عکس ها و تصاویر بسیار زیبا از طبیعت بکر ارسباران آذربایجان شرقی

عکس ها و تصاویر بسیار زیبا از طبیعت بکر ارسباران آذربایجان شرقی

عکس ها و تصاویر بسیار زیبا از طبیعت بکر ارسباران آذربایجان شرقی عکس ها و تصاویر بسیار زیبا از طبیعت بکر ارسباران آذربایجان شرقی عکس ها و تصاویر بسیار زیبا از طبیعت …

ارگ کریم خان

ارگ کریم خان

تاریخچه ی ارگ کریم خان + عکس ارگ کریم خان,ارگ کریم خان زند,ارگ کریم خان زند در شیراز,عکس ارگ کریم خان زند, معماری ارگ کریم خان,درباره ارگ کریم خان زند,همه چیز درباره …

حمام گلشن

حمام گلشن

حمام گلشن+تاریخچه و عکس حمام گلشن لاهیجان،حمام گلشن کجاست، آدرس حمام گلشن،عکس حمام گلشن

معرفی سه کشور اروپایی یونان،اسپانیا،فرانسه

Image result for ‫فرانسه‬‎

یونان مصداق کامل این مصرع معروف است که می‌گوید: «آنچه خوبان همه دارند، تو یک‌جا داری». یونان نه تنها مهد دموکراسی و تمدن و فلسفه‌ی غرب است بلکه ریشه‌ی مسابقات المپیک که امروزه میلیون‌ها نفر از مردم دنیا را پای تلویزیون میخ‌کوب می‌کند، به یونان باستان برمی‌گردد. هرچند همین دو مورد به تنهایی برای سفر به یونان کافی به نظر می‌رسد اما گردشگران فقط برای تماشای آکروپولیس، استادیوم‌های باستانی و معابد یونانی و مجسمه‌های تراش‌خورده‌ی مرمر به یونان سفر نمی‌کنند. در کنار آثار تاریخی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز، آب‌وهوای مطبوع و متعادل، خط ساحلی طولانی در کنار دریای مدیترانه، صدها جزیره‌ی زیبا، مردم خونگرم و غذاهای خوش‌طعم مدیترانه‌ای، گردشگران سراسر دنیا به‌خصوص اروپایی‌ها را در فصل تابستان به این کشور همه‌چیزتمام می‌کشاند.

آتن پایتخت باستانی و پر شور یونان، مجموعه‌ای از ۶۰۰۰ جزیره است که بیشترشان مسکونی نیستند. اما سفر یونان تنها به آتن دوستداشتنی و زنده و زیبا خلاصه نمی‌شود، جزایر توریستی یونان به اندازه‌ی آثار باستانی آتن در دنیا طرفدار دارند و به خصوص تابستان‌ها میزبان گردشگران رنگارنگی از سراسر دنیا هستند. سنتورینی و میکونوس از محبوب‌ترین جزیره‌های یونان هستند.

برای آشنایی بیشتر با یونان و آشنایی بیشتر با دیدنی‌ها، غذا، حمل و نقل و خرید در این کشور،در ادامه راهنمای سفر به یونان را مطالعه فرمایید تا برای انتخاب تور یونان اطلاعات کافی را داشته باشید.

آتن

آتن شهری باستانی است که تاریخ آن به ۵هزارسال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. منطقه‌ی گیلفادا در آتن پر از هتل، فروشگاه‌های برندهای مختلف، رستوران و کافه‌های مختلف، قلب توریستی شهر است. میدان سینتاگما که در این مطقه قرار دارد، میدان اصلی آتن و از مشهورترین میدان‌های جهان است و ساختمان مجلس یونان و باغ ملی زاپیون در این میدان قرار دارند. از دیدنی‌های این میدان مراسم تعویض سربازان پارلمان است که هر ساعت یک بار انجام می‌شود. ایستگاه مترو در این میدان ایستگاه اصلی مرکزی شهر است و از میدان سینتاگما می‌شود به تمام شهر و حتی خارج از شهر رفت‌وآمد کرد.

محله‌ی پلاکا در نزدیکی این میدان قرار دارد که بافت قدیمی و سنتی آتن و از آن محله‌های دوستداشتنی و زنده است که معابر سنگفرش، رستوران‌ها و کافه‌های کنار پیاده‌رو، صدای موسیقی که از هر سو به گوش می‌رسد، گالری‌ها و خانه‌های تاریخی‌اش گردشگران را شیفته‌ی خود می‌کند. در بیشتر خیابان‌های پلاکا ورود ماشین ممنوع است و می‌توانید با خیال راحت در کوچه‌ها قدم بزنید.

غذا

غذاهای یونانی نوعی از آشپزی مدیترانه‌ای محسوب می‌شوند و بی‌شباهت به غذاهای ترکی و ایتالیایی نیستند، به همین دلیل نیز با سلیقه‌ی غذایی ما سازگارند. موساکا، پلو یونانی، سوفله‌ی یونانی،‌دلمه‌ی برگ مو یونانی، خوراک گوشت الیور، گوشت بره با سس لیمو و سالاد یونانی از معروفترین غذاهای یونان هستند. در آتن و شهرهای دیگر یونان بیشتر رستوران‌ها در فضای باز میز و صندلی می‌چینند. مردم یونان غذاخوردن دسته‌جمعی را دوست دارند و به همین دلیل در خیابان‌های آتن و شهرهای دیگر مردم را می‌بینید که در کافه‌ها و رستوران‌های فضای باز دور میزها نشسته‌اند و غذا می‌خورند. اگر می‌خواهید به سبک یونانی‌ها از غذا لذت ببرید، سری به محله‌های پلاکا، پسیری، گیزی و روف بزنید و خودتان را به ضیافتی از پنیرهای جورواجور، دلمه‌های رنگارنگ و انواع زیتون و ماست یونانی مهمان کنید.

اگر فکر می‌کنید همه‌چیز در آتن خلاصه می‌شود، سخت در اشتباهید! یونان بیشتر از ۱۰۰۰ جزیره‌ی زیبا دارد. میکونوس و سنتورینی دوتا از این جزایر رویایی‌اند.

حمل و نقل عمومی

در آتن یک نوع بلیط ۹۰دقیقه‌ای وجود دارد که برای استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید از همان استفاده کنید. بلیط یک‌روزه و یک‌هفته‌ای نیز می‌توانید تهیه کنید.

اتوبوس: ساعت کار اتوبوس‌ها در آتن از ۷ صبح تا ۱۲ شب است و در بیشتر خیابان‌های و معابرا یستگاه دارند.

تراموا: ۵ خط تراموا در آتن کشیده شده است که سه خط آن به سواحل آتن می‌رود و دو خط نیز میدان سینتاگما را به جاهای مختلف شهر وصل می‌کند.

قطار برقی: مسافران از قطار برقی برای تماشای مناظر ساحلی و استفاده از رستوران‌ها و کافه‌ها استفاده می‎‌کنند و ساعت کارشان در طول هفته از ۵:۳۰ صبح تا ۱ بامداد و آخر هفته تا ۲:۳۰ بامداد است.

تاکسی: تاکسی‌های آتن مانند تاکسی‌های ایران چند مسافر نیز برای مسیرهای مختلف سوار می‌کنند. استفاده از تاکسی‌متر در آن‌ها مرسوم است اما بد نیست قبل از سوارشدن کرایه را با راننده طی کنید.

خرید

خیابان آرمو در آتن با مراکز خرید و بوتیک‌های شیک و رنگارنگ یکی ۵ خیابان گران‌قیمت اروپا است. حتی اگر قصد خرید در این محل لوکس را ندارید، قدم‌زدن، تماشای بوتیک‌ها و نوشیدن قهوه در کافه‌های روباز آن را از دست ندهید.

اگر دنبال چیزهای آنتیک و قدیمی هستید موناستیراکی بازار روباز پرجنب‌وجوشی است که در آن صنایع دستی، زیورآلات دست‌ساز، یادگاری‌های یونان، حتی خرت‌وپرت آنتیک و قدیمی، کتاب‌های قدیمی و حتی صندل دست‌دوز پیدا می‌شود.

بازار مرکزی آتن بازار سنتی شهر است که مردم عموماً خوار و بارشان را از آن می‌خرند. به غیر از دکه‌های گوشت و ماهی و سبزیجات، رستوران‌ها و غذافروشی‌های خوبی در این بازار هستند که غذای باکیفیت و تازه با قیمت عالی به مشتریانشان می‌دهند.

برای خرید لباس و کیف و کفش و غیره نیز می‌توانید به مرکز خرید گولدن‌ هال بروید که یکی از مراکز خرید معروف آتن است که همه آن را به برندهای گرانش می‌شناسند. اما برندهای با قیمت مناسب مثل زارا و اچ اند ام نیز در آن فروشگاه دارند. یک اوت‌لت بزرگ به نام اوت‌لت مک‌آرتور گلن نیز در آتن وجود دارد کع اجناس برندهای طراحان بزرگ را با ۳۰ تا ۷۰درصد تخفیف می‌توانید در آن پیدا کنید.

امپوریکو سنترو در نزدیکی میدان سینتاگما، مترومال و ملنیوم مال از مراکز خرید بزرگ دیگری در آتن هستند می‌توانید برای خرید سری به آن‌ها بزنید.

دیدنی‌های آتن

در آتن از تماشای این آثار تاریخی حیرت می‌کنید:

آکروپولیس: آکروپلیس به معنای شهری بر روی بلندی است و بر روی تپه سنگی به ارتفاع ۱۵۰ متر ساخته شده است. این محوطه مهم‌ترین جاذبه‌ی آتن و یکی از عجایب هفتگانه‌ی جهان است که مجموعه‌ای از شگفت‌انگیزترین آثار تاریخ باستان را از پنج قرن پیش از میلاد مسیح تا امروز در خود جا داده است و شامل پارتئون، دروازه‌ی پروپلیا، معبد آرخئوم، معبد آرتمیس، معبد آتنا، نگارخانه کالکوئیکی و پیکره‌ی آتنا پروماوخوس می‌شود.

درست در ابتدای مجموعه آمفی‌تئاتر هردوس آتیکوس متعلق به قرن دوم میلادی قرار دارد. یونانی‌ها از اولین تمدن‌هایی‌اند که دارای هنر نمایش بوده‌اند. این آمفی‌تئاتر نیز که به دستور آتیکوس و به افتخار همسرش بنا شده است، ظرفیتی ۵هزارنفری دارد.

دومین قسمت مهم محوطه‌ی آکروپولیس دروازه‌پروپلیا اولین ساختمان ورودی آکروپولیس است که در کنار آن کهن‌ترین بنای آکروپولیس یعنی معبد آتنا قرار دارد.

معبد پارتئون در مرکز محوطه قرار دارد که به افتخار الهه‌ی آتن ساخته شده است. در شرق محوطه و نزدیک پارتئوم معبد دیگری به نام آرخئون با ۶ ستون کاریاتید(پیکره‌ی زن) قرار دارد که به رواق دوشیزگان نیز مشهور است.

بازدید از آکروپولیس با دیدن موزه‌ی آکروپولیس تمام می‌شود که تمام اشیای آن مجسمه‌ها و آثاری هستند که از حفاری‌های تپه‌ی آکروپولیس به دست آمده‌اند.

آگورا: آگورا در لغت به معنای دورهمی و نطق است و در دوران باستان مردم برای مشورت در آن گرد هم می‌امدند. آگورا امروزه یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌های آتن است  که در دوران باستان قلب تپنده‌ی داد و ستد آتن در زندگی روزمره‌ی مردم نیز بوده است. بهترین راه دسترسی به آگورا، دروازه‌ی شمالی در خیابان آدریانو  در نزدیکی کلیسای سنت فیلیپ است.

معبد المپیک زئوس: بزرگترین معبد یونان باستان است که برای پرستش زئوس (خدای المپیک) بنا شده است. این معبد به دستور فیدیاس در محوطه‌ی باستانی المپیا برای پرستش زئوس ساخته شد. ساختمان باشکوه معبد زئوس، یک بنای شش‌گوش با سنگ‌های آهکی بزرگ است که تا چند سال پس از پایان ساخت این بنا، تندیس مناسبی از زئوس در آن قرار نداشت و از همین رو مجسمه‌ساز ماهری را از آتن برای ساختن تندیس زئوس انتخاب کردند.

سونیون: هومر، حماسه‌نویس مشهور یونانی، در «اودیسه» بارها به محلی به نام سونیون اشاره می‌کند. دماغه‌ی سونیون یکی از دیدنی‌هایی است که مسافران در یونان اصلا نباید دیدن آن را از دست بدهند. یونانی‌ها در دوران باستان برای این‌که از دریانوردان خبر بگیرند به این دماغه می‌رفتند. معبد پوزئیدون در این محل برای پرستش فرمانروای دریاها بنا شده بوده است و دریانوردان قبل از راهی دریا شدن به این معبد می‌آمده‌اند و قربانی می‌کرده‌اند. پیاده‌روی در سونیون و تماشای ویرانه‌های معبد با چشم‌انداز زیبایی از دریا و غروب آفتاب این محل را به یکی دیگر از دیدنی‌های محبوب گردشگران تبدیل کرده است.

موزه‌ی باستان‌شناسی یونان: این موزه در منطقه‌ی پاتیسیون از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های باستان‌شناسی جهان است و مهمترین آثار یونان باستان را می‌توانید در این موزه ببینید. به غیر از مجسمه‌ها و ماسک‌های مختلف، اولین نسخه‌های متون فلسفی و اولین نمایشنامه‌های تاریخ نیز در این موزه نگهداری می‌شوند.

گالری هنر ملی: این گالری با مجموعه‌ای که از چهار سده هنر یونان در خود دارد از موزه‌های منحصر به ‌فرد جهان است.

سواحل آتن: دو ساحل آلیمو و آستراس مهمترین سواحل تفریحی آتن برای آب‌تنی، آفتاب‌گرفتن و ورزش‌های آبی هستند. ساحل آلیمو در شب‌ها نیز پرشور و بیدار است و تورهای شبانه‌ی کشتی در این سواحل از تفریحات پرطرفدار هستند.

آتن برای کودکان: اگر با فرزندان خود سفر می‌کنید علاوه بر سواحل آتن، آن‌ها را به باغ ملی آتن ببرید. مطمئن باشید در این باغ پهناور، تالاب پرندگان و زمان بازی حتما به بچه‌ها خوش می‌گذرد. شهربازی آلو با دستگاه‌های بازی مدرن و چرخ‌وفلک بزرگش برای بچه‌ها جای خیلی باحالی است! اگر خودتان هم دنبال کمی هیجان هستید، یک زمین رالی هم برای بزرگسالان در این شهربازی قرار دارد.

جزایر سه‌گانه: یکی از تورهای محبوب آتن سفر با کشتی به جزایر پوروس، هیدرا و آگینا است. جزیره‌هایی با خانه‌های سفید زیبا و درها، پنجره‌ها و حتی گنبدهای آبی‌رنگ و کوچه‌هایی پر از گل‌های کاغذی صورتی. آب زلال این جزایر محل خوبی برای شنا و آفتاب‌گرفتن است. کشتی به نوبت در هر کدام از این جزایر متوقف می‌شود و مسافران در حزیره می‌گردند، در ساحل شنا می‌کنند و با غذاها و خوراکی‌های خوشمزه‌ی یونانی دلی از عذا درمی‌آورند.

جزیره‌ی میکونوس

این جزیره در گذشته توسط ایتالیایی‌ها کشف شده و اسکله‌ی آن با الهام از ونیز ساخته شده و یه همین دلیل به ونیز کوچک نیز معروف است. میکونوس جذابترین جزیره‌ی یونان است و دلیل شهرت آن نیز به خاطر سواحل طلایی و زندگی شبانه‌ی حیرت‌انگیزش است. گردشگران زیادی از جمله هنرمندان و ستاره‌های سینما و موسیقی از سراسر جهان هرساله برای استراحت و تفریح به این جزیره‌ی شگفت‌انگیز سفر می‌کنند.

مثل تمام جزایر یونانی و مدیترانه‌ای، بناهای مکعب‌شکل سفیدرنگ با بالکن‌های چوبی و درها و پنجره‌های آبی، گل‌های کاغذی صورتی و انواع گل‌ها و گیاهان زیبای دیگر، کوچه‌های سنگفرش تو در تو جذابیت خاصی به این جزیره می‌بخشند.

مهمترین دیدنی میکونوس، آسیاب‌های بادی از قرن شانزدهم میلادی در شرق جزیره‌ هستند که بعضی‌شان به موزه تبدیل شده‌اند.

ونیز کوچک رمانتیک‌ترین بخش جزیره و ردیفی از خانه‌های ماهی‌گیری است که در کنار آب ساخته شده‌اند و بالکنشان روی آب قرار دارد. این خانه‌ها در گذشته متعلق به ناخداهای ثروتمند بوده‌اند که امروزه تعدادی از آن‌ها به رستوران و کافه تبدیل شده است. تماشای غروب آفتاب در ونیز کوچک بسیار رمانتیک است.

ساحل اِلیا در جزیره‌ی میکونوس بهترین ساحل برای استراحت، شنا و آفتاب‌گرفتن است و به طور کلی غواصی، جت اسکی و انواع تفریحات آبی دیگر در این جزیره پرطرفدارند.

جزیره‌ی سنتورینی

این جزیره که در نتیجه‌ی فعالیت‌های آتشفشانی به‌جود آمده، با خانه‌های یک‌دست سفید که درها و پنجره‌های آبی دارند، مانند مرواریدی در کنار مدیترانه می‌درخشد. سنتورینی در سال ۲۰۱۱ به‌عنوان رمانتیک‌ترین جزیره شناخته شده است. در اسکله‌ی پایین جزیره که جای پهلوگرفتن کشتی‌های مسافربری است، تله‌کابینی قرار دارد تا مردم را به بخش بالایی جزیره منتقل کند. اگر ورزشکار باشید می‌توانید برای طی این مسیر از پله‌های طولانی استفاده کنید. در گذشته الاغ‌هایی برای انتقال افراد به بالای جزیره وجود داشتند که امروز هم همین کار را می‌کنند و بعضی مسافران این روش را به دلیل سنتی بودنش دوست دارند!

کوچه‌های سنتورینی پر است از مغازه‌ها و کافه‌های رنگارنگ و در هر نقطه صنایع دستی یونان به فروش می‌رسد به‌ویژه زیورآلاتی که از سنگ‌های آتشفشانی ساخته می‌شوند.

تماشای غروب آفتاب از فراز اویا، شنا و آفتاب‌گرفتن، غواصی، قایق‌سواری، اسب‌سواری و تماشای غروب آفتاب در دریای مدیترانه از فراز جزیره، از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در میان گردشگران است..

اسپانیا چگونه تبدیل به پرطرفدارترین مقصد گردشگران اروپا شد؟

مرور چند اقدام کوچک با هدف راحتی گردشگران خارجی در شهرهای اسپانیا، نشان می‌دهد که چرا این کشور تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اروپا شده‌است و هر مسافری که به این کشور سفر میکند، تور اسپانیا را به سایر مسافرین توصیه میکند..
به گزارش مهر، کسانی که به اسپانیا سفر کرده‌اند معتقدند که اسپانیا نه تنها جذاب‌ترین و پرطرفدارترین مقصد اروپاست بلکه ارزان‌ترین کشور نیز هست چرا که می‌توان از خدمات عمومی‌آن به راحتی استفاده کرد و گردشگران خارجی برای رسیدن به هر نقطه از شهر و کشور کوچکترین مشکلی ندارند.
اسپانیا برای هر گردشگری از هر نقطه جهان که باشد شناخته شده است چرا که تبلیغات گردشگری آن به حدی است که اگر کسی تا به حال به این کشور هم سفر نکرده باشد اما می‌تواند چند جاذبه مهم آن را نام ببرد. به طور حتم برای همه آن‌هایی که اهل سفر هستند دیدن این کشور و جاذبه‌هایش یکی از آرزوها و اهداف سفر است اما چرا مردم جهان دیدن اسپانیا را در برنامه‌های سفرهای خود جای می‌دهند و کشوری مانند ایران را نه؟
یکی از این دلایل به طور حتم نه تنها تاثیرگذاری تبلیغات گردشگری آن است بلکه دسترسی آسان گردشگر خارجی به همه مایحتاج یک سفر است. دلیلی که موجب می‌شود یک گردشگر سفر به این کشور را سهل ببیند چرا که همه نوع اطلاعاتی در اختیارش قرار می‌گیرد.
دو سال دیگر متروی مادرید در اسپانیا ۱۰۰ ساله می‌شود. مترویی که ۱۳خط و ۲۳۱ ایستگاه دارد و مسافران در هر کجای شهر که باشند می‌توانند به ایستگاه‌های آن دسترسی داشته باشند گردشگران شهرهایی مانند بارسلون نیز می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به ایستگاه مترو در نزدیکی هر جاذبه گردشگری برسند حتی ورزشگاه نیوکمپ که از مرکز شهر دورتر است.
برای رسیدن به هر جاذبه گردشگری ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌های متعددی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که هزینه بلیت آن تفاوتی ندارد و مسافران می‌توانند با بلیت‌های اعتباری هم از اتوبوس استفاده کنند و هم از مترو.
در شهر برای راحتی گردشگران نیز غیر از وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوسهای گردشگری متعددی نیز در تردد هستند که مسافران می‌توانند از باجه‌های مختلفی تورهای آن را خریداری کنند و در هر ایستگاهی که مخصوص به آنهاست در انتظار ایستاده و سوار بر اتوبوس‌هایی شوند که بدنه آنها با تبلیغ جاذبه‌های گردشگری شهر پوشانده شده است راهنمای گویا و دیجیتالی این اتوبوسهای دو طبقه روباز برای گردشگران به ۱۷ زبان مختلف جاذبه‌های گردشگری در مسیر و جاذبه‌هایی که برای آنها توقف خواهد کرد را توضیح می‌دهد.  مسافران در هر ایستگاه که توقف می‌کنند بعد از دیدن آن جاذبه دوباره در همان ایستگاه به مدت کوتاهی منتظر می‌مانند و سوار اتوبوس بعدی می‌شوند تا به جاذبه بعدی برسند.
هر گردشگری به هر اطلاعی درباره جاذبه‌های گردشگری شهر نیاز داشته باشد در کمترین زمان ممکن به آن دسترسی پیدا خواهد کرد چون نه تنها سایت‌های اطلاع رسانی و اپلیکیشن‌های متعددی او را راهنمایی خواهند کرد بلکه برای آنها کیوسک‌های اطلاع رسانی بسیار زیادی در همه جای شهر به خصوص میادین اصلی قرار دارد که به سوالاتشان پاسخ می‌دهند. در اختیارشان نقشه‌های شهر را می‌دهند و آنها را برای خرید بلیت موزه‌ها و یا وسایل حمل و نقل راهنمایی خواهند کرد. معمولا افرادی که در این کیوسک‌ها به گردشگران راهنمایی می‌دهند به سه زبان خارجی مسلط هستند.
اینترنت رایگان و پرسرعت در همه جای شهر
نقشه‌هایی که این افراد و یا مراکز اطلاع رسانی دیگر حتی در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و ایستگاههای قطار در اختیار گردشگران است را می‌توان تفکیک کرد. برخی از این نقشه‌ها می‌تواند راهنمای سفرهای زیر زمینی باشد برخی از آن‌ها مسیرهای گردشگری شهر را برای مسافر مشخص کرده‌اند و برخی دیگر مراکز بیمارستانی و یا خدماتی دیگر در آنها پررنگ تر شده است. معمولا نقشه مسیرهای گردشگری بیشترین متقاضی را دارد چرا که کامل تر است و به گردشگر تمام جاذبه‌های در طول مسیر را معرفی می‌کند چه آن‌ها که شناخته‌شده‌تر هستند و یا آنها که کمتر معروفند.
حتی اگر مسافران این کشور در تلفن‌های همراه خود نقشه شهر را داشته باشند و یا از گوگل مپ استفاده کنند در کمترین زمان ممکن به اطلاعات زیادی درباره جاذبه‌های گردشگری پیرامون خود دسترسی خواهند یافت.  تمام جاذبه‌ها و مراکز خدماتی حتی سوپرمارکت‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس شهرهای پرتردد اسپانیا در گوگل مپ جانمایی و درج شده است. با کمی‌جستجو در گوگل مپ اطلاعات اتوبوس‌هایی که در نزدیک‌ترین ایستگاه به گردشگر توقف خواهند کرد در اختیار مسافر قرار می‌گیرد اینکه کدام اتوبوس چند دقیقه دیگر به ایستگاه می‌رسد و مقصد بعدی آن کجا خواهد بود. این اطلاع رسانی به حدی دقیق است که می‌توان ساعت ورود اتوبوس به ایستگاه را با ساعت مچی تنظیم کرد!
اینترنتی که گردشگران در اختیار دارند تنها مختص به بسته‌هایی نیست که در مبادی ورودی شهرها به فروش می‌رسد در همه جای شهر می‌توان از اینترنت پرسرعت ملی و رایگان استفاده کرد و آنلاین بود.
غیر از آن در شعاع چند متری هر هتل و مرکز اقامتی نیز اینترنت آزاد است و افراد به آن متصل شده و استفاده می‌کنند. مراکز اقامتی در هر درجه و ستاره‌ای که باشند اینترنت رایگان به عابران و مسافران خود می‌دهند. این اقامتگاه‌های تنوع زیادی دارند. در اسپانیا از هاستل‌هایی با کیفیت مناسب خدمات می‌دهند تا هاستل‌هایی که چیزی کم از هتل ندارند.
هاستل‌ها در اطراف خیابان‌های معروف شهرهای پر گردشگر اسپانیا بسیار زیاد هستند باید قبل از رفتن به سراغ آنها در سایت شان چک کرد که هنوز جای خالی دارند یا خیر. سیستم رزرواسیون انلاین آنها به روز است و بسیاری از آنها اخر هفته‌ها نرخ را افزایش می‌دهند حتی اگر یک هفته مهمانشان بوده باشید.
هاستل‌ها در شهرهای اسپانیا همچون مسافرخانه‌ها دارای امکاناتی از قبیل ماشین رختشویی و آشپزخانه هستند و می‌توان نرخ بیشتری داد و یک اتاق در اختیار گرفت و یا با مسافرانی از کشورهای دیگر هم اتاق شد. با این وجود بهتر است از قبل شرایط‌ هاستل را بررسی کرده و سپس در آنها اقامت کرد.
از هاستل تا هتل لوکس
هتلها نیز قیمت شان متغیر است و برای آنها تفاوتی نمی‌کند که مسافر خارجی دارند یا داخلی. همه باید یک نرخ بدهند. هتل‌های ۴ و ۵ ستاره اسپانیا بابت خدمات جانبی هتل‌ها نرخ‌های متفاوتی دارند برخی از آنها بابت استفاده مسافران از امکاناتی مانند استخر هزینه جداگانه دریافت می‌کنند و برخی دیگر نه. این موضوع به نرخ اتاق‌ها بستگی دارد.
خوبی شهرهای اسپانیا در این است که با هر نرخ و هر کیفیتی می‌توان اقامتگاه انتخاب کرد و این کار سرگردانی برای مسافر به دنبال نخواهد داشت.
اسپانیایی‌ها از هر فرصتی استفاده کرده اند تا جاذبه‌های گردشگری خود را تبلیغ کنند به همین دلیل در هر سایت گردشگری با هر زبانی حتما تصویری از اسپانیا و جاذبه‌های آن دیده می‌شود. در این راستا آنها از تصاویر و فیلمهای جذابی استفاده می‌کنند که شاید همه آنها به آن شکل که در تصاویر دیده می‌شود جذاب نباشند اما هر گردشگری را برای دیدن آن وسوسه می‌کند.
آنها برای تبلیغ جاذبه‌های گردشگری شهرهایشان تورهای محلی رایگان برگزار می‌کنند در میادین و کنار جاذبه‌های مهم شهرهای مادرید و بارسلون به وفور راهنماهای گردشگری چتر به دستی ایستاده اند که از گردشگران دعوت می‌کنند تا دور هم جمع شده و از جاذبه‌های شهر بازدید کنند آنها برخی از جاذبه‌هایی که کمتر کسی از آن اطلاع دارد را هم به گردشگران نشان می‌دهند مانند اولین‌های شهر و یا قدیمی‌ترین رستوران‌ها و داروخانه‌ها و یا ساختمان‌های تاریخی که هر کدام واقعه ای مهم در آنها اتفاق افتاده ولی کمتر کسی از آن اطلاع دارد. این تورهای گردشگری شهری رایگان هستند و از انها استقبال زیادی می‌شود. در پایان تور هر کسی که مایل باشد مبلغی به عنوان حق الزحمه به راهنمای تور پرداخت می‌کند.
یکی از اقداماتی که اسپانیایی‌ها انجام داده‌اند تا مانند هر کشور دیگری این کشور هم برای گردشگران خرید جذاب به نظر برسد استفاده از مزیت «تکس فری» است. سال‌هاست در کشورهای مختلف، قانونی اجرا می‌شود که در آن بابت خرید هر جنس، مالیات نیز از خریدار دریافت می‌کنند و توسط فروشنده روی قیمت جنس افزوده می‌شود البته درصد این مالیات برای اجناس مختلف مانند خوراکی، پوشاک، وسایل برقی و… متفاوت است با این حساب طبق همین قوانین، گردشگرانی که به علل مختلف به این کشورها سفر می‌کنند و کمتر از سه ماه اقامت دارند، معاف از مالیات خرید می‌شوند و به سیستم باز گرداندن این مالیات که حین خرید از مسافر کسر شده است، سیستم تکس فری می‌گویند.
گردشگران باید از فروشگاه‌هایی که روی آن‌ها آرم تکس فری نصب شده حداقل صد یورو خرید کنند و به همراه خود پاسپورت داشته باشند تا در فرودگاه مالیاتی که روی اجناسشان کشیده شده را پس بگیرند.
اینها اقدامات کوچکی است که دولت اسپانیا برای جذب گردشگران خارجی و راحتی آن‌ها حین سفر به این کشور انجام داده است اقداماتی که به نظر کوچک می‌آید اما در جذب گردشگر بسیار مثمر است.

پاریس به عنوان یکی از شهر های زیبا بر روی زمین شناخته شده است. زمانی که در داخل شهر قدم می زنید می توانید از نمای خیره کننده ویستا، برج سر به فلک کشیده ایفل تا کافه تویلر DES ریگال گاردین دیدن کنید. فراتر از نماهای دیدنی شهر پاریس می توان به فرهنگی غنی این شهر نیز اشاره کرد. اینکه شما با دیدن بناهای تاریخی می توانید به تاریخ این کشور متمدن پی ببرید. تاریخ معاصر و فرهنگ بورژوازی به صورت دو رکن غیرمتعارف در کنار یکدیگر قرار دارند. شهری پر از نور که همیشه شما را مسحور خود می کند.
ویزا
برای انتخاب تور فرانسه باید حتما ویزای شینگن دریافت نمود:
چرا به پاریس سفر کنیم؟
تماشای نشانه های نمادین در پاریس از برج ایفل تا Arc de Triomphe
خرید از خیابانهای شانزه لیز و خیابان سنت هونره که در ارتفاع بالایی از سطح شهر قرار دارند.
محصولات غذایی لذیذ که هم طراز با باگت هستند و تنها مردم محلی آن منطقه نحو سرو آنها را می دانند.
پل هایی که بر روی رودخانه سن قرار دارد که می توان مسیر را با پای پیاده و یا با قایق طی کرد.
موزه های بزرگ از موزه ماموت تا موزه کوچک رودن پر است از هنرهای این کشور
شکوه کلیسای نوتردامو کلیسای اسکیر کور که تا افق شهرستان سر کشیده اند.
خوردن شکلات داغ و کرواسان رو به روی ایفل
دیزنی لند رویایی
قفل زدن بر روی پل عشاق
هزینه های سفر
هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها
پاریس شهر ارزان قیمتی نیست.هتل های شهر نسبت به دیگر شهر های اروپایی گران تر هستند. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستید، هتل های ۳ ستاره با کیفیت متوسط پیدا کنید. معمولا قیمت انواع هتل در پاریس از ۵۰ یورو به ازای هرشب توقف شروع می‌شود. و اگر بخواهید در نزدیکی سیتی سنتر شهر اقامت کنید باید به ازای هرشب حدود ۷۵ یورو بپردازید و تازه این برای هتل های معمولی است. قیمت انواع هتل را با توجه به ستاره و قیمت به شرح زیر است:
یک ستاره: ۲۴ تا ۷۹ یورو
دو ستاره: ۵۳ تا ۱۹۰ یورو
سه ستاره: ۶۸ تا ۳۵۸ یورو
چهار ستاره: ۹۶ تا ۵۰۰ یورو
پنج ستاره: ۲۹۴ تا ۷۹۴ یورو
هاستل ها هم در پاریس ارزان نیستند. اگر بخواهید در اتاق های مشترک اقامت کنید هم باید حداق بین ۲۰ تا ۴۰ یورو برای هر شب بپردازید.در طول تابستان (ماه‌های High-Season) و آخر هفته‌ها قیمت‌ها بسیار بالا می‌روند. در این صورت مجبور هستید برای یک شب اقامت در اتاق های خصوصی دو نفره از ۸۰ یورو و بالاتر هزینه کنید.
هزینه‌های حمل و نقل
قیمت بلیط هواپیما هم متوسط رو به بالاست. در پاریس با مترو سفر کنید زیرا متروی شهر گسترده است و هزینه به مراتب کمتری نسبت به تاکسی دارد. تاکسی در این شهر به دلیل قیمت بالا اصلا پیشنهاد نمی شود، که البته دلایل کمی هم برای استفاده از آن وجود دارد‌، چراکه خطوط مترو تا اواخر شب مشغول به کارند. در هر منطقه‌ای می توان یک ایستگاه مترو پیدا کرد.
قیمت بلیط های مترو به شرح زیر است:
بلیط تک سفره‌ی مترو: ۱.۸۰ یورو
بلیط تکنفره‌ی ۱۰ سفره:۱۴.۱۰ یورو
کارت متروی یک روزه: حدود ۱۱.۱۵ یورو
هزینه‌ی جابجایی با قطار به سمت فرودگاه: حدود ۱۰ یورو
اگر بلیط مترو خریداری میکنید می توانید از آن در اتوبوس ها هم استفاده کنید اما عکس این قضیه صادق نیست.
هزینه خوراک
رستوران های و فست فود های زنجیره ای گران هستند. اما می توانید با هزینه به مراتب کمتر در کافه ها و غذا فروشی های سطح شهر غذا میل کنید.
صبحانه: در این شهر هتل ها اکثرا در پاریس صبحانه‌ی رایگان ارایه می‌دهند، اما در حد یک صبحانه‌ی کلاسیک به همراه قهوه! اگر باب میلتان نبود می توانید در هرجایی یک وعده صبحانه را با پرداخت ۳ تا ۵ یورو میل کنید.
ناهار: اگر به دنبال صرف یک وعده ناهار ارزان و البته خوب هستید می توانید در محله‌های این شهر با پرداخت ۶ تا ۱۰ یورو یک ناهار دلچسب را میل کنید. انواع ساندویچ و فست فود هم حدود ۶ یورو برایتان هزینه خواهد داشت.
شام: برای صرف شام، مناطق توریستی اصلا و به هیچ وجه پیشنهاد نمیشوند، چرا که باید ۱۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از دیگر نقاط پاریس هزینه کنید. برای صرف کردن یک شام باب میل در رستوران‌های خوب باید انتظار پرداخت ۲۵ تا ۴۰ یورویی را داشته باشید. اما می توان  نقاطی را پیدا کرد که ارزان تر هستند و با قیمتی بین ۸ تا ۱۶ یورو غذاهای روز خود را (plat du jour) برای شما سرو می کنند.
مک دونالد: می توانید یک ناهار و یا شام را در این رستورا‌ن‌های زنجیره ای با پرداخت حدود ۳.۴۰ یورو میل کنید که خیلی هم ارزان نیست.
بهترین زمان سفر به پاریس؟
اگر چه شهر پاریس در تمام طول سال جادویی از نور است اما بهترین زمان برای سفر، فصل تابستان است. در سال ۲۰۱۱ بود که بسیاری از مردم محلی به دلیل خلوت بودن شهر به ساحل و یا حومه پناه آورده و بسیاری از مغازه ها و رستورانهای خود را تعطیل کردند. اما امروز شاهد رونق شهرستان هستیم و در طول تابستان جشنوارهای مسیقی در فضای باز و نمایش تئاتر و فعالیت های سرگرم کننده ای از این قبیل در ساحل سمت راحت رود سن برگزار می شود که می تواند برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد.
با این وجود در این شهر در اواخر بهار یا اوایل پاییز جذابیت ها بیشتر می شود. در ماه ژوئن زمانی که ساعات روز طولانی تر شده و گرما نیز به اوج خود رسیده است، می توان در شهر گشت و گذار کرد و از تمام زیبایی های این منطقه دیدن نمود.
همچنین در ماه سپتامبر هوا کمی خنک تر شده و از گرما داغ کاسته شده است که البته از برنامه های جشنواره خبری نیست و تابستان نیز به پایان رسیده است. در پایان هفته سوم ماه سپتامبر، تعداد بازدیدکننده ساختمان ملی شهر پاریس که به عنوان میراث دار فرهنگ این کشورر است، کاسته و این ساختمان بسته می شود. زمستان نیز سرانجام با سردی و تاریکی خود قرا می رسد. البته در این زمان هتل بسیار ارزان قیمت تر از فصل بهار محاسبه می شود. پس از آن نیز بهار با رطوبت فراوان از راه می رسد. در این زمان است که شهر راه مه فرا می گیرد و البته قیمت های مسافرت شما نیز در این فصل بیشتر می شود.
فرانسه
هنرمندان، نویسندگان، مجسمه سازان و شاعران مشهور همگی تحت جادوی فرانسه قرار دارند. بسیاری از مسافران و گردشگران می توانند از جاذبه های دلربای فرانسه که عبارتند از روستاهای ساحلی ماتیس، کافه همینگوی پاریس، محل اختفای ماری آنتوانت، کاخ ورسای و …. دیدن کنند.
فرانسه کشوری است که در غذاهای عجیب و غریب شناخته شده و شهر مکه هنری و کتاب پاپ آپ تاریخی محسوب می شود. پوششی از باغ های انگور و …..، کلیساهای مرتفع که همچون تاج شهر خودنمایی می کنند و سواحل شنی با خط ساحلی مزین و …. از دیگر ویژگی های گردشگری کشور فرانسه می باشد. با وجود این همه جاذبه توریستی بهتر است قبل از خروج از خانه و سفر به فرانسه، برنامه منظمی داشته باشید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 دی 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.