علائم و علت و درمان فشار خون بالا و پایین در بارداری چیست

علائم و علت و درمان فشار خون بالا و پایین در بارداری چیست

فشار خون فشار خون ,فشار خون بالا,فشار خون پایین,فشار خون نرمال,فشار خون نرمال چند است,فشار خون چیست,فشار خون 10 روی 6,فشار خون نرمال برای سنین مختلف توضیحاتی در مورد فشار خون فشار …

نکات ايمنی در چهارشنبه سوری

نکات ايمنی در چهارشنبه سوری

نکات ايمنی در چهارشنبه سوری خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

شیوه‌های مراقبت از روکش دندان

شیوه‌های مراقبت از روکش دندان

شیوه‌های مراقبت از روکش دندان خواص سلامتی,فوايد سلامتی,سلامتی درماني,خاصيت سلامتی,خواص سلامتی درماني,خواص سلامتی براي پوست,خواص سلامتی براي مو,خواص سلامتی براي جواني,خواص سلامتی براي بارداري,خواص خوردن سلامتی,فوايد سلامتی خام,فوايد سلامتی پخته

قرص آسنترا

قرص آسنترا ,قرص آسنترا ۵۰,قرص آسنترا ویکی پدیا,قرص آسنترا سرترالین,قرص آسنترا ۱۰۰,قرص آسنترا سرترالین 50,قرص آسنترا چیست؟,قرص آسنترا ۵۰ سرترالین,قرص آسنترا ۵۰ میلی,قرص آسنترا ۵۰ میلی گرم,قرص آسنترا ۵۰ برای چیه

قرص آسنترا

توضیحاتی در مورد قرص آسنترا

قرص آسنترا از معروف ترین داروهایی ضد اضطراب است. این دارو باعث افزایش سروتونین در مغز شما می شود و روحیه تان را بهتر می کند.از مصرف دارو بعد از انقضاء یا اتمام تاریخ مصرف درج شده بر روی بسته بندی جدا خودداری کنید. حتما دارو را در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری نمایید. دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و خواص قرص آسنترا 100 در دوران بارداری برای چیست صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ترکیبات قرص آسنترا

توجه کنید که هر قرص روکشدار حاوی 50 میلی گرم و یا 100 میلی گرم سرترالین هیدروکلراید است.♥ سـایر اجــزاء: کلسیم هیدروژن فسفات دی هیدرات، سدیم استارچ گلیکولات، سلولز میکروکریستالین، هیدروکسی پروپیل سلولز، تالک، منیزیوم استئارات، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، تیتانیوم دی اکساید(E171)، پروپیلن گلایکول.

خواص و فواید قرص آسنترا

در درمان افسردگی، اعتماد به نفس کافی در جمع دوستان و خانواده از دیگر دلایل افسرده شده افراد است. حال علت هر چه که باشد باید به فکر چاره بود. افسردگی را می‌توان با تکنیک‌های روانشناسی تا حدی کاهش داد. اما گاه این حالت تا اندازه‌ای پیش رفته است که تنها درمان آن رجوع به پزشک و استفاده از داروهای ضد افسردگی است. اگرچه داروهای مختلفی به منظور رفع افسردگی تولید و در قفسه داروخانه‌ها قرار گرفته است اما باید توجه داشت که این داروها هرکدام عوارض خاص خود را دارد و بنابراین بهتر است طبق نظر پزشک از داروهای کم عارضه در این زمینه استفاده کرد. قرص آسنترا یکی از این نمونه داروهاست 

تاثیر قرص آسنترا در بدن

کارکرد این قرص این است که سرترالین به آهستگی از طریق دستگاه گوارش جذب شده و حداکثر سطح پلاسمائی آن 5/8-5/4 ساعت پس از مصرف آن است. متابولیسم عبور اول وسیعی در کبد دارد. راههای اصلی متابولیسم اصلی آن دمتیلاسیون و تبدیل آن به دمتیل سرترالین که غیر فعال است. به طور وسیعی در تمام بافتهای بدن توزیع شده و 98% باند پروتئینی دارد. نیمه عمر حذفی آن حدود 26 ساعت است. به میزان مساوی از ادرار و مدفوع دفع می شود که عمدتاً به شکل متابولیت است. این دارو وارد شیر مادر هم می شود.

موارد مصرف قرص آسنترا

آسنترا در درمان اختلالات افسردگی توأم یا بدون اضطراب، اختلالات پانیک یا وحشت زدگی (دوره های کوتاه اضطراب شدید یا حملات پانیک)، اختلالات وسواسی – اجباری obsessive – compulsive (تفکرات اجباری، رفتارهای تکراری مانند شستن مداوم دستها) بکار می رود.

عوارض گوارشی قرص آسنترا

عوارض گوارشی مانند احساس آبریزش بینی یا خارش که ادامه دار باشد،با پزشک خود صحبت نمایید.

قرص آسنترا

آسنترا نام تجاری داروی سرترالین می باشد. آسنترا یک داروی ضد افسردگی می باشد و معمولا در درمان افسردگی بکار می رود. این دارو برای کاهش علایم افسردگی نظیر تغییرات اشتها، تغییر در الگوی خواب ، تشویش و اضطراب ، از دست دادن کشش و تمایل به فعالیت های رومره ، کاهش میل جنسی ، تفکر کُند یا اختلال یا تمرکز، یا افکار خودکشی یا اقدام به آن ، تجویز می شود. سرترالین یک مهارکننده بازجذب سروتونین است . علاوه بر این از سرترالین برای درمان برخی اختلالات اضطرابی همچون اختلال وسواسی_جبری، حملات ترس، فوبیا و استرس به دنبال سانحه استفاده می شود. اخیرا سرترالین بصورت موفقیت آمیزی در درمان نشانگان (syndrome) قبل از حساسیت پستان ها ایجاد می کند، بکار رفته است. اصولا سرترالین باعث افزایش سطوح ماده ای طبیعی در مغز به نام سروتونین (serotonin) می گردد؛ این ماده در حفظ تعادل روحی نقش دارد. سرترالین در قالب قرص های پوشش دار تولید می شود.

مصرف قرص آسنترا

بسته به مشکل شما پزشک معالج دوز بخصوصی از آسنترا ( داروی ضد افسردگی ) را تجویز می کند.آسنترا روزی یک نوبت مصرف می شود. این دارو را می توان صبح قبل از هر کاری (تا فراموش نشود) یا شب پیش از خوابیدن مصرف نمود. هیچ گاه کمتر یا بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نکنید. از دستورات پزشکتان به دقت پیروی کنید. برای جلوگیری از ناراحت شدن معده می توانید دارو را با غذا بخورید. اگر یک نوبت را فراموش کردید، اگر حداکثر تا یک ساعت بعد به یاد آوردید مصرفش کنید؛ در غیر این صورت نوبت فراموش شده را رها کرده ، به برنامه دارویی معمولتان باز گردید. قرص ها را بطور کامل ببلعید و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری کنید. در ضمن ممکن است روز ها و حتی هفته ها طول بکشد تا شما اثرات سرترالین را بطور کامل احساس کنید. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف دارو را قطع نکنید. اهمیت این مساله به خصوص در مواقعی است که دوزهای زیادی از سرترالین برای مدت طولانی استفاده کرده اید. اگر مصرف دارو را ناگهان قطع کنید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید.

نکاتی در مورد مصرف قرص آسنترا

احتیاط ها و هشدارها: در صورت ابتلا به بیماری های مزمن، اختلالات متابولیک، وجود حساسیت بیش از حد به داروها و نیز مصرف سایر داروها حتماً پزشک خود را مطلع سازید. مواردی که باید به پزشک اطلاع داده شود: ابتلا به بیماری کبدی (اگر لازم باشد، پزشک مقدار داروی تجویز شده را کاهش داده و یا فواصل تجویز آن را افزایش می دهد). سابقه بروز حملات صرعی سن کمتر از 16 سال بارداری و شیر دهی: پیش از مصرف هر دارویی با داروساز یا پزشکتان مشورت کنید. بی خطر بودن سرترالین در زمان بارداری یا شیردهی اثبات نشده است. اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید و یا اگر به کودک خود شیرمی دهید، حتماً با پزشک در مورد مصرف سرترالین مشورت کنید. تأثیر بر روی رانندگی و کار با ماشین آلات: سرترالین باعث کاهش توانایی فیزیکی و ذهنی بیمار می شود، به خصوص اگر این دارو همراه الکل یا با داروهای خاص دیگری مصرف شود. از پزشک معالج خود درباره امکان کار با دستگاهها و رانندگی سؤال کنید. توصیه های پزشکتان با توجه به شدت بیماری، پاسخ شما به درمان و عوارض جانبی دارو خواهد بود.

تداخل دارویی با قرص آسنترا

در صورت مصرف دارویی دیگر حتی داروهای بدون نسخه پزشکتان را از موضوع مطلع سازید. اهمیت این موضوع به این دلیل است که بعضی از داروها میزان اثر بخشی سرترالین را تحت تأثیر قرار می دهند و برعکس. داروهایی که با آسنترا تداخل اثر دارند عبارتند از: کاربامازپین، فنی توئین، سوماتریپتان، فن فلورامین، آزمایش خون خواهد کرد. مصرف همزمان سرترالین و الکل توصیه نمی شود. مصرف آسنترا همراه غذا و نوشیدنی ها: مصرف آسنترا همراه با آب عکس می کنند. مصرف همزمان آسنترا با الکل به هیچ وجه توصیه نمی شود. داروهایی که ممکن است با قرص آسنترا تداخل ایجاد نمایند شامل موارد زیر می شوند. فنی توئین فن فلورامین ترامادول دیازپام کاربامازپین تولبوتامید سایمتیدین سوماتریپتان لیتیوم وارفارین

نحوه مصرف قرص آسنترا

با دقت به توصیه های پزشک عمل کنید. شما نباید بدون مشورت با پزشک درمان را قطع کرده و یا مقدار مصرف دارو را تغییر دهید. از پزشکتان بپرسید که تا چه زمانی باید مصرف دارو را ادامه دهید. دارو را یک بار در روز صبح یا شب مصرف کنید.مقدار مصرف دارو: افسردگی میزان معمول شروع درمان 50 میلی گرم (یک قرص 50 میلی گرمی) سرترالین یک بار در روز می باشد. اگر درمان مؤثر نبود، پزشک به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته، دوز روزانه را به میزان حداکثر200 میلی گرم (چهار قرص 50 میلی گرمی یا دو قرص 100 میلی گرمی) افزایش می دهد. اختلالات وسواسی- اجباری: دوز ابتدایی 50 میلی گرم (یک قرص 50 میلی گرم) سرترالین یکبار در روز می باشد. در صورت مؤِثر نبودن درمان پزشک ممکن است در فاصله زمانی حداقل یک هفته ای دوز درمانی را از50 میلی گرم (یک قرص 50 میلی گرمی) حداکثر تا حد 200 میلی گرم (4 قرص 50 میلی گرمی و یا 2 قرص 100 میلی گرمی) افزایش دهد. درکودکان سنین 6 تا 12 سال: دوز ابتدایی روزانه 25 میلی گرم (نصف قرص 50 میلی گرمی) سرترالین می باشد. بعد از یک هفته، پزشک ممکن است دوز روزانه را به 50 میلی گرم (یک قرص 50 میلی گرمی) سرترالین افزایش دهد.اختلالات پانیک: دوز ابتدایی روزانه 25 میلی گرم (نصف قرص 50 میلی گرمی) سرترالین می باشد. بعد از یک هفته، پزشک دوز روزانه را به 50 میلی گرم (یک قرص 50 میلی گرمی) سرترالین افزایش می دهد و به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته، دوز روزانه را به میزان حداکثر 200 میلی گرم (چهار قرص 50 میلی گرمی یا دو قرص 100 میلی گرمی) افزایش می دهد. دارو را باید هر روز در زمان معینی، همراه یا بدون غذا مصرف نمود. دارو را با مقداری آب مصرف نمایید. قرصها را نجوید یا خرد نکنید. قرصها را هرروز به طور مرتب مصرف نمایید. بعد از یک هفته ممکن است احساس بهبودی نسبی کنید. در مواردی هم احساس بهبودی 2تا 4 هفته پس ازآغاز درمان به وجود می آید. در صورت احساس بهبودی مصرف دارو را تا زمانی که پزشک معین کرده است ادامه دهید. پزشکتان معین خواهد کرد که دارو را چه زمانی قطع کنید. اگر احساس می کنید که تأثیر دارو بیش از حد زیاد و یا کم است با داروساز یا پزشکتان مشورت کنید.

عواض نادر قرص آسنترا

کرامپ، واکنشهای آلرژیک (قاعدگی، افزایش حجم و حساسیت پستانها و ترشح احتمالی شیر از آنها. در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی از جمله مواردی که ممکن است در این بروشور ذکر نشده باشد، پزشکتان را مطلع سازید.

مصرف قرص آسنترا در بارداری و شیردهی

مصرف این قرص در دوران بارداری و یا شیر دهی تنها زمانی مجاز است که نیاز به آن کاملا محرز شده باشد که این تنها با تشخیص و نظر پزشک صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید : قرص آلفن ایکس ♥ قرص آ اس آ ♥ قرص آسیکلوویر ♥ قرص آرامبخش قرص آتورواستاتین

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.