اثرات خنک‌ کننده و ضد تشنگی عرقیات گیاهی

اثرات خنک‌ کننده و ضد تشنگی عرقیات گیاهی

اثرات خنک‌ کننده و ضد تشنگی عرقیات گیاهی خواص عرقیات گیاهی,فواید عرقیات گیاهی,عرقیات گیاهی درمانی,خاصیت عرقیات گیاهی,خواص عرقیات گیاهی درمانی,خواص عرقیات گیاهی برای پوست,خواص عرقیات گیاهی برای مو,خواص عرقیات گیاهی برای جوانی,خواص …

علت و علائم سرطان روده بزرگ بدخیم در جوانان چیست

علت و علائم سرطان روده بزرگ بدخیم در جوانان چیست

سرطان روده بزرگ سرطان روده بزرگ ,سرطان روده بزرگ بدخیم,سرطان روده بزرگ درمان,سرطان روده بزرگ چیست,سرطان روده بزرگ+علائم,سرطان روده بزرگ در جوانان توضیحاتی در مورد سرطان روده بزرگ سرطان روده بزرگ (به …

دشمنان سیستم ایمنی بدن

دشمنان سیستم ایمنی بدن

دشمنان سیستم ایمنی بدن خواص سیستم ایمنی بدن,فوايد سیستم ایمنی بدن,سیستم ایمنی بدن درماني,خاصيت سیستم ایمنی بدن,خواص سیستم ایمنی بدن درماني,خواص سیستم ایمنی بدن براي پوست,خواص سیستم ایمنی بدن براي مو,خواص سیستم …

عمده ترین خواص سیر در بارداری و سرماخوردگی و طب سنتی

خواص سیر ,خواص سیر سیاه,خواص سیر و عسل,خواص سیر ترشی,خواص سیر ناشتا,خواص سیر برای مو,خواص سیر سیاه,خواص سیر با عسل,خواص معجون سیر و عسل,خواص مخلوط سیر و عسل,خواص شربت سیر و عسل,خواص سیر ترشی هفت ساله,خواص سیر ترشی 7 ساله,خواص سیر ترشی هفت ساله,خواص سیر ترشی کهنه,خواص سیر ترشی 7 ساله ,خواص سیر ترشی چند ساله,خواص سیر ترشی 10 ساله,خواص سیر ترشی چیست,خواص سیر ترشی در بارداری,خواص سیر ناشتا,خواص سیر خام ناشتا,خواص سیر صبح ناشتا,خواص سیر خام در ناشتا,خواص خوردن سیر در ناشتا,خواص خوردن سیر خام ناشتا,خواص سیر به صورت ناشتا,خواص سیر در صبح ناشتا,خواص سیر خام صبح ناشتا,خواص سیر برای مو,خواص سیر برای موی سر,خواص سیر برای مو سر,خواص سیر برای مو و ابرو,خواص سیر برای موی

خواص سیر , خواص سیر سیاه , خواص سیر و عسل , خواص سیر ترشی

در این مطلب از سایت جسارت با عمده ترین خواص سیر در بارداری و سرماخوردگی و طب سنتی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

سیر یکی از مواد غذایی مغذی است که خواص فراوانی دارد. سیر به خاطر بو و مزه خاصی که دارد برای سلامتی مناسب می باشد.

خواص سیر

سیر طبعی گرم و خشک دارد. این گیاه خواص بیشماری دارد که در این مطلب به بررسی تعدای از مهمترین این خواص میپردازیم. اگر می خواهید طاهری شاداب و زیبا داشته باشید حتما از سیر استفاده کنید. برای درمان فشار خون شریانی خوردن سیر توصیه میشود. خوردن سیر هنگام غذا باعث باز شدن اشتها می شود. برای درمان ورم روده و تقویت معده حتما سیر بخورید. جویدن جعفری بعد از خوردن سیر بوی آن را از بین می‎برد یا این که ۲ دانه قهوه بوداده را بجوند. افرادی که دچار فراموشی شده‎اند سیر بخورند. اگر سیر را در کیسه‎های برنج یا گندم بگذاریم از کرم‎خوردگی یا فاسدشدن آن‎ها جلوگیری می‎کند. کسانی که بیماری آسم دارند از سیر استفاده کنند یا یک حبّه سیر را زیر زبان بگذارند. کسانی که آسم دارند یک عدد پیاز و یک عدد سیر را کوبیده در یک لیوان آب که ۲۵% الکل طبی خوراکی دارد مخلوط کرده و بگذارند ۸ روز بماند سپس صاف کرده روزی ۱ بار یک حبه قند را که آغشته به آن محلول کرده بخورند.

خواص سیر , خواص سیر سیاه , خواص سیر و عسل , خواص سیر ترشی

 در بیشتر فرهنگ ها، خانم ها سیر را در دوران بارداری در رژیم غذایی خود قرار می دهند. مصرف سیر به مقدار کم مفید می باشد. مصرف مکمل سیر در دوران بارداری مناسب نیست. همچنین مصرف آن در حد دارو نیست ضرر دارد. بنابراین مصرف سیر به مقدار کم مجاز می باشد.

خواص سیر سیاه

برای درمان سیاه‎سرفه از جوشانده سیر هر ۲ ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود. ۴۰ گرم سیر در ۲۵۰ سی‎سی آب جوش چند دقیقه جوشانده سپس بگذارید سرد شود. برای درمان رماتیسم ۳ هفته هر صبح ناشتا یک حبه سیر میل کنید. سیر تسکین دهنده تشنج و آرام کننده اعصاب است. کسانی که رعشه دارند و اندام آنها فلج است در برنامه غذایی خود آن را بگنجانند اما به‎صورت مداوم نباشد. برای درمان خستگی فکری و ذهنی سیر را خرد کرده با روغن بادام تلخ مخلوط کرده روی برجستگی مهره‎های کمر بمالند. کسانی که سرگیجه دارند یک حبه سیر بخورند. کسانی که سیاتیک دارند صبح ناشتا یک حبه سیر را سوراخ‎سوراخ نموده قورت دهند سپس کمی آب روی آن بخورند به‎صورت مداوم نباشد. برای درمان نوریت و پولی موزیت (ورم – التهاب یک یا چندین عصب که در مسیر آن احساس درد گردد) سیر را خرد نموده با روغن کافور مخلوط نموده محل درد را مالش دهید. سیر بازکننده صدا است. سیر برای اکثر بیماری‎های عصبی مفید است. برای درمان درد لگن خاصره می‎توان هم خورد هم همان قسمت را با سیر ماساژ داد.

خواص سیر , خواص سیر سیاه , خواص سیر و عسل , خواص سیر ترشی

سیر خواص زیادی دارد؛ بخصوص مصرف آن در دوران بارداری نیز بسیار مهم است. البته پیش از مصرف سیر با پزشک خود مشورت کنید. خواص سیر شامل:

خواص سیر و عسل

کسانی که قطره‎قطره ادرار می‎کنند سیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند. مداومت در خوردن سیر باعث ریختن موهای سفید و رشد موهای سیاه می‎شود. کسانی که بواسیر دارند هفته‎ای ۳ روز هر شب یک حبه سیر بخورند. سیر در معالجه تیفویید و دیفتری به کار می‎رود. کسانی که برونشیت دارند و همچنین ناراحتی ریوی از سوپ سیر استفاده کنند زیرا به زودی خلط سینه را کم می‎کند. اسپاسم و قلنجی که در اثر باد شکم به وجود آمده است سیر بهترین درمان کننده است. برای درمان بیماری گال یا جرب سیر را با مرزه بپزید سپس له کنید و بر بدن خود بمالید. برای درمان واریس و پیشگیری سیر را کوبیده با آب‎لیمو مخلوط کرده همراه کمی آب گرم ساق پا بمالید. برای ورم و زخم‎های معده و روده از سوپ سیر استفاده کنید. برای درمان گال چند حبه سیر را در یک لیتر آب جوشانده بدن را بشوئید. برای درمان جوش پلک چشم یک حبه سیر را دو قسمت کرده روی جوش بمالید. خوردن سیر کدورت ذهن را از بین می‎برد و بهترین مقوی برای مغز می‎باشد و روی غدد مغز اثر نیکویی دارد و فراموشی را از بین می‎برد. بوی سیر دفع کننده عقرب و مار است. سیر برای افراد بلغمی مزاجی که سرفه کهنه‎ای دارند اگر بپزند بخورند مفید واقع می‎شود.

خواص سیر , خواص سیر سیاه , خواص سیر و عسل , خواص سیر ترشی

سیر حاوی آلیسین است که ترکیبی بر پایه سولفور می باشد. این ماده از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث رشد موهای جدید میشود.

خواص سیر ترشی

برای درمان میخچه و زگیل سیر را نرم کنید روی میخچه یا زگیل بگذارید چندوقت به این کار مداومت نمایید تا به کلی برطرف گردد. برای جلوگیری از بیماری وبا از سیر و ترشی سیر استفاده کنید. کسانی که ورم پروستات دارند روزی یک حبه سیر به‎طور مداوم بخورند. برای رفع موخوره سیر را با روغن کنجد مخلوط کرده قبل از حمام به مو بمالید.  –     ناشنوایی که در اثر رماتیسم به وجود آمده است یک پنبه را به آب سیر آغشته نموده داخل گوش بگذارید. مصرف زیاد سیر ضعف دید به‎وجود می‎آورد. مصرف زیاد سیر باعث می‎شود که یُد جذب نشود. مصرف زیاد سیر ایجاد کهیر می‎کند. خوردن کاهو بالای سیر بوی دهان را از بین می‎برد همچنین سیب. یک مرهم برای سینه درد: سیر را کاملاً خرد و له کرده سپس با کمی وازلین و روغن بادام تلخ مخلوط نموده روی سینه بمالید و ماساژ دهید. گوگردی که در سیر وجود دارد برای پوست بسیار مفید است. سیر باعث فرار موش‎ها می‎شود. یک نسخه برای تقویت قوه باه و کسانی که اسپرم آن‎ها کم است. سیر را در کره گاوی پخته نموده سپس با شیر گوسفند مخلوط کرده و همراه کمی عسل خورده شود. برای درمان خارش و کهیر آب سیر با عسل مخلوط کرده در محل خارش بگذارید.

خواص سیر , خواص سیر سیاه , خواص سیر و عسل , خواص سیر ترشی

آلیسین موجود در سیر به کاهش کلسترول کمک می کند. این ماده به رقیق شدن خون نیز کمک می کند و از حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

خواص سیر ناشتا

خوردن سیر از بیماری جذام جلوگیری می‎کند. برای درمان رماتیسم مزمن سیر را بکوبید و در محل درد ابتدا به‎صورت ضماد بگذارید سپس ماساژ دهید. سیر ضدکرم است. سیر از واکنش‎های حساسیتی جلوگیری می‎کند و ضدآلرژی است. خوراک سیر و سرکه و عدس دافع انگلی است که به طرف سینه آمده است. سیر تنظیم‎کننده مهمترین اعمال بدنی است منجمله اختلالات کبدی، اختلالات غدد داخلی. برای این که متوجه شوید یک خانم نازاست یا این که بچه‎دار می‎شود: فرد مذکور چند روز سیر نخورد سپس چند عدد سیر را له نموده یک پنبه تمیز را آغشته به سیر کند مانند اوول استفاده کند تا هفت ساعت بگذارد بماند و سپس شخصی که سیر نخورده دهان آن زن را بو کند اگر تا دو روز بوی سیر دهد آن زن بچه‎دار می‎شود وگرنه نمی‎شود. کوه‎پیمایان و یا کسانی که می‎خواهند کاری سخت انجام دهند خوب است قبل از آن سالاد سیر بخورند. محل گزیدگی نیش زنبور را یک حبه سیر را دو نیمه کرده بگذارید. کسانی که تب حصبه دارند پاها را در ضماد سیر و پیاز رنده شده بگذارند و ساعت به ساعت عوض کنند. کسانی که اسهال شده‎اند سیب‎زمینی آب‎پز همراه سیر به‎عنوان غذا میل کنند.

خواص سیر , خواص سیر سیاه , خواص سیر و عسل , خواص سیر ترشی

مصرف سیر به کاهش باکتری های مضر در سیستم بدن و سلامتی سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین از عفونت هایی مانند سرما خوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند.

خواص سیر برای مو

کسانی که دچار بیماری مالاریا شده‎اند از سیر و سوپ استفاده کنند. سیر ذراتی را که به شکل ذره‎های ریز شیشه‎ای در شرائین جمع می‎شوند و تولید تصلب‎شرایین می‎کنند را از بین می‎برد. سیر از پیری زودرس جلوگیری می‎کند. سیر برای ناراحتی‎های دوران حیض زنان و پیری و شکستگی‎های غیرعادی برای آن‎ها مفید است. برای دفع کرم کدو یک سیر بزرگ را به مدت ۲۰ دقیقه در شیر بجوشانید و جوشانده شیر را صبح ناشتا میل کنید و تا ظهر غذای دیگری نخورید این عمل را آن قدر ادامه دهید تا کرم‎ها دفع شود (ولی برای دفع کرم کدو از داروهای شیمیایی موجود در داروخانه خیلی بهتر است). برای معالجه محل نیش پشه یک حبه سیر را دو نیم کرده در محل بگذارید. کسانی که دچار بیماری‎ هاری شده است سیر را بکوبید به آن شخص بدهید. بهترین دوپینگ کشتی‎گیران قبل از مسابقه خوردن سیر است امتحان کنید پیروز خواهید بود. سیر از سکته مغزی جلوگیری می‎کند زیرا چربی خون را منظم کرده و کار گلبول‎های قرمز که رساندن اکسیژن است آسان می‎کند. اگر در شهرهای هوای آلوده زندگی می‎کنید روزی یک حبه سیر بخورید. افراد معتاد به سیگار هم همین طور. یک دارو برای تقویت حافظه: سیر تازه خرد شده ۱۰۰ گرم + برگ جعفری ۱۰۰ گرم + روغن زیتون به مقداری که آن‎ها را بپوشاند + عسل ۲ قاشق با هم مخلوط کرده خوب بهم بزنید پس از یک هفته کمی قبل از مطالعه یک قاشق بخورید.

خواص سیر

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.