علائم و علت سرطان لنفوم هوچکین و غیر هوچکین چیست

علائم و علت سرطان لنفوم هوچکین و غیر هوچکین چیست

سرطان لنفوم سرطان لنفوم ،سرطان لنفوم چیست،سرطان لنفوم هوچکین،سرطان لنفوم غیر هوچکین،سرطان لنفوما چیست،سرطان لنفوم بدخیم،سرطان لنفوم معده،سرطان لنفوم نان هوچکین،سرطان لنفومی،سرطان لنفوم غیر هوچکین درمان،سرطان لنفوم چیست،علائم سرطان لنفوم چیست،سرطان خون …

آنچه از حوله حمام نمی دانستيد

آنچه از حوله حمام نمی دانستيد

آنچه از حوله حمام نمی دانستيد خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

مضرات مصرف زیاد کاسنی خواص گیاهان دارویی

مضرات مصرف زیاد کاسنی خواص گیاهان دارویی

مضرات مصرف زیاد کاسنی خواص گیاهان دارویی کاسنی خواص ,کاسنی خواص گیاهان دارویی,کاسنی خواص,کاسنی خواص دارویی,کاسنی خواص عرق,خواص کاسنی و شاتره,خواص کاسنی در بارداری,خواص کاسنی,خواص کاسنی تلخ,خواص کاسنی برای پوست صورت,خواص عرق …

تاثیر خوردن و خواص بامیه و دیابت درمان گیاهی بیماری

تاثیر خوردن و خواص بامیه و دیابت درمان گیاهی بیماری در سایت جسارت

خواص بامیه و دیابت ,خواص بامیه دیابت,خواص بامیه برای دیابت,خواص بامیه در دیابت,خواص بامیه دردرمان دیابت,خواص بامیه بر دیابت,خواص بامیه برای دیابتی ها,خواص بامیه درمان دیابت,خواص بامیه جهت دیابت,خواص بامیه برای دیابتی,خواص بامیه سبز برای دیابت,خواص گیاه بامیه برای دیابت,خواص دیابتی بامیه,خواص درمانی بامیه برای دیابت,خواص بامیه در دیابت,خواص بامیه در درمان دیابت,خواص بامیه در درمان دیابت,خواص بامیه در بیماری دیابت,خاصیت بامیه در درمان دیابت,خاصیت بامیه برای دیابتی ها,خواص بامیه برای درمان دیابت,خاصیت بامیه برای دیابت,خواص بامیه برای دیابت,خاصیت بامیه برای دیابت,خواص بامیه برای افراد دیابتی,خواص بامیه برای بیماران دیابتی

تاثیر خوردن و خواص بامیه و دیابت درمان گیاهی بیماری

خواص بامیه و دیابت , خواص بامیه دیابت , خواص بامیه برای دیابت , خواص بامیه در دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر خوردن و خواص بامیه و دیابت درمان گیاهی بیماری می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

بامیه گیاهی است گلدار از خانواده پنیرکیان که زادگاهش مناطق گرم آسیا و آفریقاست اما بعدها به دیگر مناطق دنیا هم رفته و در حال حاضر در اغلب کشورها کشت می‌شود. گیاه بامیه معطر است و عطری شبیه میخک دارد. این گیاه در نواحی مختلف زمین می‌روید و میوه آن علاوه بر مصرف غذایی در درمان بعضی بیماری‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بامیه را به تنهایی یا با گوشت به‌صورت خورش می‌توان مصرف کرد. همچنین می‌توانید از آرد خشک شده آن استفاده کنید.

خواص بامیه و دیابت

بیماری دیابت ششمین علت مرگ و میر در ایالات متحد است. دیابت در ایجاد و پیشرفت بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی کلیوی نقش دارد. استفاده از یک رژیم غذایی سالم به افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ در کنترل بیماری‌شان کمک می‎کند. بامیه فوایدی برای افراد مبتلا به دیابت به همراه دارد که در زیر می‌آوریم:

فیبر موجود در بامیه به حفظ قندخون کمک می‌کند. همچنین سرعت جذب قند را کاهش می‌دهد، پس دیابتی‌ها بدانند که بامیه برای آنها بسیار مفید است. درواقع پوسته فوقانی بامیه، قندخون را تثبیت کرده و آن را در حد غیرقابل جذب از طریق روده نگه می‌دارد. افرادی که دیابت دارند، می‌توانند هرشب یک بامیه را از وسط دو نیم کنند و داخل لیوان آب قرار دهند، سپس این محلول را در یخچال گذاشته و صبح ناشتا میل کنند. اگر یک هفته منتظر بمانند اثر معجزه‌آسای آن را خواهند دید و حتما شگفت‌زده خواهید شد.

خواص بامیه دیابت

شاخص قندی(GI)، عدد یا معیاری است که سرعت تبدیل کربوهیدرات‌ها به قند را در خون نشان می‌دهد. به این ترتیب خوردن غذاهایی با گلیسمی پایین می‌تواند به کاهش قند خون و کنترل وزن بدن کمک کند. شاخص قندی بامیه زیر ۲۰ است که جزء غذاهایی با شاخص قندی پایین درنظرگرفته می‌شود و به این ترتیب به کنترل قندخون کمک می‌کند.

موسیلاژ (نوعی فیبر) موجود در بامیه به کلسترول غذا متصل شده و جذب آن را کاهش می‌دهد و باعث دفع سموم از بدن می‌شود. اثر بامیه در کاهش کلسترول و پروفایل لیپیدی خون، یکی از خصوصیات بسیار مفید این سبزی است زیرا مثل داروهای کاهنده کلسترول اثرات جانبی ندارد و برای بیماران قلبی و هایپرلیپیدمی توصیه می‌شود. مصرف بامیه همچنین به‌دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم باعث کاهش فشارخون می‌شود. علاوه براینها بامیه برای پیشگیری از فشارخون بالای دوره بارداری مفید است.

خواص بامیه برای دیابت

تقریبا نیمی از بیماری‌های کلیوی نتیجه‌ی ابتلاء به دیابت است. حفظ قند خون در یک مقدار سالم، درمان فشار خون و حفظ وزن نرمال بدن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی را کاهش دهد. علاوه بر این، استفاده‌ی منظم از بامیه در رژیم غذایی، تا اندازه‌ای به پیشگیری از بیماری‌های کلیوی کمک می‌کند. بنا به نتایج مطالعات، کسانی که بطور روزانه از بامیه استفاده کردند، نشانه‌های بالینی آسیب‌های کلیوی در آنها بیش از افراد با رژیم دیابتی ساده کاهش یافت.

تاثیر خوردن و خواص بامیه و دیابت درمان گیاهی بیماری

خواص بامیه و دیابت , خواص بامیه دیابت , خواص بامیه برای دیابت , خواص بامیه در دیابت

مصرف بامیه هم مانع یبوست می‌شود و هم به روند کاهش وزن کمک می‌کند. بسیاری از متخصصان معتقدند بیشتر بیماری‌ها از روده آغاز می‌شود. فیبر موجود در بامیه با جذب آب کافی، از بروز یبوست جلوگیری کرده و ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل بواسیر و دیورتیکولیت را به‌شدت کاهش می‌دهد. دیورتیکولیت درواقع همان التهاب دیورتیکول‌ها (کیسه‌های گرد فتق مانند در دیواره مخاط روده بزرگ) است که بر اثر تجمع باکتری‌ها و سایر محرک‌های داخل دیورتیکول‌ها ایجاد شده و باعث درد، نفخ، تهوع، یبوست، اسهال و تب می‌شود.  معمولا برای افزایش حجم مدفوع و رفع یبوست، مصرف سبوس گندم توصیه می‌شود که امکان دارد دیواره روده را حساس کند، اما موسیلاژ موجود در بامیه این تاثیر را نداشته و خروج مدفوع را بسیار آسان می‌کند. بامیه به‌دلیل خاصیت لزجی و لغزندگی یکی از ملین‌های بسیار مفید به‌شمار می‌آید.

خواص بامیه در دیابت

تقریباً ۵۰ درصد فیبر موجود در بامیه، محلول در آب است. این نوع فیبر به کندی هضم می‌شود و اثر غذاهای پرکربوهیدرات را بر قندخون به تاخیر می‌اندازد و کاهش می‌دهد. خوردن دست‌کم ۲۵ گرم فیبر در روز می‌تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند. فیبرهای محلول، در کنترل اشتها نیز مؤثر هستند و کاهش وزن را آسانتر می‌کنند.

اسیدفولیک موجود در بامیه باعث کاهش هموسیستئین خون (ماده مسدود کننده رگ‌های خونی) می‌شود و می‌تواند در خون‌سازی موثر باشد. درواقع افرادی که دچار کم‎خونی هستند باید حتما بامیه مصرف کنند. در مجموع بامیه به علت دارا بودن مواد مغذی و فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

خواص بامیه دردرمان دیابت

افراد مبتلا به دیابت در مقایسه با افراد غیردیابتی با احتمال بیشتری به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. دیابتی‌هایی که به طور منظم سبزیجات و به ویژه بامیه استفاده می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهند. بنا به یافته‌های جدید کسانی که سبزیجات مصرف می‌کنند به نسبت افرادی که به ندرت سبزی می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

خواص بامیه و دیابت

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.