خطرات جراحی و علائم و درمان گیاهی تومور هیپوفیز پرولاکتین مغز و بارداری خوش خیم چیست

خطرات جراحی و علائم و درمان گیاهی تومور هیپوفیز پرولاکتین مغز و بارداری خوش خیم چیست

تومور هیپوفیز تومور هیپوفیز ,تومور هیپوفیز پرولاکتین,تومور هیپوفیز مغز,تومور هیپوفیز و بارداری,تومور هیپوفیزی,تومور هیپوفیز خوش خیم,تومور هیپوفیز علائم توضیحاتی در مورد تومور هیپوفیز تومور هیپوفیز همانطور که از نامش پیداست مربوط به …

خوردنیهای شفابخش برای درمان مشكلات معده

خوردنیهای شفابخش برای درمان مشكلات معده

خوردنیهای شفابخش برای درمان مشكلات معده مشكلات معده,بيماري مشكلات معده,مشكلات معده در بارداري,علائم مشكلات معده,درمان مشكلات معده,درمان مشكلات معده با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان مشكلات معده,مشكلات معده را چگونه درمان …

عوارض و طریقه مصرف قرص هیرویت در بارداری چیست

عوارض و طریقه مصرف قرص هیرویت در بارداری چیست

قرص هیرویت قرص هیرویت ,قرص هیر ویت برای ریزش مو,قرص هیر ویتامین,قرص هیرویت قیمت,قرص هیر ویت نی نی سایت,قرص هیر ویت چاق کننده است,قرص هیر ویت برای پوست و بارداری توضیحاتی در …

تاثیر خوردن خرما در اوایل بارداری و درمان کم خونی و ضعف

تاثیر خوردن خرما در اوایل بارداری و درمان کم خونی و ضعف در سایت جسارت

خرما در اوایل بارداری ,خوردن خرما در اوایل بارداری,مصرف خرما در اوایل بارداری,فواید مصرف خرما در دوران بارداری,خوردن خرما در دوران بارداری,خوردن خرما در دوران بارداری,فواید خوردن خرما در دوران بارداری,تاثیر خوردن خرما در دوران بارداری,خواص خوردن خرما در دوران بارداری,خوردن شیر خرما در دوران بارداری,ایا خوردن خرما در دوران بارداری ضرر دارد,مصرف خرما در دوران بارداری,مصرف خرما در دوران بارداری,مصرف زیاد خرما در دوران بارداری,مصرف شیره خرما در دوران بارداری,تاثیر مصرف خرما در دوران بارداری

تاثیر خوردن خرما در اوایل بارداری و درمان کم خونی و ضعف

خرما در اوایل بارداری , خوردن خرما در اوایل بارداری , مصرف خرما در اوایل بارداری , فواید مصرف خرما در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به تاثیر خوردن خرما در اوایل بارداری و درمان کم خونی و ضعف می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

خرما یک منبع غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها مختلف است، در حالی که چربی بسیار کمی دارد. همچنین، این میوه مغذی حاوی ترکیبی از فیبر محلول و نامحلول می باشد که مصرف ان برای حفظ سلامت سیستم گوارشی زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار مفید است. همچنین، جالب است بدانید که میوه خرما دارای مقدار مناسبی از قند طبیعی بوده و سرشار از پتاسیم و سدیم کمتری می باشد. در نتیجه، می توان ادعا کرد که مصرف آن به تنظیم سیستم عصبی مادران باردار و جنین داخل رحمشان کمک زیادی خواهد نمود. در ادامه این مقاله، به برخی از مهم ترین مزایای مصرف خرما در دوران بارداری اشاره شده است. این موارد عبارتند از:

خرما در اوایل بارداری

احمد علی آقا رفیعی در مورد دستورالعمل‌های طب سنتی در مورد خواص خرما گفت: خرما حاوی آهن زیاد و مواد معدنی مفید است که جلوی ضعف و کم‌خونی مادر را می‌گیرد بنابراین مادران در تمام طول مدت بارداری خود علی‌الخصوص در ماه اول صبح‌ها به صورت ناشتا یا در طول روز از این ماده غذایی مفید استفاده کنند.  آقارفیعی افزود: مادرانی که طبع آنها گرم است از رطب استفاده کنند و پس از مصرف آن آب بنوشند و مادران دارای طبع سرد بهتر است رطب را بدون نوشیدن آب مصرف کنند.  وی زنان بارداری که از ویار رنج می‌برند را به خوردن انار و برجستگی‌های درون آن توصیف کرد و گفت: سماق زدن به غذاها و 2 بار در روز مصرف یک قاشق مرباخوری تخم ترب برای رفع ویار مفید است. 

پروتئین ها معمولا متشکل از اسید آمینه ها هستند، که سلول های بدن مادران باردار و جنین داخل رحم این افراد را می سازند. با توجه به این توصیفات، برای این که بدن کودکی کشیده و بلند شود و از رشد کافی برخوردار باشد، باید از دوران جنینی و در داخل رحم مادرش پروتئین کافی دریافت کند. پس، مادران حامله باید برای حمایت از رشد نوزاد داخل رحم خود و برآورده نمودن نیازهای بدن او حتما پروتئین را به مقدار مناسبی مصرف کنند.

خوردن خرما در اوایل بارداری

وی همچنین حجامت عمومی و حجامت سر را برای رفع ویار مفید دانست.  آقارفیعی یکی دیگر از دستورالعمل‌هایی که در طب اسلامی برای ماه اول بارداری آمده است را خواندن 40 بار سوره قدر عنوان کرد.  این متخصص طب اسلامی در پاسخ به این سوال که می‌گویند زنان باردار باید از مصرف خودسرانه داروهای گیاهی در این دوران بپرهیزند، گفت: در کتابی به اسم مخزن‌الادویه دوز مصرف هر داروی گیاهی را آورده است اما ما معمولاً می‌گوییم تمام داروهای گیاهی را می‌توان به اندازه یک قاشق مرباخوری مصرف کرد اما برای مصرف دقیق‌تر می‌توان به این کتاب مراجعه کرد.  آقارفیعی برای تقویت قلب مادران خواندن سوره یس و صافات در ماه اول، زدن گلاب به سر و صورت، خوردن هویج زرد رنگ، عسل (3 قاشق مرباخوری)، انگور و گوشتی که در شیر پخته شده باشد را توصیه کرد.

تاثیر خوردن خرما در اوایل بارداری و درمان کم خونی و ضعف

خرما در اوایل بارداری , خوردن خرما در اوایل بارداری , مصرف خرما در اوایل بارداری , فواید مصرف خرما در دوران بارداری

آز آن جایی که برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش زنان باردار، باید بدن این افراد را از بروز مشکل یبوست در امان نگه داشت، پس مصرف میوه خرما که دارای مقدار فیبر بالایی است، گزینه خوبی خواهد بود. علاوه بر این موارد، مصرف میوه خرما می تواند سطح کلسترول خون مادران باردار را تنظیم نموده و بدن این افراد را از ابتلا به انواع عفونت ها محافظت نماید. با آغاز روند بارداری، مادران در معرض خطر ابتلا به فشار خون و دیابت دوران بارداری قرار دارند، که مصرف فیبر زیاد در این دوره حساس کمک خواهد کرد تا از بروز این مشکلات در بدنشان جلوگیری کنند. در نهایت، فراموش نکنید که مصرف میوه خرما در دوران بارداری، برای حفظ وزن متعادل زنان نیز بسیار مفید است.  به دلیل این که اغلب زنان در دوران بارداری خود، بیش از حد گرسنگی می کنند، پس مصرف فیبر زیاد می-تواند احساس گرسنگی را در بدن آن ها کنترل کرده و احساس پر بودن معده را برای یک مدت طولانی فراهم می کند.

مصرف خرما در اوایل بارداری

وی گفت: علاقمندان به زیبایی و خوشرنگی نوزاد می‌توانند یک استکان کاسنی را 2 بار در روز و همچنین روزی 7 عدد زیتون یا روغن زیتون را مصرف کنند.  آقارفیعی افزود: کره گاومیش (3 قاشق)، خربزه، سیب، گلابی و انار همگی در زیبایی نوزاد اثرگذار هستند.  این متخصص طب اسلامی، پر مو شدن و سیاهی موی نوزاد را با خوردن شنبلیله، ترب، خیار و موادی همچون خشکبار، جوانه‌ها و آناناس که دارای منابع گوگرد و منگنز هستند و همچنین سبزیجات با برگ سبز و جو سبوس‌دار را امکان‌پذیر دانست.  آقارفیعی خوردن روزی یک لیوان آب دریا از 4 ماهگی به بعد را باعث طلایی شدن موی نوزاد دانست. وی خوردن کندر و 21 عدد مویز در صبح ناشتا را باعث باهوشی نوزاد و مصرف خرما و پخش صوت قرآن را سبب شجاعت نوزاد دانست.

همانطور که می دانید فولات و یا اسید فولیک در تشکیل سلول های جدید بدن زنان باردار و جنین داخل رحم این افراد بسیار موثر بوده و از بروز مشکل کم خونی در بدن زنان باردار جلوگیری می کند. همچنین، مصرف این میوه در پیشگیری از بروز نقائص هنگام تولد در بدن نوزادان که بسیار هم خطرناک است، مفید می باشد. در نهایت، جالب است بدانید که مصرف منظم این میوه ممکن است از آسیب رسیدن به مغز و نخاع نوزاد، مانند بروز بیماری اسپینا بیفیدا و آنانسفالی در بدن او هم جلوگیری کند.

فواید مصرف خرما در دوران بارداری

این متخصص طب سنتی برای زایمان آسان و راحت گفت: مادران باردار در ماه 9 قدم زدن را در برنامه روزانه خود داشته باشند و همچنین روغن مالی شکم با روغن گل بنفشه، خوردن کباب هر 3 روز یکبار و غذاهای مایع را در یک زایمان راحت و خوب موثر است.  آقارفیعی در پایان گفت: زنان باردار از شب نشینی بپرهیزند همچنین آنهایی که میل به خوردن دارند برای تأمین خون جنین از شیرینی‌جات طبیعی همچون شیره انگور، شیره توت و خرما استفاده کنند.

خرما در اوایل بارداری

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 اسفند 1396

1 دیدگاه

  • ناشناس نوامبر 2019 در 12:27

    مطلب متناقضه

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.