خواص و مضرات مصرف لیمو عمانی تازه برای معده و چربی خون

خواص و مضرات مصرف لیمو عمانی تازه برای معده و چربی خون

خواص و مضرات مصرف لیمو عمانی تازه برای معده و چربی خون خواص و مضرات مصرف لیمو عمانی تازه برای معده و چربی خون در سایت جسارت لیمو عمانی تازه ,لیمو عمانی …

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی کاهش درد قاعدگی با طب سنتی,کاهش درد قاعدگی بعد از ازدواج,برای کاهش درد قاعدگی,روش کاهش درد قاعدگی,راههاي كاهش درد قاعدگي طی آزمایش هایی که روی زنجبیل …

فواید و خواص غذا خوردن با دست راست و چپ چیست

فواید و خواص غذا خوردن با دست راست و چپ چیست

غذا خوردن با دست غذا خوردن با دست ,غذا خوردن با دست چپ,غذا خوردن با دست در اسلام,غذا خوردن با دست چپ چه حکمی دارد,غذا خوردن با دست راست,غذا خوردن با دست …

کپسول ایندومتاسین

کپسول ایندومتاسین ,کپسول ایندومتاسین چیست,کپسول ایندومتاسین برای چیست,کپسول ایندومتاسین25,کپسول ایندومتاسین ۲۵,کپسول ایندومتاسین 25 برای چیست

کپسول ایندومتاسین

توضیحاتی در مورد کپسول ایندومتاسین

ایندومتاسین به دسته ای از داروها متعلق است به نام داروهای ضد التهاب غیر کورتونی که به اصطلاح پزشکی NSAIDs گفته می شوند .♥ ایندومتاسین در تسکین دردهایی نظیر آرتریت (التهاب مفاصل)، رگ به رگ شدن عضلات یا ضرب دیدگی استخوان، کمردرد، نقرس و دردهای قاعدگی کابرد دارند. این دارو با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند. ایندومتاسین با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز،منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به نام پروستاگلاندین در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندین،درد و التهاب کاهش می یابد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و موارد مصرف کپسول ایندومتاسین 25 چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید و از مصرف خودسرانه دارو به شدت بپرهیزید!

مشخصات کپسول ایندومتاسین

ایندومتاسین (به انگلیسی: Indometacin) رده درمانی: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی اشکال دارویی: قرص ، کپسول و شیاف. این دارو بصورت کپسول ۲۵ میلی گرمی، قرص آهسته رهش ۷۵ میلی گرمی و شیاف‌های ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرمی ارائه می‌شود. 

موارد مصرف کپسول ایندومتاسین

ایندومتاسین جزو داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) میباشد و بنابراین دارویی مسکن و ضدالتهاب است. ایندومتاسین مسکنی بسیار قوی است که معمولاً برای کاهش دردهای مفصلی برای سالخوردگان تجویز می‌شود. قدرت ضد درد بودن این مسکن از پیروکسیکام بیشتر است.

راهنمایی در مورد مصرف کپسول ایندومتاسین

-در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی ضدحساسیت مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید. _در صورت سابقه ی آسم،حساسیت،زخم معده یا دوازدهه و بیماری های گوارشی(مانند کرون)،بیماری قلبی یا عروقی،لوپوس،مشکلات کبدی،کلیوی ،بیماری پارکینسون ،صرع و سایر موارد به پزشک خود اطلاع دهید. _در صورتی که سابقه ی فشار خون بالا و یا وجود لخته در عروق را دارید ،پزشک خود را مطلع نمایید. -از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. _در صورت سابقه ی حساسیت به داروهای ضد درد (مانند آسپرین٬ ناپروکسن، سلکوکسیب و ایپوبروفن و…)به پزشک خود اطلاع دهید. -در صورت سابقه ی قند یا کلسترول خون بالا به پزشک خود اطلاع دهید. -در افراد بالای ۶۵سال این دارو باید احتیاط بیشتر و تحت نظر پزشک مصرف شود.

مصرف کپسول ایندومتاسین

_در صورت مصرف طولانی مدت، مقدار و تعداد دفعات مصرف در روز را از پزشک خود بپرسید.نسبت به شرایط، ممکن است ۱ قرص تا چند قرص در روز نیاز داشته باشید. _بهتر است کپسول ایندومتاسین را همراه یا پس از یک وعده غذای سبک مصرف نمایید تا عوارض گوارشی ناشی از آن کمتر شود. -در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق برنامه مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.

نکاتی در مورد مصرف کپسول ایندومتاسین

_ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما جهت کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی،ایندومتاسین را با مقدار کم تجویز نماید.با این حال در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو دارید،پزشک می تواند همراه آن،از دارو های محافظت کننده از معده تجویز نماید تا عوارض کاهش یابد. _در صورت مصرف طولانی مدت،تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره ای لازم ،انجام شود. _در صورتی که مبتلا به آسم می باشید ،ممکن است علائمی مانند خس خس سینه و مشکل تنفسی در شما با مصرف این دارو تشدید شود.در صورت بروز این عوارض ،این دارو را قطع نمایید و به پزشک خود مراجعه نمایید. ‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید.

عوارض کپسول ایندومتاسین

_علائم گوارشی مانند سوء هاضمه، سوزش سردل، معده درد و… از علائم شایع داروهای NSAIDs می باشد که برای کاهش آنها مصرف دارو پس از غذا توصیه می شود.در صورت ادامه دار شدن این عوارض با پزشک خود مشورت نمایید. -جهت بهبود اسهال ناشی از مصرف این دارو،مصرف وعده های غذایی ساده و مایعات به مقدار کافی توصیه می شود. -در صورت بروز یبوست، رژیم سرشار از فیبر(میوه و سبزیجات) و مصرف مایعات به اندازه ی کافی توصیه می شود. _احساس تهوع ناشی از این دارو با مصرف وعده های غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پرچرب و پرادویه کاهش می یابد. _ در صورت مشکلات تنفسی،و هرگونه علائم حساسیت دارویی (مانند ورم صورت و دهان)به پزشک خود مراجعه نمایید. _در صورت مشاهده دفع خون یا مدفوع تیره،استفراغ حاوی خون یا شکم درد شدید،مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.

نام های کپسول ایندومتاسین

این دارو با نام‌های تجاری INDIC و INDOSUPP نیز عرضه می‌شود.

مقدار مصرف کپسول ایندومتاسین

بزرگسالان: ابتدا ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم، دو تا سه بار در روز. سپس یک هفته درمیان به میزان ۲۵ تا ۵۰ میلی گرم در هر نوبت افزایش می‌یابد. مقدار مصرف روزانه حداکثر ۲۰۰ میلیگرم می‌باشد. پس از گرفتن نتیجه مقدار مصرف به پایین‌ترین دوز کاهش می‌یابد. کودکان:۱/۵ تا ۲/۵ میلیگرم به ازای هر کیلو وزن بدن بطور روزانه در سه یا چهار نوبت.حداکثر مقدار مجاز ۴ میلیگرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می‌باشد. پس از گرفتن نتیجه مقدار مصرف به پایین‌ترین حد که علائم بیماری را کنترل کند کاهش می‌یابد.

شایع‌ ترین عوارض کپسول ایندومتاسین

شایع‌ترین عوارض جانبی: اختلالات گوارشی، تهوع و اسهال، سردرد شدید هنگام صبح. خواب آلودگی، سرگیجه، ناراحتی عصبی، وزوز گوش و بیخوابی و بالا بردن فشار خون

شرایط نگهداری کپسول ایندومتاسین

این دارو را باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد و دور از نور، رطوبت و داخل جعبه نگهداری کرد.

کپسول ایندومتاسین چیست

قرص ایندومتاسین (Indometacin) از مسکن‌های قوی است که برای کاهش درد مفاصل و… تجویز می‌شود. تهوع و سردرد از عوارض قرص ایندومتاسین می‌باشد. قرص ایندومتاسین (Indometacin) جزو داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی می‌باشد. این دارو مسکنی بسیار قوی است که معمولاً برای کاهش دردهای مفصلی برای سالخوردگان تجویز می‌شود. ایندومتاسین به صورت قرص، کپسول و شیاف موجود است. قدرت ضد درد بودن این مسکن از کپسول پیروکسیکام بیشتر است.

تداخل دارویی با کپسول ایندومتاسین

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (مثل دیکلوفناک)، آسپرین، ضد انعقادها (رقیق کننده‌های خون نظیر وارفارین)، آنتی‌بیوتیک‌ها (سفالوسپورین‌ها)، داروهای ضد سرطان (متوترکسات، پلیکومایسین)، سیکلوسپورین، لیتیم، پروبنسید (یک داروی نقرس)، تریامترن، اسید والپروئیک و الکل

نحوه مصرف کپسول ایندومتاسین

میزان دقیق مصرف این دارو باید طبق نظر پزشک تعیین گردد. به طور معمول میزان مصرف برای بزرگسالان و کودکان به شرح زیر است: بزرگسالان: ابتدا ۲۵ تا ۵۰ میلی‌گرم، دو تا سه بار در روز مصرف می‌شود. سپس یک هفته در میان به میزان ۲۵ تا ۵۰ میلی‌گرم در هر نوبت افزایش می‌یابد. مقدار مصرف روزانه حداکثر ۲۰۰ میلی‌گرم می‌باشد. پس از گرفتن نتیجه مقدار مصرف به پایین‌ترین دوز کاهش می‌یابد. کودکان: ۱/۵ تا ۲/۵ میلی‌گرم به ازای هر کیلو وزن بدن بطور روزانه در سه یا چهار نوبت مصرف می‌شود. حداکثر مقدار مجاز ۴ میلی‌گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن می‌باشد. پس از گرفتن نتیجه مقدار مصرف به پایین‌ترین حد که علائم بیماری را کنترل کند کاهش می‌یابد. توجه: در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف‌نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق برنامه مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.

توصیه هایی در مورد مصرف کپسول ایندومتاسین

این دارو را باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد و دور از نور، رطوبت و داخل جعبه نگهداری کرد. در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی ضدحساسیت مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید. بهتر است کپسول ایندومتاسین را همراه یا پس از یک وعده غذای سبک مصرف نمایید تا عوارض گوارشی ناشی از آن کمتر شود. در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید. در صورت بروز یبوست، رژیم سرشار از فیبر (میوه و سبزیجات) و مصرف مایعات به اندازه کافی توصیه می‌شود. در صورت مشکلات تنفسی و هرگونه علائم حساسیت دارویی (مانند ورم صورت و دهان) به پزشک خود مراجعه نمایید. پس از خوردن قرص و کپسول ایندومتاسین تا 30-15 دقیقه دراز نکشید. مراقب باشید شکل سوسپانسیون و شیاف در یخچال یخ نزند. اگر ایندومتاسین را به خاطر درد مصرف می‌کنید و درد ظرف 14 روز بهبود نیافته یا حتی بدتر شده است پزشکتان را مطلع کنید. در صورت مصرف طولانی مدت، تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره‌ای لازم انجام شود.

عوارض جدی کپسول ایندومتاسین

در صورت بروز هریک از علایم زیر مصرف ایندومتاسین را قطع کرده ، با پزشکتان تماس بگیرید: درد قفسه سینه ؛ خستگی یا خواب آلودگی شدید؛ سردرد شدید هنگام صبح ؛ تغییرات خلقی یا گیجی ؛ گزگز انگشتان دست ها و پاها؛ خونریزی از مقعد (در موارد استعمال شیاف )؛ درد یا سوزش معده ؛ تهوع یا استفراغ ؛ مدفوع سیاه و قیری ؛ علایم شبه آنفلوآنزا (لرز، تب ، درد عضلانی )، به ویژه اگر درست قبل یا همزمان با بروز بثورات جلدی رخ دهند؛ افزایش وزن ؛ کبودی یا خونریزی غیرعادی ؛ بثورات جلدی ؛ زخم های دهانی ؛ یا تب یا گلودردی که پیش از مصرف ایندومتاسین وجود نداشته و ناشی از مشکلی که به خاطرش ایندومتاسین برایتان تجویز شده ، نباشد. افراد مسن بیشتر از سایرین در معرض خطر مشکلات گوارشی و دیگر مشکلات خونریزی دهنده اند. یک واکنش حساسیتی نادر به ایندومتاسین آنافیلاکسی است که به مراقبت و توجه فوری و پزشکی نیاز دارد. آنافیلاکسی به سرعت پیشرفت می کند. در صورت بروز تورم لب ها و اطراف چشم ، کهیر یا تورم های روی پوست ، ضربان قلب تند، خس خس سینه ، یا مشکل در تنفس ، مصرف ایندومتاسین را قطع کرده ، با یک مرکز اورژانس پزشکی تماس بگیرید. در صورت وجود هریک از موارد زیر پیش از مصرف ایندومتاسین ، پزشکتان را مطلع سازید: حساسیت به آسپرین یا دیگر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی . بارداری یا شیردهی . مصرف داروهای دیگر، به ویژه داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (مثل دیکلوفناک )، آسپرین ، ضد انعقادها (رقیق کننده های خون نظیر وارفارین )، آنتی بیوتیک ها (سفالوسپورین ها)، داروهای ضد سرطان (متوترکسات ، پلیکومایسین )، سیکلوسپورین ، لیتیم ، پروبنسید (یک داروی نقرس )، تریامترن ، و اسید والپروئیک . عادت به مصرف نوشیدنی های الکلی . سابقه یا ابتلا به پولیپ های بینی مرتبط با آسپیرین ؛ زخم های یا التهاب های دستگاه گوارش ؛ هموفیلی یا دیگر مشکلات خونریزی دهنده ؛ زخم های دهانی ؛ یا بیماری های کبدی یا کلیوی .

همه چیز درباره کپسول ایندومتاسین

برچسب روی همه داروهای مجاز بدون نسخه را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که دارویی مصرف نمی کنید که حاوی داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن ) یا داروهایی که با ایندومتاسین تداخل ایجاد می کند باشد. به خاطر داشته باشید که آسپرین یک داروی ضد التهابی غیراستروئیدی است . اگر ایندومتاسین را به خاطر درد مصرف می کنید و درد ظرف ۱۴ روز بهبود نیافته یا حتی بدتر شده است ، پزشکتان را مطلع کنید. فقط به مقدار تجویزشده توسط پزشکتان دارو مصرف کنید. به طور منظم به پزشک مراجعه کنید تا بهبودتان را زیرنظر داشته باشد. پیش از انجام هرگونه عمل جراحی یاکارهای دندانپزشکی سایر پزشکان را از اینکه ایندومتاسین مصرف می کنید مطلع سازید. ایندومتاسین را دور از دسترس کودکان ، و دور از گرما، نور مستقیم ، و حرارت مرطوب نگهداری کنید (در این شرایط ایندومتاسین فاسد می شود). ایندومتاسین تاریخ مصرف گذشته را دور از دسترس کودکان در توالت دور بریزید.

بیشتر بخوانید : کپسول امنیک ♥ کپسول ب کمپلکس ♥ کپسول بلوبری ♥ کپسول بیوتینکپسول بومن

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.