روش نگهداری و خواص آب لیمو ترش برای لاغری چیست

روش نگهداری و خواص آب لیمو ترش برای لاغری چیست

آب لیمو آب لیمو ,آب لیمو ترش,اب لیمو برای لاغری,آبلیمو برای پوست,آب لیمو ترش برای چشم,آبلیمو و عسل,آب لیمو شیرین,آب لیمو شیرین برای نوزاد,آبلیمو عسل توضیحاتی در مورد آب لیمو لیمو ترش …

خواص و مضرات خوردن اسپند برای شپش و لاغری و اسهال

خواص و مضرات خوردن اسپند برای شپش و لاغری و اسهال

اسپند خواص اسپند ,فواید اسپند,اسپند درمانی,خاصیت اسپند,خواص اسپند درمانی,خواص اسپند برای پوست,خواص اسپند برای مو,خواص اسپند برای جوانی,خواص اسپند برای بارداری,خواص خوردن اسپند,فواید اسپند خام,فواید اسپند پخته در این مطلب از سایت …

خواص چای سبز و خواب و بی خوابی و قبل از خواب

خواص چای سبز و خواب و بی خوابی و قبل از خواب

خواص چای سبز و خواب و بی خوابی و قبل از خواب چای سبز و خواب ،چای سبز و خواب،چای سبز و بیخوابی،چای سبز و بی خوابی،چای سبز و کم خوابی،چای سبز …

خاصیت آلو بخارا

 خاصیت آلو بخارا ،خاصیت الو بخارا،خاصیت الو بخارا در بارداری،خاصیت الو بخارایی،خواص آلو بخارا در بارداری،خواص آلو بخارا برای زنان باردار،خواص آلو بخارایی،خواص آلو بخارا در دوران بارداری،خواص آلو بخارا برای پوست،خواص آلو بخارا در طب سنتی،خواص آلو بخارا،خواص آلو بخارای خشک،خواص آلو بخارا از نظر طب سنتی

خاصیت آلو بخارا

مضرات و خاصیت آلو بخارا در بارداری برای پوست و طب سنتی در سایت جسارت.اگر شما هم دوست دارید با خاصیت آلو بخارا آشنا شوید .در این مطلب سعی کرده ایم مهمترین خاصیت های آلو بخارا را برای شما عزیزان بیان کنیم.

خاصیت آلو بخارا برای درمان یبوست

ترکیبات سوربیتول و ایزاتین که در آلو یافت می‌شود به تنظیم عملکرد سیستم گوارش و درمان یبوست کمک می‌کند.این ماده مغذی سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌هایی موسوم به ‌سوربیتول‌ است که مانع ‌یبوست می‌شود. همچنین در آلو بخارا، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین hydroxphenylisatin وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتر آنها شده و در نتیجه، آلوی خشک شده به عنون یک عامل ملین و از بین برنده یبوست شناخته می‌شود. طبیعی ترین، بهترین، و بی خطرترین راه معالجه یبوست و بواسیر ، استفاده از اشکال مختلف آلو و آلوی خشک است که باید آن را به شکل پخته یا خیس کرده مصرف کنند.- آلو به دلیل داشتن فیبر غذایی، برای کنترل قند خون، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفید است.آلو دارای خواص درمانی چون ضد یبوست ، برطرف کننده تب ، صفرا ، خشکی مزاج و غلظت خون است.برای درمان یبوست باید شب 10 دانه آلو و 5 دانه انجیر در یک لیوان آب خیس نموده و صبح ناشتا و یا آخر شب میل شود.

خاصیت آلو بخارا برای سلامت قلب و عروق

آلو به حفظ سلامت قلب نیز کمک می‌کند. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به خلاص شدن از شر رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از اکسیده شدن کلسترول کمک می‌کند. اکسیده شدن کلسترول تهدیدی برای سلامت رگ‌های خونی سالم است، که ممکن است در نهایت به برخی بیماری‌های قلبی از جمله سکته‌ی قلبی و کلسترول بالا منجر شود. ویتامین C موجود در آلو برای کنترل بیماری‌های قلبی در بیماران دیابتی بی‌نهایت مفید است.آلو اثرات زیانبار رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و از فرد در برابر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل آسم، آرتروز، سکته‌ی قلبی و سرطان محافظت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، که فرآیند پیری را سرعت می‌بخشد، محافظت می‌کند. زاکسانتیین، یک کارتنوئید خوراکی مهم، به طور گزینشی نور را به شبکیه‌ی چشم جذب می‌کند، یعنی جایی که آنتی‌اکسیدان تولید می‌شود و فیلترهای محافظت در برابر اشعه‌ی فرابنفش نور فعال می‌شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها به‌ویژه برای خنثی کردن رادیکال اکسیژن مخرب، که رادیکال آنیون سوپراکسید نامیده می‌شود، موثر است و گفته می‌شود از آسیب ناشی از اکسیژن به چربی‌ها جلوگیری می‌کند، از جمله چربی‌هایی که بخش قابل توجهی از سلول‌های مغز یا نورون‌ها را تشکیل می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به واسطه‌ی خنثی کردن رادیکال‌هایی که به سلول‌ها آسیب می‌زند، حافظه را بهبود می‌بخشد.آلو حاوی پتاسیم است که یکی از اجزای مهم سلول‌ها و مایعات بدن است و به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند. هم‌چنین این میوه از لخته شده پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند که شاید به تصلب شرایط، فشار خون بالا، سکته و بیماری عروق کرونر قلب منجر شود. هم‌چنین فشار خون را در سطح سلامت حفظ می‌کند. فیبر موجود در آلو به پایین آوردن میزان کلسترول نیز کمک می‌کند. آلو حاوی ویتامین B۶ نیز هست، که از افزایش میزان هموسیستئین جلوگیری می‌کند و احتمال حمله‌ی قلبی را پایین می‌آورد.آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید :

سرکه سیب و دارچین برای زگیل

خرما

بواسیر

گل نرگس و درمان افسردگی

خاصیت ضد سرطانی آلو بخارا

برخی پژوهش‌ها آلو را با پیشگیری از سرطان، به‌ویژه سرطان سینه، سرطان دستگاه گوارش و دستگاه تنفس در ارتباط می‌دانند. آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های آبی مایل به قرمز در این میوه هستند که با پاکسازی رادیکال‌های آزاد از بدن در برابر سرطان محافظت می‌کنند. گفته می‌شود ویتامین A موجود در آلو نیز از بدن در برابر سرطان حفره دهان محافظت می‌کند. قدرت آنتی‌اکسیدانی آلو و فیتونوترینت‌های آن پیشرفت سلول‌های سرطان سینه را، بدون کشتن سلول‌های سالم، متوقف می‌کند.

خاصیت آلو بخارا برای تنظیم کلسترول

آلو حاوی پتاسیم است که یکی از اجزای مهم سلول‌ها و مایعات بدن است و به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کند. هم‌چنین این میوه از لخته شده پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند که شاید به تصلب شرایط، فشار خون بالا، سکته و بیماری عروق کرونر قلب منجر شود. هم‌چنین فشار خون را در سطح سلامت حفظ می‌کند. فیبر موجود در آلو به پایین آوردن میزان کلسترول نیز کمک می‌کند. آلو حاوی ویتامین B۶ نیز هست، که از افزایش میزان هموسیستئین جلوگیری می‌کند و احتمال حمله‌ی قلبی را پایین می‌آورد.فیبر محلول موجود در آلو نیز به واسطه‌ی جذب صفرای اضافی در روده و سپس دفع آن، کلسترول را پایین می‌آورد. صفرا در کبد تولید می‌شود تا چربی را هضم کند. وقتی بدن صفرا را به همراه فیبر دفع می‌کند، کبد از کلسترول استفاده می‌کند تا صفرای بیش‌تری تولید کند، و به این طریق میزان آن را در جریان خون کاهش می‌دهد. هم‌چنین فیبر محلول در درجه‌ی اول میزان کلسترول تولیدشده را در کبد را کاهش می‌دهد.در ادامه اطلاعات دقیقی درباره‌ی ارزش غذایی آلو آمده‌است. میزان چربی اشباع، کلسترول، و سدیم در آلو بسیار کم است. هم‌چنین این میوه منبع خوبی برای فیبر خوراکی، و ویتامین‌های A، C و K است. کالری این میوه‌ی خوشمزه و آبدار بسیار پایین است. هر ۱۰۰ گرم آلو حاوی ۴۶ کالری است و اصلا چربی اشباع ندارد. این میوه حتی حاوی ترکیبات مغذی مختلف، مواد معدنی، و ویتامین‌ها است. این ترکیبات شامل سوربیتول و ایزاتین است. آلو حاوی مواد معدنی از قبیل پتاسیم، فلوراید و آهن است.آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

خاصیت آلو بخارا برای لاغری

هم‌چنین آلو سموم را از بین می‌برد و از یبوست پیشگیری می‌کند، که به کاهش وزن به‌طور طبیعی می‌انجامد. این میوه سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان است که به گوارش درست و سوخت و ساز خوب کمک می‌کند. آلو حاوی اسید سیتریک است، که از خستگی و گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند. آلو عملکرد کبد و دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌بخشد. برای همین خوردن آلو یا نوشیدن آب آلو به‌طور مرتب به شما کمک می‌کند به آسانی آن چند کیلوگرم اضافه وزن را کم کنید.آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

خاصیت آلو بخارا برای دیابت

آلو در شاخص گلوکز رتبه‌ی بسیاری پایینی دارد، بنابراین خوردن آلو میزان قند خون را کنترل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد. فیتونوترینت‌های موجود در آلو بلافاصله بعد از این‌که غذایتان را خوردید ترشح گلوکز در خون را کنترل می‌کند و افزایش ناگهانی انسولین را بین وعده‌های غذایی کنترل می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود بیماران دیابتی آلو را در رژیم غذایی‌شان بگنجانند چون وضعیت‌شان را حادتر نمی‌کند و سلامت‌شان را حفظ می‌کند.

خاصیت آلو بخارا

بیشتر بخوانید :

کاکائو در بارداری

سرکه سیب و کبد چرب

تخم مرغ برای ریزش مو

فواید تخم بلدرچین

آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 اردیبهشت 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.