عادت های بد غذایی و شیوه ترک آنها

عادت های بد غذایی و شیوه ترک آنها

عادت های بد غذایی و شیوه ترک آنها پرخوری,بیماری پرخوری,پرخوری در بارداری,علائم پرخوری,درمان پرخوری,درمان پرخوری با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پرخوری,پرخوری را چگونه درمان کنیم,پرخوری در کودکان,پرخوری در بزرگسالان,پرخوری در …

عوارض و خواص و موارد مصرف کپسول جینکوبیلوبا چیست

عوارض و خواص و موارد مصرف کپسول جینکوبیلوبا چیست

کپسول جینکوبیلوبا کپسول جینکوبیلوبا ,کپسول جینکوبیلوبا برای چیست,کپسول جینکوبیلوبا چیست,کپسول جینکوبیلوبا,قیمت کپسول جینکوبیلوبا,عوارض کپسول جینکوبیلوبا توضیحاتی در مورد کپسول جینکوبیلوبا گیاه جینکوبیلوبا منبع عظیمی از فلاوونوئیدها و ترپنوئیدها می باشد که از …

علت و درمان سرفه شدید همراه با استفراغ و خلط خونی و تنگی نفس

علت و درمان سرفه شدید همراه با استفراغ و خلط خونی و تنگی نفس

سرفه شدید همراه با استفراغ  سرفه های شدید همراه با استفراغ،علت سرفه های شدید همراه با استفراغ ، درمان سرفه شدید ، سرفه شدید و حالت تهوع در این مطلب از علت …

ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی ,ماسک سیب زمینی برای جای جوش,ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت,ماسک سیب زمینی برای لکه صورت,ماسک سیب زمینی و گلاب,ماسک سیب زمینی و زردچوبه

ماسک سیب زمینی , ماسک سیب زمینی برای جای جوش , ماسک سیب زمینی برای چاقی صورت , ماسک سیب زمینی برای لکه صورت

توضیحاتی در مورد ماسک سیب زمینی

ماسک سیب زمینی یکی از ماسک های مفید برای سلامتی است.سیب زمینی علاوه بر خواص تغذیه ای که دارد ، برای پوست نیز بسیار مفید است و می توانید با آن جوش های صورت را از بین ببرید . یکی دیگر از خواص این ماده طبیعی جوان سازی پوست و رفع چین و چروک پوست و از بین بردن پف زیر چشم می باشد ، همچنین آب سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی عجیبی برای پوست صورت دارد ، پس اگر می خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید هزینه های اضافی نکنید و از این ماده طبیعی کمک بگیرید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص ماسک سیب زمینی و زردچوبه عسل گلاب خیار برای صورت مو پوست جای جوش صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ماسک سیب زمینی برای نرم کنندگی مو

یکی از راه های طبیعی برای کاهش تراکم موهای سفید و نرم کنندگی موها استفاده از ماسک سیب زمینی است .♥ برای این کار پوست 5 عدد سیب زمینی را در 2 لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد ، پوست آن ها را دور بریزید و آب آن را پس از شستشوی موها با شامپو روی سر خود بریزید ، این روش برای نرم شدن موها بسیار مفید است.

آب سیب زمینی و تاثیر مثبت آن

بسیاری از خانم ها هزینه های زیادی را برای خرید اسکراب های صورت، کرم ضد جوش و ضدپیری هزینه و کرم مرطوب کننده می نمایند اما ما در این مطلب راهی طبیعی برای پوست معرفی می کنیم که با آن از شر هزینه های اضافی خلاص شوید. آب سیب زمینی و تاثیر مثبت آن بر سلامت پوست سیب زمینی دارای میزان زیادی آنتی اکسیدان از جمله پلی فنولز طبیعی است که نوعی ریز ماده مغذی محسوب می شود و در بسیاری از گیاهان یافت می شود . مصرف آب سیب زمینی بسیار مفید است و موجب حفظ سفتی و خاصیت انعطاف پذیری پوست می شود ، برای این کار آب 2 تا 3 عدد سیب زمینی را گرفته و خوب هم بزنید و بلافاصله بعد از گرفتن مصرف کنید.هرچه سیب زمینی تازه تر باشد، مواد مغذی و ویتامین C بیشتری دارد.مصرف آب سیب زمینی موجب کاهش خشکی پوست و رفع پوسته پوسته شدن آن می شود . سیب زمینی همچنین در عملکرد سلول و کاهش عفونت نقش معهمی دارد و حاوی ویتامین B6 است. پوست سیب زمینی ویتامین ها و موادمعدنی فراوانی دارد بنابراین بهتر است سیب زمینی را با پوست مصرف کنید. از مصرف سیب زمینی سبز یا جوانه زده بپرهیزید زیرا دارای مواد سمی می باشد .

ماسک سیب زمینی برای خشکی پوست

این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد. مواد لازم سیب زمینی کوچک : 2 عدد آب لیمو : 1 قاشق چای خوری روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری شیر پاستوریزه : 4 قاشق غذا خوری طرز تهیه ماسک برای تهیه این نوع ماسک سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس پوست آن ها را بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید. در مرحله بعدی طرز تهیه ماسک سیب زمینی مقداری آب لیمو و روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد ماسک اضافه کنید و مواد را به خوبی با ماسک مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت خور را با آب ولرم بشویید.

فواید ماسک سیب زمینی

استفاده از آب سیب زمینی به مدت دو هفته موجب چاقی صورت و طراوت و زیبایی آن می شود ، برای این کار 2 یا 3سیب زمینی ها را رنده کنید و آب آن را بگیرید وسپس مصرف کنید. از بین بردن جوش ها با سیب زمینی برای از بین بردن جوش ها فقط کافی است پالپ سیب زمینی را با آب لیمو مخلوط کنید و روی جوش ها قرار دهید ، شما می توانید به جای پالپ سیب زمینی از برش های سیب زمینی نیز استفاده کنید.

ماسک سیب زمینی و گلاب

با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشنی خواهید داشت. مواد لازم سیب زمینی : 1 عدد گلاب : به میزان لازم آب لیمو : به میزان لازم (برای پوست های چرب ) عسل : به میزان لازم (برای پوست های خشک ) طرز تهیه ماسک سیب زمینی و گلاب ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و گلاب و سیب زمینی را به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکا خمیر در آیند. اگر شما دارای پوست چرب هستید چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر دارای پوست خشک هستید مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید. ماسک سیب زمینی و گلاب را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

ماسک سیب زمینی برای آفتاب سوختگی

سیب زمینی خواص فوق العاده ای برای درمان آفتاب سوختگی دارد که نحوه ی استفاده از آن برای درمان آفتاب سوختگی اینگونه می باشد : سیب زمینی پوست بکنید و برش بزنید سپس برش های آن را در مناطق آسیب دیده قرار دهید . یک روش دیگر این گونه است که آب سیب زمینی را در قسمت آسیب دیده ی پوست مالش دهید . این کار روش علاوه بر درمان آفتاب سوختگی باعث نرم و خنک شدن پوست و کاهش تیرگی پوست نیز می شود.

ماسک سیب زمینی برای چین و چروک صورت

ماسک سیب زمینی و کشک این ماسک چین و چروک صورت را از بین می برد و پوست شما را مرطوب می کند و هم چنین استتفاده از روغن زیتون در این ماسک سیاهی و چروک دور چشم را از بین می برد. مواد لازم آب سیب زمینی : به میزان لازم کشک : به میزان لازم روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری روش تهیه ماسک مقداری آب سیب زمینی و کشک را باهم مخلوط کنید توجه داشته باشید که نسبت کشک و سیب زمینی باید به یک اندازه باشد.سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مخلوط سیب زمینی و کشک اضافه کنید و این ماسک را بر اطراف چشم و پوست صورت خود بزنید و بعد از 20 دقیقه پوست صورت خود را بشویید.

ماسک سیب زمینی و سلول های مرده

سیب زمینی می تواند سلول های مرده ی روی پوست صورت را از بین ببرد ، برای این کار به این روش عمل کنید: سیب زمینی را رنده کنید و به مدت 10 دقیقه بر روی پوست صورت بمالید ، پس از گذشت این زمان، با آب تمیز صورت تان را شستشو دهید . این روش باعث پاکسازی صورت از سلول های مرده می شود.

ویژگی‌ های سیب زمینی

سیب‌زمینی ویژگی‌های ناشناخته‌ی زیادی دارد. همین ویژگی‌ها هستند که باعث‌ می‌شوند این ماده‌ی غذایی نقش مهمی در مراقبت از پوست داشته باشد. سیب‌زمینی عامل سفید‌کننده‌ی طبیعی است. حالت برنزه‌ی پوست شما را حفظ می‌کند. از ایجاد مشکلاتی مانند تیرگی زیاد پوست جلوگیری می‌کند. خط‌ها و چروک‌های ظریف پوست را از بین می‌برد. حلقه‌های تیره و پف‌کردگی دور چشم را از بین می‌برد. چربی پوست و جوش صورت را کنترل می‌کند. سلول‌های متورم‌شده‌ی پوست را آرام می‌کند. سیب‌زمینی سرشار از این مواد مغذی است: ویتامین C و B-complex؛ پتاسیم؛ منیزیم؛ فسفر؛ روی.

ماسک سیب زمینی برای پف زیر چشم

پف چشم به دلیل باز شدن رگ های کوچک خونی به وجود می آید ، اگر می خواهید پف زیر چشم خود را درمان کنید هرشب قبل از خواب برشی سیب زمینی روی چشم خود قراردهید زیرا آب سیب زمینی خاصیت تسکین دهنده و خنک کننده دارد وبا خنک کردن دور چشم ها، رگ های خون در پوست منقبض می کند و پف زیر چشم را درمان می کند اما هنگام استفاده از سیب زمینی مراقب باشید که آب آن داخل چشم نرود زیرا دارای نشاسته می باشد. از سیب زمینی برای سفید و روشن کردن پوست نیز استفاده می کنند هر چند نتیجه گرفتن از این روش، زمان براست ولی بسیار مفید می باشد . آب سیب زمینی لکه های به وجود آمده بر اثر نور خورشید وسیاهی دور چشم را نیز کم رنگ تر می کند.

ماسک سیب زمینی و هویج

ماسک هویج و سیب‌زمینی مواد لازم یک سیب‌زمینی کوچک پخته‌شده؛ یک هویج کوچک پخته‌شده؛ کمی زردچوبه؛ یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون. طرز‌تهیه سیب‌زمینی و هویج پخته‌شده را له کنید. زردچوبه و روغن را با آن مخلوط کنید. یک خمیر نرم از آنها بسازید. آن را روی پوست بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. بعد پوست خود را با آب سرد بشویید. فواید هویج حاوی بتاکاروتن است که به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ماده با چروک پوست مقابله می‌کند. هویج خواص سفید‌کننده‌ی سیب‌زمینی را تقویت می‌کند. هویج و سیب‌زمینی رنگ پوست را روشن‌تر می‌کنند. این یکی از بهترین ماسک‌های سیب‌زمینی خانگی است.

ماسک سیب زمینی و پیری پوست

رادیکال های آزاد با آسیب رساندن به سلول ها باعث پیری پوست می شوند، برای جلوگیری از پیری پوست سیب زمینی را رنده کنید و با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید سپس این مخلوط رابه صورت خود بمالید و بگذارید ده دقیقه باقی بماند. حس خوبی می دهد .ویتامین C اموجود در آب سیب زمینی باعث محافظت پوست در برابر آسیب های محیطی می شود آنتی اکسیدان موجود در آن رادیکال های آزاد را که عامل اصلی پیری پوست هستند ،جذب می کند و مانع فعالیت آن ها می شود .

ماسک سیب زمینی و گلیسیرین

ماسک سیب‌زمینی و گلیسیرین مواد لازم سیب‌زمینی متوسط رنده‌شده؛ ۲ قاشق‌ غذاخوری شیر خام؛ چند قطره گلیسیرین. طرز تهیه شیر و گلیسیرین را به سیب‌زمینی رنده‌شده اضافه کنید. روی پوست خود بمالید و اجازه بدهید ۱۵ دقیقه بماند. با پنبه‌ی مرطوب آن را پاک کنید. فواید سیب‌زمینی پوست را سفت می‌کند. به‌علاوه سیب‌زمینی به‌همراه گلیسیرین چروک‌های کوچک را از بین می‌برند. ویژگی‌های آنتی‌اکسیدان سیب‌زمینی از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. این یکی از بهترین ماسک‌های خانگی سیب‌زمینی است.

خواص ماسک سیب زمینی برای پوست

خواص ماسک سیب زمینی برای پوست به شما کمک می کند تا از نقاط تیره، لکه ها و ضایعات پوستی خلاص شوید. باعث کاهش التهاب ناشی از کبودی، بثورات و زخم ها می شود. به درمان چشم های پف کرده کمک می کند. علائم پیری را تاخیر می اندازد. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را از آسیب های محیطی ناشی از آلودگی و قرار گرفتن در معرض خورشید محافظت می کنند. ماسک سیب زمینی برای پوست صورت به شکلی اعجاب انگیز عمل می کند. این ماده غذایی که به اشکال گوناگون مصرف می شود، دارای خواص و فواید فراوانی برای پوست می باشد. ماسک سیب زمینی یکی از مفید ترین و موثر ترین انواع ماسک های صورت می باشد که به آسانی قابل تهیه است. سیب زمینی به شکل پوره، سرخ شده، آب پز و بسیاری انواع دیگر مصرف می شود و نمی توان یک روز را بدون مصرف آن سپری کرد. این ماده غذایی شگفت انگیز حاوی ویتامین های B3، B6، B1، C و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر همراه با آنتی اکسیدان های رژیمی می باشد.

ماسک سیب زمینی برای درخشندگی پوست

ماسک سیب زمینی و لیمو برای درخشندگی پوست مواد لازم: ۲ قاشق چای خوری آب سیب زمینی ۲ قاشق چای خوری آب لیمو نصف قاشق چای خوری عسل (اختیاری) زمان مورد نیاز برای تهیه: ۲ تا ۵ دقیقه زمان مورد نیاز برای استفاده: ۱۵ دقیقه طرز تهیه: سیب زمینی و آب لیمو را مخلوط کنید. عسل را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. 15 دقیقه آن را ترک کنید. صورتتان را با آب بشویید. چقدر از این ماسک استفاده کنیم؟ به صورت روزانه و مرتب.

مطالب مرتبط :

طرز تهیه ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو برای پوست چرب

طرز تهیه ماسک مو خانگی با آلوورا برای موهای خشک و چرب

طرز تهیه ماسک زردچوبه و ماست برای روشن شدن پوست

انواع ماسک صورت خانگی برای جوش و پوست چرب چیست

طرز تهیه و فواید و خواص ماسک جوانه گندم برای مو و چاقی صورت

آخرین بروز رسانی در : شنبه 4 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.