی، عدم فعالیت غدد درون ریز، انسداد شریان ها، کلسترول بالا، فشار خون، آسم، کنترل وزن، استخوان های ضعیف یا شکستگی، کمبود رشد، عفونت مثانه، تورم، کم خونی، مشکلات کبدی، سرطان، انواع آرتریت، کم حافظگی، سوتغذیه، خستگی روحی، خستگی یا ضعف چشم ها، تقویت و نیروزائی و از پیری جلوگیری وبر طراوت و شادابی پوست می افزاید . ژله رویال سرشار از ویتامین B12 و هورمونهای آمیزشی است.مصرف آن در انسان موجب تحریکات جنسی و بهبود نازایی می شود. 20 میلی گرم ژله رویال و یک لیوان شیر گاو، صبح و شبها قبل از خواب به مدت یک ماه برای بهبود ناباروری مفید است. گاماگلوبین موجود در ژله رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت هاست. ژله رویال از نظر اسید پانتوتنیک (ویتامین B12) بسیار غنی بود و این ماده یکی از اصلی ترین عوامل در واکنشهای بیولوژیکی و شیمیایی درون سلولی است، این اسید در سلولها نقش فرماندهی را بر عهده دارد. دیگر استفاده اصلی ژله رویال در مصارف آرایشی است.کرِمهایی که با ژله رویال مخلوط می گردند، اثر فوق العاده ای روی پوست می گذارند. سایر خواص بهبودی آن عبارتند از: محرک عمومی بدن، تنظیم کننده متابولیسم، پیشگیری کننده از تمام بیماریهای عفونی، تقویت کننده عمومی بدن، ضد کم خونی، تنظیم کننده فشار خون، نیروزا و طراوت بخش، تقویت کننده قوای جنسی بوده و از تکثیر سلولهای سرطانی جلوگیری می نماید. خواص جینسینگ عبارتند از: * افزایش توان ذهنی * افزایش قدرت جسمانی * بهبود فعالیت حافظه * افزایش شادابی و نشاط * افزایش قدرت تحمل و پایداری * از بین بردن استرس * مقابله با پیری و عوارض آن * تقویت سیستم ایمنی بدن * تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن * جلوگیری از سردرد * بهبود بی خوابی و بد خوابی * کاهش عوارض یائسگی * برطرف ساختن یا بهبود مشکلات جنسی * رفع خستگی، ضعف و بی حالی * افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی * تنظیم فشار خون (کاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن) * تنظیم سطح قند خون بدن * مقابله با افسردگی * تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان * کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان خواص فوق به دلیل وجود ترکیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص بهبودی و مکملیی ریشه آن نیز افزایش می یابد. ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی کند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد. شواهد به دست آمده حاکی از آن است که این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای بهبود بیمارانی که از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شکایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

زمان مصرف کپسول ژل رویال

دقت داشته باشید که هر کپسول به همراه شربت عسل (عسل حل شده در آب ولرم) میل شود

منع مصرف کپسول ژل رویال

کپسول ژل رویال و جینسینگ برای زنان باردار، شیرده، کودکان و افرادی که از آسپرین و داروهای رقیق‌کننده (وارفارین) و کاهنده فشارخون استفاده می‌کنند توصیه نمی شود.

عوارض کپسول ژل رویال

این محصول هیچ گونه عوارض جانبی ندارد و تاکنون عوارضی برای ان ذکر نشده است

اثرات کپسول ژل رویال

کپسول رویال ژلی دارای اثر ضد پیری قوی جهت جلوگیری از پیری و بازسازی کننده همه سلول های بدن است.این محصول آنتی اکسیدانی بسیار قوی محافظ DNA در برابر اثرات مخرب اکسیدان ها بوده و به ترمیم سلول های عصبی، بهبود حال بیماران MS و ضایعات مغزی کمک شایانی می کند. این کپسول اثراتی مشابه به انسولین داشته و تنظیم کننده قند خون می باشد همچنین در افراد دیابتی قند خون را کاهش می دهد. فشار خون راتنظیم کرده و به افزایش و کیفیت گلبول های قرمز و درمان کم خونی کمک می کند. اثرات ضد توموری، آنتی بیوتیکی، ضد التهابی قوی و ضد آلرژی دارد. این محصول را قدرت باروری را بالا برده و قوای جنسی را تقویت می کند، همچنین علائم یائسگی و سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می دهد. در حفظ سلامتی و شادابی پوست، مو و ناخن ها موثر می باشد. کپسول رویال ژلی مارنیز در به تاخیر انداختن روند پیر شدن پوست، تنظیم متابولیسم و اشتها و افزایش ترشح و کیفیت شیر مادر تاثیر به سزایی دارد.

ویژگی های کپسول ژل رویال

– دارای اثرات مفید قلبی عروقی – تنظیم فشار خون و کمک به درمان کم خونی – جلوگیری از پیری و بازسازی کننده پوست – اثرات بر سیستم عصبی مرکزی – افزایش مقاومت در برابر خستگی – افزایش حافظه و قدرت یادگیری – تعدیل کننده سیستم ایمنی – بهبود علائم یائسگی – اثرات ضد دیابت – اثرات ضد تومور – تسریع در ترمیم زخم – افزایش توان قوای جنسی و کمک به درمان ناباروری

شرایط نگهداری کپسول ژل رویال

دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری شود و در جای خشک و خنک و در دمای 25-15 درجه سانتی گراد نگهداری شود. دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

هشدار در مورد مصرف کپسول ژل رویال

در کودکان و زنان باردار و شیرده با احتیاط مصرف شود. در بیماران با سابقه آلرژی یا آسم با احتیاط مصرف شود. در افراد مبتلا به التهابات پوستی (درماتیت) با احتیاط مصرف شود. به دلیل اینکه رویال ژلی فشار خون را کاهش می دهد مصرف آن در افراد با فشار خون پایین ممکن است سبب افت شدید فشارخون شود. از این رو در این افراد با احتیاط مصرف شود. مصرف رویال ژلی با وارفارین می تواند سبب افزایش غلظت خونی وارفارین و افزایش خطر خونریزی شود. در این افراد با احتیاط مصرف شوند.

ژل رویال و عسل

عسل مهمترین محصول زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود.اما فعالیت زنبورهای کارگر منحصر به تولید عسل نبوده و محصولاتی همچون ژل رویال و موم را نیز تولید می کنند.به ژل رویال (royal jelly) شاه انگبین، شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه هم می گویند. این ماده بسیار مغذی و نیرو بخش است. در واقع به عنوان غنی ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده و از گذشته های دور به عنوان اکسیر جوانی و مایه حیات در طب باستان استفاده می شده و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته جهان استفاده طبی از آن بر پایه تحقیقات دانشمندان در دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی معتبر رایج است.

تولید ژل رویال

این ماده از دو جفت غده هیپوفارین موجود در طرفین سر زنبوران کارگر جوان ترشح می شود و با بزاق دهان آنها مخلوط می گردد. این ژل، خمیری شکل با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ و طعمی تند و زننده است. این ماده مغذی تا سه روز مورد استفاده همه لاروها قرار میگیرد ولی زنبور ملکه به طور دائم از این ماده تغذیه می شود. بدون ژل رویال هیچ لاروی قادر به رشد نیست و این ماده، ملکه را قادر می سازد که در روزهای تخم ریزی در شبانه روز بیش از 2500 تخم بگذارد که وزن این مقدار بیش از وزن خود ملکه است. همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند در حالی که زنبور های کارگر در فصول فعالیت خود (بهار و تابستان) حدودا در کمتر از 14 تا 24 روز از فعالیت خود میمیرند. این آمار محققان را به این نتیجه رساند که طول عمر بالای ملکه تنها به نوع تغذیه او وابسته است. بسیار واضح است که رویال ژلی شامل مواد مقوی است که به طور مستقیم با حیات ملکه زنبور عسل مرتبط است.

خواص فیزیکی ژل رویال

ژل رویال ماده ایست ژلاتینی سفید مایل به زرد روشن،کلوئیدی و چسبناک با بوی خاص که هنگام حل شدن کمی کف تولید می کند وPH آن اسیدی می باشد. تجزیه شیمیایی ژل رویال حضور مواد زیر را در آن اثبات کرده است: • آب (بیشترین مقدار) •کلاژن •کربوهیدرات • پروتئین (قسمت عمده آن آلبومین و گلبولین است) • اسید های آمینه ضروری که 8 نوع آن در این ژل موجود است. • از جمله اسید های چرب غیر اشباع موجود در آن می توان به 1- هیدروکسی 2- دکنوئیک اسید (HAD10) اشاره نمود که تنها درطبیعت در ژل رویال دیده شده و خواص اعجاب انگیزی را در بر دارد. •استیل کولین •مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، سیلیسیوم، فسفر •ویتامین های گروه B9,B12,B1,B2,B3,B5,B6,B7,B8,A,C,E.

خواص درمانی ژل رویال

مطالعات وسیعی از سال 1835 میلادی بر روی این ماده اعجاب انگیز صورت گرفته و خواص درمانی متعدد آن را به اثبات رسیده است که به برخی از آنها اشاره میشود: – میکروب کشی: ژل رویال به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع (HAD10) ضد باکتری های استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا تیفی (عامل حصبه) عمل میکند. همانطور در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کند موثر است. در ژل رویال پروتئین قوی میکروب کشی بنام (Riyalisin) وجود دارد که اثر قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد. – جلوگیری از آلزایمر: در هر گرم ژل رویال یک میلی گرم استیل کولین وجود دارد. استیل کولین ماده مورد نیاز در انتقال پیام های عصبی در بدن انسان است. این ماده در درمان و جلوگیری از آلزایمر، رعشه و فراموشی بسیار موثر است و با آن میتوان فعالیت های فکری را افزایش داد. – جلوگیری از فشار خون: استیل کولین باعث گشاد شدن رگ های خونی نیز شده و موجب کاهش فشار خون در افرادی که از فشار خون بالا رنج میبرند می گردد. – جلوگیری از تصلب شرائین :سخت شدن سرخرگهای قلب که با افزایش سن و افزایش کلسترول خون در بدن انسان ایجاد می شود و (HAD10) موجود در ژل رویال با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرگ باعث کاهش فشار خون میگردد بنابراین از تصلب شرائین پیشگیری می کند. – جوانی و شادابی پوست و ضد پیری: کلاژن، لسیتین، تیامین و ویتامین های A,C,D,Eموجود در ژل رویال برای پوست بسیار مفید است.کلاژن، موجب اتصال بافت به یکدیگر شده و از چروک خوردن پوست جلوگیری می کند. همچنین طول عمر سلولها را نیز افزایش میدهد ضمنا اثر ضد التهابی ژل رویال در روند بهبود زخمهای پوستی نیز موثر است. – ضد سرطان :ماده (HAD10) به ژل رویال خاصیت ضد سرطانی بخشیده است. همچنین از طریق خاصیت ضد فعالیت استروژن، این ژل مانع رشد سلولهای سرطانی در سرطان پستان میشود. این ماده میتواند سلول های ایمنی را وادار به تولید مواد و عوامل ضد تومور در بدن کند. از جمله این مواد می توان به عامل نکروز دهنده تومور و اینترفرون گاما اشاره کرد. در مشاهدات آزمایشگاهی افزایش مواد فوق در کشت سلول همراه با ژل رویال تایید شده است.

جینسنگ چیست

جینسنگ (به انگلیسی: Ginseng) نامی است عمومی برای هر یک از ۱۱ گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه. ویژگی تمام این گیاهان آن است که حاوی نوعی گلیکوزید استروئیدی به نام جینسنوزاید هستند. جینسینوزاید با نام علمی Saponins Tri pterpenoid و در برخی مواقع نیز با نام panaxoside در ریشه جینسنگ شناخته می‌شود. اعتقاد بر این است که جینسنگ برای بهبود سلامت مفید است. جینسنگ یکی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی است. این گیاهان کوتاه، با رشد کم و با ریشه‌های گوشتی دارای یک ریشه رنگی دندانه‌دار شکل، یک ساقه نسبتاً بلند و برگ‌های سبز با شکل بیضوی هستند. اعتقاد بر این که هر دو جینسنگ آمریکایی(Panax quinquefolius, L) و جینسنگ آسیایی (P ginseng) انرژی را افزایش می‌دهند، سطح قند خون و سطح کلسترول را پایین آورده و استرس را کم کرده. آرام بخش هستند و در درمان دیابت موثرند و اختلال عملکرد جنسی در مردان را مدیریت می‌کنند. ریشه‌های جینسنگ فقط در فصل پاییز جمع‌آوری می‌شوند چرا که فقط در این حالت است که می‌توانند حالت گوشتی و ظاهر مناسب و مطبوع خود را حتی پس از خشک شدن نیز حفظ کنند.

انواع جینسنگ چیست

جینسنگ آمریکایی (panax quinquefolius) نسبت به مشابه چینی خود کوچکتر است و در بخش‌های شمالی آمریکا رشد می‌کند. جینسنگ آمریکایی توسط سرخپوستان (مردمان بومی آن مناطق) به منظور درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه دارای لعاب (شیره‌ای) مشابه شیره گیاه شیرین بیان می‌باشد که علاوه بر مواد شیرین موجود در آن برخی مواقع با مقادیری مواد تلخ و نیز انواعی از ترکیبات معطر همراه می‌باشد. این شیره می‌تواند بوی ملایمی داشته باشد یا اصلاً بویی نداشته یاشد. موضوع قابل ذکر دیگر در مورد این گیاه آن است که این گیاه با استقبال بسیار خوبی در آسیا مواجه شده به‌طوری‌که امروزه بیش از ۸۵٪ جینسنگ کشت داده شده در آمریکا به بازارهای آسیایی صادر می‌گردند. جینسنگ ژاپنی (panax japonicus): این نوع جینسنگ از نظر محتویات فعال مشابه جینسنگ چینی بوده و لی با میزانی بسیار کمتر. جینسنگ سیبری (Eleutherococcus senticosus) را نمی‌توان در رده جینسنگ حقیقی به حساب آورد. این نوع از جینسنگ به عنوان جینسنگ ارزان قیمت و با کیفیت دارویی پایین به فروش می‌رسد. سَنچی جینسنگ (panax notoginseng) یا (panax pseudo ginseng) کاذب نیز خوانده می‌شود و کاملاً با (panax ginseng) که همان جینسنگ چینی است از نظر قدرت عمل فواید دارویی و درمانی و از نظر موارد استفاده متفاوت است. از جمله موارد درمانی که از این گیاه استفاده می‌شود، می‌توان به موقف کردن خون‌ریزی و تسکین درد اشاره کرد. جینسنگ هیمالیایی (panax pseudoginseng subspecies himalaicus) خواص درمانی و دارویی‌اش در مقایسه با (panax ginseng) بسیار کمتر بوده و هیمالیایی‌ها از آن در درمان کم اشتهایی و موارد سوء هاضمه بهره می‌گیرند. دارف جینسنگ (panax trifolius) از انواع نادر جینسنگ آمریکایی به‌شمار می‌آید و سرخپوستان آمریکایی معمولاً از آن در درمان سردرد، سرفه، سوء هاضمه بهره می‌گیرند. جینسنگ پرویی یا لپیدیوم میینی، که به ماکا هم شهرت دارد، اثرات زیادی در سلامتی انسان دارد و باعث افزایش قدرت جنسی می‌شود و با ناباروری خانم‌ها نیز مقابله می‌کند.

بیشتر بخوانید : کپسول ژلوفن ♥ کپسول ژریویتون ♥ کپسول ژلوکاف ♥ کپسول زاکسیمکپسول زینک سولفات

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.