بیماری شانکرویید

بیماری شانکرویید

بیماری شانکرویید شانکرویید,بيماري شانکرویید,شانکرویید در بارداري,علائم شانکرویید,درمان شانکرویید,درمان شانکرویید با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان شانکرویید,شانکرویید را چگونه درمان کنيم,شانکرویید در کودکان,شانکرویید در بزرگسالان,شانکرویید در نوزادان,شانکرویید در بهار,شانکرویید در تابستان,شانکرویید در …

علت و علائم و درمان خانگی بیماری فلج بل در بارداری چیست

علت و علائم و درمان خانگی بیماری فلج بل در بارداری چیست

فلج بل فلج بل ,فلج بلز,فلج بلز چیست؟,فلج بلز-فیزیوتراپی,فلج بل واگیر دارد,فلج بل (بیماری عصبی),فلج بلز پالسی,فلج بلع,فلج بل در بارداری,فلج بلس,فلج بلز خفیف توضیحاتی در مورد فلج بل فلج عصب زوج …

عوارض و درمان قطعی یبوست مزمن در کودکان چیست

عوارض و درمان قطعی یبوست مزمن در کودکان چیست

عوارض و درمان قطعی یبوست مزمن در کودکان چیست عوارض و درمان قطعی یبوست مزمن در کودکان چیست در سایت جسارت یبوست مزمن ،یبوست مزمن در کودکان،یبوست مزمن+درمان،یبوست مزمن،یبوست مزمن چیست،یبوست مزمن …

پماد بتامتازون

پماد بتامتازون ,پماد بتامتازون برای آفتاب سوختگی,پماد بتامتازون 1/0 درصد,پماد بتامتازون چشمی,پماد بتامتازون برای چیست,پماد بتامتازون برای عرق سوز

پماد بتامتازون

توضیحاتی در مورد پماد بتامتازون

پماد بتامتازون با نام لاتین Betamethasone ، از داروهایی است که با سرکوب‌کردن سیستم ایمنی بدن می‌تواند برای درمان برخی مشکلات پوستی مثل اگزما مورد استفاده قرار می گیرد.♥ در صورتی که از این دارو به مدت طولانی استفاده نشود عارضه جدی خاصی نخواهد داشت.در این مطلب از سایت جسارت در مورد موارد مصرف و عوارض پماد بتامتازون برای آفتاب سوختگی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

پماد بتامتازون چیست

پماد بتامتازون از داروهایی است که به منظور درمان التهابات پوستی بدن اصولا در سوختگی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو که از دسته داروهای کورتیکواستروئید می‌باشد می‌تواند علایمی مثل خارش و خشکی پوست را کاهش دهد.

موارد مصرف پماد بتامتازون

بتامتازون برای درمان علامتی اختلالات آلرژیک و یا التهابی پوست نظیر اگزما که به سایر کورتیکواستروئیدهای ضعیف‌تر پاسخ نمی‌دهند، انواع درماتیت، نیش حشرات و پسوریازیس به کار می‌رود و سریع درمان می کند

مکانیسم اثر پماد بتامتازون

این دارو با عبور از غشاء سلولی به گیرنده های خود در سیتوپلاسم متصل شده و کمپلکس دارو-گیرنده وارد هسته سلولی می شود. این کمپلکس با اتصال به نواحی خاصی از DNA موجب تحریک روند رونویسی mRNA و به دنبال آن ساخت آنزیم هایی می گردد که درنهایت مسئول اثرات سیستمیک کورتیکواستروئیدها می باشند. این دارو با جلوگیری از تجمع سلول های التهابی درناحیه التهاب، مهار فاگوسیتوز و آزاد شدن آنزیم های مسئول در التهاب و مهار ساخت و آزاد شدن واسطه های شیمیایی التهاب اثرات ضدالتهابی خود را اعمال می کند.

آشنایی با پماد بتامتازون

پماد بتامتازون (Betamethasone) از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی است که دارای خواص ضدالتهابی می‌باشد. از این دارو برای رفع انواع ناراحتی‌ها و التهابات پوستی مثل پسوریازیس (یک بیماری پوستی که در برخی از نقاط بدن تکه‌های قرمز رنگ بر جای می‌گذارد)، اگزما (نوعی بیماری پوستی که باعث می‌شود پوست خشک شده و خارش داشته باشد)، خارش، خشکی، قرمزی و… استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که پماد بتامتازون یک درمان برای بیماری نیست، اما برای تسکین علائم کمک خواهد کرد. اشکال دیگر این دارو شامل آمپول، قطره و لوسیون می‌باشد.

مشخصات پماد بتامتازون

نام های تجاری Celestone, Celestone Soluspan موارد مصرف درمان التهابات پوستی مثل پسوریازیس و اگزما . نام تجاری : ®Betnovate , Diprosone , Betacap , Bettamousse کاربرد: بیماری التهابی پوست مانند اگزما و درماتیت شدید 5,372 نام‌های عمومی دیگر پماد بتامتازون بتامتازون (betamethasone) والرات بتامتازون (Betamethasone valerate) بتامتازون دی پروپیونات (betamethasone diproprionate)

فارماکوکینتیک پماد بتامتازون

متابولیسم کورتیکواستروئیدها، عمدتاً در خود پوست صورت می‌گیرد، ولی متابولیسم پوستی این دارو نسبت به سایر کورتیکواستروئیدهای موضعی کمتر می‌باشد. به همین دلیل تجویز مکرر آن باعث تجمع دارو در پوست شده و می‌تواند به طولانی شدن مدت اثر، تشدید عوارض جانبی و افزایش جذب سیستمیک دارو منجر شود. دارو دارای متابولیسم کبدی نیز می‌باشد.

عوارض پماد بتامتازون

به دلیل کم بودن متابولیسم بتامتازون در پوست، امکان جذب سیستمیک آن زیاد می‌باشد و لذا بروز عوارضی نظیر سندرم کوشینگ، افزایش قند خون،وجود قند در ادرار و در درازمدت تضعیف محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-غده فوق کلیوی محتمل می‌باشد.

مقدار مصرف پماد بتامتازون

مقدار و نحوه مصرف پماد بتامتازون بر حسب نوع التهاب و ناراحتی پوستی در افراد مختلف متفاوت است. معمولا بزرگسالان یک تا سه مرتبه در روز و کودکان نیز یک مرتبه در روز از این پماد استفاده می‌کنند. قبل از اینکه دارو را پوست آسیب دیده قرار دهید محل را به خوبی شستشو داده و خشک کنید سپس یک لایه نازک از دارو را روی آن قرار داده و به آرامی مالش دهید تا جذب پوست شود. توجه: توجه داشته باشید که کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض آسیب‌های جانبی داروها قرار دارند. بنابراین هیچگاه خودسرانه از این دارو برای رفع بیماری‌های پوستی فرزند کوچکتان استفاده نکنید.

نکاتی در مورد مصرف پماد بتامتازون

مصرف کم و یا متوسط این دارو در کوتاه مدت عوارضی ندارد. مصرف پماد بتامتازون در دوران بارداری و شیردهی بی خطر است اما برای مصرف انواع دیگر داروی بتامتازون حتما با پزشک خود مشورت کنید. در صورت بروز حساسیت از ادامه مصرف این دارو صرف نظر کنید. هرگز دارو را به شخص دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید. دارو را بیش از دوز تجویز شده توسط پزشک، مصرف نکنید. چنانچه دچار عفونت پوستی هستید به طور خودسرانه از این دارو استفاده نکرده و قبل از مصرف پزشک را مطلع کنید. از وارد شدن این دارو به نقاط حساس بدن مثل چشم‌ها، بینی و دهان خودداری کنید. علایم بیماری پوستی شما معمولا بعد از دو هفته درمان با این دارو باید بهبود پیدا کند. چنانچه این بهبودی حاصل نشد به پزشک مراجعه کنید. پس از استفاده از این پماد پوست را نپوشانید. اگر از بتامتازون در ناحیه پوشک بچه استفاده می‌کنید، از پوشک تنگ یا شلوار پلاستیکی استفاده نکنید. این کار باعث افزایش عوارض جانبی دارو می‌شود. بدون مشورت کردن با دکتر خود، سایر محصولات پوستی را در ناحیه تحت درمان قرار ندهید.

تداخل دارویی با پماد بتامتازون

تست نیترو بلو تترازولیوم که برای تشخیص عفونت موضعی استفاده می شود ممکن است با مصرف کورتیکواستروئیدهای موضعی منفی کاذب ایجاد کند استفاده از دو داروی کورتیکواستروئیدی موضعی بصورت هم زمان باعث تشدید عوارض جانبی می گردد

هشدار در مورد مصرف پماد بتامتازون

1- مصرف این دارو روی پوست کودکان باید با احتیاط صورت گیرد. 2- به دنبال مصرف این دارو ممکن است تست‌های بررسی عملکرد محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-غده فوق کلیوی دچار اختلال شود. 3- مصرف مقادیر بیش از g100 در هفته از فرآورده 1/0% با احتمال تضعیف آدرنال همراه می‌باشد. 4- از مصرف طولانی مدت فرآورده روی پوست صورت اجتناب گردد.

توصیه های دارویی پماد بتامتازون

1- از به کار بردن پوشش و یا پانسمان روی ناحیه تحت درمان با بتامتازون خودداری شود. 2- در صورتی که با گذشت دو هفته عارضه‌ای که برای آن بتامتازون تجویز شده، بهبود پیدا نکرد و یا بدتر شد، حتماً به پزشک اطلاع داده شود. 3- قبل از شیردهی از استعمال این دارو روی بافت پستان خودداری شود. 4- از مصرف دارو در اطراف چشم‌ها اجتناب شود. 5- شکل لوسیون دارو قبل از مصرف به خوبی تکان داده شود.

اطلاعات دارویی در مورد پماد بتامتازون

اطلاعات دارویی : بتامتازون در دسته کورتیکواستروئیدهای موضعی قوی طبقه‌بندی شده است. کورتیکواستروئیدهای موضعی همان استروئید موضعی است. استروئیدهای موضعی علاوه بر مرطوب کنندگی (نرم کننده) برای درمان بیماری‌های التهابی پوست مانند اگزما و درماتیت استفاده می‌شود. استروئید موضعی زمانی که علائم اگزما یا درماتیت عود می‌کند، استفاده می‌شود. این دارو التهاب، خارش و قرمزی را تسکین می‌دهد و از این راه عود علائم را کاهش می‌دهد. پماد بتامتازون یک درمان برای بیماری نیست، اما برای تسکین علائم کمک خواهد کرد. دوره‌های کوتاه مدت بتامتازون نیز ممکن است برای درمان پسوریازیس مناطق کوچکی مانند پوست سر، کف پا و یا کف دست تجویز شود. انواع مختلفی از بتامتازون (مانند پماد، کرم، لوسیون فوم) در دسترس است. برای مرطوب کردن نواحی آسیب دیده پوست شما، کرم تجویز خواهد شد و اگر پوست شما خشک باشد پماد انتخاب مناسبی برای شما است، همچنین برای مناطق بزرگ و یا مودار پوست، لوسیون استفاده می‌شود. همچنین نوعی از بتامتازون در دسترس است که فقط برای پوست سر استفاده می‌شود. به طور کلی بتامتازون برای کودکان مناسب نیست، اگر چه گاهی اوقات، دکتر متخصص پوست ممکن است، دوره‌های کوتاه مدت تا دو هفته از این دارو برای یک کودک تجویز کند. نوعی از بتامتازون نیز در دسترس است که حاوی یک عامل ضد باکتری (مانند کلیوکینول (clioquinol)، نئومایسین (neomycin) یا اسیدفوزیدیک (fusidic acid)) و یا یک داروی ضد قارچ (مانند کلوتریمازول (clotrimazole)) است. ممکن است این نوع بتامتازون برای استفاده کوتاه مدت در مواقعی که پوست عفونی شده است، تجویز ‌شود و معمولا دو بار در روز فقط برای مدت یک هفته استفاده می‎شود. برخی از انواع بتامتازون نیز حاوی عنصری به نام سالیسیلیک اسید هستند. سالیسیلیک اسید در این فرمولاسیون می‌تواند به جذب موثرتر استروئید توسط پوست کمک کند، اما این بتامتازون نیز فقط برای مدت کوتاهی تجویز می‌شود.

تاثیر پماد بتامتازون در بدن

پماد بتامتازون (Betamethasone) از داروهایی است که با سرکوب‌کردن سیستم ایمنی می‌تواند برای درمان برخی مشکلات پوستی مثل اگزما مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که از این دارو به مدت طولانی استفاده نشود عارضه جدی خاصی نخواهد داشت. پماد بتامتازون از داروهایی است که به منظور درمان التهابات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو که از دسته داروهای کورتیکواستروئید می‌باشد می‌تواند علایمی مثل خارش و خشکی پوست را کاهش دهد. در ادامه با موارد مصرف این دارو و عوارضی که می‌تواند در اثر استفاده طولانی‌مدت به همراه داشته باشد آشنا می‌شوید.

جوش های پوستی

بزرگترین اشتباهی که اغلب ما در مواجهه با جوشهای پوستی مرتکب می شویم این است که عامل بروز آنها را به غلط، باکتری و یا میکروب می پنداریم. مهمترین عاملی که منجر به بروز این عارضه ناخوشایند در انسان می شود، در درجه اول، تغییرات هورمونی بدن شما و در وحله دوم نیز ناتوانی پوست در دفع بافت مرده از پوست و ناتوانی بدن در پاکسازی این عضو حساس(پوست) است. برخی از محققین و دانشمندان عقیده دارند که افراط در خوردن و حتی در برخی موارد خوردن غذاهی سرخ کردنی، شیرین و چرب نظیر: پیتزا، شکلات و غذاهای سرخ کردنی زمینه را برای به وجود آمدن این عارضه هموار می کند و در مورد کسانی هم که از این عارضه رنج می برند، اوضاع را به مراتب وخیم تر می کند. بسیاری از کسانی که از این عارضه رنج می برند و یا خود را مستعد ابتلا به آن می بینند، به مرور زمان و با تجربه ای که حاصل می کنند، غذاهای مضر برای خود را تشخیص داده و با پرهیز از خوردن این غذاها تا حدود زیادی موفق به کنترل این عارضه می شوند. اما با این وجود توصیه های زیر را نیز به خاطر داشته باشید:قرار دادن پوست بدن در معرض نور مستقیم خورشید اگرچه برای برنزه کردن بدن بسیار ایده آل به نظر رسیده و فواید دیگری نیز دارد اما برای کسانی که از عارضه جوشهای پوستی رنج می برند، مضر و نامناسب است. تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید به پوست، نه تنها عارضه جوشهای پوستی را تشدید می کند بلکه می تواند در طولانی مدت به پیری زودرس پوست و حتی سرطان پوست نیز منجر گردد. من خود از این موضوع اطلاع کامل دارم که اجتناب کردن از تابش مستقیم نور خورشید بر روی پوست، برای کسانی که به دلیل کاری که دارند، باید مدام بیرون از خانه باشند، عملا ناممکن است و به همین علت نیز همانند برخی از متخصصانی که نفسشان از جای گرم در می آید و توصیه های آنچنانی می کنند، قصد توصیه کردن راهکارهای غیر عملی و غیر قابل اجرا را ندارم، اما اگر چنانچه شما هم از این دسته افراد هستید و از جوشهای پوستی نیز رنج می برید، استفاده از ترکیباتی که پوست را از گزند اشعه های مضر ماورای بنفش حفظ می کنند، در مورد شما نتایج قابل قبولی را به دنبال خواهد داشت.

جوش های پوستی و ویتامین ها

محققین و متخصصین علم تغذیه میزان مجاز مصرف ید را در حدود ۱۵۰ میکروگرم در روز توصیه می کنند. اما بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند که مصرف بیش از این مقدار در روز با جوشهای پوستی همراه خواهد بود. بنابراین از مصرف مکملهایی که دزهای غیر معقولی از این عنصر را وارد بدن می کنند، پرهیز کنید. استفاده از اکثر مکملهای افزاینده ترشح طبیعی هورمون تستوسترون نیز همانند تزریق مستقیم خود تستوسترون می تواند منجر به بروز آکنه و جوشهای پوستی گردد. این عارضه مخصوصا در جوانانی دیده می شود که به اقتضای سن کمی که دارند، بیشتر از بالغین در معرض خطر به وجود آمدن جوش در پوست هستند. این دسته از افراد در انتخاب مکمل مناسب باید نهایت دقت را به خرج دهند. مکمل zma علیرغم اینکه ترشح طبیعی تستوسترون را افزایش می دهد، منجر به بروز عارضه جوشهای پوستی نیز نمی گردد. ورزشکاران ایرانی علاوه بر اینکه باید در انتخاب مکمل مناسب دقت کنند، باید در حین خرید از اصل بودن آن نیز اطمینان حاصل کنند. در آمریکا و در کشورهای اروپایی انواع قلابی استروئیدها تا حدودی در بازار عرضه می شوند اما به ندرت می توان مثال زد که نمونه قلابی مکملی که کمپانی سازنده، آن را به قیمت مناسب و در سطح گسترده پخش می کند، تهیه و در بازار عرضه شود. اما قلابی سازی نه تنها در استروئیدها، حتی در مورد مکملهای موجود در بازار ایران نیز بیداد می کند. چندی قبل پدری با من تماس گرفت تا در مورد مشکلی که برای دخترش به وجود آمده بود با من مشورت کند. دختر جوان این پیر مرد در اثر مصرف افراطی مکملهای چربی سوزی که اغلب از نوع قلابی و خطرناک نیز بوده، علاوه بر اینکه به بیماری های روانی، صرع و غیره مبتلا شده بود، به شدت نیز دچار جوش در کل بدن گردیده بود، به طوری که حتی پدر وی نیز رغبت نکرد دست وی را بگیرد و از ماشین پیاده کند. جالب این که همه این اقدامات نیز به تجویز و توصیه مشاوران کنترل وزن مراکز لاغری و برای رساندن این دختر از همه جا بی خبر به تناسب اندامی مشابه با جنیفر لوپز صورت گرفته بود! عجب جنیفری می سازند که حتی پدرش هم رغبت نمی کند نگاهش کند!

بیشتر بخوانید : پماد آلفا ♥ پماد تبخال ♥ پماد کالامین ♥ پماد تتراسایکلینپماد زینک اکساید

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.