درمان سرفه های آلرژیک در طب سنتی و کودکان

درمان سرفه های آلرژیک در طب سنتی و کودکان

سرفه های آلرژیک سرفه های آلرژیک ,سرفه های آلرژیک در کودکان,سرفه های آلرژیک مزمن,سرفه های آلرژیک در بارداری,سرفه های آلرژیک کودکان,سرفه های آلرژیک کودک,سرفه های آلرژیک نوزاد,سرفه های آلرژی,درمان سرفه های آلرژیک …

آلرژی به نیش زنبورها

آلرژی به نیش زنبورها

آلرژی به نیش زنبورها   آلرژی به نیش زنبورها,بيماري آلرژی به نیش زنبورها,آلرژی به نیش زنبورها در بارداري,علائم آلرژی به نیش زنبورها,درمان آلرژی به نیش زنبورها,درمان آلرژی به نیش زنبورها با طب سوزني,مواد …

علائم و راه های پیشگیری از سرطان

علائم و راه های پیشگیری از سرطان

علائم و راه های پیشگیری از سرطان سرطان,بیماری سرطان,سرطان در بارداری,علائم سرطان,درمان سرطان,درمان سرطان با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سرطان,سرطان را چگونه درمان کنیم,سرطان در کودکان,سرطان در بزرگسالان,سرطان در نوزادان,سرطان …

خواص دارویی انگور قرمز در بارداری برای درمان دیابت و فشارخون

خواص دارویی انگور قرمز در بارداری برای درمان دیابت و فشارخون در سایت جسارت

انگور قرمز در بارداری ,خواص انگور قرمز در بارداری,خوردن انگور قرمز در بارداری,مصرف انگور قرمز در بارداری,خاصیت انگور قرمز در بارداری,خوردن انگور قرمز در دوران بارداری,خواص انگور قرمز در دوران بارداری,درمان دیابت و فشارخون,درمان دیابت و فشار خون

خواص دارویی انگور قرمز در بارداری برای درمان دیابت و فشارخون

انگور قرمز در بارداری , خواص انگور قرمز در بارداری , خوردن انگور قرمز در بارداری , مصرف انگور قرمز در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص دارویی انگور قرمز در بارداری برای درمان دیابت و فشارخون می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

برخی افراد فرق چندانی بین انگورها و طعم آن ها قائل نیستند. اما واقعیت این است که طعم انگور قرمز با بقیه انواع آن متفاوت است. این میوه آبدار را باید به صورت کامل یعنی با پوست و هسته هایش خورد و از طعم ترش و شیرین آن لذت برد. در بین خواص متعدد این انگور میزان آنتی اکسیدان رسوراترول آن چشمگیر است چون مانع از پیری زودهنگام و آسیب های سلولی می شود. یادتان باشد که مصرف منظم و متعادل این میوه خوشمزه جوانی و سلامت را به شما هدیه خواهد کرد. در ادامه مطلب 5 دلیل خوب می آوریم تا بیشتر به خوردن انگور قرمز تشویق شوید. لطفاً با ما همراه باشید.

انگور قرمز در بارداری

شاید شنیده اید که خوردن انگور در بارداری باعث روشن تر شدن و رنگی شدن چشم جنین میشود. انگور یکی از میوه های پرطرفدار و مفید در دوران بارداری است. در این مقاله به خواص مصرف انگور در دوران بارداری می پردازیم: مواد مغذی موجود در انگور:  انگور حاوی 65 تا 85 درصد آب، 10 تا 35 درصد قند ( گلوکز و فروکتوز)، کوئرستین، گالیک اسید، تانین … و منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B1 , B2, B6, B12, A, C  و فولیک اسید است. پوست انگور دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی است و هسته انگور حاوی لستین و سایر ترکیبات مفید دیگر است.

انگور قرمز در پوست و همچنین هسته های خود حاوی آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است که به «مولکول جوانی» شهرت دارد. رسوراترول یک عامل حفاظت کننده موجود در انگور است که به صورت سدی در برابر مهاجمان بیرونی عمل می کند. این ترکیب در صنعت داروسازی در ترکیب بسیاری از محصولات مربوط به سلامتی استفاده می شود.

خواص انگور قرمز در بارداری

اهمیت خوردن انگور در باداری : اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد ممکن است رنگ چشم کودک او روشن تر شود زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین A و فلاوونوئیدی است که این ترکیبات اثر مستقیم در تکامل رنگ چشم جنین دارد. اگر مادر باردار در دوران بارداری انگور بخورد، کودک او مواد مغذی بیشتری را دریافت خواهد کرد، زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد ویتامین B است که این ویتامین متابولیسم و سوخت و ساز مادر را تنظیم میکند و این کار کمک میکند تا جنین ریز مغذی بیشتری را دریافت کند. رزورترول موجود در انگور بهترین ماده برای جلوگیری از بروز بیماری های سیستم عصبی در مادر باردار است. برگ انگور نیز می تواند در درمان خونریزی رحم بکار رود.

انگور قرمز به دلیل دارا بودن این ترکیب آنتی اکسیدانی فوق العاده از بروز پیری زودهنگام پیشگیری می کند. برای بهره مندی هر چه بیشتر از این ترکیب بهتر است انگور را به صورت درسته میل کنید و تا حد امکان از مصرف آب انگور خودداری کنید. فراموش نکنید پوست، گوشت و هسته این میوه دارای خواص فراوانی است بنابراین از دور ریختن هسته آن ها بپرهیزید. البته باید بدانید که با مصرف آب انگور خانگی و طبیعی کمک زیادی به سیستم جریان خونتان خواهید کرد.

خوردن انگور قرمز در بارداری

خوردن انگور در بارداری به کودک کمک میکند که کمتر در معرض معلولیت های های لوله عصبی قرار بگیرد زیرا انگور حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک است که این ماده ، بصورت مکمل هم به مادر داده میشود تا از نقص لوله عصبی در جنین در ماه های اول جلوگیری شود.  همچنین کودک در آینده سیستم عصبی قویتری خواهد داشت زیرا انگور حاوی مقادیر زیاد کالی و سدیم است.  همچنین مادر با مصرف انگور قبل و در حین بارداری وضعیت ژن جنین خود را بهبود می بخشد زیرا انگور فسفر دارد که فسفر از اجزای اسید نوکلئیک است که این اسید مسول  تکامل ژنتیک جنین است.

خواص دارویی انگور قرمز در بارداری برای درمان دیابت و فشارخون

انگور قرمز در بارداری , خواص انگور قرمز در بارداری , خوردن انگور قرمز در بارداری , مصرف انگور قرمز در بارداری

فیبرهای محلول در آب و پتاسیم موجود در انگور قرمز به سلامت قلب کمک می کند. در واقع پتاسیم موجود در انگور قرمز به اندازه ای است که برای افراد مبتلا به پرفشاری خون توصیه می شود. اگر شما بین 15 تا 20 حبه انگور قرمز میل کنید میزان سدیم بدنتان کاهش پیدا خواهد کرد. توصیه می کنیم این انگور را به سالادهایتان اضافه کنید. در این صورت می توانید در وعده ناهار و شام نیز از خواص آن بهره مند شوید.

مصرف انگور قرمز در بارداری

خوردن انگور نه تنها برای مادر مفید است بلکه دارای فواید قابل توجه ای دربدن جنین است: که گروه سلامت بارداری اوما به چند تا از این اثرات در این مقاله اشاره میکند : منیزیم : منیزیم در انگور باعث بهبود گرفتگی عضلات بدن مادر باردار میشود. فیبر : انگور حاوی فیبر زیادی است که به زودتر سیر شدن مادر باردار کمک میکند. ویتامین ها : انگور دارای ویتامین های E و K  است که در انعقاد خون اثر گذار هستند و در زمان زایمان مفید است . بنابراین خوردن یک لیوان آب انگور در زمان نزدیک شدن به زایمان هم در طول زایمان کارساز است و هم به مادر آرامش میدهد. 

انگور قرمز برای مقابله با یبوست بسیار موثر است. مصرف آن برای صبحانه مانند یک ملین طبیعی عمل کرده و به عملکرد روده ها کمک زیادی می کند. انگور قرمز به دلیل دارا بودن اسیدهای طبیعی و قند و سلولز می تواند باعث تقویت عضلات روده ها و معده شود. اگر به طور مرتب انگور قرمز میل کنید می توانید یبوست مزمن را درمان کنید. با این حال افرادی که دچار بیرون روی هستند باید از مصرف این انگور بپرهیزند.

خاصیت انگور قرمز در بارداری

آنتی اکسیدان: آنتی اکسیدان فراوان موجود در انگور باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مادر میشود و از بروز عفونت های مختلف در دوران بارداری جلوگیری میکند. رزورترول : موجود در انگور باعث کاهش و تنظیم کلسترول بدن مادر میشود. بنابراین اگر مادر دارای فشار خون است بهتر است روزانه یک لیوان آب انگور بخورد. مواد ضد التهابی : انگور حاوی مواد ضد التهابی است . مادران باردار که آرتریت و یا آسم دارند بهتر است بطور منظم انگور بخورند.  دتر جنت قوی: انگور بعنوان یک دترجنت قوی عمل میکند و از بروز بیماری هایی مانند سنگ کلیه جلوگیری کرده و باعث سم زدایی کبد شده و سیستم گوارشی را بهبود می بخشد. همچنین در درمان یبوست بارداری کمک کننده است.

خواص دارویی انگور قرمز در بارداری برای درمان دیابت و فشارخون

انگور قرمز در بارداری , خواص انگور قرمز در بارداری , خوردن انگور قرمز در بارداری , مصرف انگور قرمز در بارداری

طبق نتایج پژوهشی که در Mount Sinai Medical School ایالات متحده آمریکا انجام شده، رسوراترول از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می کند. قدرت آنتی اکسیدانی انگور قرمز برای افزایش قدرت حافظه و محافظت بدن از ابتلا به بیماری آلزایمر موثر است. رسوراترول تأثیر تخریب سلول های عصبی در مراحل اولیه بیماری را کاهش می دهد. علاوه بر این، این آنتی اکسیدان به اندازه چای سبز و حتی بیشتر از آن در کنترل و پیشگیری از بیماری آلزایمر موثر است. متخصصان بر این باور هستند که مصرف انگور قرمز به بهبود چشمگیر عملکرد مغز ما کمک می کند. پس برای در امان ماندن خاطرات زندگی تان انگور قرمز را فراموش نکنید.

خوردن انگور قرمز در دوران بارداری

مادر باردر حتما توجه داشته باشد : وقتی شما در دوران بارداری انگور میخورید، مطمعن باشید کاملا شسته شده باشد و ازمصرف انگور هایی که اسپری آفت کش و مواد شیمیایی استفاده شده بپرهیزید. انگور را همراه با غذاهایی مانند ماهی، شیر، خیار، آب معدنی و غذای پرچرب مصرف نکنید زیرا احساس ناخوشایندی خواهید داشت . برخی مادران در دوران بارداری آلرژیک هستند و ممکن است با خوردن انگور علائمی مانند سرفه، در گلو، خشکی گلو، حالت تهوع و استفراغ، دل درد و سر درد . … داشته باشند. مادران باردار  که دارای اضافه وزن، زخم معده، التهاب روده، اسهال و  دیابت بارداری هستند، بهتر است انگور و یا آب انگور را نخورند. اگر مادر بارداری دارای پوسیدگی دندان است ، بهتر است انگور نخورد و اگر خورد حتما بلافاصله دندانهای خود را مسواک بزند.

انگور قرمز در بارداری

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.