خواص و مضرات و طریقه مصرف بارهنگ برای یبوست چیست

خواص و مضرات و طریقه مصرف بارهنگ برای یبوست چیست

بارهنگ بارهنگ ,بارهنگ چیست,بارهنگ برای نوزاد,بارهنگ خواص,بارهنگ و یبوست,بارهنگ چیست,بارهنگ کتانی,بارهنگ و خاکشیر توضیحاتی در مورد بارهنگ بارهنگ با نام علمی Plantago major L گیاهی چند ساله‌ از دساته بارهنگیان است.♥ این …

عملکرد و خواص مصرف چای و دمنوش گیاه نعناع فلفلی چیست

عملکرد و خواص مصرف چای و دمنوش گیاه نعناع فلفلی چیست

نعناع فلفلی نعناع فلفلی ,نعناع فلفلی چیست,نعنا فلفلی نیوشا,نعناع فلفلی طب سنتی,نعناع فلفلی Pdf,نعناع فلفلی برای لاغری,نعنا فلفلی و لاغری و چای توضیحاتی در مورد نعنا فلفلی نعنا فلفلی دارای کاربردهای فراوان …

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی

مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی مصرف و تاثیر نوشیدن قهوه سبز و جوش صورت در طب سنتی در سایت جسارت تاثیر قهوه سبز و جوش …

آب لیمو

آب لیمو ,آب لیمو ترش,اب لیمو برای لاغری,آبلیمو برای پوست,آب لیمو ترش برای چشم,آبلیمو و عسل,آب لیمو شیرین,آب لیمو شیرین برای نوزاد,آبلیمو عسل

آب لیمو

توضیحاتی در مورد آب لیمو

لیمو ترش یا به اختصار لیمو، میوه درخت لیمو و از مرکبات بسیار پرکاربرد و مقوی در بیماری های عفونی و سرماخوردگی است.♥اگرچه بخصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شود، لیموها را بیشتر به علت آب آن‌ها پرورش می‌دهند. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستند که موجب طعم ترش آن‌ها می‌گردد. در واقع لیموترش درختچه‌ای است که بلندی آن به چهارمتر می‌رسد و کشت آن فقط در مناطق گرمسیر امکان دارد (آب و هوا مدیترانه‌ای). شاخه‌هایش بلند و برگهایش پهن و سبز مات و بیضوی است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارند. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به غایت معطرند. گل آوری آن عملاً مداوم است (لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ دارد). میوه اش سته بیضوی شکلی است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشددر این مطلب از سایت جسارت در مورد روش نگهداری و خواص آب لیمو ترش برای لاغری چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب لیمو در طب سنتی

آب لیمو خواص بسیار زیادی دارد و در طب سنتی در درمان روماتیسم، نقرس، نفخ، یرقان، چاقی، سرماخوردگی، التهاب، آفتاب سوختگی، مالاریا و خون‌ریزی بینی استفاده می‌شود. همچنین به صورت موضعی در رفع التهاب مخاط دهان و زبان، آفت و شکننده شدن ناخن‌ها مؤثر است. همچنین اسانس لیمو که در این فرآورده مورد استفاده قرار گرفته‌است از پوست آن استخراج می‌شود و دارای خاصیت آنتی باکتریال، آنتی سپتیک و کاهش دهنده فشار خون است. از لیموترش در طب سنتی هند برای درمان سوزش سر دل استفاده می‌شود. به دلیل وجود مواد مؤثر لیمونن و سیترال در لیموترش، قطره خوراکی که از روغن این گیاه به دست می‌آید سبب کاهش فشار خون و بهبود افسردگی می‌شود. ترکیبات ترپنی موجود در اسانس لیموترش از جمله لیمونن سبب کاهش فشار خون می‌شوند. لیمونن و متابولیتهای آن خاصیت گشاد کنندگی عروق داشته و از این طریق نیز سبب کاهش فشار خون می‌شوند. تغییرات اکسیداتیو “LDL” توسط رادیکال‌های آزاد رویداد مهم اولیه در پاتوژنز آترواسکلروز است. اسانس لیموترش با داشتن ترکیباتی مانند سیترال، لیمونن و لینالول فعالیت آنتی اکسیدانی داشته و از این رو با جلوگیری از اکسیداسیون “LDL” از تشکیل پلاک در دیواره عروق و در نتیجه از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و فشار خون جلوگیری می نماید. مطالعات انجام شده با استفاده از آنتاگونیستها و آگونیستهای گیرندههای مختلفی مانند گیرنده‌های بنزودیازپینی، سروتونینی، آدرنالینی و دوپامینی و نیز با استفاده از تست‌های رفتاری نشان داده است که تأثیر ضد افسردگی اسانس لیمو اساساً به مسیر سروتونرژیکی خصوصاً گیرنده “5-HT1A” مربوط می‌شود. علاوه بر این آنالیز میزان نوروترنسمیترها در نواحی مختلف مغزی نشان داده است که اسانس لیمو احتمالاً از طریق تغییر سیستم‌های دوپامینرژیک و سروتونرژیکی فعالیت ضد افسردگی خود را اعمال می‌کند.

طرز گرفتن آب لیمو

راحت‌ترین راه درست کردن آب لیمو ترش ، چلاندن نصف یک لیمو در یک لیوان آب ولرم یا در دمای اتاق است. با این حال، اگر این دستورالعمل به نظر کمی تلخ است، می‌توانید یک یا دو قاشق عسل به آن اضافه کنید. اگرچه باید یادتان باشد که این کار محتوای قند و فروکتوز ترکیب آب لیموی شما را افزایش می‌دهد ولی خوب طعم آن را بهتر می کند

آب لیمو و عسل

علاوه‌بر شیرین کردن، آب لیمو ترش با عسل برای موارد زیر نیز مفید است: – تقویت کربوهیدرات‌ها برای تولید انرژی ـ برای ساعت ۳ بعدازظهر که انرژی‌تان افت می‌کند و به تقویت نیاز دارد. – کمک به درمان سرفه ـ اضافه کردن عسل می‌تواند به تهیه‌ی یک ضدسرفه‌ی طبیعی کمک کند و مثل دکسترومتورفان عمل می‌کند که می‌تواند سرفه را کاهش و خواب را بهبود دهد. – تسکین گلودرد ـ لیمو می‌تواند به تمیز کردن گلو کمک کند در حالی که عسل برای کاهش نارحتی گلو آن را پوشش و تسکین می‌دهد. آب لیمو ترش دارای خواص شگفت‌انگیزی برای ابعاد مختلف سلامتی ما است؛ این ترکیب، ایده‌ای عالی برای نوشیدن روزانه است.

مصرف آب لیمو بعد از ورزش

اگر برای بعد از ورزش یک نوشیدنی شاداب‌کننده و انرژی‌بخش می‌خواهید که فروکتوز یا برچسب تجاری نوشیدنی الکترولیت نداشته باشد، آب لیمو ترش برای شما مناسب است. برای آبرسانی پس از ورزش، فقط نوشیدنی الکترولیت پایه‌ی خود را شامل لیمو، آب، قند، و نمک ترکیب کنید که هم سالم است و هم طبیعی. هر منبع ورزشی معتبری به شما خواهد گفت که آبرسانی درست، عملکرد عالی و سلامتی شما را در طول فعالیت تضمین می‌کند.

آب لیمو و آسم کودکان

آب لیمو سرشار از ویتامین ث است که بر آسم کودکان تاثیر دارد. تحقیقات نشان داده است که مصرف کم ویتامین ث سبب افزایش خطر ابتلا به آسم در دوران کودکی می‌شود. مصرف مقدار خوبی از ویتامین ث که در لیمو و سایر مرکبات یافت می‌شود، می‌تواند مکمل خوبی برای برنامه‌ی درمانی آسم باشد.

آب لیمو و دیابت

افراد دیابتی با چالش‌های بسیاری برای سلامتی‌شان مواجه می‌شوند، یکی از آن‌ها آسیب به چشم و بینایی است که اغلب می‌تواند به کوری منجر شود. مطالعه‌ای نشان داده است فلاونوئیدها، که در لیمو و سایر مرکبات و سبزیجات یافت می‌شوند، به جلوگیری از ایجاد آب مروارید در افراد دیابتی کمک می‌کند. این ترکیبات بسیار مفیدند زیرا آب مروارید یک وضعیت بینایی تباه‌کننده است که به مرور سبب تاری دید و نابینایی می‌شود.

آب لیمو برای سرماخوردگی

از فواید عالی آب لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی غافل نشوید. اولا، آب لیمو ترش سرشار از ویتامین ث است که به تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با این بیماری کمک می‌کند. دوما، آب لیمو ترش راهی فوق‌العاده برای آبرسانی بدن در حین بیماری است. عسل به تقویت انرژی و سرزندگی شما در زمان ناخوشی کمک می‌کند.

آب لیمو و عفونت

اگر در معرض عفونت‌های متعدد آسیب‌پذیر هستید و خیلی مریض می‌شوید، ممکن است از کمبود ویتامین ث رنج ببرید. مطالعه‌ای نشان داده است که مصرف ناکافی ویتامین ث، خطر تسلیم شدن در برابر عفونت‌هایی چون ذات‌الریه، اسهال، و مالاریا را افزایش می دهد. با مصرف مقدار درست ویتامین ث در هرروز که در ترکیب آب لیمو ترش وجود دارد، می‌توانید به بدن کمک کنید به بهترین شیوه از خود در برابر این عفونت‌ها دفاع کند.

آب لیمو برای افسردگی

اگر از بیدار شدن با عطر شاداب‌کننده‌ی لیموی تازه چلانده شده لذت می‌برید، شاید بدانید چطور می‌تواند بر خلق و خوی‌تان اثر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که عطر مرکبات می‌توانید به بهبود افسردگی و جلوگیری از بیدار شدن عملکرد سیستم ایمنی کمک کند که همراه با این بیماری رخ می‌دهد. وقتی احساس افسردگی یا استرس می‌کنید، عملکرد سیستم ایمنی‌مان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و توانایی مقابله با بیماری را از دست می‌دهد. مشخص شده است عطر مرکبات در تسکین استرس و بهبود عملکرد سیستم ایمنی، حتی از داروهای ضدافسردگی موثرتر است ـ که دلیل خوبی برای لذت بردن از عطر آب لیمو ترش تازه در صبح است.

آب لیمو و کاهش وزن

مطالعه‌ای نشان داده است که مصرف ۱۷ اونس مایعات بدون کالری (یعی نوشیدن آبو لیمو یا آب معمولی و بدون شکر) برای افزایش سوخت وساز تا ۳۰٪ کافی است. آب خنک با لیمو مفیدترین نوشیدنی برای این منظور تشخیص داده شده است. طی دوره‌ای یک ساله، این امر توانست منجر به کاهش ۵ پوند وزن اضافه شوند و این امر تنها با نوشیدن مایعات بیش‌تر میسر شد. وقتی با چاقی دست به گریبان باشید، هر چیزی که بتواند کمک کند اهمیت می‌یابد؛ مصرف مقدار زیادی مایعات روشی عالی برای کاهش وزن است.

آب لیمو و سرطان پوست

سرطان پوست یکی از قاتلان اصلی کسانی است که در نواحی آفتابی نزدیک استوا زندگی می‌کنند، یعنی محافظت در برابر آفتاب اولویت بزرگی برای ساکنان این مناطق است. علاوه‌بر استفاده از ضدآفتاب، کلاه، و سایه‌بان، می‌توانیم از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها نیز برای محافظت در برابر آفتاب استفاده کنیم. تحقیقات نشان داده است که آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث موجود در آب لیمو ترش می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوستی ناشی از تابش فرابنفش ب (UVB) کمک کند ـ که خطرناک‌ترین نوع اشعه است. این امر نه تنها به دفاع در برابر سرطان کمک می‌کند بلکه پیری و چین و چروک ناشی از آفتاب را نیز کاهش می‌دهد.

طرز تهیه آب لیمو

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، ساده‌ترین دستور‌العمل پایه برای آب لیمو ترش اضافه کردن آب نصف یک لیمو به یک لیوان ۸ اونسی آب است. برای تغییر در آن یا افزودن به فواید آن، نکات زیر را مطالعه کنید: اگر زیر ۱۵۰ پوند وزن دارید، آب نصف یک لیمو باید برای نیاز روزانه‌ی شما کافی باشد؛ اگر بیش از ۱۰ پوند وزن دارید، ممکن است به آب یک لیموی کامل نیاز داشته باشید. اگر می‌خواهید فواید پلی‌فنول‌های موجود در پوست لیمو را دریافت کنید، یا پوست تمام لیمو را به آب لیمو ترش اضافه کنید یا با استفاده از یک پوست‌کن مقداری از پوست آن را به نوشیدنی اضافه کنید، اگرچه این کار برخی از ترکیبات مفید آن را از بین می‌برد. برای داشتن یک نوشیدنی آرامبخش و پاک کننده در اول صبح یا آخر شب، از آب ولرم برای ترکیب کردن با آب‌لیمو استفاده کنید. مطمئن شوید آب خیلی داغ نباشد زیرا می‌تواند برخی از مواد مغذی و انزیم‌های آب‌لیموی تازه را تخریب کند. اگر می‌خواهید از فواید این ترکیب برای سرکوب اشتها و تقویت سوخت‌وساز استفاده کنید، آب‌لیمو را با آب خنک ترکیب کنید و پیش از هر وعده یا همراه با آن بنوشید. آب‌لیمو به صورت طبیعی حاوی مقدار زیادی اسید است پس سعی کنید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دندان‌ها آن را با نی بنوشید.

انتخاب لیمو

وقتی می‌خواهید آب لیمو تهیه کنید، به دنبال تازه‌ترین، پاک‌ترین، و آبدارترین لیموهایی باشید کخ می‌توانید پیدا کنید. اما چطور می‌توان این لیموهای خاص را پیدا کرد؟ راز این کار فشردن آررام لیموها با دست است ـ آن‌هایی که راحت‌تر فشرده می‌شوند، آبدارتر هستند. با این حال، از لیموهایی که خیلی نرم هستند پرهیز کنید زیرا بیش از حد رسیده‌اند یا خراب و فاسد شده‌اند. لیموهای معمولی را به لیموهای Meyer ترجیح دهید زیرا این لیموها کمی شیرین‌تر هستند. و البته، در صورت امکان لیموهای ارگانیک انتخاب کنید به ویژه اگر می‌خواهید پوست لیمو را هم استفاده کنید. هنگام آماده کردن آب، آب تصفیه شده و گرم یا خنک را برای ترکیب کردن با آب‌لیمو انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود بهترین طعم ممکن را به دست بیاورید و برای شما هم بهتراست.

مصرف آب لیمو در بارداری

آب لیمو می‌تواند برای زنان باردار مفید باشد زیرا متخصصان تغذیه می‌گویند نوشیدن این ترکیب می‌تواند سرگیجه، سردرد، تورم، و گرفتگی را تسکین دهد. انجمن بارداری آمریکا نیز می‌گوید حتی عطر لیمو به رفع ناخوشی صبحگاهی کمک می‌کند، بنابراین صبح‌ها همراه با نوشیدن این ترکیب عطر لیمو را هم عمیقا نفس بکشید.

همه چیز درباره لیموترش

لیموترش میوه ارزشمندی است که اکثر متخصصین تغذیه به مصرف فراوان آن اشاره دارند: ۱) در واقع هضم غذا را آسان می‌کند. ۲) به خاطر سهولت هضم چاشنی‌ها و گوشتهای چرب توصیه می‌شود که چند قطره لیموترش در آن‌ها بچکانند. ۳) در موارد ناراحتی‌های دستگاه گوارشی مفید است. مثلاً درصورت ورم روده یا درد کبد آب لیمو همراه یک لیوان آب معدنی می‌تواند تسکین دهنده باشد. ۴) نوشیدن آب چهار لیموترش با افزودن آب و اندکی شکر بر درمان چاقی مؤثر است. ۵) لیموترش را می‌توان برای درمان نسبی رماتیسم و نقرس مصرف نمود، چونکه اسیدسیتریک برای اسیداوریک حلال بسیار خوبی است. ۶) استفاده از خاصیت ادرارآوری آن فقط در این‌گونه دردها توصیه می‌شود و به این نحو دردهای کلیه و مثانه را درمان می‌نماید. ۷) آب لیمو یک ترشی است که برخلاف سرکه ضعف نمی‌آورد بلکه نیروبخش بوده، عضلات معده و روده‌ها را تقویت می‌نماید. ۸) آب لیمو داروی ضد خون دماغ است، تمام سم‌های خون را می‌سوزاند. ۹) چربی و پیه را از بین می‌برد. ۱۰) اشتها آور است. ۱۱) اسهال عادی و خونی را معالجه می‌کند. ۱۲) از طاس شدن سر جلوگیری کرده باعث تقویت موهای سر می‌شود. ۱۳) بزاق دهان را زیاد می‌کند چون بزاق دارای اثر ضدعفونی‌کننده‌است و میکربهای دهان را از بین می‌برد. ۱۴) آب لیمو از عوامل خنک‌کننده در تابستان است که می‌تواند عطش و حرارت بدن را رفع کند. ۱۵) موجب راحتی اعصاب می‌شود. ۱۶) باعث زیاد شدن نور چشم شده و آب مروارید را از چشم می‌برد. ۱۷) آب لیمو می‌تواند جانشین دود و مشروب نزد معتادین گردد. ۱۸) عمل تنفس را آسان می‌سازد. ۱۹) لیمو التیام بخش زخمهاست. ۲۰) باد مفاصل را درمان کرده و مداومت در خوردن آن تصلب شرائین را معالجه می‌سازد. ۲۱) زهر حشرات مانند زنبور، عقرب، مار افعی با آب لیمو معالجه می‌شود. ۲۲) آب لیمو ضد تیفوس، ضد سرخک، ضد آبله مرغان و مخملک است. ۲۳) صفرابر است.  ۲۴) مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت.  ۲۵) ترکیب آب لیموترش تازه به همراه آب ولرم و عسل، شربت مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی است

بیشتر بخوانید : آب سیب زمینی ♥ آب کرفس ♥ آب گوجه فرنگی ♥ آب نارنجآبغوره

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.