نکاتی درباره گیاه گل گاوزبان

نکاتی درباره گیاه گل گاوزبان

نکاتی درباره گیاه گل گاوزبان خواص گل گاوزبان,فواید گل گاوزبان,گل گاوزبان درمانی,خاصیت گل گاوزبان,خواص گل گاوزبان درمانی,خواص گل گاوزبان برای پوست,خواص گل گاوزبان برای مو,خواص گل گاوزبان برای جوانی,خواص گل گاوزبان برای …

مجموعه ای از خواص درمانی رزماری

مجموعه ای از خواص درمانی رزماری

مجموعه ای از خواص درمانی رزماری خواص رزماری,فواید رزماری,رزماری درمانی,خاصیت رزماری,خواص رزماری درمانی,خواص رزماری برای پوست,خواص رزماری برای مو,خواص رزماری برای جوانی,خواص رزماری برای بارداری,خواص خوردن رزماری,فواید رزماری خام,فواید رزماری پخته

خواص و طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری در روز

خواص و طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری در روز

خواص و طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری در روز خواص و طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری در روز در سایت جسارت طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری ، چگونگی مصرف …

آب سیب زمینی

آب سیب زمینی ,آب سیب زمینی برای چاقی صورت,آب سیب زمینی برای رشد مو,آب سیب زمینی برای پوست,اب سیب زمینی برای لک صورت,آب سیب زمینی خام

آب سیب زمینی , آب سیب زمینی برای چاقی صورت , آب سیب زمینی برای رشد مو , آب سیب زمینی برای پوست

توضیحاتی در مورد آب سیب زمینی

سیب زمینی گیاهی است که دارای غده ی زیر زمینی خوراکی است و به عنوان یکی از مهم ترین و محبوب ترین غذا های روی  کره زمین شناخته و مصرف می شود.♥سیب زمینی با توجه به این واقعیت که چهارمین محصول غذایی پر مصرف بعد از برنج، گندم و ذرت محسوب می‌شود، بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزی جهان را تشکیل می‌دهد. این گیاه خوراکی پای ثابت غذاها و یک ماده‌ی خوراکی پیشرو در سراسر جهان است. سیب زمینی می‌تواند تقریبا برای هر نوع غذایی مناسب باشد و از این رو به عنوان یک غذای راحت در نظر گرفته می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و فواید آب سیب زمینی برای چاقی صورت و رشد مو چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

خواص آب سیب زمینی برای پوست

1.توجه داشته باشید که آب سیب زمینی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C می باشد که باعث هیدراتاسیون پوست شده و به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست صورت عمل می کند. ماسک سیب زمینی و ماست آب سیب زمینی را با ماست مخلوط کنید و آن را بر روی پوست بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید. 2. پاکسازی پوست صورت پوست و آب سیب زمینی دارای خواص پاک کننده و سفید کننده پوست است و برای درمان لکه های پوستی مفید می باشد. ماسک سیب زمینی پخته و هویج هویج و سیب زمینی را آب پز کرده و له کنید، نصف قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و بر روی پوست بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. 3. پوست چرب سیب زمینی چربی پوست را کنترل می کند و پوست صورت را روشن تر می کند. ماسک سیب زمینی و خیار و زردچوبه و آب لیموترش آب یک عدد سیب زمینی و نصف خیار را بگیرید و با 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش و 1 قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و بر روس پوست بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. 4. کاهش چین و چروک پوست آب سیب زمینی چین و چروک پوست صورت را کاهش داده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود. ماسک سیب زمینی برای پوست هر روز آب سیب زمینی را با شکلات ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای برای روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید. 5. درمان سیاهی دور چشم مواد سفید کننده طبیعی موجود در سیب زمینی می تواند برای درمان پف و گوی و سیاهی دور چشم مفید باشد. ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم آب یک سیب زمینی خام را بگیرید و با یک توپ پنبه آن را روی چشم های بسته قرار دهید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. به جای آب سیب زمینی می توانید سیب زمینی را حلقه حلقه ببرید و استفاده کنید. این روش را یک بار یا دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

خواص آب سیب زمینی برای مو

آب سیب زمینی برای درمان شوره سر و موخوره مفید می باشد. ماسک سیب زمینی و عسل برای موی سر دو فنجان آب سیب زمینی را با 1 قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم مرغ ترکیب کنید و بگذارید یک ساعت بماند سپس آن را بر روی ریشه ی مو و موی سر بمالید و پس از 30 دقیقه با آب گرم و شامپو خوب بشویید. 7. تقویت و رشد موهای سر سیب زمینی حاوی ویتامین B، ویتامین C، روی، نیاسین و آهن است که فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می شود، همچنین از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می کند. آب یک سیب زمینی را بگیرید و آن را 5 تا 10 دقیقه بر روی موها ماساژ دهید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. در روشی دیگر آب سیب زمینی، زرده تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید. این روش ها را یک بار در هفته انجام دهید.

سیب زمینی و خاصیت قلیایی

سیب زمینی اسیدی نیست و خاصیت قلیایی بالایی دارد و به بهبود هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش در نوزادان و کودکان کمک می کند و علاوه بر این سیب زمینی می تواند به جلوگیری از تخمیر در روده و رشد باکتری های مفید روده کمک کند. سیب زمینی برای سم زدایی کبد از سموم مفید می باشد. آنتوسیانین موجود در سیب زمینی رشد ویروس آنفلوآنزا در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد. برای درمان التهاب ناشی از نیش حشرات و درماتیت در نوزادان و کودکان می توانید تکه های سیب زمینی را بر روی آن قرار دهید.

سیب زمینی و درمان روماتیسم

کلسیم و منیزیم موجود در سیب زمینی به درمان روماتیسم کمک می کنند، همچنین نوشیدن آب سیب زمینی خام درد و التهاب روماتیسم را کاهش می دهد. گفته می شود یکی از موثر ترین روش های درمانی برای سیاتیک استفاده از آب سیب زمینی است، آب سیب زمینی باعث تحریک عصب و حرکت پاها می شود. برای درمان سیاتیک روزی دو بار یک فنجان آب سیب زمینی خام را بخورید.

آب سیب زمینی و پاکسازی کبد

آب سیب زمینی یکی بهترین روش های سم زدایی و پاکسازی کبد و کیسه صفرا است، ژاپنی ها از آب سیب زمینی خام برای درمان هپاتیت استفاده می کنند. برای درمان کبد چرب هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب سیب زمینی خام بنوشید.

آب سیب زمینی برای برطرف کردن تیرگی زیر چشم

نحوه‌ی استفاده از سیب زمینی برای برطرف کردن تیرگی زیر چشم: – یک سیب زمینی خام را پوست بکنید و آن را به قطعات بزرگ خرد کنید. – قطعات سیب زمینی را در یک پارچه یا دستمال بریزید و آن را زیر چشم‌تان به مدن ۱۵ تا ۲۰دقیقه نگه دارید. – بعد از گذشت این زمان ناحیه را با آب گرم شستشو دهید. – این کار را به طور منظم انجام بدهید تا حلقه‌های تیره به میزان قابل‌توجهی کاهش بیابند. – شما همچنین می‌توانید آب سیب زمینی را با یک توپ پنبه‌ای زیر چشم‌تان بمالید تا به این ترتیب حلقه‌های تیره را محو کنید.

بازیابی رنگ موها با سیب زمینی

نحوه‌ی استفاده از پوست سیب زمینی جهت بازیابی رنگ موها: – شما می‌توانید تونیک موی خود را با جوشاندن پوست سیب زمینی در آب آماده کنید. برای این کار مقدار آب باید به حدی باشد که روی پوست سیب زمینی‌ها را بگیرد. – آب و پوست سیب زمینی را صاف کنید و آن را در یک ظرف یا یک لیوان بریزید. – بعد از شامپو کردن، این آب را برای آبکشی موها استفاده کنید. – این محلول رنگ طبیعی موهای شما را برمی‌گرداند. – برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید این محلول را به صورت دقیق و وسواسی یک بار در میان بعد از شامپو کردن موهای‌تان استفاده کنید. – روش دیگر این است که هر زمان که در حال آماده کردن غذا با سیب زمینی هستید، می‌توانید آب سیب زمینی آب پز شده را برای این کار استفاده کنید.

سیب زمینی و عسل

برای مبارزه با ریزش مو، می‌توانید با استفاده از سیب زمینی و عسل یک ماسک مخصوص مو تهیه کنید. نحوه‌ی استفاده از سیب زمینی برای جلوگیری از ریزش مو: – برای این منظور پوست سیب زمینی را بگیرید و آب آن را استخراج کنید. – ۲ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با ۲ قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. – این مخلوط را ته موها بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ دهید. – سرتان را با یک کلاه دوش بپوشانید و اجازه بدهید به مدت ۲ ساعت بماند. – در نهایت سرتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. – این ماسک را باید دو بار در هفته برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.

سیب زمینی و رژیم کاهش وزن

آیا شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن‌تان هستید یا مدام دچار آن گرسنگی کاذب می‌شوید؟ بر خلاف آن‌چه شما باور دارید، سیب زمینی واقعا برای شما مناسب است. سیب زمینی از کربوهیدرات‌های پیچیده و مواد مغذی ساخته شده‌است. این ماده‌ی خوراکی نه تنها مضر نیست بلکه یک سیب زمینی متوسط که به درستی پخته شده فقط ۲۶ کالری دارد و به همین دلیل انتخاب بسیار خوبی است اگر شما اگر که رژیم کاهش وزن دارید. سیب زمینی دارای شاخص گلیسمی پایینی است و به همین دلیل است که به آدم احساس سیری می‌دهد. کربوهیدرات‌های پیچیده‌ی موجود در آن بسیار کندتر از قند، بیسکویت و مواد خوراکی این‌چنینی تجزیه می‌شود و دلیل سیرکننده بودن آن همین است. خوردن یک سیب زمینی برای ناهار، شکم‌تان را سیر نگه می‌دارد و گرسنگی‌های کاذب را از شما دور نگه می‌دارد. همچنین لازم به ذکر است که مواد مغذی موجود در سیب زمینی بسته به نوع آن و منطقه‌ای که سیب زمینی در آن کشت شده، متفاوت است. شیوه‌ی تولید سیب زمینی را نیز باید مد نظر داشته باشید، اما به هر حال، خواص سیب زمینی باعث می شود افزودنی خوبی برای برنامه‌ی غذایی شما باشد.

انتخاب سیب زمینی

این روزها، سیب زمینی به راحتی در تمام فروشگاه‌ها به صورت بسته‌بندی شده یا در داخل کیسه‌های پلاستیکی در دسترس است. اما همیشه بهتر است آنها را به صورت بسته‌بندی نشده خریداری کنید تا بتوانید به طور کامل سیب زمینی‌ها را بررسی کنید تا از سالم بودن‌شان مطمئن شوید. علاوه بر این، از آن‌جایی که کیسه‌های پلاستیکی سوراخ نیستند، می‌توانند باعث ایجاد رطوبت شوند و همین منجر به خراب شدن سیب زمینی می‌شود. هنگام خرید سیب زمینی، آ‌ن‌هایی را انتخاب کنید که دارای پوست نرم و صاف هستند و چشم یا تغییر رنگ ندارند. از خرید سیب زمینی‌هایی که پوست‌های چین و چروک‌دار و نرم، لکه‌های تیره‌، جوانه، برش یا کبودی و ته‌رنگ سبز دارند، پرهیز کنید. از آن‌جایی که سیب زمینی حاوی آلکالوئیدهای سمی از قبیل سولانین است که به علت قرار گرفتن در معرض نور تشکیل می‌شوند، باید از خرید سیب زمینی دارای ته‌رنگ سبز به طور جدی پرهیز کنید. این آلکالوئید نه تنها یک طعم نامطلوب را به وجود می‌آورد، بلکه سبب بروز بسیاری از مشکلات بهداشتی از جمله بروز نقص در گردش خون و تنفس، اسهال و سردرد می‌شود. از خرید سیب زمینی دارای جوانه نیز پرهیز کنید چرا که کهنه است. اگر سیب زمینی بسته‌بندی شده خریداری می‌کنید، باید به درستی آنها را بررسی کنید تا حاوی سیب زمینی خراب نباشند چرا که ممکن است باقی آنها را نیز خراب کند. اغلب، فروشگاه‌ها سیب زمینی تمیز می‌فروشند که گرا‌ن‌تر هستند. با این حال، باید از خرید این سیب زمینی‌ها پرهیز کنید زیرا لایه‌ی محافظ آنها با شستن برداشته شده و این امر باعث می‌شود سیب زمینی‌ها نسبت به باکتری آسیب‌پذیرتر باشند. سیب زمینی‌های تازه باید برای آب‌پز کردن و استفاده در سالادها انتخاب شوند زیرا پوستی نازک‌تر دارند و تردتر و سفت‌تر هستند.

طریقه نگهداری از سیب زمینی

شیوه‌ی نگهداری سیب زمینی نیز بسیار مهم است. – برای نگهداری و ذخیره‌سازی سیب زمینی باید آنها را در یک مکان خنک، تاریک، خشک که تهویه ی مناسبی دارد و در دمای ۴ تا ۷ درجه‌ی سلسیوس بگذارید. درجه حرارت بالاتر یا حتی دمای اتاق باعث می‌شود که آنها جوانه بزنند و آب‌شان را از دست بدهند. – انبارهای زیرزمینی برای تامین چنین محیطی مناسب هستند. – به جز انبارهای زیرزمینی، سیب زمینی را می‌توانید در یک گنجه‌ی سرد و تاریک نگهداری کنید. – سیب زمینی نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد چرا که نور سبب تشکیل سولانین سمی می‌شود. – نباید سیب زمینی را در یخچال بگذارید زیرا این کار باعث می‌شود که نشاسته‌ی آنها به قند تبدیل شود و طعم شیرینی پیدا کنند. – علاوه بر این، نباید سیب زمینی را در نزدیکی پیاز نگهداری کنید، زیرا گازهایی که منتشر می‌شود سبب می‌شود که هم پیاز و هم سیب زمینی خراب شوند. – سیب زمینی باید در یک کیسه‌ی کاغذی یا گونی نگهداری شود.– سیب زمینی‌های بالغ، ۲ ماه عمر مفید دارند. البته باید آنها را به طور مرتب بررسی کنید تا هر کدام که جوانه زده یا خراب شده را بردارید. زیرا سیب زمینی جوانه‌زده ممکن است بر کیفیت باقی سیب زمینی‌ها نیز تاثیر نامطلوب بگذارد. – سیب زمینی‌های تابستانه (نوعی سیب زمینی که در طول تابستان کشت و مصرف می‌شود) را، که فاسدشدنی‌تر هستند، می‌توانید تا یک هفته نگه دارید. – سیب زمینی پخته را می‌توانید به مدت چند روز در یخچال نگهداری کنید، اما توصیه می‌شود آنها را فریز نکنید چرا که پس از گرم شدن دوباره، آبدار می‌شوند. – سیب زمینی حاوی تقریبا ۸۰٪ آب است که از نشاسته جدا می‌شود و به همین دلیل گرم کردن دوباره‌ی غذای حاوی سیب زمینی ممکن است سبب آبدار شدن آن شود.

طرز تهیه غذا با سیب زمینی

سیب زمینی را می‌توانید با روش‌های مختلفی بپزید. در ادامه نکاتی را می‌بینید که با استفاده از آنها می‌توانید غذاهایی خوشمزه با استفاده از سیب زمینی تهیه کنید: – سیب زمینی تازه بعد از آب‌پز شدن بسیار خوشمزه می‌شود. می‌توانید آنها را با کمی روغن زیتون مخلوط کنید و بعد کمی شوید روی آن بپاشید. – سیب زمینی پخته شده را می‌توانید با سیر بو داده و روغن زیتون پوره کنید تا خوراک سیب زمینی و سیر خوشمزه‌ای داشته باشید که می‌توانید آن را با سبزیجات مورد علاقه‌ی خودتان تزئین کنید. – سیب زمینی را می‌توانید با ماهی تن و نخود سبز بخارپر و روغن و سرکه ترکیب کنید و یک غذای خوش طعم آماده کنید. – سیب زمینی را همچنین می‌توانید برای تهیه‌ی یک غذای خوشمزه در فر بپزید. برای این منظور، سیب زمینی را خوب تمیز کنید و پوست آن را با چنگال سوراخ کنید تا بخار بتواند از آن خارج شود. برای این‌که پوست‌شان ترد شود، می‌توانید به آنها کمی روغن یا کره بمالید. اگر می‌خواهید پوست سیب زمینی‌ها نرم بماند، چیزی به آنها نمالید. سیب‌ زمینی‌ها را باید در فر از پیش گرم‌ شده قرار بدهید و تقریبا یک ساعت صبر کنید تا بپزند. برای اطمینان از نرم شدن سیب زمینی، یک سوراخ روی آن ایجاد کنید.– همچنین می‌توانید سیب زمینی را در فویل آلومینیومی بپیچید و آن را بخارپز کنید. بافت این سیب زمینی متفاوت از سیب زمینی پخته‌شده در تنور است زیرا آب آن باقی می‌ماند. – شما می‌توانید با ترکیبی از سیب زمینی له‌شده و کره یک غذای بسیار خوشمزه آماده کنید. برای این منظور، یک قاشق غذاخوری کره را برای هر یک عدد سیب زمینی حرارت بدهید تا ذوب شود و سپس شیر یا خامه‌ی رقیق را که حرارت داده شده اما نجوشیده‌است به آن اضافه کنید. مایع حاصل را با سیب زمینی‌ها مخلوط کنید تا نرم شوند. مخلوط را بیش از اندازه هم نزنید تا سیب زمینی‌ها نرم و آبدار و تا حدی سفت بمانند.

احتیاط در مصرف سیب زمینی

جوانه‌های روی سیب زمینی چیزی نیستند جز نشانه‌ای هشدار‌دهنده که نشان می‌دهند سیب زمینی واکنش‌های شیمیایی داشته و دیگر سالم نیست. اگر سیب زمینی بیش از حد رسیده باشد، کربوهیدرات درون آن به قند تبدیل می‌شود، و این این قندها نیز به آلکالوئیدهای شناخته شده با نام سولانین و آلفا چاکونین تبدیل می‌شوند. در ضمن، این آلکالوئیدها در ساقه‌ها، برگ‌ها، جوانه‌های سیب زمینی و همچنین پوست سبز سیب زمینی بیش از حد رسیده غلظت بسیار بالایی دارند. مقدار این آلکالوئیدها به شرایط نگهداری و سن سیب زمینی بستگی دارد. اگر در هنگام خرید، سیب زمینی شل و ول با پوست سبز و جوانه دیدید، باید به اندازه‌ی کافی آگاه باشید و بدانید که آنها ممکن است شما را مسموم کنند. اما اگر سیب زمینی دارای جوانه اما سفت دیدید، می‌توانید مطمئن باشید که تبدیل نشاسته به آلکالوئید سمی هنوز رخ نداده‌است و سیب زمینی‌ها هیچ خطری ندارند. شما حتی می‌توانید جوانه‌ها را از روی سیب زمینی جدا کنید تا خیال‌تان راحت شود.

بیشتر بخوانید : آب کرفس ♥ آب پنیر ♥ آب نارنج ♥ سیب زمینی شیرینسیب زمینی ترش

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.