استفاده از ماسک تخم مرغ برای ریزش مو و طرز تهیه

استفاده از ماسک تخم مرغ برای ریزش مو و طرز تهیه

استفاده از ماسک تخم مرغ برای ریزش مو و طرز تهیه تخم مرغ برای ریزش مو,ماسک تخمه مرغ برای مو,ماسک زرده تخمه مرغ برای مو,ماسک سفیده تخمه مرغ برای مو,ماسک تخمه مرغ …

علت و علائم و درمان گیاهی صدا کردن مفاصل زانو

علت و علائم و درمان گیاهی صدا کردن مفاصل زانو

صدا کردن مفاصل صدا کردن مفاصل ،صدا کردن مفصل،صدا کردن مفصل زانو،دلیل صدا کردن مفصل،علت صدا کردن مفاصل،علت صدا کردن مفصل در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد صدا …

چگونه اگزما را درمان کنیم ؟

چگونه اگزما را درمان کنیم ؟

چگونه اگزما را درمان کنیم ؟ اگزما,بيماري اگزما,اگزما در بارداري,علائم اگزما,درمان اگزما,درمان اگزما با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان اگزما,اگزما را چگونه درمان کنيم,اگزما در کودکان,اگزما در بزرگسالان,اگزما در نوزادان,اگزما در …

روغن هسته انار

روغن هسته انار ,روغن هسته انار آرترینا,روغن هسته انار برای دور چشم,روغن هسته انار برای جوش,روغن هسته انار+pdf,روغن هسته انار قیمت

روغن هسته انار

توضیحاتی در مورد روغن هسته انار

انار یکی از میوه‌های درختی است که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، یا رنگ‌هایی بین آن دو دارد و در بین دانه ها پیه است.♥ رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه یا تقریباً زرد است؛ این میوه در معدود کشورهای جهان نظیر ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه کشت می‌شود به همین خاطر عضو مرغوب‌ترین میوه‌های جهان است؛ و عضو ۱۰ میوهٔ برتر جهان است. اَنار بومی مناطق شرق ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است. ایران با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن اَنار، بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ اَنار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولیدکننده‌استدر این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز استفاده و خواص روغن هسته انار برای پوست چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

محصولات انار

از میوهٔ انار، آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه می‌شود. از پوست انار برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود، از برگ آن نیز سابق بر این استفاده می‌کردند. همچنین از پوست انار برای دباغی کردن پوست و از گل انار برای برخی مصارف دیگر استفاده می‌گردد. جوشانده انار که از جوشاندن پوست انار در آب بدست می‌آید، برای بر طرف کردن برخی از بیماری‌های گوارشی و گلو درد، یک داروی گیاهی محسوب می‌شود.

طرز تهیه روغن هسته انار

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن به زیبایی کهربا است و بوی مطبوع میوه‌ای دارد. روغن هسته انار بسیار مغذی است و برای اهداف درمانی و زیبایی به صورت موضعی بر روی پوست و به صورت خوراکی مصرف می‌شود. خواص بی‌نظیر روغن هسته انار باعث می‌شود تا برای اهداف مراقبت از پوست و مو بسیار کارآمد ظاهر شود و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند صابون، ژل‌های حمام، روغن‌های ماساژ، مرطوب کننده‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوست استفاده شود.

ترکیبات روغن هسته انار

روغن هسته انار از ترکیبات موثری چون سابینن، مایکنا، لیمونن، آلفا پینن، ترپیننول و … تشکیل یافته است که حتی مقادیر ناچیزی از این مواد اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای دارند.

ترمیم پوست با روغن هسته انار

روغن هسته انار کراتینوسیت‌ها (سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) را تحریک به تولیدمثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه زندگی دوباره‌ای به پوست بخشیده می‌شود و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

روغن هسته انار و اگزما

روغن هسته انار برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس و آفتاب‌سوختگی رنج می‌برند مناسب می‌باشد. این روغن پوست آن‌ها را آب‌رسانی و نرم می‌کند. مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می‌بخشد. روغن هسته انار مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می‌رساند و تولد دوباره پوست را تسریع می‌کند.

روغن هسته انار برای پوست های چرب و خسک

مانند بسیاری از روغن‌های مخصوص، روغن هسته انار تا عمق پوست نفوذ می‌کند و رطوبتی ماندگار و سالم را برای پوست به همراه دارد. این روغن هم برای پوست‌های چرب و پر آکنه و هم برای پوست‌های خشک مناسب است.

خواص روغن هسته انار برای پوست

مانند میوه انار روغن هسته انار نیز اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد و با بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها که عامل سرطان‌های پوستی می‌باشد مبارزه می‌کند. این روغن به دلیل دارا بودن کلاژن باعث قوام یافتن و الاستیسیته در پوست می‌شود.روغن انار دارای نوعی پیش‌ساز هورمون استروژن است که بسیار سازگار با بدن انسان می‌باشد. این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می‌کند و به دلیل وجود همین پیش ساز هورمونی برای بهبود بافت پوست مناسب است.از جمله مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های ضد پیری روغن هسته انار است. اثر تجدیدکنندگی در این روغن علامت‌های بارز پیری بر روی پوست را پاک می‌کند.روغن هسته انار از یک اسید چرب چند غیراشباع به نام پونیکیک اسید تشکیل یافته است که نوعی اسید چرب امگا 5 می‌باشد و اثرات بسیار قوی آنتی‌اکسیدانی دارد. این اسید چرب پوست را در برابر امواج قوی خورشید محافظت می‌کند. در مطالعه‌ای که بر روی اثرات درمانی روغن هسته انار صورت گرفت؛ مشخص شد که سرطان پوست در موش‌هایی که در معرض مواد شیمیایی بودند با مصرف روغن هسته انار کاهش یافته است.

خواص روغن هسته انار برای مو

این روغن موها را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند و حیاتی دوباره به موها می‌بخشد.روغن هسته انار رگ‌های خونی را تقویت می‌کند، جریان خون را در سر افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث افزایش رشد موها می‌شود و موهایی بلندتر و پرپشت‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.منافذ فولیکول‌های مو بر اثر شوره سر و پوسته‌پوسته شدن بسته می‌شود. این مسئله باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو می‌شود و رشد موها را متوقف می‌کند. روغن هسته انار این پوسته‌ها را از روی موها می‌زداید و رشد موها را تقویت می‌کند.روغن هسته انار با باکتری‌های پوست سر مبارزه می‌کند. اثرات ضد خارش این روغن در بیماران مبتلا به پسوریازیس و اگزما کارآمد است. همچنین قرمزی، التهاب و … را تسکین می‌دهد.روغن هسته انار وقتی با روغن‌هایی حامل مانند روغن نارگیل، روغن بادام و روغن ویتامین E مخلوط شود به صورت تونیکی اثربخش عمل می‌کند. روغن دانه انار گرم شده برای بهتر کردن موهای مجعد استفاده می‌شود.روغن هسته انار منبع مناسبی از ویتامین C است که برای رشد و سلامت موها ضروری می‌باشد. ویتامین C بافت پیوندی را که فولیکول‌های مو در آن قرار دارند؛ تقویت می‌کند.روغن هسته انار جریان خون را به سمت ریشه موها افزایش می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو مواد غذایی لازم را دریافت کنند و رشد موها تسریع شود.

آشنایی با انار

انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد. از امام رضا(ع) هم نقل شده که:انار بخورید تا دهان تان پاکیزه و خوش بو شود.» مطابق نظر کارشناسان خوردن انار مانع تشکیل پلاک های دندانی و بروز پوسیدگی دندان می شود و برانی دندان درد نیز خوردن انار مفید می باشد. از انار شیرین نیز میتوان در مواردی مانند :سرماخوردگی ، تقویت نیروی جنسی ،تقویت روده ها ، تقویت معده ، تقویت ریه ، حساسیت ، وجود خون در ادرار ، مسمومیت ، استسقاء ، درد گوش ، التهاب معده ، اسکوربیت ، آب ریزش چشم ، خون ریزی رحم ، خارش پوست ، تقویت لثه ، تصفیه خون ، کم خونی ، اسهال خونی استفراغ و کم اشتهایی استفاده نمود. خوردن انار برای کمک به رشد جنین و سلامت فرزند نیز مفید است و خوردن انار در زمان باردار یباعث زیباتر شدن فرزند می شود.علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده ی کودک هم کمک می کند.

ترکیبات میوه انار

در100گرم دانه انار مواد زیر موجود است : انرژی 38 کالری آب 82 گرم پروتئین 0/4 گرم چربی /3 گرم مواد نشاسته ای 10 گرم کلسیم 4 گرم سدیم 3 میلی گرم پتاسیم 260 میلی گرم آهن 0/5 میلی گرم ویتامین ب 1 0/2 میلی گرم ویتامین ب 2 0/03 میلی گرم ویتامین ب 3 0/02 میلی گرم ویتامین ث 4 میلی گرم

شادابی پوست و مو با روغن هسته انار

روغن هسته انار دارای قوی ترین آنتی اکسیدان ضدسرطان بوده و تاثیر فوق العاده ای بر شادابی پوست و مو دارد. خاصیت ضد چروک پوست، لایه برداری پوست، ترمیم ترکهای پوست، ضد اگزوما، ضد سرطان سینه، جلوگیری از پیری پوست، بوجود آوردنده حالت الاستیکی برای پوست و برگشت پذیری آن، ضد دیابت و بیماریهای قلبی، کاهش دهنده اثر یائسگی، لطافت پوست و همچنین تقویت عالی مو و پوست سر به تازگی مورد توجه خاص تولید کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی معروف دنیا قرارگرفته و هم اکنون بعنوان بهترین داروی تقویت پوست و مو در داخل و خارج از کشور استفاده میگردد.

مصارف دارویی انار

برای مصارف دارویی از گل ، برگ ، پوست درخت ، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود . * انار شیرین ادرار آور است . * انار با دانه ملین مزاج است . * آب انار شیرین برای بیماریهای مجاری ادرار مفید است . * ترشح صفرا را زیاد می کند. * اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کنید . * برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است . * آب انار خنک کننده است . * رنگ صورت را شاداب می کند . * صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می کند . * برای وزن اضافه کردن انار بخورید . * آب انار مقوی قلب و معده است . * خواص قسمت های دیگر درخت انار * جوشانده پوست ریشه درخت انار کرم معده و روده را از بین می برد . * جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد کرم درد . * برای برطرف کردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و یا جوشانده برگهای انار استفاده کنند . * خانم هایی که عادت ماهیانه شان منظم نیست می توانند از جوشانده برگهای انار استفاده کنند. * برگهای له شده انار را اگر روی پوست بگذارید خارش را از بین می برد . * برای برطرف کردن سوختگی پوست ، گلهای انار را له کرده و با روغن کنجد مخلوط کنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالید . * جوشانده پوست درخت و پوست ریشه درخت انار کرم کش است . * دم کرده گل انار اسهال مزمن را برطرف می کند . * دم کرده گلهای انار را بصورت غرغره برای از بین بردن زخمهای دهان بکار ببرید . * برای برطرف کردن دندان درد ، دم کرده ریشه درخت انار را در دهان مزه مزه کنید . * برای برطرف کردن بواسیر باید معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .

طرز استفاده از روغن هسته انار برای پوست

روش مصرف روغن هسته انار جهت احیا و زیبایی پوست: – به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده روزی دو الی سه بار بسته به میزان خشکی پوست به نواحی خشک پوست بمالید (اثر فوری). – به عنوان کرم مغذی و بازسازی کننده، شبی یک بار به صورت و گردن مالیده و با حرکت دورانی به مدت یک دقیقه ماساژ دهید (سه روز پس از استفاده، پوست شفاف، براق و باطراوت می شود). – برای رفع شلی و افتادگی پوست روزی دو بار روغن را به پوست مالیده و به مدت یک دقیقه در جهت خلاف افتادگی پوست ماساژ دهید (سه روز پس از استفاده، پوست کشیده می شود. این کار را به مدت پانزده روز ادامه داده سپس سه روز در میان برای جلوگیری از افتادگی مجدد تکرار نمائید). – برای رفع ترک های پوستی روزی چهار بار به نواحی ترک مالیده با حرکات دورانی به مدت دو دقیقه ماساژ دهید (بعد از شش ماه استفاده اثر معجزه آسای آن را خواهید دید). هم اکنون از این روغن در انواع صابون، کرم دست و صورت، کرم ضد چروک دور چشم، کرم لایه برداری پوست، ترکیب در شامپو تقویت موی سر در انواع محصولات معتبر خارجی مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. همچنین مصارف دارویی این روغن نیز رو به افزایش بوده و مطالعات علمی دانشمندان نشان می دهد که این روغن در کمک به سیستم ایمنی بدن و کمک به مقابله با بیماریهای سرطانی، چاقی، دیابت و بیماریهای قلبی بسیار موثر است.

خواص و فواید روغن هسته انار

روغن هسته انار همچنین شامل فیتوستروژن می باشد که شبیه استروژن طبیعی برای بدن انسان می باشد. بسیاری از خانم ها به موارد استفاده روغن هسته انار و مفید بودن آن جهت کاهش اثر یائسگی پی برده و از آن استفاده می کنند. خواص دیگر از قبیل برطرف سازی نوسانات خلقی، گرگرفتگی و عرق شبانه، خشکی واژن، کاهش میل جنسی و نیز برای از بین بردن علائم یائسگی، برای استفاده موضعی جهت مرطوب نمودن پوست به عنوان مکمل غذایی روغن ماساژ یا روان کننده بکار می رود. کاهش رطوبت در پوست موجب افزایش چروکیدگی می گردد که روغن مذکور باعٍث افزایش رطوبت لازم در پوست و کاهش خشکی و چروکیدگی آن می گردد و پوست با استفاده از آن محکم، درخشنده و براق بنظر می رسد. این روغن علاوه بر مرطوب نمودن پوست، به علت خواص استروژنیک طبیعی، آنتی اکسیدانی، ضد فساد پذیری و ضد میکروبی آن باعث افزایش قدرت و خاصیت الاستیکی پوست می شود. توام بودن اسیدهای چرب موجود در روغن هسته انار، قدرت و خاصیت ضد فساد پذیری را بالا برده بطوریکه به کاهش تورم و آماس ماهیچه و شل کردن آن کمک می کند. روغن هسته انار به طور گسترده در اکثر ترکیبات آرایشی پوست مورد استفاده قرارمی گیرد، از جمله: صابونهای ساخته شده برای ماساژ، محصولات مراقبت کننده از پوست صورت و دیگر فرآورده های آرایشی بهداشتی برای مراقبت از بدن.

همه چیز درباره آب انار

آب انار خواص آنتی اکسیدانی قوی داشته و در پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته و حمله قلبی نقش مۆثری دارد. یک لیوان آب انار حدود 40 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند و منبع خوبی از ویتامین های A، E و اسیدفولیک است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است. در واقع آب انار یکی از غنی ترین منابع پلی فنول هاست که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند. نقش آنتی اکسیدان ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس زا حادث می شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا، استرس های روحی.

ممنوعیت مصرف انار

کسانیکه سرد مزاج هستند نباید در خوردن انار افراط کنند . زیرا معده را سست کرده و ایجاد نفخ می کند . اینگونه افراد باید انار را با زنجبیل مصرف کنند . جوشانده پوست درخت و پوست ریشه آن که برای رفع کرم بکار می رود ممکن است ایجاد سرگیجه و استفراغ کند . بهر حال در خوردن جوشانده آن باید احتیاط کرد و این کار باید تحت نظر متخصص انجام گیرد .

بیشتر بخوانید : روغن هسته آلبالو ♥ روغن هسته خرما ♥ روغن آرگان ♥ روغن سیاه دانهروغن هسته انگور

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.