شايع‌ ترين عوامل بروز كمردرد كدامند؟

شايع‌ ترين عوامل بروز كمردرد كدامند؟

شايع‌ ترين عوامل بروز كمردرد كدامند؟ کمردرد,بيماري کمردرد,کمردرد در بارداري,علائم کمردرد,درمان کمردرد,درمان کمردرد با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کمردرد,کمردرد را چگونه درمان کنيم,کمردرد در کودکان,کمردرد در بزرگسالان,کمردرد در نوزادان,کمردرد در …

مواظب عوارض دندان عقل باشید

مواظب عوارض دندان عقل باشید

مواظب عوارض دندان عقل باشید عوارض دندان عقل,بيماري عوارض دندان عقل,عوارض دندان عقل در بارداري,علائم عوارض دندان عقل,درمان عوارض دندان عقل,درمان عوارض دندان عقل با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان عوارض …

موارد مصرف قرص سیپروفلوکساسین 500 برای عفونت ادراری چیست

موارد مصرف قرص سیپروفلوکساسین 500 برای عفونت ادراری چیست

قرص سیپروفلوکساسین قرص سیپروفلوکساسین ,قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰,قرص سیپروفلوکساسین 250,قرص سیپروفلوکساسین برای درمان عفونت واژن,قرص سیپروفلوکساسین برای درمان چیست توضیحاتی در مورد قرص سیپروفلوکساسین سپروفلوکساسین نوعی آنتی بیوتیک فلوروکینولون (Flor-o-KWIN-o-alone) است که برای …

جراحی فک

جراحی فک ,جراحی فک پایین جلو آمده,جراحی فک و صورت,جراحی فک پایین,جراحی فک پایین عقب رفته,جراحی فک بدون ارتودنسی,جراحی فک چگونه است

جراحی فک , جراحی فک پایین جلو آمده , جراحی فک و صورت , جراحی فک پایین

توضیحاتی در مورد جراحی فک

یکی از مشکلات رایج در افراد ، موقعیت نامناسب و ناهنجاری های در فک و صورت است. که با جراحی های اصلاحی فک چهره ی افراد به طور معجزه آسایی تغییر می کند، زیبایی چهره با جراحی فک قابل دست یابی می باشد .♥ یکی از جراحی هایی که برای برطرف کردن بی نظمی آرواره ها و دندان ها و همچنین بی نظمی اسکلتی انجام میشود جراحی ارتوگناتیک است که توسط جراح فک و صورت انجام میشود. به همین جهت علاوه بر تغییر چهره افراد شاهد بهبود عملکرد صحبت کردن ،جویدن و حتی تنفس بهتر میشوند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره جراحی فک و صورت بدون ارتودنسی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

بهترین سن برای جراحی فک

بهترین سنی که فرد میتواند در آن به انجام جراحی فک بپردازد سن 18 الی 25 سالگی است به دلیل اینکه رشد فک در این مرحله از سن به حد نهایی خود رسیده و متوقف شده است. علاوه بر این تغییر چهره به وسیله جراحی فکهم باید در همین سنین که فرد بلوغ استخوانی خود را پشت سر گذاشته است انجام شود. دوره ی درمان ارتودنسی و جراحی فک در حقیقت دوره های درمانی مکمل یکدیگر هستند . در اغلب موارد به بیمار پیشنهاد میشود که برای اینکه دندان ها به موقعیت اصلی خود برسند ابتدا دندان ها را ارتودنسی کرده و پس از یکسال اقدام به جراحی نماید.

نیاز به جراحی فک

دشواری در جویدن ، گاز گرفتن و بلعیدن مواد غذایی سایش بیش از اندازه ی دندان داشتن فضای بین دندانی هنگام بسته بودن دهان ظاهر نامتعادل صورت از سمت جلو آسیب و نقص درصورت نقائص مادر زادی عقب بودن فک پایین و چانه بیرون زدگی فک دشواری در تنفس آپنه خواب ( مشکلات تنفسی در هنگام خواب مانند خروپف ) پس از مشاهده ی موارد بالا و مراجعه به دندان پزشک وی به همراه متخصص ارتودنسی تصمیم میگیرند که چه درمانی را برای شما انتخاب کنند. این نوید را به شما میدهیم که امروزه با پیشرفت دندانپزشکی و ارتودنسی ممکن است حتی بدون نیاز به عمل جراحی زیبایی فک و چهره ی شما تنها با درمان ارتودنسی انجام شود.. از جمله دستگاه هایی که متخصص ارتودنسی شما برای رفع برخی از ناهنجاری های فک به کار می برد مینی اسکروها یا ایمپلنت های دندانی هستند.

جلو آمدگی فک پایین

افرادی که با مشکل جلو آمدگی فک پایین مواجه هستند گاهی اوقات در جویدن و  صحبت کردن دچار مشکل میشوند. همچنین چهره ی این افراد تحت تاثیر جلو بودن فک پایین نسبت به فک بالا زیبایی خود را تا حدودی از دست میدهد. در این حالت علاوه بر جراحی درمان ارتودنسی جهت برهم آمدن دندان ها به بیمار توصیه میگردد.

عقب رفتگی فک پایین

این مشکل کاملا برعکس مورد قبل است. در این عارضه صورت فرد فرم محدب به خود میگیرد. اینگونه موارد با جراحی فک و جلو کشیدن فک پایین رابطه ی صحیح بین دو فک ایجاد میشود و زیبایی به چهره ی فرد هدیه داده میشود و بعبارتی خوشگل می شوند

انجام جراحی فک

انجام جراحی فک باعث تغییر ارتباط بین فک تحتانی و فک فوقانی خواهد شد و عدم تعادل بین استخوان‌های صورت و فک را به خوبی رفع خواهد کرد. ما در دوره ای زندگی می کنیم که بیشتر افراد تحت تاثیر رسانه های اجتماعی، هالیوود، مدل های مد و زیبایی و به طور کلی افراد مشهور جهان هستند. برای مثال، یکی از اصلی ترین معیارهای زیبایی در دنیای مدرن امروزی داشتن فک و چانه ای زیباست. عکس هایی که از قبل و بعد از عمل جراحی بازیگران سینما و افراد مشهور دنیا در دسترس است به خوبی بیانگر این موضوع است که تا چه میزان عمل جراحی زیبایی به خصوص در ناحیه صورت کارآمد و پرطرفدار است.جای تعجب نیست اگر افراد عادی هم با دیدن این تغییرات اساسی اشتیاق بیشتری نسبت به انجام جراحی و رفع نقص در صورت خود پیدا کنند. یکی از جدیدترین جراحی هایی که در زمینه زیبایی انجام می شود و بسیار پرطرفدار هم هست جراحی مَندیبل یا استخوان فک تحتانی است. در حقیقت اصلاح کامل دندان ها و نحوه درست قرار گرفتن آنها روی هم تنها با انجام ارتودنسی عملی نخواهد بود. این موضوع به دلیل عدم تعادل بین استخوان های صورت و فک شماست. انجام جراحی باعث تغییر ارتباط بین فک تحتانی و فک فوقانی خواهد شد و این مشکل را به خوبی رفع خواهد کرد.

جراحی فک پایین

استئوتومی یا برش استخوان فک پایین، نوعی جراحی است که از طریق ایجاد برشی در انتهای دهان به منظور دسترسی به فک پایین، روی لثه جایی که دندان های مولر قرار دارند، انجام می شود در این جراحی به کمک اره کوچک مخصوص جراحی با ایجاد برشی مورب یااریب شکل، نوعی شکستگی به شیوه کنترل شده در فک پایینی ایجاد می کنند. سپس در طول جراحی، فک در حالتی جدید و از پیش تعیین شده ای قرار داده می شود که متناسب با مدل و حالت دندان های شماست. پس از آن، نوعی قطعه پلاستیکی کوچک به دندان ها متصل می شود تا فک پایینی بتواند در حالت و شکل جدید که مشخص شده هم است، قرار بگیرد و حرکت کند. سپس با استفاده از صفحات کوچک فلزی و پیچ سر جای مقرر ثابت می شود. این صفحات از جنس تیتانیوم هستند و این فلز بسیار ایمن و بی خطر برای استفاده در بدن انسان هاست. در پایان جراحی هم لثه با کمک بخیه های قابل جذب به حالت اولیه بازگردانده می شود.

مراقبت های بعد از عمل جراحی فک

مراقبت های بعد از عمل کدام اند؟ به طور کلی انجام این نوع جراحی درد چندانی نخواهد داشت اما به هر حال احساس سوزش ناشی از عمل می تواند شما را مجاب به استفاده از داروهای مسکن تجویز شده کند. معمولا این احساس سوزش و درد خفیف تا چند روز متوالی با شما خواهد بود اما تنها ظرف چند هفته به طور کامل از بین خواهد رفت. نکته مهم و قابل توجه درمان و التیام زخم بدون ابتلا به عفونت است. به همین منظور برای شما آنتی بیوتیک هایی تجویز می شود که استفاده از آنها ضروری است. بلافاصله بعد از عمل صورت شما دچار التهاب و تورم خواهد شد و دچار احساس کشیدگی در ناحیه صورت می شوید، به طوری که باز کردن کامل دهان برایتان کمی سخت خواهد بود. علاوه بر این ممکن است در طول بلعیدن غذا هم احساس ناراحتی داشته باشید و عمل بلع برایتان مشکل باشد اما مطمئن باشید تمامی این موارد زودگذر هستند و ظرف چند روز بهبود پیدا خواهید کرد. میزان تورم و کبودی متغیر است. معمولا بعد از گذشت 2 تا 3 روز بعد از عمل شرایط کمی بدتر می شود و بعد از آن رفته رفته بهتر می شوید، شما می توانید برای کاهش التهاب تا چند روز از کمپرس سرد استفاده کنید و هنگام خوابیدن هم به حالت صاف و عمودی به پشت بخوابید. اغلب این تورم بعد از 2 هفته از بین خواهد رفت اما در بعضی افراد این التهاب تا ماه ها باقی خواهد ماند.

جراحی فک و رژیم غذایی

بعد از عمل جراحی چه بخوریم؟ جای تعجب نیست اگر تا 1 یا 2 روز بعد از عمل به دلیل وجود مشکلات در بلعیدن غذا تمایل به مصرف مایعات داشته باشید اما تنها بعد از چند روز می توانید با استفاده از خوراکی های نرم به تدریج به رژیم غذایی عادی خود باز گردید.

جراحی فک و عوارض جانبی

عوارض جانبی احتمالی بعد از عمل کدام اند؟ مطئنا هر نوع عمل جراحی ای می تواند عواقب خاص خود را داشته باشد اما خوشبختانه این نوع جراحی مشکلات خاصی نخواهد داشت. توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه و با وی مشورت کنید: خونریزی: به طور کلی خونریزی خفیف ناشی از محل جراحی در شب اول در دهان طبیعی است. مشاهده خونریزی شدید غیر معمول اما قابل کنترل است. شما می توانید با استفاده از یک گاز استریل یا دستمال کاغذی 10 دقیقه محل زخم را فشار دهید تا خونریزی قطع شود. بی حسی: بعد از عمل، لب پایینی شما دچار بی حسی و خارش خواهد بود، موردی شبیه تزریق آمپول بی حسی در دندان پزشکی لازم، است بدانید این نوع بی حسی می تواند تا چند ماه ادامه داشته باشد و حتی در مواردی نادر، در برخی افراد تا پایان عمر باقی بماند. عفونت: معمولا صفحات فلزی کوچک و پیچ های به کار رفته در جراحی که برای نگهداری فک شما در جایگاه و حالت جدید استفاده شده بودند برای همیشه در همان محل باقی خواهند ماند. این قطعات پزشکی به ندرت دچار عفونت می شوند و نیاز به خارج کردن پیدا می کنند اما در صورت ابتلا به عفونت آن هم بعد از گذشت چند ماه بعد از عمل، خارج کردن شان مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد. خوب است بدانید، فلز به کار رفته در این قطعات از جنس تیتانیوم است که به وسیله فلزیاب های موجود در فرودگاه ها هم قابل تشخیص نخواهد بود. تنظیم و تطبیق دندان ها: در هفته های ابتدایی بعد از عمل، اغلب ضروری است تا از باندهای قابل ارتجاع (فنری) روی پروتز ارتودنسی استفاده کنید تا دندان ها به درستی و به شیوه درست تنظیم و روی هم منطبق شوند.

انواع جراحی فک

سه جراحی عمده که بر روی فک انجام می‌شوند عبارتند از: اصلاح اپن بایت: ابتدا بخشی از استخوان قسمت بالای فک که دندان بر روی آن قرار می‌گیرد، برداشته می‌شود. سپس فک بالا با استفاده از صفحات و پیچ‌هایی در جای خود محکم می‌شود. اصلاح جلوآمدگی فک پایین: استخوانی که در بخش عقبی فک قرار گرفته است از بخش جلویی آن جدا شده و اصلاح می‌گردد. جراحی فک پایین به بخشی که دندان روی آن قرار گرفته این امکان را می‌دهد تا به عقب حرکت کرده و تراز شود.اصلاح عقب‌رفتگی فک پایین: استخوانی که در بخش پایینی فک قرار گرفته است از پایه جدا شده و اصلاح می‌گردد. سپس بخشی از فک پایین که دندان بر روی آن قرار گرفته و قسمتی از چانه به طرف جلو حرکت داده می‌شود.

جراحی فک بالا

عمل از طریق برشی که در لثه‌ی بالای دندان‌ها در فک بالا ایجاد می‌شود، انجام می‌گیرد. هیچ برشی بر روی صورت ایجاد نمی‌شود. سپس فک بالا با یک اره کوچک بریده می‌شود تا بتوان آن را به صورت کنترل شده شکست. سپس به محل جدید حرکت داده می‌شود که در حین برنامه‌ریزی پیش از جراحی با کمک مدل‌های دندانی تعیین شده است. یک قطعه پلاستیکی کوچک به دندان‌ها متصل می‌شود تا محل جدید فک بالا تعیین شود که بعد از آن با صفحات فلزی کوچک و پیچ‌هایی در محل خود محکم می‌شوند. این صفحات و پیچ‌ها از جنس تیتانیوم بوده که یک فلز بسیار بی‌اثر است و استفاده از آن در بدن بی‌خطر می‌باشد. لثه با استفاده از بخیه‌های قابل جذب بخیه زده می‌شود.

جراحی ژنیوپلاستی

ژنیوپلاستی (جراحی زیبایی چانه) یک عمل‌جراحی کم تهاجمی است که به منظور اصلاح عقب‌رفتگی چانه و دستیابی به ساختار مطلوب و زیبای صورت طراحی شده است. روش ژنیوپلاستی شامل ایجاد یک برش از میان استخوان چانه است. با آزاد کردن استخوان مشکل‌دار، جراح می‌تواند این ناحیه را به وضعیت مطلوب تبدیل کند. یک صفحه کوچک از جنس تیتایوم به منظور محکم کردن چانه در محل جدید خود بر روی استخوان فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیچ‌های کوچکی جهت نگه داشتن دائمی صفحه در محل خود استفاده می‌شوند. این روش ساده می‌تواند به طور چشمگیری توازن، تناسب و هارمونی اجزای صورت را بهبود بخشد.

پس از جراحی فک

بیماران معمولاً در روز پس از جراحی به منزل مراجعت می‌کنند، هرچند گاهی اوقات ممکن است بسته به شرایط خانه دو شب بستری در بیمارستان پیشنهاد شود. یک هفته پس از جراحی باید مجدداً به کلینیک مراجعه کنید. رژیم غذایی: در ابتدا باید از یک رژیم غذایی بسیار نرم استفاده کنید و جهت آماده‌سازی غذا نیاز به یک غذاساز در خانه است. پس از هفته اول می‌توانید غذاهای نرم مصرف کنید از جمله شیر، اسموتی، سوپ‌های غلیظ و غیره. از مکمل‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. پس از ۶ تا ۸ هفته می‌توان غذاهای عادی را مصرف کرد. مراقبت از دهان: ممکن است پس از برگشت به خانه بتوانید با ملایمت دندان‌های خود را مسواک بزنید. علاوه بر این، شست‌شوی منظم با آب، آب نمک یا دهان‌شویه به تمیز نگه داشتن دهان بخصوص پس از وعده‌های غذایی کمک می‌کند. تورم: تورم از خصوصیات بارز دوره‌ی بهبودی پس از جراحی فک است. قرار دادن یخ بر روی صورت در ۴۸ ساعت اول در کم کردن تورم موثر است. پس از آن گرمای خارجی به شکل پدهای حرارتی یا کمپرس گرم به کاهش تورم کمک می‌کند. سفتی دهان: سفتی فک پس از جراحی شایع است. این وضعیت به تدریج برطرف می‌شود. بی‌حسی: یکی از عوارض جانبی متداول جراحی است. در بیشتر اوقات، بی‌حسی در چند هفته یا چند ماه بهبود می‌یابد. ممکن است بخشی از تغییر در احساس دائمی باشد. عفونت: اطمینان از بهبودی این ناحیه بدون عفونت نیز ضروری است، بنابراین در حین بستری در بیمارستان از طریق یک رگ در بازو آنتی‌بیوتیک تزریق می‌شود. پس از مراجعت به خانه نیز باید از آنتی‌بیوتیک و دهان‌شویه ضد باکتری استفاده شود. تغییر رنگ پوست: تغییر رنگ پوست به رنگ متمایل به آبی، سبز یا زرد پس از جراحی شایع است. این حالت به دلیل تجزیه خون قدیمی پس از جراحی می‌باشد. تغییر رنگ طی چند روز یا چند هفته پراکنده شده و از گردن پایین می‌رود. کش‌های لاستیکی: این کش‌ها اغلب پس از جراحی فک و صورت جهت کمک به حرکت فک استفاده می‌شوند. خونریزی: در ابتدا خون مخلوط با بزاق وجود خواهد داشت و برای جراحی فک بالا ترشح خون از بینی مشاهده می‌شود. ترشحات بینی به دلیل تجمع خون در نواحی سینوس می‌باشد. بیشتر این خون از انتهای گلو به پایین می‌رود. خونریزی به تدریج طی چند روز اول از بین می‌رود. گلو درد: این درد پس از جراحی متداول است و به دلیل استفاده از لوله تنفسی در حین جراحی می‌باشد. گلو درد طی یک یا دو روز برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید : عوارض جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی چشم ♥ آرتروز فکبرفک دهان

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.