همه چیز در مورد خواص و مضرات کاکائو و شکلات

همه چیز در مورد خواص و مضرات کاکائو و شکلات

همه چیز در مورد خواص و مضرات کاکائو و شکلات  مضرات کاکائو ،مضرات کاکائو برای کودکان،مضرات کاکائو در بارداری،مضرات کاکائوی تلخ،مضرات کاکائو برای خانم ها،مضرات کاکائو برای زنان باردار،مضرات کاکائو در دوران …

جوز هندی برای قلب مفید است

جوز هندی برای قلب مفید است

جوز هندی برای قلب مفید است خواص جوز هندی,فواید جوز هندی,جوز هندی درمانی,خاصیت جوز هندی,خواص جوز هندی درمانی,خواص جوز هندی برای پوست,خواص جوز هندی برای مو,خواص جوز هندی برای جوانی,خواص جوز هندی …

آشنایی با خواص تخم گیاه خشخاش

آشنایی با خواص تخم گیاه خشخاش

آشنایی با خواص تخم گیاه خشخاش خواص تخم گیاه خشخاش,فواید تخم گیاه خشخاش,تخم گیاه خشخاش درمانی,خاصیت تخم گیاه خشخاش,خواص تخم گیاه خشخاش درمانی,خواص تخم گیاه خشخاش برای پوست,خواص تخم گیاه خشخاش برای …

آیا می دانید که برگ بو از کجا بخریم و چه کاربرد و خواصی در آشپزی دارد؟

آیا می دانید که برگ بو از کجا بخریم و چه کاربرد و خواصی در آشپزی دارد؟ در سایت جسارت

برگ بو از کجا بخریم ، برگ بو را از کجا بخریم ، برگ بو را از کجا تهیه کنیم ، کاربرد برگ بو چیست ، خواص برگ بو ، کاربرد برگ بو

آیا می دانید که برگ بو از کجا بخریم و چه کاربرد و خواصی در آشپزی دارد؟

برگ بو از کجا بخریم , برگ بو را از کجا بخریم , برگ بو از کجا تهیه کنیم

در این مطلب از سایت جسارت به اینکه برگ بو از کجا بخریم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

برگ بو از کجا بخریم

برگ بو گیاهی خوشبو و همیشه‌ سبز است که اصل آن از منطقهٔ مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌شود.

در متون قدیمی‌تر برای برگ بو نام‌های دیگری نیز استفاده می‌شد که از آن جمله‌اند: غار، حب‌الغار، شجرالغار، دهم، دهمست، رند، عمار، و ذاقی.

برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.

در بسیاری جاها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود، اما استفادهٔ اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.

در قدیم تاج تهیه شده از برگ‌ بو را به عنوان جایزه به برندگان بازی‌ها می‌دادند.

درخت برگ بو همیشه سبز است و پوست آن خاکستری تیره و چوب آن خیلی سخت می باشد و دارای شاخه های انعطاف پذیر است در فارسی آن را درخت غار و

باهشتان نامیده اند و دارای خواص گیاه درمانی زیادی می باشد.

براساس مدارک موجود، کاشت درخت برگ بو در ایران از دوره قاجاریه آغاز شده است.

ناصرالدین شاه نهال‌های برگ بو را از اروپا به ایران آورده و در باغ کاخ گلستان کشت نموده است.

مظفرالدین شاه نیز کشت این درخت را در دیگر باغ‌های سلطنتی توسعه داد.

به عنوان نمونه، درختانی در کاخ وزارت دارایی وجود داشت و در حال حاضر شش درخت کهنسال که

احتمالاً مربوط به همان دوران می‌باشد، در ضلع شرقی پارک شهر تهران وجود دارد.

از آن به بعد کاشت این درخت در نواحی شمالی ایران، تهران و دیگر نقاط رواج یافته است.

برگ بو خشک در آشپزی استفاده می‌شود. لازم است برگ بو خشک را برای طعم و عطر بخشیدن به صورت درسته در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید.

برگ بو از کجا بخریم

این گیاه استفادهٔ گیاهی و دارویی زیادی دارد. در اروپا و حوزهٔ مدیترانه، آمریکای شمالی و بخشی از مکزیک برای آشپزی استفاده می‌شود.

باید توجه داشت که برگ‌های خشکاندهٔ درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن. زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشد.

چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا بویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید. لازم است برگ خشکیدهٔ آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و

پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید. زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است.

استفادهٔ زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند.

در پزشکی برای تقویت معده و به عنوان اشتهاآور و نیز برای هضم غذا و به عنوان ادرارآور استفاده می‌شود.

همچنین از جوشانده و روغنی که از آن تهیه می‌شود در تورم‌های موضعی استفاده می‌کنند.

خواص درمانی برگ بو خشک :

ادرار آور و قاعده آور است. میوه آن برای خرد کردن سنگ مثانه مفید است. به عنوان طعم دهنده در ادویه جات به کار می رود. دم کرده آن برای تسکین درد دندان مناسب است.

اشتها آور است. روغن آن برای رفع خارش و عوارض جرب مفید است. پودر شده آن دل پیچه را سریعا تسکین می دهد.

برگ بو از کجا بخریم

* برگ بو فواید زیادی در مقابله با انواع سرطان‌ها دارد *

* منبع غنی ویتامین C، A، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. مصرف منظم آن در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند *

* دارای خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است. خاصیت ضد آنتی اکسیدان آن با کمک کردن به

بدن در تولید انسولین کافی، می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نیز موثر باشد *

* آنزیم‌های موجود در آن با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند *

* ترکیبات موجود در آن، سردرد و حتی میگرن را درمان می‌کند *

* اسیدفولیک موجود در آن مانع نقص جنین می‌شود *

* آهن موجود در آن برای تولید گلبول‌های قرمز لازم است *

برای خرید برگ بو آن را که به صورت خشک شده است از عطاری ها در بسته بندی تهیه کنید و به عنوان ادویه و طعم دار کننده در غذاهایتان استفاده کنید.

اطلاعاتی مفید در مورد برگ بو

اطلاعاتی در مورد برگ بو چیه و چه خواصی دارد

برگ بو از کجا بخریم , برگ بو را از کجا بخریم , برگ بو از کجا تهیه کنیم

برگ سبز این گیاه بسیار خوشبو است و در زمانی هم که خشک می‌شود با رایحه‌ای دل‌پذیر همراه است. این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند. ویتامین C که در دفع رادیکال‌های آزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد از مهم‌ترین ترکیب‌های موجود در این ادویه است. باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند همچنین ویتامین A موجود در این ادویه به قدرت بینایی فرد کمک می‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

خواص برگ بو در اشپزی

استفاده از برگ بو در آشپزی : باید توجه داشت که برگ‌های خشکانده این درخت در آشپزی استفاده می‌شود و نه برگ‌های سبز آن، زیرا برگ‌های سبز ممکن است خواص منفی داشته باشند. در تهیه آبگوشت و به همراه نمک، پیاز، کرفس، فلفل سفید و سیاه فوق‌العاده است.  از دم‌کرده برگ آن می‌توان یک چای گیاهی عالی تهیه کرد. برای تهیه سس، گوجه‌فرنگی و انواع سس‌ها، یک عنصر ضروری است. چنانچه برای طعم و عطر بخشیدن به غذا به ویژه غذاهای گوشتی و ماهی از این گیاه استفاده می‌کنید، لازم است برگ خشکیده آن را به صورت درسته و کامل در غذا بیندازید و پیش از سرو غذا آن را از ظرف خارج کنید؛ زیرا خوردن این برگ معمول نیست و دارای طعمی قوی است. استفاده‌ی زیاد از این گیاه (بیش از چند برگ در غذا) ایجاد مسمومیت می‌کند. از سوی دیگر خطر سقط جنین ناشی از مصرف این ادویه باعث شده تا زنان باردار از خوردن آن بر حذر شوند.

برگ بو چیست

برگ بو از کجا بخریم , برگ بو را از کجا بخریم , برگ بو از کجا تهیه کنیم

برگ بو (Bay laurel) گیاهی است خوشبو که همیشه سبز است. نام‌های دیگر آن درخت غار و باهشتان می‌باشد.مالاکوو، دانشمند روسی برای اولین بار اثرات معجزه‌آسا و آرامش‌ بخش آن را کشف کرد.برگ بو به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود و معمولاً در تمام فصول سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.درخت برگ بو از مقاومت خوبی برخوردار بوده و در مزارع و زمین‌های زیادی با تنوع آب و هوایی مختلف رشد می‌کند ولیکن در مقابل سرمای زیاد حساس است.در بسیاری نقاط از این برگ به عنوان طعم‌دهنده و کاهش دهنده بو بد غذا در آشپزی استفاده می‌شود.برگ بو هم خواص درمانی دارد و هم برای آشپزی از آن استفاده می شود.بهتر است بدانید این گیاه ادویه‌ای دارای مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را ایفا می کنند.این گیاه به صورت درختچه و درخت یافت می‌شود. معمولاً در تمام فصل های سال سبز است و طول درخت‌های آن به ده متر هم می‌رسد.در بسیاری از مکان‌ها برای تزیین باغ‌ها استفاده می‌شود ولی استفاده‌ی اصلی آن در آشپزی و به عنوان داروی گیاهی است.اصل این رستنی از منطقه‌ی مدیترانه است و در تمام مدیترانه به عنوان عطر غذا از آن استفاده می‌ گردد و در آن منطقه بسیار پر کاربرد است

رابطه بین برگ بو و سوسک

خیلی ها از کشتن سوسک احساس خوبی ندارند.اینجا روشی طبیعی و بدون خشونت ! را به شما آموزش خواهیم داد.اما سوسک ها از این گیاه بیزارند.برگ های تازه یا خشک برگ بو را در تمام نقاطی که محل ورود سوسک ها و یا لانه آن ها و یا نقاط مورد علاقه شان است بریزید.مکان های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی و زیرزمین ها از جمله مکان هایی هستند که سوسک ها به آن ها علاقه زیادی دارند.بنابراین این مکان ها را از برگ بو بی نصیب نگذارید!

کاربرد برگ بو در غذا در چیست

برگ بو از کجا بخریم , برگ بو را از کجا بخریم , برگ بو از کجا تهیه کنیم

برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است؛ دم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است. این گیاه را به غذاهای سنگین اضافه کنید یا دم کرده آن را بنوشید تا به هضم غذا کمک کند.

دمنوش برگ بو و دارچین

مواد لازم برای تهیه دمنوش برگ بو و دارچین :

– چوب دارچین ۱ تکه ۳ گرمی

-برگ بو ۲ برگ

– آب ۱ لیوان (۲۰۰ میلی لیتر)

طرز تهیه :
آب را بجوشانید و سپس چوب دارچین و برگ بو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بجوشد و سپس به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

دمنوش را صاف کرده و هر روز صبح به صورت ناشتا میل کنید. این کار را تا ۱۰ روز ادامه دهید.

سپس ۱ هفته مصرفتان را قطع کنید و دوباره دوره را شروع کنید.

خاصیت برگ بو برای سرماخوردگی چیست

دم کرده آن که با جوشاندن ۳ برگ در یک لیوان تهیه می‌شود، تعریق ایجاد می‌کند و تب را کاهش می‌دهد. دستمال خیس شده در دم کرده آن را روی قفسه سینه قرار دهید تا از عفونت‌های تنفسی، سرفه، سرماخوردگی و آنفلوآنزا رهایی پیدا کنید.برای تهیه دمنوش برگ بو ابتدا آب را در قوری به جوش بیاورید و 3 عدد برگ بو را داخل آبجوش بیندازید سپس به مدت 20 دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد.

خواص برگ بو برای پوست چیست

برگ بو از کجا بخریم , برگ بو را از کجا بخریم , برگ بو از کجا تهیه کنیم

برای رفع لکه‌های غیر طبیعی پوست میوه برگ بو که به حب الغار معروف و به اندازه گیلاس می‌باشد به صورت پودر درآورده با عسل مخلوط نموده روی لک بگذارید

برگ بو از کجا بخریم

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 30 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.