توصیه هایی برای پیشگیری از سکته مغزی

توصیه هایی برای پیشگیری از سکته مغزی

توصیه هایی برای پیشگیری از سکته مغزی سکته مغزی,بیماری سکته مغزی,سکته مغزی در بارداری,علائم سکته مغزی,درمان سکته مغزی,درمان سکته مغزی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته مغزی,سکته مغزی را چگونه …

درمان انزال زودرس با روش های گیاهی

درمان انزال زودرس با روش های گیاهی

درمان انزال زودرس با روش های گیاهی خواص روش های گیاهی,فواید روش های گیاهی,روش های گیاهی درمانی,خاصیت روش های گیاهی,خواص روش های گیاهی درمانی,خواص روش های گیاهی برای پوست,خواص روش های گیاهی …

مضرات و خواص عسل و سیاه دانه برای بارداری و لاغری

مضرات و خواص عسل و سیاه دانه برای بارداری و لاغری

مضرات و خواص عسل و سیاه دانه برای بارداری و لاغری مضرات و خواص عسل و سیاه دانه برای بارداری و لاغری در سایت جسارت خواص عسل و سیاه دانه,خواص عسل و …

کپسول ژینوفیلوس

کپسول ژینوفیلوس ,کپسول ژینوفیلوس برای چیست,کپسول ژینوفیلوس در پریود,کپسول ژینوفیلوس در بارداری,کپسول ژینوفیلوس واژینال,قیمت کپسول ژینوفیلوس

کپسول ژینوفیلوس

توضیحاتی در مورد کپسول ژینوفیلوس

طبق آمار جهانی اغلب زنان حداقل یک بار در زندگی‌شان به عفونت ادراری مبتلا شده‌اند. آمارها نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان و زنان متاهل بیشتر از دیگران به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند.♥ عفونت ادراری بیماری شایعی بین همه گروه‌های سنی خانم‌هاست. نشانه‌های عفونت ادراری چیست؟ عفونت ادراری چه عللی دارد؟ چه راه‌هایی برای پیشگیری و درمان این بیماری وجود دارد؟ در این مقاله با هم به این موضوعات می‌پردازیم و چند راهکار طبیعی برای درمان و پیشگیری از این بیماری مطرح می‌کنیم: ممکن است عفونت ادراری زیاد پیشرفت نکرده باشد و فقط مجاری ادراری و مثانه را درگیر کرده باشد که به آن عفونت دستگاه ادراری تحتانی می‌گویند. در این صورت موقع ادرار درد یا سوزش احساس می‌شود. فرد تند تند و به شدت احساس نیاز به دفع ادرار دارد و در مردان مقعد و در زنان ناحیه تناسلی درد می‌کند. همچنین ممکن است ادرار با بوی خیلی تند و غیر طبیعی و رنگی کدر همراه باشد. اگر عفونت پیشرفت کرده باشد و به کلیه ها رسیده باشد می‌گوییم فرد دچار عفونت دستگاه ادراری فوقانی یا همان عفونت کلیه شده. در این صورت کار سخت‌تر است. فرد علاوه بر نشانه‌های عفونت دستگاه ادراری تحتانی، تب می‌کند، درد شدید در پهلو دارد، ممکن است تهوع و استفراغ نیز داشته باشد. همین طور ممکن است در ادرارش چرک یا خون نیز دیده شود. اما در افراد مسن‌تر یا بچه‌های کم سن و سال تشخیص علایم سخت‌تر است. ممکن است تنها نشانه این بیماری در شیرخواران زیر دوسال تب باشد. وقتی دختر بچه یک ساله‌تان تب می‌کند و نشانه دیگری از بیماری دیگری ندارد به دستور پزشک ادرارش را کشت می‌دهند تا از نبود عفونت در ادرارشان اطمینان حاصل کنند. اما ممکن است شیرخوار در این شرایط استفراغ کند، خوب غذا نخورد و حالت زردی نیز داشته باشد. در مورد بچه‌های بزرگتر بی‌اختیاری ادرار یا یبوست نشانه‌هایی برای عفونت ادراری هستند.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و نحوه استفاده کپسول ژینوفیلوس برای چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

کپسول ژینوفیلوس چیست

ژینوفیلوس بصورت کپسول های واژینال عرضه می شود. هر کپسول حاوی 341 میلی گرم Lcr Regenerans ، یک کشت زنجیره Lcr35 طراحی شده برای محیط واژن می باشد.

مکانیسم اثر کپسول ژینوفیلوس

ژینوفیلوس لاکتوباسیلی را آزاد میکند که بصورت یک لایه بر روی موکوس واژن سالم قرار می گیرد. لاکتوباسیل اسید لاکتیک تولید می کند در نتیجه pH محیط واژن را پایین می آورد و متعاقبا مانع تشکیل کلونی و تکثیر باکتری های پاتوژن در موکوس می شود.

موارد مصرف کپسول ژینوفیلوس

این دارو در موارد بازسازی فلور طبیعی واژن , داروی کمکی در درمان عفونت های راجعه باکتریایی و قارچی واژنمورد استفاده قرار می گیرد

مقدار مصرف کپسول ژینوفیلوس

مقدار درمانی :1 کپسول واژینال ، 2 بار در روز و بمدت 7 روز در صورت لزوم می تواند توسط پزشک معالج تکرار شود. مقدار پیشگیری کننده : 1 کپسول واژینال هر شب بمدت 3- 7 روز.

منع مصرف کپسول ژینوفیلوس

ازدیاد حساسیت به این دارو و ترکیبات آنکه باید با پزشک خود مشورت کنید

کاربرد کپسول ژینوفیلوس

این دارو شامل زنجیره های لاکتوباسیل است که برای درمان وجلوگیری از عفونت های واژینال ناشی از قارچ و باکتری ها دستگاه تناسلی زنان و ناراحتی هایی مثل سوزش ،تغییر رنگ و خشکی واژینال استفاده میشود .

علت عفونت ادراری

در اغلب موارد یک نوع باکتری خاص از راه خروجی مجراهای تناسلی وارد این مجراها می‌شود و شروع به رشد و تکثیر می‌کند. به صورت طبیعی بدن می‌تواند در مقابل این مزاحم‌های همیشگی از خودش دفاع کند اما به دلایل مختلف ممکن است سیستم دفاعی اولیه بدن کارایی کافی را نداشته باشد و این عفونت کم کم سراسر دستگاه ادراری را بگیرد.

ابتلا به عفونت ادراری

زنان به دلیل آناتومی خاصشان بیشتر به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند پس باید در مورد رعایت بهداشت سختگیرتر باشند. پسران ختنه نشده هم بیشتر در معرض عفونت ادراری قرار دارند. اگر موقع احساس نیاز به دفع ادرار به هر دلیلی مدت زیادی ادرار را در مثانه نگه داریم، خطر ابتلا به عفونت ادراری افزایش پیدا می‌کند. ممکن است خیلی ساده نحوه اشتباهِ شستن بدن در هنگام استفاده از دستشویی باعث عفونت ادراری باشد. باید سعی شود آبی که به مدفوع آغشته شده به ناحیه تناسلی نخورد تا از بروز عفونت در ناحیه تناسلی در امان باشید. زنان جوان که از نظر جنسی فعالند بیشتر دچار عفونت ادراری می‌شوند. روش‌های استفاده از اسپرم‌کش و دیافراگم برای جلوگیری از بارداری، احتمال ابتلا به عفونت ادراری را زیاد می‌کند پس بهتر است برای این منظور از قرص‌های ضد باروری یا کاندوم استفاده شود و همین طور دفع ادرار بعد از ارتباط جنسی احتمال ابتلا به عفونت ادراری را کم می‌کند. بعضی از بیماری‌های مقاربتی مثل تبخال تناسلی یا کلامیدیا می‌توانند باعث عفونت ادراری شوند. بعد از دوران زادبس(یائسگی) به دلیل اینکه سطح هورمون استروژن کم می‌شود عفونت ادراری شایع‌تر است. وقتی فرد به دلایل مختلف مجبور است از سند یا کاتتر استفاده کند بیشتر در معرض عفونت ادراری قرار دارد. و کسانی که اختلالاتی در دستگاه ادراری یا سنگ کلیه یا مشکلات پروستات دارند نیز بیشتر به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند.

درمان عفونت ادراری

اصولا برای درمان عفونت ادراری از آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌شود اما به هیچ وجه خودتان سر خود بدنتان را نبندید به انواع آنتی بیوتیک. معمولا پزشک متخصص به شما نوع خاصی از آنتی بیوتیک را می‌دهد و شما بعد از حدود سه روز مصرف اگر احساس کردید علائم از بین رفته می‌توانید با نظر پزشکتان دارو را کنار بگذارید. در صورت ابتلا به عفونت ادراری مخصوصا اگر با توجه به نشانه‌ها می‌بینید که عفونت دستگاه ادراری تحتانی است می‌توانید با به کار بستن چند راهکار ساده و استفاده از چند روش طبیعی به بهبودی کامل خود کمک کنید: مایعات و آب زیاد بنوشید. بیشتر شدن ادرار مساوی است با کمتر شدن عفونت و درد. ویتامین ث زیاد مصرف کنید. مدام آب پرتقال و آب لیمو و انواع نوشیدنی‌های سرشار از ویتامین ث بنوشید که ویتامین ث دشمن عفونت مجاری ادراری است. ذغال اخته بخورید. در منابع طب سنتی خودن ذغال اخته را یکی از روش‌های کارساز برای درمان عفونت ادراری معرفی کرده‌اند. البته اگر داروهای رقیق کننده خون می‌خورید در مصرف ذغال اخته زیاده‌روی نکنید.

درمان خانگی عفونت ادراری

بعضی از خوراکی‌ها مدر است و با افزایش ادرار باعث بهبود بیماری می‌شود: اسفناج، چغندر، مارچوبه، خیار، کرفس، بامیه نارس، تره، خرفه، شنبلیله و … استفاده از آنتی بیوتیک‌های طبیعی نیز می‌تواند کارساز باشد: سیر، زنجبیل، جعفری و … می‌توانید از دمنوش بابونه یا پولک یا پنیرک نیز که آنتی بیوتیک‌های طبیعی هستند برای درمان عفونت استفاده کنید. خوردن تخم شربتی خیس خورده و لعاب دار یا همان تخم ریحان هم برای ناراحتی‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود. و اما چند نسخه طب سنتی برای درمان عفونت ادراری: کاسنی: برای درمان عفونت ادراری ۲ تا ۴ گرم ریشه کاسنی را دم کنید و در روز به نوبت و با فاصله‌های معین بنوشید. سرکه سیب: طب سنتی به زنان و دخترانی که دچار عفونت‌های ادراری هستند توصیه می‌کند که ناحیه تناسلی را با سرکه سیب اصلی شستشو دهند. همین طور خوردن سرکه سیب اصل برای بهبود عملکرد سیستم ادراری بسیار مفید است. گزنه: به طور کلی ادرار آور است و در صورت وجود خون در ادرار آن را برطرف می‌کند و برای کلیه ها مفید است. برای درمان عفونت مثانه و سنگ مثانه باید برگ گزنه را با ریشه شیرین بیان دم بکنید و نوش جان. اگر می‌خواهید دم نوش گزنه را تهیه کنید باید۴۰ گرم برگ گزنه را در یک لیتر آب جوش ریخته بگذارید ۱۰ دقیقه‌ای دم بکشد و روزی ۳ فنجان نوش جان کنید. عسل و دارچین: ۲ قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق غذاخوری دارچین را در یک لیوان آب گرم حل کنید و نوش جان. این روش باعث ضد عفونی کردن مثانه می‌شود. پیاز و عسل: جوشانده ۱۵۰ گرم پیاز یا موسیر در یک لیتر آب عسل مدر است و باعث افزایش ادرار و بهبود هر چه زودتر بیماری می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت بی‌توجهی به درمان هر چه زودتر عفونت ادراری، این بیماری ممکن است باعث آسیب‌دیدگی دائمی در کلیه‌ها مخصوصا در کودکان شود و از آنجایی که تشخیص عفونت ادراری در کودکان سخت‌تر است مادرها باید خیلی بیشتر حواسشان جمع بچه‌ها باشد تا در صورت دیدن کوچکترین علامتی به پزشک مراجعه کنند یا از راهکارهای طبیعی استفاده کنند.

عفونت دستگاه ادراری

عفونت دستگاه ادراری (UTI یا Urinary tract infection) نوعی عفونت باکتریایی است که بر بخشی از دستگاه ادراری تأثیر می‌گذارد. هنگامی که عفونت دستگاه ادراری تحتانی را مبتلا می‌کند سیستیت ساده (عفونت مثانه) نامیده می‌شود و هنگامی که بر دستگاه ادراری فوقانی تأثیر می‌گذارد به آن پیلونفریت (عفونت کلیه) گفته می‌شود.علائم مربوط به دستگاه ادراری تحتانی عبارتند از دفع ادرار همراه با درد یا تکرر ادرار یا اضطرار برای ادرار (یا هر دو)، در حالی که علائم مربوط به پیلونفریت عبارتند از تب و درد پهلو به همراه علائم مربوط به عفونت دستگاه ادراری تحتانی. این علائم در افراد مسن یا بسیار کم سن و سال ممکن است مبهم یا نامشخص باشند. عامل اصلی هر دو نوع عفونت مذکور اشرشیا کلی است، با این حال ندرتاً باکتری‌های دیگر، ویروسها یا قارچ نیز ممکن است موجب آن شوند. عفونت‌های دستگاه ادراری معمولاً در زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می‌دهد، چرا که نیمی از زنان در طول زندگی خود حداقل به یک عفونت مبتلا می‌شوند. بروز مجدد بیماری امری شایع است. عوامل خطرساز عبارتند از: آناتومی بدن زنان، مقاربت جنسی و سابقه خانوادگی. پیلونفریت در صورت بروز معمولاً پس از عفونت مثانه ظاهر می‌شود، اما ممکن است ناشی از عفونت منتقله از راه خون نیز باشد. تشخیص این بیماری در زنان سالم و جوان تنها بر اساس علائم امکان‌پذیر است. در افرادی که علائم آن‌ها مبهم است، ممکن است تشخیص بیماری مشکل باشد زیرا ممکن است باکتری‌ها وجود داشته باشد، اما عفونتی مشاهده نشود. در موارد پیچیده یا در صورتی که درمان با شکست مواجه شود، ممکن است کشت ادرار مفید باشد. در افراد مبتلا به عفونت‌های مکرر، می‌توان از دوز پایین آنتی بیوتیکها به‌عنوان اقدام پیشگیرانه استفاده کرد. در موارد غیرپیچیده، عفونت‌های دستگاه ادراری را می‌توان به‌راحتی با مصرف آنتی بیوتیک در یک دوره کوتاه درمان کرد، اگرچه مقاومت در برابر بسیاری از آنتی بیوتیک‌های مورد استفاده برای درمان این بیماری در حال افزایش است. در موارد پیچیده، ممکن است لازم باشد دوره‌های درمان طولانی‌تر شوند یا نیاز به تزریق آنتی بیوتیک وریدی باشد، و در صورتی که علائم در طی دو یا سه روز بهبود پیدا نکرد، لازم است آزمایش‌های تشخیصی بیشتری انجام گردد. در زنان، عفونت‌های دستگاه ادراری شایع‌ترین شکل عفونت‌های باکتریایی است و هر سال ۱۰٪ به میزان عفونت‌های دستگاه ادراری افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید : کپسول سفالکسین ♥ کپسول نسپرسو ♥ کپسول فلوکونازول ♥ کپسول پرگابالینکپسول سلکوکسیب

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.