اين 4 اشتباه را مرتکب نشويد

اين 4 اشتباه را مرتکب نشويد

اين 4 اشتباه را مرتکب نشويد خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

خطرات و کاربرد آب اکسیژنه برای پوست و رنگ مو چیست

خطرات و کاربرد آب اکسیژنه برای پوست و رنگ مو چیست

آب اکسیژنه آب اکسیژنه ,آب اکسیژنه چیست,آب اکسیژنه قیمت,آب اکسیژنه همان وایتکس است,آب اکسیژنه خوراکی,آب اکسیژنه برای پوست,آب اکسیژنه تبریز,آب اکسیژنه برای رنگ مو توضیحاتی در مورد آب اکسیژنه به طور علمی …

5 توصیه برای کسانی که خروپف می کنند

5 توصیه برای کسانی که خروپف می کنند

5 توصیه برای کسانی که خروپف می کنند خروپف,بیماری خروپف,خروپف در بارداری,علائم خروپف,درمان خروپف,درمان خروپف با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان خروپف,خروپف را چگونه درمان کنیم,خروپف در کودکان,خروپف در بزرگسالان,خروپف در …

قرص شکم درد

قرص شکم درد ,قرص شکم درد و اسهال,قرص شکم درد چیست,قرص کمردردی,قرص شکم درد کودکان,قرص شکم درد پریودی,قرص شکم درد اسهال,قرص برای شکم درد,قرص های شکم درد

قرص شکم درد

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد آشنایی با قرص شکم درد و اسهال برای کودکان و نوزادان صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

توضیحاتی در مورد قرص شکم درد

همه ما حداقل یکبار در ماه دچار شکم درد می شویم وقتی حس شکم درد به سراغ شما می‌آید، سخت است که به آن فکر نکرده و روزتان را ادامه بدهید .♥ فرقی نمی‌کند که چه چیزی باعث به وجود آمدن این درد شده است، فقط می‌خواهید هرچه سریع تر از شر آن خلاص شوید و خود را راحت کنید.اولین راهکار همیشه رفتن به دستشویی است.

قرص شکم درد مفنامیک اسید

قرص مفنامیک اسید برای دردهای قاعدگی مناسب است اما باید مراقب عوارض گوارشی این دارو هم بود. پس سعی کنید در زمان قاعدگی آن را زیر نظر پزشک و زمانی که درد شدید دارید مصرف کنید.

مصرف قرص شکم درد مفنامیک اسید

این دارو را نباید بیش از 10-7 روز استفاده کرد چون باعث کم‌خونی یا افت فشار خون می‌شود و بهتر است آن را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید. از آنجایی که داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل مفنامیک اسید ممکن است باعث افت فشارخون، خواب‌آلودگی یا بی‌حالی شوند، توصیه می‌شود بعد از مصرف مفنامیک اسید رانندگی نکنید چرا که احتمال تصادف شما افزایش می یابد

درمان خانگی شکم درد

از یک کمپرس آبگرم استفاده کنید . گرما دادن به شکمتان می‌تواند در کاهش درد کمک زیادی کند. از یک بطری حاوی آب داغ یا یک جوراب ( تمیز ) که با برنج خشک گرم پر شده است می‌توانید استفاده کرده و آن را روی شکمتان بگذارید. برای نتیجه‌ی بهتر، به پشت دراز کشیده و یک دستگاه گرم‌کننده روی شکمتان قرار دهید . یک حمام آب داغ بگیرید. رفتن به زیر دوش آب گرم , گردش خونتان را افزایش می‌دهد و ماهیچه‌هایتان را آرام می‌کند. حداقل روزی یک بار به مدت 15 الی 20 دقیقه حمام بگیرید. شکمتان را ماساژ دهید. شکم دردتان ممکن است به خاطر گرفتگی ماهیچه شکم باشد. برای کمک به کاهش این درد, با فشار کم شکمتان را ماساژ دهید. روی نقاط درد تمرکز کنید, اما کل ناحیه پایینی شکم را هم ماساژ دهید. آب آلوئوورا بنوشید. منظور نوشیدنی آلوئوورا است که در بسیاری از سوپرمارکت‌ها می‌توانید بیابید. نوشیدنی آلوئوورا برای تسکین درد معده بسیار موثر بوده و برای یبوست و سوءهاضمه نیز مفید است. از مصرف الکل و آب جو پرهیز کنید. هضم الکل و آب جو برای معده مشکل است و درد شما را افزایش می‌دهد. در عوض آن, چای‌های گیاهی مثل چای زنجبیل یا بابونه را امتحان کنید. استفاده از این چای‌ها، ماهیچه‌های معده را آرام می‌کنند. از خوردن غذاهای چرب و روغنی بپرهیزید. بدن شما ممکن است به خاطر مسمومیت غذایی دچار درد شده باشد, پس از خوردن غذاهای چرب خودداری کنید. اگر گرسنه هستید, غذاهای شیرین و مطلوبی مثل نان برشته , سیب یا کلوچه میل کنید. دارو مصرف کنید. برای گرفتگی مداوم عضله‌ای که آرام نمی‌شود, از قرص ایبوپروفن , استامینوفن , آسپرین یا ناپروکسن با دوز پایین استفاده کنید. این قرص‌ها در کاهش درد گرفتگی عضله و ماهیچه نقش بسزایی را بازی می‌کنند .

تشخیص شکم درد

– نکات کلیدی در تشخیص دردهای شکمی بسته به این که درد از چه زمانی آغاز می شود، نحوه شروع درد به چه شکلی بوده و در چه سنی رخ می دهد، متفاوت است. در اولین بررسی درد میان افراد مسن و افراد جوان کاملا تفاوت زیادی دارد اما درباره دردهای ناگهانی که دردهای خطرناک تری هستند، مسئله کاملا متفاوت است. این دردها سریعا نیاز به پیشگیری از گسترش دارند و اگر زود درمان نشوند ممکن است عوارض زیادی برای بیمار به وجود آورند.

شکم درد و آپاندیست

البته شایع ترین دردی که همه می شناسیم و بسیار هم شهرت دارد، همان درد آپاندیست است که سریع جراحی می شود. در این مسیر نحوه تشخیص تنها بر عهده پزشک است ولی متاسفانه در این حوزه مردم ما عادت کرده اند که خوددرمانی کنند و اقدام به مصرف داروهای مسکن کنند؛ اما دردهای شکمی بسیار متفاوت هستند و باید برای تشخیص بلافاصله به پزشک مراجعه کنند. پزشک هم بر اساس شرح حالی که از بیمار می گیرد، می تواند درد را شناسایی کرده و دستورات لازم را برای درمان بدهد.

شکم درد کوتاه

– دردهای کوتاه مدت شکمی معمولا مهم نیستند. مثل تولید گاز زیاد در روده ها و حرکات آن ممکن است درد ایجاد کنند و معمولا بعد از مدت کوتاهی، بهبود می یابند ولی تداوم آن می تواند مشکل ساز باشد. دردهای عود کننده و طولانی مدت از مواردی هستند که باید بررسی شوند. دردهای ناتوان کننده و شدید که فرد در اثر آن خمیده و دولا راه می رود، نمی تواند بخوابید یا قادر به حضور در محل کارش نیست، از نوع شدید هستند و به بررسی نیاز دارند.

شکم درد و عفونت

درد همراه با تب، درد غیرمعمولی و معمولا نشان دهنده وجود عفونت داخل بدن است. گهی زخم های معده یا اثنا عشر دچار پارگی می شوند و در حفره شکم عفونت ایجاد می کنند. آبسه های داخل شکمی، التهاب کیسه صفرا یا لوزالمعده و سنگ های کلیوی که دچار عارضه شده اند، از علل مهم تب همراه با دل درد هستند و همگی بیماری های مهمی به شمار می روند.

انواع شکم درد

اگر درد بالای شکم در اثر فعالیت، مثلا ورزش کردن یا بالا رفتن از پله ایجاد شود، به خصوص اگر با تهوع و تنگی نفس یا تعریق همراه باشد، ممکن است علامت درد قلبی باشد. متاسفانه مبتلایان به چنین دردهایی خیلی دیر مراجعه می کنند و اغلب درد را به مشکلات معده نسبت می دهند. درد شکم و استفراغ حاوی خون، می تواند به دلیل خونریزی از مری یا معده باشد.خونریزی گاهی ناشی از وجود زخم در دستگاه گوارش فوقانی، بیماری های مزمن کبدی یا حتی سرطان های دستگاه گوارش است. گاهی خونریزی گوارشی خود را با سیاه رنگ شدن مدفوع نشان می دهد و برخی اوقات در فرد دچار درد شکم، خون روشن به همراه مدفوع یا بدون آن از مقعد دفع می شود. در همه این موارد باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه شود. اگر در اثر حرکت، پهلو به پهلو شدن و سرفه، درد ناحیه شکم تشدید شود، احتمالا اتفاق مهمی افتاده و پرده پوشاننده حفره شکم دچار التهاب شده است. به این حالت پریتونیت گفته می شود. پریتونیت یکی از اورژانس های پزشکی است و اغلب به عمل جراحی اورژانس نیاز دارد. چنین افرادی در زمان معاینه شکم با کوچک ترین فشار روی جدار شکم دچار درد بسیار شدید می شوند. سوراخ شدن جدار روده یا معده و انسداد عروقی که به روده ها خون رسانی می کنند، از علت های منجر به پریتونیت (التهاب حفره داخلی شکم) هستند. دردهایی که از ناحیه کمر شروع و به کشاله ران انتشار می یابند، معمولا ناشی از بیماری های کلیوی مانند عفوت کلیه و سنگ های کلیوی هستند. بیماران اغلب شکایت های دیگری از قبیل سوزش ادرار، تهوع و استفراغ هم دارند.- برخی بیماران هنگام مراجعه به یک نقطه خاص مانند ناف یا پهلو یا نقطه ای در زیر دنده ها اشاره می کنند و از درد این نواحی شکایت دارند و در معاینه و بررسی ها، نکته ای که نشان دهنده بیماری باشد، یافت نمی شود. این درها بیشتر جنبه روحی روانی (سایکوسوماتیک) دارند. در این زمان پزشکان بیمار را به خواب خوب، ورزش و کنترل استرس های محیطی تشویق می کنند و در صورت لزوم به روان پزشک ارجاع می دهند. این نوع درد شکم باید جدی تر بررسی شود. خصوصیت مهم درد قلبی آن است که در اثر فعالیت تشدید می شود و با استراحت بهبود می یابد. گاهی درد ناشی از حمله قلبی به هیچ وجه در قفسه سینه یا بازوها احساس نمی شود و فقط در ناحیه بالای شکم احساس می شود.

شکم درد و سوراخ شدن معده

دردی که به یک باره آغاز می شود، بسیار نگران کننده است. یکی از این دردهای شدید، زخم های شدید و سوراخ شدن معده است که تنها حداکثر 24 ساعت فرصت جراحی دارد که در بسیاری موارد که بیمار به مصرف مسکن بسنده کرده و از درد غافل شده است. متاسفانه در مواردی سرانجام کار به مرگ کشیده شده است. طیف سنی این بیماری بین 20 تا 50 سال را در بر می گیرد. این درد این قدر شدید است که خود بیمار دقیقا به یاد می آورد که ساعت شروع درد چه زمانی بوده است. با شروع درد ناگهانی شدید به شکم بیمار باید بلافاصله به نزدیک ترین درمانگاه رفته با یک عکس برداری ساده وضعیت خود را برای پزشک روشن کند.

شکم درد یا درد معده

اصطلاح درد معده یا دل درد غالباً برای اشاره به دل‌پیچه یا درد خفیف شکم به کار برده می‌شود که معمولاً موقتی است و اکثر اوقات جدی نیست. بروز درد شدید در ناحیه شکم بیشتر مایه نگرانی است به ویژه اگر به یکباره و غیرمنتظره شروع شود، به ویژه در صورت متمرکز شدن درد در ناحیه‌ای معین باید فوریتی پزشکی در نظر گرفته شود. شکم بخشی از بدن است که زیر دنده‌ها و بالای مفصل ران و لگن قرار دارد و با نام‌های دلیا معده نیز خوانده می‌شود. دستگاه گوارش از دهان شروع و به مقعد ختم می‌شود. در زمان خوردن یا آشامیدن، غذا و مایع از مری به سمت معده پایین می‌رود. مواد غذایی پس از مخلوط شدن در معده وارد روده کوچک می‌شود.

شکم درد و سوءهاضمه

سوءهاضمه در افراد مختلف به شیوه‌های گوناگون بروز می‌یابد. برخی در قسمت بالای شکم یا پشت استخوان قفسه سینه احساس ناراحتی می‌کنند؛ این نوع دل درد معمولاً پس از خوردن غذاهای چرب یا بسیار سنگین، ایجاد می‌شود. گروهی دیگر از بیماران بارها آروغ می‌زنند یا طعم ترش ناخوشایندی را در دهان حس می‌کنند؛ این حالت چند ساعت طول می‌کشد. دل درد ناشی از سوء هاضمه در اکثر افراد با مصرف داروهای ساده‌ی قابل تهیه از داروخانه تسکین می‌یابد.

علل و دلایل شکم درد

خروج گاز: گرفتگی شکم پس از خوردن باعث نفخ و خروج گاز می‌شود. شکم گاهی متورم یا باددار می‌شود. اگر سرویس بهداشتی در دسترس باشد و بیمار بتواند گاز جمع شده در روده را تخلیه کند، درد شکم معمولاً تسکین می‌یابد. یبوست: یبوست مشکلی رایج است که به موجب آن یا تعداد دفعات اجابت مزاج کاهش می‌یابد یا مدفوع به سختی و با درد خارج می‌شود. سندرم روده تحریک‌پذیر: سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) یکی از اختلال‌های رایج دستگاه گوارش است که علت آن مشخص نیست. این بیماری با علائم متعددی چون درد شکم، نفخ و گاهی اوقات دوره‌های اسهال و یا یبوست همراه است. آپاندیسیت: التهاب آپاندیس را آپاندیسیت گویند. آپاندیس یا روده کور زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که از روده بزرگ منشعب می‌شود. آپاندیسیت عارضه‌ای متداول است که دل درد همراه با تهوع که به تدریج و ظرف 6 تا 24 ساعت شدت می یابد از علائم معمول آن به شمار می‌رود. این درد معمولاً از میانه شکم شروع می‌شود اما به مرور زمان به ناحیه بالای مفصل ران راست نیز تسری می‌یابد.

شکم درد و سنگ کلیه

دردی که از کمر و پشت بدن شروع می‌شود و از یک سمت شکم تا کشاله ران را نیز درگیر می‌کند احتمالاً ناشی از سنگ کلیه است. این نوع دل درد شدید است و حالت رفت و برگشتی دارد.

درمان شکم درد و دل پیچه

برای درمان دل درد می توانید از پد حرارتی استفاده نمایید و یا این که چای بابونه و نعناع را امتحان نمایید. در هر صورت باید اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید تا بدن شما آب کافی داشته باشد. موارد زیر به عنوان توصیه هایی کلی برای درمان دل پیچه به شما کمک می نماید: به جای خوردن سه وعده غذای بزرگ، سه وعده غذای کوچک بخورید. غذا را به آرامی و به خوبی بجوید. از غذاهایی که شما را آزار می دهند اجتناب نمایید. (مثل غذاهای تند و یا سرخ کردنی) استرس را با ورزش، مدیتیشن یا یوگا کاهش دهید

شکم درد و آب برنج

آب برنج دقیقا همان آبی است که پس از پختن برنج اضافه می آید و می تواند به عنوان تسکین دهنده عمل کند. به این معنی که با ایجاد پوششی آرام کننده، ماده ای ضدالتهاب بر روی معده شما شکل می گیرد که درد را تسکین می دهد.

شکم درد و آب لیمو

اگر مشکل شما سوء هاضمه باشد، آب لیمو به دل دردتان کمک می کند. سطح اسیدیته بالا باعث تولید اسید هیدروکلریک می شود که مواد غذایی را تجزیه می کند. افزایش تولید مقدار HCL به شما کمک می کند تا هضم همراه با سرعتی طبیعی انجام شود. علاوه بر این شما مزیت هیدراسیون را هم دریافت می کنید که باعث می شود، دفع و ادرار بهتر انجام گیرد.

بیشتر بخوانید : قرص کافئین ♥ قرص گرفتگی عضلات ♥ قرص شیرین بیان ♥ قرص صرع ♥ قرص کلسیم

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.