فواید و خواص صبحانه برای کودکان و بزرگسالان چیست

فواید و خواص صبحانه برای کودکان و بزرگسالان چیست

خواص صبحانه برای کودکان خواص صبحانه برای کودکان ,خواص غلات صبحانه برای کودک,خواص شکلات صبحانه برای کودکان,خواص خامه صبحانه برای کودکان,خواص غلات صبحانه برای کودکان توضیحاتی در مورد خواص صبحانه برای کودکان …

گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش

گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش

گیاهان دارویی مفید برای دستگاه گوارش خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی …

کاهش وزن با استفاده از گیاهان دارویی

کاهش وزن با استفاده از گیاهان دارویی

کاهش وزن با استفاده از گیاهان دارویی خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان …

آب برنج

آب برنج ,آب برنج برای مو,آب برنج برای رشد مو,آب برنج برای ریزش مو,اب برنج چاق کننده است,اب برنج برای لک صورت,آب برنج برای گیاه,آب برنج برای گلدان

آب برنج

توضیحاتی در مورد آب برنج

شاید برایتان جالب باشد ولی خواص آب برنج تنها برای زیبایی پوست و مو نیست بلکه به دلیل دارا بودن ویتامین ها و املاح معدنی آب برنج برای تامین انرژی و تقویت دستگاه گوارشی توصیه می شود.♥ گاهی بهترین درمان برخی از ناخوشی ها، ساده ترین چیزهایی است که اتفاقا به جای استفاده، متأسفانه دور ریخته می شوند. یکی از همین مواد درمانی که خیلی از ما قدرش را نمی دانیم آبی است که برنج در آن جوشیده است و آن را آبکش کرده، دور می ریزیم. باید بدانید که این آب برخلاف تصور ما خوش طعم بوده بلکه خواص آن رفع کننده برخی مشکلات از جمله مشکلات گوارشی استبرای رفع مشکلات گوارشی مفید است.اگر شما هم طرفدار مصرف برنج و به اصطلاح برنج‌خور هستید احتمالا موافقید که این غله خوش‌طعم و مزه مستقیما از بهشت به دست ما رسیده است. اما صرف نظر از مصرف خوراکی برنج باید توجه ویژه‌ای هم به استفاده از آن در تهیه ماسک‌های صورت داشته باشیم. ممکن است شما هم به دلایل مختلف مثل آلودگی‌ هوا یا در معرض بیش از حد نور خورشید قرار گرفتن زیبایی و جلوه همیشگی پوست‌تان را از دست داده‌ باشید، اما خبر خوب اینکه می‌توانید با کمک انواع مختلف ماسک‌های برنج این مشکل را یک‌بار برای همیشه برطرف کنید. چه از آب برنج و یا از آرد برنج استفاده کنید هر دو پوست‌‌تان را مرطوب کرده و خاصیت درمانی بسیار موثری برای پوست‌های ملتهب خواهند داشت. برنج یک خنک کننده طبیعی است که برای درمان آفتاب‌سوختگی هم بسیار مفید است. علاوه بر همه این‌ها استفاده مرتب و منظم از آن موجب تقویت و بهبود فشار خون‌تان هم خواهد شد. لازم به ذکر است آب‌‌برنج سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، مواد معدنی مفید و بسیاری از ویتامین‌ها است که در از بین‌بردن بسیاری از عفونت‌ها موثر هستند. برنج با تغذیه کردن پوست‌تان آن را سالم‌ و شاداب کرده و مانع از ایجاد اثرات پیری زودرس‌ پوست خواهد شد. جالب است بدانید در چین و بسیاری از کشورهای آسیای جنوبی از برنج به عنوان یک ماده طبیعی مفید برای جلوگیری از پیری پوست استفاده می‌کنند. در ادامه با چند ماسک برنج آشنا می‌شوید که استفاده از آن‌ها تاثیر به سزایی در زیبا‌سازی پوست‌تان خواهد داشت.در این مطلب از سایت جسارت در مورد طرز تهیه و خواص آب برنج برای پوست صورت و مو چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب برنج و دارچین

هیچوقت آبی که برنج در آن جوشیده و پخته است را دور نریزید. همین آب حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای است و استفاده از آن یکی از روش های درمانی ساده و کم هزینه برای مقابله با برخی از مشکلات روزمره است. فقط کافی ست این آب را در ظرف شیشه ای ریخته و مقداری دارچین به آن اضافه کنید. در این صورت یک نوشیدنی خوش طعم خواهید داشت.

آب برنج برای پوست

باید بگوییم که آب برنج حاوی میزان زیادی «اینوزیتول» است. اینوزیتول از خانواده ویتامین B است و خواص متعددی برای بدن دارد. این عنصر مغذی به رشد سلول ها کمک می کند. در نتیجه پیری را از وجودتان دور می سازد. علاوه بر این اینوزیتول باعث افزایش جریان خون در رگ ها می شود. توجه داشته باشید که با مصرف آب برنج پوست صورتتان باطراوت تر و محکم تر شده و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر می شود.

آب برنج برای انرژی

آب برنج بسیار انرژی زا است. این نوشیدنی برای بازیافتن انرژی در مواقعی که بیمار هستید و یا اشتهای خود را از دست داده اید بسیار موثر است. برای این منظور لازم است که روزانه دو لیوان از این نوشیدنی را بنوشید تا مواد مغذی زیادی دریافت کنید و کم کم انرژی از دست رفته را بازیابید. مصرف این نوشیدنی بخصوص برای سالمندان و کودکان توصیه می شود. توجه داشته باشید که پزشکان آب برنج را برای خانم های شیرده نیز توصیه می کنند چون باعث تحریک ترشح شیر مادر می شود. از این آب برای کسب انرژی بعد از بیماری، هضم راحت غذا و بهبودی وضعیت تان استفاده کنید

آب برنج برای هضم غذا

آب برنج به هضم غذا کمک می کند. به این ترتیب که به عملکرد خوب روده ها کمک کرده، از فلور آن محافظت و از نفخ جلوگیری می کند. این نوشیدنی همچنین برای مقابله با اسهال و تامین دوباره آب بدن موثر است. نتایج پژوهشی که در سال 1995 در مجله علمی The Lancet به چاپ رسیده است نشان می دهد که برنج و بویژه آب برنج برای درمان اسهال موثر است. برای این کار لازم است که 30 گرم برنج را به مدت حدود 30 دقیقه در آب بجوشانید. سپس آن را آبکش کرده و میل کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید.

ماسک آب برنج

آب برنج حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می سازد. توصیه می کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید. . این نوشیدنی در طراوت و زیبایی پوست بسیار مفید است.

ماسک برنج برای زیبایی پوست

– یک فنجان برنج را برای مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید و بعد با همان آب خودش در مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید. – ترکیب به دست آمده را از صافی (پارچه‌ای) رد کنید تا صاف و یک‌دست شود. محلول را در ظرف مناسبی ریخته و برای چند روز در محلی گرم قرار دهید. اگر محلول بوی ترش و خاصی داشت تعجب نکنید این دقیقا همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید این بو نتیجه تخمیر شدن است و در حقیقت همین عامل تاثیر آن بر روی پوست‌تان خواهد بود. – یک پنبه را به آب برنج آغشته کنید و به تمامی سطح پوست صورت‌تان بمالید. – سعی کنید هر شب قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید. – صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشویید. – باور کنید با استفاده منظم و مرتب از این ماسک خودتان به خوبی متوجه تاثیر موثر آن خواهید شد.

ماسک برنج برای لکه های پوست

با استفاده از این ماسک پوست‌تان نرم و لطیف‌تر خواهد شد. ترکیبات ماسک برنج برای برطرف کردن لکه های پوست – روغن زیتون ۱ قاشق چای‌خوری – آب‌لیمو ۲ قاشق چای‌خوری – روغن عصاره‌ای مورد علاقه‌تان (گیاهی) چند قطره – پودر یا آرد برنج ۲ قاشق غذا‌خوری طرز تهیه ماسک برنج برای برطرف کردن لک های پوست – همه مواد را خوب با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی تهیه شود. – ماسک را روی تمامی سطح صورت‌تان بگذارید. – ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد، ماسک را با آب سرد از صورت‌تان پاک کنید. – سعی کنید هفته‌ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک برنج برای سفیدکنندگی پوست

استفاده از این ماسک خاصیت سفیدکنندگی دارد و به سلامت دوباره رنگ‌دانه‌های پوست‌تان کمک موثری خواهد کرد. ترکیبات ماسک برنج برای رفع آفتاب سوختگی – آرد برنج – شیر یا روغن نارگیل طرز تهیه ماسک برنج برای رفع آفتاب سوختگی – ۲ قاشق غذا‌خوری آرد برنج را با ۴ قاشق غذا‌خوری شیر یا روغن نارگیل مخلوط کنید. – ماسک را روی نواحی مورد نظر گذاشته و بگذارید ماسک برای مدت زمان ۳۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند. – ماسک را با آب‌سرد بشویید. – بعد از یک هفته و در صورت استفاده منظم و مرتب، خودتان به خوبی شاهد تغییرات شگفت‌انگیز پوست‌تان خواهید شد.

ماسک برنج برای تیرگی زیر چشم

ترکیبات ماسک برنج برای رفع تیرگی زیر چشم – موزروغن کرچک – آرد‌برنج طرز تهیه ماسک برنج برای رفع تیرگی زیر چشم – نصف موز را با ۲ قاشق غذا‌خوری روغن کرچک و ۳ قاشق غذا‌خوری آرد‌برنج مخلوط کنید. – پتاسیم موجود در موز تیرگی‌ زیر چشم را برطرف کرده و هم‌زمان روغن کرچک موجب مرطوب نگه داشتن پوست این ناحیه حساس خواهد شد. – ماسک را روی پلک پایینی خود بمالید و ۱۵ دقیقه بعد با استفاده از پنبه مرطوب آن را پاک کنید. – سعی کنید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.

ماسک برنج برای روشن شدن پوست

ترکیبات ماسک برنج برای روشن شدن پوست – آب‌برنج – کشک – عسل طرز تهیه ماسک برنج برای روشن شدن پوست ۳ قاشق غذا‌خوری آب‌برنج را با ۲ قاشق غذا‌خوری کشک و ۱ قاشق غذا‌خوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید. – ماسک را روی صورت خود گذاشته و صبر کنید تا کاملا خشک شود. – بعد از خشک شدن، آن را با آب‌‌سرد بشویید. – توصیه می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر، در طول چند هفته متوالی، هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

طرز تهیه آب برنج

طرز تهیه آب برنج مفید:به احتمال زیاد شما برنج را از قبل با نمک زیاد خیس می کنید. در نتیجه امکان دارد آب ناشی از جوشیدن این برنج شور باشد. در این صورت بهتر است دست به کار شده و خودتان آب برنج مخصوص تهیه کنید. 30 گرم برنج را در به مدت نیم ساعت در یک لیتر آب بجوشانید. در ظرف را بگذارید تا آب آن بخار نشود. برنج را آبکش کنید و آب آن را نگه دارید. می توانید کمی عسل و دارچین به این آب اضافه کرده و میل کنید.آب برنج برای تمام اعضای خانواده مفید است. شما می توانید این نوشیدنی را بعد از ظهر میل کنید.

آب برنج برای شفافیت پوست

آب برنج، حاوی «اسید پاراآمینوبنزوئیک» است و این عنصر مفید در تمام محصولات آرایشی بهداشتی محافظتی نور خورشید وجود دارد. این اسید آنتی اکسیدانی قوی است که خواص ضدالتهابی دارد و پوست را از التهاب دور می‌سازد. توصیه می‌کنیم علاوه بر نوشیدن آب برنج از آن به عنوان ماسک روی پوستتان نیز استفاده کنید. این آب به عنوان قابضی طبیعی عمل می کند و با تنگ کردن منافذ پوست و سفت کردن پوست و ایجاد تعادل در pH پوست، به بهبود زیبایی و سلامت پوست، کمک می کند. آب برنج با خارج کردن سموم پوست، کاهش التهاب پوست و افزایش قابلیت ارجاعی پوست، رنگ پوست را یکدست و بهتر می کند. و پوستی سالم و بی عیب و نقش به شما هدیه می دهد. همچنین باعث جلوگیری زا ایجاد نشانه های پیری و تندی رنگ در نقاط مختلف پوست می شود.

آب برنج برای مو

آب برنج باعث داشتن مویی نرم، سالم و قوی می شود. مو از پروتئین ساخته شده و آب برنج نیز مملو از پروتئین است. پروتئین برنج در تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو، و نرم و براق کردن آن ها موثر است. به علاوه، آب برنج شامل نوعی کربوهیدرات به نام اینوزیتول است که می تواند از آسیب دیدن مو جلوگیری کرده و آن را سالم و نرم نگه دارد. همچنین آب برنج با افزایش رشد مو و تقویت ریشه های مو، ترکیب مناسبی برای درمان ریزش مو است. همچنین آببرنج برای موهای مجعد و غیرقابل کنترل نیز به خوبی عمل می کند. و با پروتئین های موجود در خود خاصیت ارتجاعی و کشسانی مو را افزایش می دهد. در مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ که در مجله بین المللی علم و لوازم آرایشی منتشر شده، محققان تحقیقات گسترده ای در زمینه تاریخچه انواع مدل های مو و شیوه مراقبت از آن ها در زنان ژاپنی انجام دادند. و متوجه شدند که آن ها هر روز از آب برنج برای شستشوی موهای خود استفاده می کنند. این محلول اسطکاک سطحی مو را کاهش داده و توان کشش آن را بیشتر می کند.

موهایی درخشان با آب برنج

آب برنج را روی پوست سرتان بریزید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، موهای سرتان را با نرم‌کننده یا شامپوی ملایم شست‌وشو بدهید. با این کار بدون خرید محصولات گران‌قیمت، موهایی درخشان و براق خواهید داشت.

آب برنج برای پوست بدن

آب برنج را داخل وان حمام بریزید یا نصف پیمانه برنج داخل کیسه بریزید و در وان حمام قرار دهید و بدن را در این مواد جوان سازی کنید.

بیشتر بخوانید : سبوس برنج ♥ آب جعفری ♥ آب زنجبیل ♥ آب چغندرآب پنیر

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.