راههای دارویی و گیاهی درمان اضطراب جدایی و اجتماعی شدید در کودکان پیش دبستانی و دبستانی

راههای دارویی و گیاهی درمان اضطراب جدایی و اجتماعی شدید در کودکان پیش دبستانی و دبستانی

درمان اضطراب در کودکان درمان اضطراب در کودکان ، درمان دارویی اضطراب در کودکان دبستانی ، درمان گیاهی اضطراب جدایی در کودکان پیش دبستانی ، راههای درمان اضطراب شدید اجتماعی در کودکان …

کولونوسکوپی چیست؟

کولونوسکوپی چیست؟

کولونوسکوپی چیست؟ کولونوسکوپی,بيماري کولونوسکوپی,کولونوسکوپی در بارداري,علائم کولونوسکوپی,درمان کولونوسکوپی,درمان کولونوسکوپی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان کولونوسکوپی,کولونوسکوپی را چگونه درمان کنيم,کولونوسکوپی در کودکان,کولونوسکوپی در بزرگسالان,کولونوسکوپی در نوزادان,کولونوسکوپی در بهار,کولونوسکوپی در تابستان,کولونوسکوپی در …

با این درد‌ها شوخی نکنید

با این درد‌ها شوخی نکنید

با این درد‌ها شوخی نکنید درد‌,بيماري درد‌,درد‌ در بارداري,علائم درد‌,درمان درد‌,درمان درد‌ با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان درد‌,درد‌ را چگونه درمان کنيم,درد‌ در کودکان,درد‌ در بزرگسالان,درد‌ در نوزادان,درد‌ در بهار,درد‌ …

سلولیت چشمی

سلولیت چشمی ,سلولیت چشمی,درمان سلولیت چشمی,بیماری سلولیت چشمی,علایم سلولیت چشمی,بیماری سلولیت چشمی چیست,سلولیت چشمی چیست,سلولیت چشمی در کودکان

سلولیت چشمی , درمان سلولیت چشمی , بیماری سلولیت چشمی , علایم سلولیت چشمی

توضیحاتی در مورد سلولیت چشمی

وقتی باکتری ها وارد چشم میشوند ، سلولیت چشمی به وجود می آید که یک بیماری چشمی و در عین حال عفونی می باشد .♥ منشاء عفونت، پوست یا سینوس‌هاى پارانازال مى‌باشد (اکثراً سینوزیت اتموئید). میکروب‌هاى مسئول، معمولاً همان میکروب‌هاى شایع در سینوزیت مى‌باشند (هموفیلوس آنفلوآنزا، پنوموکوک، استافیلوکوک و سایر استرپتوکوک‌ها). سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورتی که به درستی و به موقع درمان نشود می تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و علائم و درمان بیماری سلولیت چشمی در کودکان صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

سلولیت چشمی چیست

سلولیت چشمی عبارت است از التهاب بافت حفره چشمی به دلیل عفونت‌های ویروسی، قارچی یا باکتریایی که معمولا از ساختمان‌ها و بافت‌های عفونی مجاور به خصوص سینوس‌های عفونی به چشم منتقل می‌شود و از علائم آن تورم، قرمزی، پر خونی، درد در ناحیه چشم و افزایش گلبول‌های سفید خون در این بیماران است.

علت سلولیت چشمی

سلولیت چشمی از سرایت عفونت از دستگاه تنفسی فوقانی، یا گسترش مجاورتی از کانون‌های عفونی مجاور مثل گل مژه یا عفونت مجرای اشکی و یا سینوزیت و همچنین آسیب‌های موضعی پوست، آبسه، گزش حشرات یا زرد زخم ناشی می‌شود.

علائم سلولیت چشمی

از علائم اصلی این بیماری می توانیم به تورم، قرمزی، پر خونی، درد در ناحیه چشم و افزایش گلبول‌های سفید خون اشاره کنیم و علائم دیگر که ممکن است در بیماران دیده می‌شود موارد زیر است: محدودیت حرکات چشم، کاهش دید و تب درمان سلولیت چشم چیست

عوارض‌ سلولیت چشمی

عوارض‌ کاسه ﭼﺸﻤﻲ‌ سینوزیت ها نادر است ولی‌ تاخیر در تشخیص، چشم بیمار‌ و زندگی‌ او را تهدید می کند پس زودتر باید اقدام نمایید. سلولیت‌ دور کاسه‌ چشمی‌ معمولا کودکان کم سن و سال‌ را مبتلا می‌کند. هدف ‌از این‌ بررسی‌ مطالعه‌ نتایج‌ درمانی‌ سلولیت‌ ناشی‌ از سینوزیت‌ها است. روش‌ بررسی‌: بیماران به روش نمونه گیری آسان جمع آوری شدند و بررسی بر روی 42 بیمار بستری در بیمارستان های امام خمینی و نیکوکاری تبریز‌ به علت‌ سلولیت‌ ثانویه‌ به‌ سینوزیت‌ از تاریخ‌ یازدهم‌ خرداد 1377 لغایت‌ بیستم‌ اسفند 1380 انجام گرفت‌. برای‌ تمام‌ بیماران‌ پرسشنامه‌ فردی‌ تهیه‌ شد که‌ در آن‌ دید بیمار در موقع‌ مراجعه‌، علایم‌ بالینی‌ و روشهای‌ پاراکلینیک‌ مورد استفاده‌ و نوع‌ درمان‌ ذکر شده‌ بود. بیماران‌ با علایمی چون‌ ادم‌ پری‌ اربیتال‌، اریتم‌، پروپتوز‌ و درد مراجعه‌ کرده‌ بودند. نتایج با SPSS تجزیه و تحلیل شد. یافته‌ها: از این‌ تعداد 24 مورد (57.1%) مرد و 18 مورد (42.9%) زن‌ بودند. بیماران‌ در سنین بین‌ 7 ماﻫﮕﯽ‌ و 68 ساﻟﮕﯽ‌ بودند (50.1% بیماران‌ زیر 10 سال‌ سن‌ داشتند). سی و سه نفر (78.5%) به ‌درمان‌ آنتی‌ بیوتیک‌ و 9 نفر(21.5%) به‌ درمان‌ توام‌ آنتی‌بیوتیک‌ و تخلیه‌ ترشحات‌ جواب‌ داده ‌بودند. شایع‌ترین‌ گرفتاری‌ سینوسی‌ مربوط‌ به‌ درگیری‌ توام‌ سینوس های‌ فکی‌ و پرویزنی‌ بود که‌ 18نفر (39.1%) را شامل‌ می شد. در پیگیری‌ که‌ بعد از شروع‌ درمان‌ صورت‌ گرفته‌ بود 78.6 درصد ازبیماران‌ در هفته‌ اول‌ بهبود کامل‌ به‌ دست‌ آورده‌ بودند. بیشترین‌ نتیجه‌ درمانی‌ مربوط‌ به‌مصرف‌ توام‌ داروهای‌ پنی سیلین‌ کریستال‌ و مترونیدازول‌ بود. نتیجه ‌گیری‌: سلولیت‌ کاسه ﭼﺸﻢ با داروهای‌ آنتی بیوتیک‌ درمان‌ می شود. ولی‌ اگر با آبسه‌ زیرپریوست‌ همراه‌ باشد توام‌ با آنتی‌ بیوتیک‌ تزریقی‌، تخلیه‌ جراحی‌ ترشحات‌ چرکی‌ نیز انجام‌می گیرد. MRI ﻭ CT در تشخیص‌ عفونت های‌ اربیتال‌ مفید هستند. سلولیت ‌‌کاسه ﭼﺸم نسبتا شایع‌‌ و در کودکان نیز خطرناک‌ است‌. اگر بیمار کاهش‌ دید داشته‌ باشد یا 48 ساعت‌ بعد از شروع ‌درمان یا آنتی بیوتیک‌ تغییری‌ در وضعیت‌ بیمار ایجاد نشود،‌ مداخله‌ جراحی ضرورت ﭘﻴﺪﺍ می کند.

پیشگیری سلولیت چشمی

دقت در درمان به موقع و سریع بیماریهای عفونی در عفونت های اطراف چشم نقش عمده ای در پیشگیری دارد.

سلولیت اوربیتال

سلولیت اوربیتال یا چشمی عبارت است از التهاب بافت های چشمی به دلیل عفونت های ویروسی، قارچی یا باکتریایی منتقل از ساختمان های مجاور چشم که شایع ترین علت،عفونت سینوس هاست که به دنبال تروما، مواد آلوده از طریق پوست و یا سینوس های پارانازال وارد چشم یا اوربیت می شوند. عوامل ایجادکننده هم آنهایی هستند که که در سینوس ها یافت می شوند. استافیلوکوک و استرپتوکوک در بزرگسالان و هموفیلوس آنفولانزا در کودکان گاهی عفونت اوربیتال نیست و مربوط به اطراف دیواره است که در هردو حالت درد، اریتم و ادم و لکوسیتوز وجود دارد. اگر علاوه بر این علائم پروپتوزیس یا بیرون زدگی کاسه چشم، محدودیت حرکات چشم، کاهش دید و ادم ملتحمه چشم وجود داشت نشانه گرفتاری عمیق اوربیت یا چشم است. سلولیت چشمی یک بیماری چشمی و در عین حال عفونی است که معمولاً از بافت ها و کانون های عفونت مجاور به چشم منتقل می شود بنابراین دقت در درمان به موقع و سریع بیماری های عفونی در عفونت های اطراف چشم نقش عمده ای در پیشگیری دارد. معمولاً مصرف آنتی بیوتیک های موثر که از طریق آنتی بیوگرام مشخص می شود می تواند درمان مطلوب را ایجاد کند.

اثرات جدی سلولیت چشمی

سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورت عدم درمان به موقع می تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند. بنابراین درمان در اسرع وقت نکته مهم و غیر قابل اغماضی است که در نمونه معرفی شده خانواده بیمار به دلیل عدم آگاهی حتی با وجود هشدار کادر درمان این مسئله را نادیده گرفته و درمان را متوقف ساختند. در ضمن نمونه معرفی شده می تواند ضرورت بررسی وضعیت مالی بیماران و کمک و مساعدت به آنها در صورت نیاز را مطرح کند تا در مواردی که بیمارانی به دلیل ناتوانی مالی بدون درمان باقی می مانند عامل و سیستم پشتیبانی وارد صحنه شده و این ناتوانی را جبران کند.

درمان سلولیت چشمی

درمان سلولیت چشمی شامل موارد زیر می‌شود: – شروع آنتی بیوتیک درمانی – استفاده از کمپرس گرم – قطره ضد احتقان بینی در مواردی که ناشی از سینوزیت باشد. در موارد نادر و شدید بیماری، درمان با آنتی بیوتیک پاسخ نمی‌دهد و درمان جراحی برای تخلیه آبسه و ترشحات عفونی سینوس استفاده می‌شود. سلولیت چشمی به دلیل نزدیکی به مغز در صورت عدم درمان به موقع می‌تواند اثرات جدی و جبران ناپذیری ایجاد کند. بنابراین اهمیت درمان در شروع به موقع آن است.

انواع سلولیت چشمی

دو نوع کلی به شرح زیر دارد : – Preseptal (پیش دیواره‌ای) : که مربوط به بافت‌های نرم پلک چشم و ناحیه بیرونی دور چشم و ناحیه قدامی دیواره اوربیت می‌باشد . – Orbital : که مربوط به بافت‌های نرم داخل اوربیت ، در قسمت خلفی دیواره اوربیت می‌باشد .

همه چیز درباره سلولیت چشمی

از مشکلاتی که گاهی برای کودکان و بزرگسالان به وجود می آید، سلولیت چشمی است که در بسیاری از موارد به آن توجه خاصی نمی شود. گاهی اوقات آسیب فقط به چشم می رسد و گاهی اوقات نیز این مشکل حاد تر شده و به سایر اعضای بدن نیز سرایت می کند و حتی می تواند به مغز فرد نیز آسیب های جدی وارد نماید.سلولیت اوربیتال التهاب بافت های پیرامون چشم است و ممکن است ثانویه به بیماری های باکتریایی، قارچی یا یک شرایط التهابی ویروسی در ساختمان های اطراف چشم از جمله صورت، اروفارنکس، ساختمان های دندانی یا ساختمان های داخل جمجمه ای باشد. این بیماری همچنین می تواند در نتیجه ورود اجسام خارجی و در نتیجه عفونت زمینه ای چشم ایجاد شود. مثل: داکریوسیستیت و پان افتالمیت و یا حاصل یک سپتی سمی عمومی باشد.

سلولیت چیست

تجمع بافت چربی در ناحیه‌ای از بدن را چاقی موضعی یا به عبارت دیگر سلولیت می‌نامند. سلولیت اصطلاحی است که برای مشخص کردن توده‌هایی از چربی که معمولاً در باسن، ران و قسمت تحتانی بدن زنان می‌باشد، به کار برده می‌شود. چربی ” سلولیت ” از نظر فیزیولوژیک مشابه چربی طبیعی بدن است. این تجمع چربی معمولاً به صورت فرورفتگی‌هایی روی پوست نواحی خاصی از بدن مانند بین زانو و استخوان مفصل ران و بین ران و کفل ظاهر می‌شود. سلولیت (Cellulitis) را باید از واژه سلولیت (Cellulite) به معنی تجمع بد شکل چربیهایی در زیر پوست به خصوص در خانمها که در سوخت و ساز آن‌ها اختلال به وجود آمده‌است افتراق داد. این پدیده بدین صورت است که سلول‌های چربی در کیسه‌هایی، که در بین رشته‌های لایه‌های مختلف بافت پیوندی پوست نگه داشته می‌شوند، جمع می‌شوند. این رشته‌ها قابل گسترش نیستند، بنابراین به ویژه هنگامی که وزن افزایش می‌یابد یا پوست فشرده می‌شود، گلبول‌های چربی از شکل طبیعی خود خارج شده و به داخل فشرده می‌شوند و توده‌های پرتقالی شکلی از چربی را تولید می‌کنند. پدیده سلولیت در زنان رایج تر است و به نظر می‌آید که هورمون زنانهٔ استروژن باعث می‌شود بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی (ران‌ها و باسن: جایی که ” سلولیت ” بیشترین بروز خود را دارد)، جمع شوند. اگر چه تئوری‌هایی مطرح می‌باشد که تأکید دارند عواملی از قبیل قابلیت ارتجاعی ضعیف پوست و ورزش نکردن در ایجاد سلولیت تأثیرداشته باشند ولی این موضوع به اثبات نرسیده‌است. سلولیت گر چه یک عارضهٔ بالینی جدی محسوب نمی‌شود اما می‌تواند ظاهر نامطلوبی را ایجاد کند. همین ظاهر نامطلوب زمینه ارائه درمان‌های متفاوت را فراهم می‌کند. اگر چه درمان‌های زیادی مانند ماساژ یا کرم‌های بر طرف‌کنندهٔ سلولیت، برای رفع سلولیت ارائه شده‌اند اما متأسفانه بسیاری از این درمان‌ها به اندازه‌ای که ادعا می‌کنند مؤثر نیستند.

عوامل خطر در سلولیت

جنسیت: زنان به مراتب بیش از مردان مستعد ابتلاء به سلولیت هستند. شاید این بدان علت باشد که در زنان چربی به‌طور طبیعی در نواحی پایینی بدن (بین زانو و ران، کفل و ران) توزیع شده‌اند که نواحی رایج سلولیت هستند و قدرت ذخیرهٔ چربی در سلول‌های چربی مناطق مذکور چند برابر دیگر سلول‌های چربی است. استرس شیوه زندگی غیرفعال استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی تغییرات هورمونی در سنین مختلف زندگی زنان از قبیل بلوغ، بارداری، شیردهی و نیز یائسگی سن: با افزایش سن، سلولیت بیشتر می‌شود چرا که از الاستیسیتهٔ پوست کم می‌شود. وزن: افزایش وزن و چاقی می‌تواند سبب افزایش شانس ابتلاء به سلولیت شود. ژنتیک: این مشکل معمولاً خانوادگی است بنابراین ژنتیک نقش مهمی در پیشرفت سلولیت دارد.

سلولیت و کاهش وزن

بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می‌کنند فقط از چاقی موضعی یا سلولیت رنج می‌برند واقعیت آن است که خیلی از آنان به افزایش وزن کلی بدن یا چاقی هم مبتلا می‌باشند؛ لذا چه در آنان که از چاقی کلی رنج می‌برند یا فقط سلولیت مشکل آنان است کاهش وزن از طریق یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم یکی از بهترین روش‌های درمانی خواهد بود. کاهش وزن و انجام تمرینات کششی در ماهیچه‌های پا و ران و کفل می‌تواند سبب اصلاح شکل خلل و فرج‌های ظاهری پوست شود. البته لازم است ذکر شود که انجام ورزش‌های کششی سنگین در کوتاه مدت تغییری آن چنانی را به دنبال نخواهد داشت علاوه بر آن که معمولاً با دردهای اسکلتی به ویژه در ناحیه کمر همراه خواهد بود. از طرف دیگر فواید کاهش وزن از طریق رژیم غذایی به تنهایی، بدون انجام فعالیت بدنی منظم نیز خیلی محدود است، هر چند که بعد از کاهش وزن، برجستگی سلولیت کمتر می‌شود ولی به‌طور کامل محو نمی‌شود.

سلولیت و رژیم غذایی

درمان سلولیت به‌طور خلاصه با رژیم غذایی، ورزش کردن و نیز ماساژ دادن تعریف می‌شود. یک رژیم غذایی با کالری پایین می‌تواند به کاهش دادن کالری مصرفی کمک کرده و چربی‌ها را از تشکیل سلولیت بازدارد. البته ذکر این نکته ضروری است که هیچ رژیم غذایی نمی‌تواند باعث شود چربی تنها از پایین‌تنه شما دور شود، مطمئناً چربی نواحی دیگر بدن شما نیز کاهش می‌یابد؛ ولی رژیم‌های غذایی منطقی که با کاهش وزن تدریجی همراه باشند معمولاً به کاهش حجم چربی بیشتر، در ناحیه‌ای که بیشترین تراکم چربی را دارد منجر می‌شوند. ارکان یک رژیم غذایی مطلوب در سلولیت: به عنوان یک اصل کلی، اگر رژیم غذایی خود را کنترل نمایید، سلولیت می‌تواند کاهش یابد. در این بخش به عنوان بخشی از مبارزه در جهت کاهش سلولیت بر اجزای اصلی یک رژیم غذایی سالم ضد سلولیت متمرکز می‌شویم. یک رژیم غذایی ضد سلولیت با بهبود عملکردهای مرتبط؛ مثل جریان لنف و جریان خون در بدن در کاهش سلولیت مفید است. یک نکتهٔ مهم برای بهبود سلولیت و نیز برای بهبود روند سلامت کلی، تغذیه خوب و سالم و اجتناب از مصرف سموم غذایی و مصرف آب فراوان برای شستشوی سموم بدن و پاکسازی بدن از سموم است. قانون اصلی در مورد رژیم غذایی مقابله‌کننده با سلولیت عبارت است از: محدود کردن مصرف چربی و فست فودها و بر خورداری از فعالیت بدنی مکفی. در روند اصلاح رژیم غذایی می‌بایست اولاً مصرف رژیم غذایی پُر چرب نظیر محصولات لبنی چرب، غذاهای حاضری، غذاهای حاوی نگهدارنده‌ها، غذاهای روغنی و غذاهای شیرین حاوی شکر و غذاهای تصفیه شده را کاهش داد. این غذاها کالری اضافه را فراهم کرده و متابولیسم بدن را کند می‌نمایند که در نتیجه شانس ابتلاء به سلولیت را می‌افزایند. مصرف فراوان میوه‌ها و سبزیجات: چرا که آن‌ها غنی از آنتی اکسیدان‌ها و پاک‌کننده‌های طبیعی بدن هستند و به کاهش سموم تجمع یافته و تصفیه بدن کمک می‌نمایند. در واقع مواردی مثل ژله، شکلات‌ها، همبرگر، چربی گوشت قرمز و… می‌توانند کالری بالایی دربرداشته باشند و نه تنها افراد را در معرض سلولیت قرار می‌دهند بلکه همچنین شانس ابتلاء به برخی عوارض مهم دیگر مثل افزایش سطوح کلسترول خون و افزایش سطوح هورمون‌های خون که می‌توانند منجر به بیماری‌های قلبی گردند را افزایش دهد. از طرف دیگر می‌بایست از مصرف هر نوع الکل و دخانیات و هر ماده‌ای که بتواند متابولیسم بدن را کاهش دهد یا سطوح آنزیم‌ها و هورمون‌های بدن را تغییر دهد و در نهایت منجر به تشدید سلولیت گردد، اجتناب نمود. میوه‌ها و سبزیجات تازه حاوی مقادیر فراوانی از ترکیبات فیبر، فیتو کمیکال‌ها و مواد معدنی ضروری هستند که به بدن در رفع سموم کمک کرده و تمام سیستم‌های بدن را بهبود می‌دهد و نهایتاً منجر به کاهش چربی‌هایی که در مناطق مختلف بدن تجمع می‌یابند می‌گردد. میوه و سبزی‌ها شامل آنتی اکسیدان‌های طبیعی هستند که به کاهش تخریب بدن توسط رادیکال‌ها کمک می‌کنند. ضمناً برخی از غذاهای خاص به کاهش سلولیت در بدن کمک می‌کنند از جمله توت‌ها، پرتقال، رازیانه، گوجه فرنگی، اسفناج، بروکلی، گشنیز، هویج، توت سیاه یا آبی، فلفل سیاه. همه موارد مذکور بسیار کم کالری ولی حاوی مواد مغذی هستند و به حفظ وزن و همچنین بازسازی سطوح آنزیم‌ها و هورمون‌ها در بدن کمک می‌نمایند. برخی متخصصین تغذیه نیز طرفدار مصرف روغن زیتون و روغن ماهی (شامل اسیدهای چرب امگا ۳) هستند. مصرف اسیدهای چرب ضروری و مفید به جای چربی‌های ناسالم مفید است و می‌بایست مصرف روغن‌های زیتون، بذر کتان، کانولا و گردو و همچنین روغن ماهی‌های آب سرد را در رژیم غذایی لحاظ نمود. بعضی تصور می‌کنند که سمومی در بدن باعث ایجاد سلولیت می‌باشد؛ ولی هیچ مدرک علمی برای این موضوع وجود ندارد. با این وجود، بعضی از پزشکان معالجِ سلولیت، با این نظریه مخالف هستند و یک رژیم غذایی ” پادزهر ” (detoxing) را به عنوان درمان سلولیت ارائه می‌دهند. اگر چه یک رژیم غذایی پادزهر کمک می‌کند تا سلولیت، کمی بهتر شود ولی معمولاً به این دلیل است که رژیم‌های پادزهر، کم کالری هستند و بنابراین مُسبب کاهش وزن شده که این کاهش وزن باعث کاهش بافت چربی و نیز مایعات از محل سلولیت و در نهایت تغییر سایز خواهد بود. آنچه مسلم است بهبود سلولیت علاوه بر رژیم غذایی سالم نیازمند ورزش و فعالیت بدنی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : سلولیت صورت ♥ سلولیت دندان ♥ سلولیت دست ♥ آلرژی چشمیبیماری های چشم

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.