گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق

گیلاس میوه ای مفید برای سلامت قلب و عروق خواص گیلاس,فوايد گیلاس,گیلاس درماني,خاصيت گیلاس,خواص گیلاس درماني,خواص گیلاس براي پوست,خواص گیلاس براي مو,خواص گیلاس براي جواني,خواص گیلاس براي بارداري,خواص خوردن گیلاس,فوايد گیلاس خام,فوايد …

همه چیز درباره آشنایی با درمان درد قولنج پشت در بارداری

همه چیز درباره آشنایی با درمان درد قولنج پشت در بارداری

قولنج قولنج ,قولنج چیست,قولنج کمر,قولنجان,قولنج کتف,قولنج قفسه سینه,قولنج روده,قولنج معده,قولنج به انگلیسی,قولنج شکستن,قولنج چیست وراه درمان آن,قولنج چیست نوزاد توضیحاتی در مورد قولنج برای درمان خانگی قولنج معده در طب سنتی، مصرف …

همه چیز درباره شایع‌ترین بیماری دخترانه

همه چیز درباره شایع‌ترین بیماری دخترانه

همه چیز درباره شایع‌ترین بیماری دخترانه بیماری دخترانه,بيماري بیماری دخترانه,بیماری دخترانه در بارداري,علائم بیماری دخترانه,درمان بیماری دخترانه,درمان بیماری دخترانه با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان بیماری دخترانه,بیماری دخترانه را چگونه درمان …

خواص خوردن انگور قرمز در بارداری و تاثیر آن بر جنین

خواص خوردن انگور قرمز در بارداری و تاثیر آن بر جنین در سایت جسارت

انگور قرمز در بارداری ,خواص انگور قرمز در بارداری,خوردن انگور قرمز در بارداری,مصرف انگور قرمز در بارداری,خاصیت انگور قرمز در بارداری,خوردن انگور قرمز در دوران بارداری,خواص انگور قرمز در دوران بارداری

خواص خوردن انگور قرمز در بارداری و تاثیر آن بر جنین

انگور قرمز در بارداری , خواص انگور قرمز در بارداری , خوردن انگور قرمز در بارداری , مصرف انگور قرمز در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت با موارد استفاده و کاربرد برگ بو در غذا و پخت مرغ و چلو گوشت بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

انگور یک میوه محبوب پاییزی بوده و برای حفظ سلامت زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار مفید می باشد. در واقع، می توان ادعا کرد که مصرف این میوه مغذی در دوران بارداری می تواند منافع بسیاری برای سلامت خود مادر و جنین در حال رشد او داشته باشد. با این حال، یادتان باشد که مزایای میوه انگور تنها زمانی بروز خواهد کرد که زنان باردار آن را در مقادیر مناسب و متعادلی مصرف کنند! چون بسیاری از پزشکان متخصص تغذیه ادعا می کنند که مصرف بیش از حد انگور می تواند برای سلامتی همه افراد، به ویژه مادران باردار خطرناک باشد.

انگور قرمز در بارداری

شاید شنیده اید که خوردن انگور در بارداری باعث روشن تر شدن و رنگی شدن چشم جنین میشود. انگور یکی از میوه های پرطرفدار و مفید در دوران بارداری است. در این مقاله به خواص مصرف انگور در دوران بارداری می پردازیم: انگور حاوی 65 تا 85 درصد آب، 10 تا 35 درصد قند ( گلوکز و فروکتوز)، کوئرستین، گالیک اسید، تانین … و منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B1 , B2, B6, B12, A, C و فولیک اسید است. پوست انگور دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است و هسته انگور حاوی لستین و سایر ترکیبات مفید دیگر است. اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد ممکن است رنگ چشم کودک او روشن تر شود زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین A و فلاوونوئیدی است که این ترکیبات اثر مستقیم در تکامل رنگ چشم جنین دارد. اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد، کودک او مواد مغذی بیشتری را دریافت خواهد کرد، زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین B است که این ویتامین متابولیسم و سوخت و ساز مادر را تنظیم میکند و این کار کمک میکند تا جنین ریز مغذی بیشتری را دریافت کند.

جالب است بدانید که علاوه بر مزیت های قابل توجه انگور، کیفیت خاص این میوه هم از دوران باستان مورد توجه قرار می گرفته است. باستان شناسان در نقاشی های مصر باستان، عکس زنان بارداری را که بوته انگور به دست داشتند را مشاهده کرده اند. به همین دلیل، می توان ادعا کرد که سال های بسیاری است از خواص این میوه اعجاب انگیز برای رشد فیزیکی زنان حامله و فرزند داخل رحم این افراد استفاده می شود.

خواص انگور قرمز در بارداری

خوردن انگور در بارداری به کودک کمک میکند که کمتر در معرض معلولیت های های لوله عصبی قرار بگیرد زیرا انگور حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است که این ماده ، بصورت مکمل هم به مادر داده میشود تا از نقص لوله عصبی در جنین در ماه های اول جلوگیری شود. همچنین کودک در آینده سیستم عصبی قویتری خواهد داشت زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد کالی و سدیم است. همچنین مادر با مصرف انگور قبل و در حین بارداری وضعیت ژن جنین خود را بهبود می بخشد زیرا انگور فسفر دارد که فسفر از اجزای اسید نوکلئیک است که این اسید مسول تکامل ژنتیک جنین است.

خواص خوردن انگور قرمز در بارداری و تاثیر آن بر جنین

انگور قرمز در بارداری , خواص انگور قرمز در بارداری , خوردن انگور قرمز در بارداری , مصرف انگور قرمز در بارداری

اسیدهای آلی موجود در میوه انگور باکتری موجود در حفره دهان زنان باردار را خنثی کرده و همچنین، مسئول تشکیل و نگهداری کلسیم بیشتر در این ناحیه از بدن خواهد شد. بنابراین، می توان ادعا کرد که اثرات مصرف انگور در بدن و دندان های زنان بارداری که در کشورهای فقیر زندگی می کنند، بسیار مشهود خواهد بود.

خوردن انگور قرمز در بارداری

خوردن انگور نه تنها برای مادر مفید است بلکه دارای فواید قابل توجه ای دربدن جنین است: که گروه سلامت بارداری اوما به چند تا از این اثرات در این مقاله اشاره میکند: منیزیم: منیزیم در انگور باعث بهبود گرفتگی عضلات بدن مادر باردار میشود. فیبر: انگور حاوی فیبر زیادی است که به زودتر سیر شدن مادر باردار کمک میکند. ویتامین ها :انگور دارای ویتامین های E و K است که در انعقاد خون اثر گذار هستند و در زمان زایمان مفید است. بنابراین خوردن یک لیوان آب انگور در زمان نزدیک شدن به زایمان هم در طول زایمان کارساز است و هم به مادر آرامش میدهد. آنتی اکسیدان: آنتی اکسیدان فراوان موجود در انگور باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر میشود و از بروز عفونت های مختلف در دوران بارداری جلوگیری میکند. رزورترول: موجود در انگور باعث کاهش و تنظیم کلسترول بدن مادر میشود. بنابراین اگر مادر دارای فشار خون است بهتر است روزانه یک لیوان آب انگور بخورد. مواد ضد التهابی: انگور حاوی مواد ضد التهابی است . مادران باردار که آرتریت و یا آسم دارند بهتر است بطور منظم انگور بخورند. دتر جنت قوی: انگور بعنوان یک دترجنت قوی عمل میکند و از بروز بیماری هایی مانند سنگ کلیه جلوگیری کرده و باعث سم زدایی کبد شده و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. همچنین در درمان یبوست بارداری کمک کننده است. رزورترول موجود در انگور بهترین ماده برای جلوگیری از بروز بیماری های سیستم عصبی در مادر باردار است. برگ انگور نیز می تواند در درمان خونریزی رحم بکار رود.

مواد مغذی موجود در میوه انگور باعث بهبود حافظه، قدرت دید چشم، تمرکز و همچنین، تحریک گردش خون مغزی در بدن زنان باردار خواهد شد. به همین دلیل، متخصصان زنان و زایمان توصیه می کنند که مصرف انگور تازه و آب آن برای مادران بارداری که از ضعف، خستگی، ضعف اعصاب و استرس رنج می برند، بسیار مفید خواهد بود.

مصرف انگور قرمز در بارداری

مادر باردر حتما توجه داشته باشد: هشدار اول : وقتی شما در دوران بارداری انگور میخورید، مطمعن باشید کاملا شسته شده باشد و ازمصرف انگور هایی که اسپری آفت کش و مواد شیمیایی استفاده شده بپرهیزید. هشدار دوم: انگور را همراه با غذاهایی مانند ماهی، شیر، خیار، آب معدنی و غذای پرچرب مصرف نکنید زیرا احساس ناخوشایندی خواهید داشت. هشدار سوم: برخی مادران در دوران بارداری آلرژیک هستند و ممکن است با خوردن انگور علائمی مانند سرفه، در گلو، خشکی گلو، حالت تهوع و استفراغ، دل درد و سر درد . … داشته باشند. هشدار چهارم: مادران باردار که دارای اضافه وزن، زخم معده، التهاب روده، اسهال و دیابت بارداری هستند، بهتر است انگور و یا آب انگور را نخورند. اگر مادر بارداری دارای پوسیدگی دندان است ، بهتر است انگور نخورد و اگر خورد حتما بلافاصله دندانهای خود را مسواک بزند

انگور قرمز در بارداری

آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.