خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری در سایت جسارت ترنجبین و خاکشیر ,ترنجبین و خاکشیر برای …

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی

پیشگیری از سنگ کلیه با روش های سنتی سنگ کلیه,بیماری سنگ کلیه,سنگ کلیه در بارداری,علائم سنگ کلیه,درمان سنگ کلیه,درمان سنگ کلیه با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سنگ کلیه,سنگ کلیه را …

خواص و کاربرد و عوارض قرص بتاهیستین 8 چیست

خواص و کاربرد و عوارض قرص بتاهیستین 8 چیست

قرص بتاهیستین قرص بتاهیستین ,قرص بتاهیستین 8 برای چیست,قرص بتاهیستین ۸,قرص بتاهیستین برای چیه,قرص بتاهیستین برای درمان چیست,قرص بتاهیستین خارجی,قرص بتاهیستین 8 چیست,قرص بتاهیستین سرگیجه,قرص بتاهیستین در شیردهی,قرص بتاهیستین ۸ چیست توضیحاتی …

درد لگن

درد لگن ,درد لگن در بارداری نشانه چیست,درد لگن سمت چپ,درد لگن خاصره,درد لگن و پا,درد لگن در ماه ششم بارداری,درد لگن در اوایل بارداری,درد لگن سمت راست,درد لگن و کشاله ران,درد لگن و جنسیت جنین,درد لگن در حاملگی نشانه چیست,درد لگن در بارداری نشانه ی چیست

درد لگن

توضیحاتی در مورد درد لگن

درد لگن در قسمت‌های پایین‌تر از ناف احساس می‌شود. این درد ممکن است به صورت ناگهانی و شدید بروز کند و یا می‌تواند خفیف بوده و تا چند ماه ادامه داشته باشد.دررفتگی لگن نیز ممکن است با آسیب عصبی و از دست دادن مقادیر زیادی از خون و همچنین ایجاد لخته‌های خونی بزرگ همراه باشد. این لخته‌های خونی می‌توانند رشته‌های عصبی را تحت‌فشار قرار داده و منجر به ایجاد درد لگن شوند.

علت درد لگن

کیست تخمدان– یک کیسه حاوی مایع که در داخل تخمدان تشکیل می‌شود و هنگامی که پاره می‌شود یا پیچ می‌خورد، باعث ایجاد درد لگن می‌شود. بیماری‌های حاد التهابی لگن-یک عفونت باکتریایی در ناحیه رحم، لوله رحم یا تخمدان‌ها که اغلب بعد از عفونت‌های کلامیدیا یا گونوروا به وجود می‌آید و لازم است بلافاصله با آنتی بیوتیک درمان شود. آپاندیسیت-این عارضه در اثر ورم دردناک زائده آپاندیس (یک زائده انگشتی شکل که به روده بزرگ متصل است) به وجود می‌آید که معمولاً باعث درد شدید در ناحیه پایین و سمت راست شکم (معده) می‌شود. التهاب صفاق (پریتونیت)-التهاب غشای پریتونئوم (بافت غشائی نازکی که قسمت داخلی شکم را می‌پوشاند) که باعث درد ناگهانی شکم می‌شود و درد آن به صورت تدریجی شدیدتر می‌شود و لازم است که فوراً تحت درمان قرار گیرد. عفونت مجرای ادرار-در این حالت احتمالاً در هنگام دفع ادرار احساس درد و سوزش خواهید داشت و همچنین ممکن است به تعداد دفعات بیشتری برای دفع ادرار نیاز داشته باشید. یبوست یا اسپاسم روده‌ای-این عارضه ممکن است در اثر تغییر رژیم غذایی، داروهای مصرفی، بیماری سندرم روده تحریک‌پذیر و در موارد نادر به خاطر انسداد روده ایجاد شود.

علت درد لگن سمت چپ

اگر درد لگن شما به مدت 6 ماه یا بیشتر دوام داشته است، اعم از اینکه درد آن به طور مداوم بوده و یا به صورت مکرر قطع و وصل می‌شود، آن را تحت عنوان درد مزمن لگن می‌شناسند. درد مزمن لگن غالباً شدیدتر از دردهای مربوط به عادت ماهیانه است و مدت بیشتری هم طول می‌کشد. این نوع درد از هر 6 زن، یک نفر را مبتلا را می‌سازد.

علت درد لگن در مردان

دردهای لگنی مردان همیشه به علت پروستاتیت نیست و معمولا درد لگن در مردان منشأ عضلانی دارد. دردی که مردان در ناحیه لگن خود احساس کنند می‌تواند علل متفاوتی داشته باشد که یکی از آن‌ها ایجاد التهاب یا عفونت غده پروستات است که به آن پروستاتیت می‌گویند. گاهی اوقات درد لگن در مردان ، مزمن شده و بیمار چند ماه و حتی چند سال از این درد و ناراحتی رنج می‌برد که غالباً چنین درد مزمنی در لگن در شرایطی اتفاق می‌افتد که در آزمایشات به عمل آمده هیچ گونه التهاب یا عفونتی در غده پروستات دیده نمی‌شود.

درمان سنتی درد لگن

تحقیقات نشان داده طب سوزنی می تواند تا حدودی به بهبود درد آرتروز کمک کند. در تحقیقات دیگری که سال ۲۰۱۳ انجام گرفن محققان به این نتیجه رسیدند که این درمان جایگزین درد و گرفتگی را در افراد مبتلا به فیبرومالژیا بهبود می بخشد. پس اگر با سوزن ها مخالف نیستید می توانید به یک متخصص برای انجام این درمان مراجعه کنید، فقط به خاطر داشته باشید که در صورت نتیجه گرفتن باید مرتب پیگیر مراجعات بعدی باشید.کسانی که از درد باسن رنج می‌برند ممکن است بتوانند با مراجعه به یک متخصص طب سوزنی درد خود را کاهش دهند. در روش طب سوزنی، سوزن‌های بسیار باریکی (به باریکی مو) در قسمت‌های مختلف بدن قرار داده می‌شوند و بدن را تحریک می‌کنند تا انواع دردها ازجمله درد دندان، درد عضلات، درد دوران قاعدگی و درد ناشی از آرتروز را کاهش دهد.

علت درد لگن در زنان

شایع‌ترین علل درد مزمن لگن عبارت است از: اندومتریوزیس(ضخیم شدن دیواره رحم) بیماری التهاب مزمن لگن- یک نوع عفونت باکتریایی رحم، لوله رحم یا تخمدان‌ها است که اغلب بعد از عفونت‌های کلامیدیا یا گونوروا به وجود می‌آید و باید فوراً با آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گیرد. سندرم روده تحریک‌پذیر- یک عارضه بسیار شایع و درازمدت مربوط به دستگاه هاضمه است که می‌تواند باعث گرفتگی عضلات معده، نفخ، اسهال و یبوست شود.

ورزش مناسب برای درد لگن

این حرکات کششی برای شل کردن عضلات داخل و اطراف لگن طراحی شده‌اند. دقت کنید که برای انجام این حرکات کششی باید تا جایی نیرو وارد کنید که فقط افزایش فشار بر روی ناحیه هدف را احساس کنید، اما هرگز نباید باعث احساس درد شود. حالت کشش در هر ورزش را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و به آرامی نفس عمیق بکشید. دقت کنید که هر حرکت را باید تا 3 مرتبه از هر طرف (چپ و راست) انجام دهید. اغلب این ورزش‌ها در صورتی که هر روز به طور منظم انجام شوند، می‌توانند تأثیر زیادی در کاهش درد لگن داشته باشند. حرکت زانو تا سینه به پشت بخوابید و هر دو پا را صاف و آرام بگذارید. سپس یک زانو را به طرف قفسه سینه خم کنید و با دو دست بگیرید. کشش آرام را برای 30 ثانیه حفظ کنید و نفس عمیق بکشید. سپس همین حرکت را با پای دیگر انجام دهید.حرکت زانو به شانه مخالف به پشت بخوابید، زانوی چپ خود را با دست بگیرید و به طرف قفسه سینه بیاورید و سپس آن را به صورت ضربدری به سمت شانه راست بکشید. فشار آرام را به مدت 30 ثانیه نگه دارید. به آرامی و با تمرکز نفس بکشید. سپس همین حرکت را با پای راست تکرار کنید.

درد لگن سمت چپ

هنگامی که درد لگن به طور ناگهانی و بدون سابقه قبلی برای اولین بار بروز می‌کند، آن را با نام درد حاد لگن می‌نامند. اگر شما هم از درد حاد لگن رنج می‌برید، فوراً برای گرفتن نوبت با متخصصین ما در کلینیک تخصصی پیشگام در زمینه درد لگن اقدام کنید. این متخصصین قادر هستند علت درد لگن شما را تشخیص دهند و هر نوع درمانی که برای آن لازم است، برای شما انجام دهند.

درد لگن خاصره

درد لگن می‌تواند علائم بسیار زیادی به همراه داشته باشد، بعضی از شایع‌ترین این علائم عبارتند از: گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی درد قاعدگی خونریزی، لکه‌بینی یا ترشحات واژنی درد و ناراحتی هنگام دفع ادرار یبوست یا اسهال نفخ یا انباشتگی گاز معده خونریزی در زمان حرکت شکم درد شدید در زمان رابطه جنسی تب یا یخ کردن بدن درد در ناحیه مفصل لگن درد در کشاله ران

درد لگن و پا

بیماران برای توصیف درد مفصل لگن (ران) از عبارات گوناگونی مانند التهاب، درد سنگین، درد تیر کشنده یا احساس سوزش و گزگز استفاده می کنند. این درد می‌تواند مداوم باشد یا تنها در زمان انجام حرکات معینی چون سر پا نشستن، سریع به راه افتادن یا چرخیدن شعله‌ ور شود. درد استخوان لگن و باسن یا ناگهان آغاز می‌شود یا به تدریج در طول هفته‌ها یا ماه‌ها شکل می‌گیرد. درد استخوان ران می‌تواند علامت آسیب‌های مختلفی از کشیدگی عضلانی ملایم گرفته تا شکستگی استخوان باشد. گاهی نیز این درد لگن علامت بیماری، اختلال یا عارضه‌ای چون ، آماس کیسه‌های مفصلی، سرطان یا پوکی استخوان به شمار می‌رود. اما شایع ترین و مهمترین علت این درد باسن خصوصا در سنین بالا آرتروز مفصل لگن و ران می باشد.

درد لگن در ماه ششم بارداری

درد لگن در بارداری از علائم شایعی است که زنان باردار مخصوصاً مادرانی که حاملگی اولشان است را گرفتار خود می‌کند. درد لگن خاصره در بارداری اغلب در اواخر و خصوصاً در طول سه‌ماهه سوم بارداری احساس می‌شود. ممکن است در اواخر بارداری دردهایی پیشرونده در ناحیه پایین شکم و کشاله ران داشته باشید. این وضعیت براثر فشار سر جنین روی اعصاب لگنی و همچنین نرم شدن مفاصل لگن که خودشان را برای زایمان آماده می کنند روی میدهد.

درد لگن در بارداری نشانه چیست

دلیل درد استخوان لگن در بارداری آن است که در این زمان بدن مادر در حال آماده‌سازی خود برای زایمان است. درد و ناراحتی بیش از همه در پهلو احساس می‌شود جاییکه نوزاد در هنگام حضور در رحم معمولاً در آن قرار دارد. در طول بارداری هورمون‌هایی ترشح می‌شود که مفاصل را برای تولد نوزاد آماده می‌سازد. وقتی این هورمون‌ها بیش از حد ترشح‌ شوند باعث کشیدگی و نرم شدگی بیش‌ازحد لیگمان‌های لگن(رباطهای لگنی) می‌شود. درنتیجه درد مفصلی لگن روی می‌دهد. لگن از چهار استخوان مجزا تشکیل‌شده و این استخوان‌ها در ناحیه جلو در مفصل سمفیز پوبیس(عانه) به هم متصل شده‌اند و طبیعی است که فاصله‌ای در حد ۴ تا ۵ میلی‌متر در این جا ایجاد شود.در بارداری این فاصله ۲ تا ۳ میلی‌متر دیگر بازتر می‌شود، درصورتی‌که بازهم این فاصله بیشتر شود درد و ناراحتی به وجود می‌آید. این مسئله معمولاً در نیمه دوم بارداری به وجود می‌آید هرچند ممکن است در هر زمانی از بارداری یا حتی بعد از زایمان این دردها وجود داشته باشند.

درد لگن در اوایل بارداری

استفاده از طب فیزیکی و توان‌بخشی در طول بارداری می‌تواند راهی مؤثر و ایمن برای تسکین درد لگن در زنان باردار باشد. تنظیم مهره‌ای (ردیف کردن مهره‌ها) خصوصاً برای باسن (مفصل ساکروایلیاک) باعث تسکین درد لگن در بارداری می‌شود. در طب فیزیکی و توان‌بخشی شرایط مادر اصلاح می‌شود تا تعادل لگن بهبود یابد و فشار وارده بر ستون مهره‌ها و خصوصاً مفاصل و رباط‌هایی که در آخر دوره بارداری بیشترین بار روی آن‌ها قرار می‌گیرد کم شود. ماساژ دوران بارداری موثر است، هدف از ماساژ تسکین دردهای زنان باردار است. ماساژ علاوه بر شل کردن تمامی عضلات و استرس‌زایی از مادر، باعث می‌شود که او احساس بهتری داشته باشد و دردش تسکین یابد. متخصص طب فیزیکی وتوان بخشی از فیزیوتراپی نیز برای تسکین درد لگن در بارداری استفاده می‌کند. روش‌های فیزیوتراپی باهدف تسکین یا کاهش درد، بهبود عملکرد عضلات، بهبود پایداری و وضعیت مفصل لگن مادر انجام می‌شوند.

درد لگن و کشاله ران

آواسکولار نکروز (استئونکروز): این شرایط زمانی اتفاق می افتد که جریان خون به استخوان ران کاهش پیدا کرده و بافت استخوان در نتیجه آن از بین برود. هر چند این شرایط ممکن است برای سایر استخوان ها نیز ایجاد شود، آواسکولار نکروز در اکثر مواقع در استخوان ران مشاهده می شود. این مشکل می تواند باعث شکستن استخوان ها در این ناحیه یا در رفتن آنها شود. این مشکل می تواند در نتیجه استفاده زیاد از داروهای استروئید (همچون پردنیزون) نیز برای فرد ایجاد شود.شکستگی در ناحیه لگن یک مشکل خاص در افراد مسن است. با بالا رفتن سن، استخوان ها ممکن است ضعیف و شکننده شوند. به این ترتیب احتمال شکسته شدن این استخوان ها در زمان افتادن یا وارد شدن آسیب افزایش پیدا می کند.فعالیت های تکراری می توانند باعث وارد شدن فشار به عضلات، تاندون ها، و رباط هایی شوند که از حرکت های مفصل لگن حمایت می کنند. هنگامی که این ساختارها به خاطر استفاده زیاد ملتهب شوند، این شرایط می تواند باعث ایجاد درد و جلوگیری از حرکت های عادی مفصل لگن شود.

درد لگن

مشکلات مربوط به التهاب مفاصل یا آرتروز همچون استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید به خصوص در بین افراد مسن از رایج ترین دلایل درد استخوان لگن هستند. آرتروز می تواند باعث التهاب مفصل لگن و تجزیه غضروف هایی شود که حرکت نرم استخوان های لگن بر روی یکدیگر را امکان پذیر می کند. با پیشرفت بیماری آرتروز درد بیمار به تدریج افزایش پیدا می کند. با از بین رفتن غضروف ها، سر استخوان ران بطور مستقیم به حفره داخلی مفصل لگن ساییده می شود.

بیشتر بخوانید : کمر درد در بارداری

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 خرداد 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.