چرا آپاندیس پاره می‌شود؟

چرا آپاندیس پاره می‌شود؟

چرا آپاندیس پاره می‌شود؟ پاره شدن آپاندیس,بيماري پاره شدن آپاندیس,پاره شدن آپاندیس در بارداري,علائم پاره شدن آپاندیس,درمان پاره شدن آپاندیس,درمان پاره شدن آپاندیس با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان پاره شدن …

عوارض و خواص قرص لوراتادین در دوران بارداری و برای سرفه و شیردهی

عوارض و خواص قرص لوراتادین در دوران بارداری و برای سرفه و شیردهی

قرص لوراتادین قرص لوراتادین ,قرص لوراتادین برای چی خوبه,قرص لوراتادین 10,قرص لوراتادین برای چیه,قرص لوراتادین در بارداری,قرص لوراتادین ۱۰ برای چی خوبه,قرص لوراتادین واسه چی خوبه,قرص لوراتادین برای چه خوبه,قرص لوراتادین برای …

علت و درمان یبوست و خونریزی مقعدی در بارداری و در کودکان

علت و درمان یبوست و خونریزی مقعدی در بارداری و در کودکان

یبوست و خونریزی  یبوست و خونریزی ،یبوست و خونریزی مقعدی،یبوست و خونریزی در بارداری،یبوست و خونریزی روده،یبوست و خونریزی در کودکان،یبوست و خونریزی مقعدی در بارداری،یبوست و خونریزی واژن یبوست و خونریزی …

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی ,جراحی بینی استخوانی با لیزر,جراحی بینی استخوانی طبیعی,جراحی بینی استخوانی قوزدار,جراحی بینی استخوانی فیلم,جراحی بینی استخوانی پهن

جراحی بینی استخوانی , جراحی بینی استخوانی با لیزر , جراحی بینی استخوانی طبیعی , جراحی بینی استخوانی قوزدار

توضیحاتی در مورد جراحی بینی استخوانی

بینی به طور کلی شامل 3 لایه اصلی میباشد یکی از لایه ها لایه عضلانی ظریف که به قسمت زیرین خود چسبیده است .♥لایه دوم اسکلت استخوانی غضروفی بینی هست و لایه سوم لایه پوشاننده از مخاط و پوست در قسمت داخلی بینی تشکیل شده است. انواع بینی ها بر اساس نوع بافت و غضروف بینی به دو دسته بینی گوشتی و بینی استخوانی تقسیم می شود که تفاوت آن ها در بافت و غضروف بینی است که در بینی استخوانی غضروف مقاوم و در بینی گوشتی ضعیف است. بینی استخوانی از لحاظ دارای حالت خمیدگی و برآمدگی در قسمت پل بینی است که دلیل به وجود آمدن بینی استخوانی رشد بیش از اندازه غضروف بینی در اثرعوامل وراثتی و ضربه وارد شدن به استخوان بینی است.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره انواع جراحی بینی استخوانی قوزدار با لیزر صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

هدف جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی : مشکل و ایرادات ظاهری بینی از قبیل قوز بینی، بزرگ بودن حفره های بینی و غیره را برطرف می کند. جراحی درمانی بینی : هدف بهبود عملکرد طبیعی بینی و درمان مشکلاتی از قبیل پولیپ بینی ، انحراف بینی می باشد.

عمل زیبایی جراحی بینی استخوانی

عمل زیبایی بینی استخوانی به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود. امروزه اکثر جراحان بینی به دلیل اینکه این روش دید بهتری برای جراحی بینی و اعمال تغییرات دارد، از آن استفاده می کنند. جراح بینی برای اعمال تغییرات بر روی بینی برش کوچکی روی کلوملا ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از استخوان بینی اشکالات موجود در بینی را رفع می نماید. پس از اتمام جراحی بینی ، جراح بینی پوست را بخیه زده و بیمار پس از بهوش آمدن به بخش منتقل می شود.

جراحی بینی استخوانی طبیعی

ممکن است بخواهید که عمل بینی استخوانی طبیعی داشته باشید یا حتی جراحی بینی استخوانی بدون عمل انجام دهید و در سایت ها عمل بینی استخوانی با لیزر را مشاهده کرده باشید باید متذکر شد که جراحی بینی فقط با ایجاد برش و انجام تغییرات استئوتومی برای رفع ایرادات بینی و انجام عمل جراحی بینی قابل انجام است. همچنین برای به حداقل رساندن عوارض جراحی بینی استخوانی باید عمل بینی خود را توسط بهترین جراح بینی انجام دهید تا نتایج مطلوب را با در نظر گرفتن خواسته شما عزیزان و حفظ عملکرد تنفسی بینی ایجاد نماید. افرادی که مشکلاتی همچون انحراف تیغه بینی ، کجی بینی ، پولیپ بینی ، شکستگی بینی و غیره دارند همزمان با انجام جراحی بینی استخوانی درمان خواهند شد.

انحراف بینی

برخی از افرادی که دچار انحراف بینی هستند ممکن است حتی خودشان متوجه این کجی و انحراف استخوان بینی خود نباشند و در آینه بینی خود را صاف ببینند ولی با مراجعه به جراح بینی میتوان تشخیص داد که استخوان و اسکلت بینی انحراف ، و نیاز به جراحی دارد یا خیر. انحراف بینی به شکلی است که سپتوم یا تیغه استخوانی میانی بینی که در واقع تیغه بین دو سمت بینی است بصورت مستقیم در مرکز بینی قرار نگرفته و منجر به انحراف بینی شده است. در برخی دیگر از افراد انحراف بینی بر اثر برخورد ضربه و یا شکستگی بینی مخصوصا در دوران جوانی و نوجوانی و باقی ماندن به همان فرم کج به وجود آمده است و یا به صورت ارثی و ژنتیکی فرم بینی انحراف دارد. جراح بینی ، استخوان بینی و شکل سپتوم اینگونه بینی ها را تغییر و به صورت صاف جراحی میکند.که میتواند همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام گیرد.

جراحی بینی استخوانی

بارز ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ساختار آن ها می باشد. بینی گوشتی دارای اسکلت ضعیف و پوست ضخیم می باشد در حالی که بینی اسخوانی دارای استخوان محکم و پوست نازک است. در عمل زیبایی بینی گوشتی به دلیل اینکه اسکلت بینی ضعیف می باشد به آن ها توصیه می شود جراحی بینی طبیعی انجام دهند. در عمل زیبایی بینی استخوانی فرد می تواند جراحی بینی فانتزی و عروسکی یا جراحی بینی طبیعی انجام دهد. افرادی که بینی گوشتی دارند، باید دید واقع بینانه ای نسبت به جراحی بینی خود داشته باشند.

جراحی بینی استخوانی و برداشتن قوز

برداشتن قوز یا پل بینی در جراحی بینی استخوانی از شایعترین علل مراجعه متقاضیان جراحی بینی است از دید زیباشناسی چهره وجود قوز بینی و برآمدگی باعث ایجاد عدم تناسب ایده آل بینی با سایر اجزا صورت خواهد شد که مهمترین دلیل مراجعه اینگونه افراد به جراح بینی میباشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

افرادی که متقاضی جراحی بینی هستند باید توصیه های جراح بینی را در مورد اقدامات قبل از جراحی بینی که در مشاوره قبل از جراحی بینی به فرد توصیه می شود را رعایت نمایند تا جراحی بینی ایمن و مورد رضایتی را تجربه نمایند. مصرف دارو قبل از عمل بینی از قبیل داروهای مسکن و بروفن به مدت دو هفته ممنوع می باشد. فرد باید به مدت دو هفته از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی خودداری نمایند. اگر بیماری خاصی دارید و از داروی خاصی استفاده می کنید جراح بینی را مطلع سازید. شب قبل از جراحی بینی استحمام نمایید. برای اینکه معده حین جراحی بینی خالی باشد، شب شام سبکی میل نمایید و حدود 6 الی 8 ساعت قبل از جراحی بینی ناشتا باشید. انجام آزمایش خون قبل از عمل بینی که جراح بینی تجویز نموده است الزامی است و فرد باید مدارک پزشکی لازم از قبیل جواب آزمایشات را روز جراحی بینی همراه داشته باشد. روز جراح بینی یک ساعت قبل از زمان تعیین شده با یک یا دو همراه در کلینیک حضور داشته باشید.

جراحی بینی استخوانی و چسب زدن

مدت زمان توصیه شده جهت چسب زدن به بینی برای جراحی بینی استخوانی 4 هفته می باشد که در این زمان شما می توانید یک بار در هر هفته و یا حتی دو بار در هفته به مطب دکتر بشارتی زاده ، مراجعه کرده و خود دکتر بشارتی زاده چسب بینی شما را بزنند تا نحوه صحیح زدن چسب و ایرادات چسب زدن خودتان مشخص و رفع گردد. برای جراحی بینی گوشتی مدت زمان بیشتری جهت چسب زدن توصیه میشود این زمان 6 تا 8 هفته است تا هرچه بهتر تورم بینی را کاهش دهد و فرم دهی بهتر به این نوع بینی ها منجر گردد .در زمان چسب زدن نیاز به وارد کردن فشار زیاد به بینی نیست. ابتدا یک نوار 10 سانتی چسب آماده کنید به صورتی روی بینی قرار میگیرد که وسط این نوار در قسمت پایین بینی قرار گرفته و دو طرف چسب به بالا کشیده میشود و کناره های بینی را به صورت مستقیم در بر میگیرد. یکبار دیگر چسبی به همین اندازه بردارید و مجدد تکرار کنید. مرحله بعد نوار چسب های کوتاهتر به اندازه حدودا 4 الی 5 سانت بریده میشود تا روی بینی رو پوشش دهد .4 الی 5 نوار چسب را از نوک بینی به بالا به ترتیب روی تیغه بینی میچسبانیم به طوری که همدیگر را کمی کاور کنند. همانطور که ذکر شد نیاز به وارد کردن فشار زیاد هنگام چسب زدن نیست تنها میتوانید کمی فشار بیشتر هنگام زدن چسب های روی بینی داشته باشید. برخی از پزشکان توصیه میکنند که چسب بینی باید با فشار زیاد بر روی بینی وارد شود تا فرم بیشتری بگیرد یا چسبی که در پایین بینی قرار میگیرد باید کاملا بینی را به بالا بکشد اما این درست نیست چنانچه مرتبا فشار زیاد به نوک بینی وارد شود و به بالا کشیده شود احتمال افتادگی نوک بینی در دراز مدت بیشتر خواهد شد.

جراحی بینی استخوانی با لیزر

عمل بینی استخوانی با لیزر وجود ندارد، چرا که علم هنوز آن قدر پیشرفت نکرده است که بتوان ساختار بینی را با استفاده از لیزر تغییر داد. لیزر فقط باعث تغییر رنگ پوست بینی می شود.

ویژگی های جراحی بینی استخوانی

بینی قوزدار ، بینی عقابی و بینی با پوست نازک و دارای بافت ومشهود غضروفی ، دارای فرم خم و شکل منحنی یا زاویه دار است معمولا چنین بینی هایی حاوی پل برآمده بر روی تیغه میانی هستند . حذف شدن پل بینی یکی از متداول ترین علل داوطلب شدن بیماران برای جراحی بینی استخوانی است . قوز بینی استخوانی ابعاد مختلفی دارد و می توان طبق حاد بودن وضعیت بینی ، روش درمانی باز یا بسته را اتخاذ کرد . انتخاب روش جراحی بسته به صلاحدید جراح و متخصص امر است . یک جراح حرفه ای و با تجربه تنها به جبه زیبایی بینی توجه نکرده و در وحله اول حفظ عملکرد و کارآیی آن را مد نظر قرار می دهد پس از این مسائل جوانب زیبایی شناسانه را رعایت کرده تا حد امکان جذابیت چهره فرد بالا برود .

جراحی بینی استخوانی به روش باز

جراحی بینی به روش باز ،روش جدیدتر جراحی بینی است. در این روش برش پوستی روی کلوملا داده می‌شود، پوست روی بینی کاملاً به سمت بالا رانده شده جراحی زیر دید مستقیم صورت می‌گیرد. عیب این روش نیاز به برش پوستی کلوملا و تورم بیشتر پس از جراحی نسبت به روش بسته است ولی دید مستقیم جراح حین جراحی، کمک زیاد به حصول نتیجه قابل پیش بینی‌ تر می‌نماید و اصلاح غیر قرینگی ها و کجی بینی برای جراح راحت تر و امکان پذیر تر خواهد بود انتخاب هر یک از روش های جراحی بینی بستگی به نظر جراح بینی و بعد از آن سلیقه بیمار دارد . اگر بخواهیم برتری هریک از روش ها را بر دیگری بگوییم ، نمی‌توان گفت کدام یک از انواع روش های جراحی بینی بهتر از دیگری است. جراحان اروپایی بیشتر از روش عمل جراحی بینی بسته و جراحان آمریکایی بیشتر از روش عمل جراحی بینی باز استفاده می‌کنند.

جراحی ترمیم بینی

جراحی ترمیم بینی به منظور جراحی ثانویه و برای بهبود نتیجه نامطلوب جراحی اولیه انجام می شود. این جراحی از دشوارترین جراحی های پلاستیک می باشد. پس باید در انتخاب جراح ترمیم بینی حساسیت خاصی داشت. جراحی ترمیم بینی به دو صورت انجام می شود که به شرح ذیل است. در روش اول فرد از ظاهر کلی بینی بعد از جراحی راضی است ولی نیاز به اصلاح جزئی در ظاهر، برای فرد رضایت بخش تر می باشد. در این نوع از جراحی با اصلاح کوچکی نتیجه جراحی قابل قبول خواهد بود. برای مثال برآمدگی کمی بر روی پل بینی مانده و یا روی نوک بینی، لبه آشکاریمنرنمب آشکاری بسیار کوچک ظاهری بینی را تحت تأثیر قرار داده است. در روش دوم نیاز به بازسازی بینی برای بهبود نتیجه ضعیف جراحی اولیه می باشد. این جراحی به مراتب سخت از روش اول می باشد. زیرا جراحی زیبایی بینی ناموفق و یا از نظر بیمار ویرانگر بوده است. فرد بعد از مشاهده نتیجه بد جراحی اولیه بعد از چندین سال اقدام به جراحی مجدد می کند. زیرا ظاهری ثانویه بینی فرد از ظاهر اولیه به مراتب بدتر و باعث کاهش اعتماد به نفس در فرد می شود. دلایل زیادی برای عدم موفقیت جراحی زیبایی بینی وجود دارد. از جمله مواردی که ممکن است در حین جراحی اتفاق بیوفتد می تواند خطای تخصصی و تکنینکی در زمان جراحی بینی دانست. تجربه و مهارت جراح بینی از ایجاد مشکلات در حین جراحی جلوگیری می کند.

علل غوز روی بینی

برآمدگی های روی بینی استخوانی می تواند به علل مختلفی به وجود بیاید که این علل در ادامه آمده است: ۱) عوامل ارثی به صورت ژنتیکی و مادرزادی ممکن است بینی استخوانی و غضروفی به ارث برسد. در این موارد با رسیدن به سن بلوغ بزرگی بینی نمایان می شود. ۲) عوامل محیطی بینی ممکن است به علت های مختلف و بر اثر ضربه دچار مشکل شود . عواملی مانند تصادف، ضربه در ورزش می تواند منجر به شکستگی بینی شود که در این موارد معمولا همراه با شکستگی، مشکلات تنفسی نیز برای فرد به وجود می آید.

بیشتر بخوانید : جراحی لثه ♥ جراحی بینی ♥ جراحی زیبایی بینی ♥ عوارض جراحی زیبایی بینیجراحی پلاستیک

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.