تسکین دیسمنوره با زنجبیل

تسکین دیسمنوره با زنجبیل

تسکین دیسمنوره با زنجبیل خواص زنجبیل,فواید زنجبیل,زنجبیل درمانی,خاصیت زنجبیل,خواص زنجبیل درمانی,خواص زنجبیل برای پوست,خواص زنجبیل برای مو,خواص زنجبیل برای جوانی,خواص زنجبیل برای بارداری,خواص خوردن زنجبیل,فواید زنجبیل خام,فواید زنجبیل پخته

مجموعه ای از خواص دارویی رازیانه

مجموعه ای از خواص دارویی رازیانه

مجموعه ای از خواص دارویی رازیانه خواص رازیانه,فواید رازیانه,رازیانه درمانی,خاصیت رازیانه,خواص رازیانه درمانی,خواص رازیانه برای پوست,خواص رازیانه برای مو,خواص رازیانه برای جوانی,خواص رازیانه برای بارداری,خواص خوردن رازیانه,فواید رازیانه خام,فواید رازیانه پخته

معرفی برخی گیاهان دارویی

معرفی برخی گیاهان دارویی

معرفی برخی گیاهان دارویی خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای بارداری,خواص …

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟ در سایت جسارت

,برگ سنا و یبوست , برگ سنا یبوست , برگ سنا برای یبوست , برگ سنا و درمان یبوست , برگ سنا برا یبوست , برگ سنا برای یبوست کودکان , برگ سنا و یبوست کودکان , برگ سنا برای درمان یبوست , برگ سنا برای رفع یبوست , تاثیر برگ سنا بر یبوست , خواص برگ سنا برای یبوست

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

برگ سنا و یبوست , مصرف برگ سنا و یبوست , خواص برگ سنا و یبوست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص برگ سنا و یبوست می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.“سنا” گیاهی است که بیشتر به شکل بوته ‌ای می‌ باشد و از برگ آن استفاده می‌ شود. جنس گیاه به نام Cassia می‌ باشد و از خانواده ی نخود است.از بیشتر گونه‌های آن جهت درمان یبوست استفاده می‌ کنند. برگ همه ی گونه‌ها به خاطر وجود ترکیباتی به نام”انتراکینون‌ها” تلخ می‌ باشد.با وجودی که گونه ‌ای از سنا در جنوب ایران و در حوالی خلیج ‌فارس می‌ روید، ولی به دلیل نیاز زیاد به این گیاه، عمده ی آن وارداتی است.گرچه گونه ی ایرانی و نوع وارداتی از نظر گیاه‌شناسی با هم متفاوت می ‌باشند، ولی از نظر خواص ضد یبوست مشابه هستند.

مصرف برگ سنا و یبوست

دمنوش سنا یا دمنوش برگ سنا برای سلامتی فواید زیادی دارد. یکی از مهمترین فواید دمنوش سنا یا کلا گیاه سنا درمان یبوست است.شما میتوانید به روشهای مختلف از خواص سنا استفاده کنید. مثلا برگهای آن را در آبجوش دم کنید یا اینکه پودر سنا را در ماست ریخته و میل کنید. فقط توجه کنید که در مصرف آن نباید زیاده روی کنید. چون ممکن است برعکس باعث اسهال شما شود.برگ سنا را میبرگ سنا را می توان همانند چای معمولی دم کرد. لازم به ذکر است، سنا را 10 دقیقه بیشتر دم نکنید و به جوش هم نرسد. میزان مصرف روزانه برگ گیاه سنا برای افراد بزرگسال، بین نیم تا یک گرم است. بهترین زمان مصرف شب هنگام است و می توان این دمنوش تلخ را با نبات یا عسل شیرین کرد، ولی تلخی آن کاملاً از بین نمی رود. در مصرف سنا نباید زیاده روی کرد،چرا که ممکن است باعث اسهال شدید گردد. همچنین نباید از سنا به طور ممتد و طولانی استفاده کرد، چون باعث تنبلی روده میگردد. بهتر است پس از دو هفته استفاده، یک یا دو هفته مصرف آن را قطع کنید.

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

برگ سنا و یبوست , مصرف برگ سنا و یبوست , خواص برگ سنا و یبوست
سنا باعث تحریک انقباض های عضلات صاف می شود و این می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد، زیرا دیواره ی رحم هم از عضلات صاف تشکیل شده است. زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف این دمنوش گیاهی، با پزشک خود مشورت کنند.

خواص برگ سنا و یبوست

گیاه سنا به عنوان مسهل و ملین و تصفیه کننده حون است .

اثرش بیشتر بر روی روده بزرگ است و حالت انقباضی (حرکات دودی) روده بزرگ را تحریک و تقویت می کند و به تخلیه ان کمک می کند .

ویژگی گیاه سنا این است که مستقیما و بدون واسطه دستگاه گوارش را تحریک نمی کند بلکه آن را به تجدید فعالیت انداخته و تخلیه روده را آسان تر می کند .

سنا نباید در افراد کمتر از ده سال مصرف شود .این گیاه اثر مسهلی نسبتا قوی داشته و برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده ها استفاده می شود.

بهتر است سنا از فرآورده های صنعتی آن که به شکل قرص است مصرف شود اما نیم تا یک گرم از برگ سنا به صورت دم کرده یا

جوشانده با یک لیوان آب در روز نیز می تواند استفاده شود که محلول تهیه شده بسیار تلخ است.

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

برگ سنا و یبوست , مصرف برگ سنا و یبوست , خواص برگ سنا و یبوست

مصرف بیش از حد این گیاه می تواند سبب دردهای شکمی، دل پیچه و تنبلی روده ها را در پی داشته باشد؛

برای جلوگیری از تنبلی روده ها و عوارض طولانی مدت سنا بهتر است پس از یک یا دو هفته مصرف آن قطع شود. سنا در حاملگی و شیردهی منع مصرف دارد چرا که

مدارکی مبنی بر اثرات موتاژنیک و ژنوتوکسیک گزارش شده است. همچنین میوه سنا برای کودکان مناسب است و اثری ملایم تر از برگ دارد و مقدار مصرف آن همانند برگ سنا است.

مصرف این گیاه در زنان باردار یا شیرده و نیز کودکان زیر 12 سال ممنوع می باشد.

برگ سنا و یبوست

به گزارش علی لپه ئیان عضو اتحادیه گیاهان دارویی مشهد در خصوص خواص دارویی گیاه سنا اظهار کرد:

سنا بیشتر به صورت دم نوش استفاده می شود، از این گیاه برای درمان یبوست، صرع، جنون، سردردهای کهنه(مزمن)، مسهل بلغم،

مسهل اخلاط موادسوخته (مواد زاید را از مغز و شش ها و دستگاه داخلی جذب کرده و از راه دستگاه گوارش دفع می کند) مفید است.

وی خاطر نشان کرد: سنا گیاهی است کوتاه و شاخه دار که به طور وحشی در سواحل رود نیل، حجاز، هندوستان، بلوچستان و بعضی از نواحی شمالی ایران می روید.

لپه ئیان در ادامه گفت: طبیعت گیاه سنا گرم و خشک است، برگ سنا، بیشتر از میوه آن مورد استفاده قرار می گیرد و مقدار مصرف آن ۲ تا ۴ گرم در روز است.

وی افزود: مصرف طولانی مدت این گیاه در طب سنتی توصیه نشده و بهتر است این گیاه هفته ای دو تا سه بار استفاده شود.

عضو جامعه اسلامی احیاء گیاه درمانی تاکید کرد: مصرف سنا در افراد گرم مزاج باید با تخم گشنیز و ختمی سفید استفاده شود.

گیاهی که نباید به تنهایی مصرف شود

وی خاطر نشان کرد: در طب سنتی خوردن خود گیاه سنا به تنهایی منع شده است و باید سنا با

مصلح آن (رابط بین غذا و دارو در بدن انسان که باعث می شود غذا و دارو با هم سازگار شوند) استفاده شود، یعنی باید گیاه سنا با تخم گشنیز و ختمی سفید استفاده شود.

لپه ئیان در خصوص فرمول سنا برای افراد گرم مزاج اظهار کرد: سنا ۲۰ گرم، تخم گشنیز ۲۰ گرم و خطمی سفید ۱۵ گرم را با هم مخطوط کرده و

به ۵ قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را با یک لیوان آب جوشانده و شب ها قبل از شام میل کنید.

وی ادامه داد: افراد سرد مزاج باید گیاه سنا را با گل محمدی و رازیانه مصرف کنند، فرمول مصرف سنا برای افراد سرد مزاج این است که

۲۰ گرم سنا را با ۱۰ گرم گل محمدی و ۲۰ گرم رازیانه مخلوط کرده و به ۵ قسمت تقسیم می نماییم و

یک پنجم آن را با یک لیوان آب می جوشانیم، بعد از جوشیدن به مدت ده دقیقه ان را دم کرده و شب ها قبل از شام میل کنید.

فواید برگ سنا و یبوست

برخی خواص برگ سنا شامل درمان تهوع و اختلالات گوارشی، ضد یبوست و ملین، تسکین درد مفاصل و درد کمر، درمان سیاتیک و نقرس،

تصفیه کننده خون، قاعده آور و درمان بیماری صرع است. از دیگر موارد کاربرد این گیاه، استفاده از آن برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام است .

سنا حاوی گلیکوزیدها می باشد، گروهی از ترکیبات ارگانیک که معمولا در تمامی گیاهان وجود دارد.

این ترکیبات با نرم کردن ماهیچه ها به هنگام عبور غذاهای هضم شده از روده ها، در قالب ملین عمل می کنند و بدین ترتیب به افزایش حجم مدفوع و خروج آن از روده کمک می کنند.

پروسه مذکور بواسطه زنجیره ای از اسیدهای چرب انجام می گیرد که باعث بهتر شدن عمل گوارش، تخمیر و نیز تبدیل موفقیت آمیز گلیکوزیدها به عوامل ملینی می شود.

سنا در بزرگسالان باید نیم تا یک گرم مصرف شود . بعد از آن یک لیوان آب بخورید .

اگر جوشانده را با عسل یا نبات یا گز علفی شیرین کنند بسیار مطبوع می باشد. در کتاب تحفه حکیم مومن آمده است که قوتش تا 7 سال می ماند و برای سودا و ب

لغم و صفرا و اخلاط سوخته که در عمق بدن نفوذ کرده باشد حالت مسهلی دارد و موجب تقویت بدن می گردد.

با گیاه سنا می توان یبوست را در منزل درمان کرد .همچنین عامل جلای جلد است برای درد مفاصل و سر درد و درد شقیقه و درد پهلو و جنون و صرع هم البته مفید است .

اگر سنا را در سرکه بجوشانند به حدی که قوام بیاید برای شستشو و درمان زخم ها و جلوگیری از ریزش مو مفید است .

آیا رابطه ای بین مصرف برگ سنا و یبوست وجود دارد؟

برگ سنا و یبوست , مصرف برگ سنا و یبوست , خواص برگ سنا و یبوست

در مصرف سنا نباید زیاده‌ روی کرد، چرا که ممکن است باعث اسهال شدید گردد.

همچنین نباید از سنا به‌ طور ممتد و طولانی استفاده کرد، چون باعث تنبلی روده می‌ گردد. بهتر است پس از دو هفته استفاده، یک یا دو هفته مصرف آن را قطع نماییم. 

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر برای رفع یبوست از سنا به‌ طور وسیع در جهان استفاده می ‌شود، صنایع داروسازی قرص آن را تهیه نموده که در داروخانه‌های ایران موجود می ‌باشد.

قرص سنا را می ‌توان بین 2- 1 عدد در روز مصرف کرد که از نظر مزه، شبیه به جوشانده ی این گیاه نیست.

برگ سنا و یبوست

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 7 اسفند 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.