آشنایی با خواص و عوارض چای سبز

آشنایی با خواص و عوارض چای سبز

آشنایی با خواص و عوارض چای سبز خواص چای سبز,فواید چای سبز,چای سبز درمانی,خاصیت چای سبز,خواص چای سبز درمانی,خواص چای سبز برای پوست,خواص چای سبز برای مو,خواص چای سبز برای جوانی,خواص چای …

خواص برگ بو چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

خواص برگ بو چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

خواص برگ بو چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟ برگ بو چیست،درخت برگ بو چیست،گیاه برگ بو چیست،خواص برگ بو چیست،،خاصیت برگ بو چیست،منظور از برگ بو چیست،کاربرد برگ بو چیست،موارد …

طرز تهیه صبحانه رژیمی ساده لاغری برای افراد چاق

طرز تهیه صبحانه رژیمی ساده لاغری برای افراد چاق

صبحانه رژیمی صبحانه رژیمی ,صبحانه رژیمی لاغری,صبحانه رژیمی برای افراد چاق,صبحانه رژیمی ساده,صبحانه رژیمی خوشمزه,صبحانه رژیمی ایرانی,صبحانه رژیمی بدنسازی توضیحاتی در مورد صبحانه رژیمی افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند، رژیم غذایی …

روغن کنجد

روغن کنجد,روغن کنجد برای مو,روغن کنجد بیسفود,روغن کنجد نیری,روغن کنجد سمن,روغن کنجد در بارداری,روغن کنجد برای صورت,روغن کنجد داتیس,روغن کنجد برای پوست

روغن کنجد

توضیحاتی در مورد روغن کنجد

تحقیقات جدید نشان داده است که روغن کنجد برای سلامتی فواید بسیار زیادی دارد.♥ بعلاوه این روغن برای پوست و مو نیز عالی است. همچنین از این روغن در آشپزی و برای اضافه کردن طعمی فوق العاده به غذای خود استفاده می کنند. این روغن روان کننده روده است همه ما ممکن است گاهی دچار یبوست شویم. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند اما گاهی در مصرف فیبر غفلت می کنیم و یا دارویی می خوریم که باعث یبوستمان می شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد همه چیز درباره خواص و مضرات مصرف روغن کنجد برای مو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

روغن کنجد چیست

روغن کنجد با نام انگلیسی Sesame oil ، نوعی روغن خوراکی است که از دانه‌های کنجد بدست می‌آید. این روغن علاوه بر آنکه در جنوب هندوستان در آشپزی کاربرد دارد، در آشپزی چینی، کره‌ای، ژاپنی، خاورمیانه و جنوب‌شرقی آسیا به‌عنوان طعم‌دهنده بکار می‌رود و رایحه و مزه‌ای منحصربه‌فرد دارد. این روغن در طب مکمل مصارف درمانی دارد و برای کارهایی مانند ماساژ هم بکار می‌رود.لازم به ذکر است به کار بردن این روغن برای سرخ کردن مناسب نیست.

ترکیبات روغن کنجد

این روغن از اسیدهای چرب روبرو تشکیل شده است: اسید لینولئیک (۴۱٪) اسید اولئیک (۳۹٪) پالمیتیک اسید (۸٪) اسید استئاریک(۵٪) اسیدهای چرب دیگر به مقدار اندک

حساسیت‌ زایی روغن کنجد

همچون بسیاری از روغن‌ها و دانه‌های روغنی دیگر، این روغن هم می‌تواند باعث بروز حساسیت غذایی شود که البته احتمالش نادر و در حدود ۰٫۱٪ جمعیت کلی است. در قرن بیست و یکم، گزارش‌های رسیده از کشورهای توسعه‌یافته مبنی بر حساسیت‌زایی آن رو به افزایش بوده‌است. بیشتر این حساسیت‌ها به صورت «درماتیت تماسی (جلدی)» بوده‌است که علت احتمالی‌اش، حساسیت به ترکیبات شبه لیگنینِ موجود در این روغن است. در سال ۲۰۰۵ میلادی گزارشی از یک ورزشکار جوانِ بدن‌ساز در ژورنال روماتولوژی آکسفورد منتشر شد که در اثر تزریق این روغن به عضلات بازویش، دچار «واسکولیت» شده بود

روغن کنجد یک چربی سالم

بیشتر ما می دانیم که چربی ها انواع مختلفی دارند. برخی خوب و برخی بد هستند و برای سلامت ضرر دارند. این روغن سرشار است از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده و چربی های غیر اشباع و همچنین میزان چربی های اشباع شده اش نیز پایین است. چربی های غیر اشباع و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده برای سلامت قلب مفید هستند و کمک می کنند کلسترول تحت کنترل در بیاید. از سوی دیگر چربی های اشباع و چربی های ترانس التهاب و کلسترول کلی را تقویت می کنند که برای قلب بد است. یک چهارم فنجان از این روغن حاوی حدود 6.75 گرم چربی غیر اشباع، 7.84 گرم چربی دارای حلقه های اشباع نشده و 2.50 گرم چربی اشباع شده است.

ماساژ با روغن کنجد

بعضی از ما قبل از ماساژ دادن خود یکی از قسمت های اساسی برنامه درمانی آیورودا است و همچنین این روغن برای پوست نیز مفید است. مالیدن یک قاشق خواب کمک می کند می کند شب خواب راحت تری داشته باشید. به خاطر داشته باشید بعد از مالیدن روغن کنجد به کف پا جوراب بپوشید.

روغن کنجد و دندان

اجداد ما برای داشتن دندان هایی سالم و رفع بوی بد دهان مسواک نداشتند، بنابراین مدت ها پیش آنها از شستشوی دهان با روغن استفاده می کردند ( در این روش یک قاشق غذا خوری روغن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در دهان خود می چرخانید و سپس بیرون میریزید ). تحقیقات پزشکی نشان داده است این کار می تواند مقدار باکتری های دهان را کاهش دهد و به سالم نگه داشتن دهان و لثه ها کمک کند.

روغن کنجد و تقویت پوست

مواد مغذی در این روغن مانند دانه کنجد نیست چون روغن از بخش جدا شده دانه اصلی درست می شود. اما یکی از مواد معدنی که در روغن باقی می ماند زینک است. بیشتر زمانی به یاد زینک می افتیم که دچار آنفولانزا شده باشیم چون می تواند مدت زمان یا شدت علائم بیماری را کاهش دهد. اما زینک در بدن برای ساخت کلاژن نیز استفاده می شود و به پوستمان انعطاف بیشتری می بخشد. زینک حتی می تواند به تراکم استخوانتان نیز کمک کند.

روغن کنجد و روده

همه ما ممکن است گاهی دچار یبوست شویم. نوشیدن مقدار زیادی آب و اضافه کردن فیبر به برنامه غذایی به روان کردن روده ها کمک می کند اما گاهی در مصرف فیبر غفلت می کنیم و یا دارویی می خوریم که باعث یبوستمان می شود. یکی دیگر از مزایای این روغن این است که کمک می کند همه چیز دوباره به حرکت دربیاید. استفاده یک یا دو قاشق غذا خوری این روغن کمک می کند روده ها چرب شوند و شدت یبوست کاهش بیابد.

طرز استفاده از روغن کنجد

این روغن در بین روغن‌های خوراکی به ملکه‌ی روغن‌ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه‌های روغنی دیگر داراست اما با وجود این تولید آن بسیار کمتر از دانه‌های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است. روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن‌های خوراکی با درصد بالای چربی غیراشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است. ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه‌ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

موهای درخشان با روغن کنجد

بیشتر ما بطری های نیمه پری از محصولات مراقبت از مو داریم که به خاطر تاثیر نداشتن رهایشان کرده ایم. روغن کنجد حاوی ویتامین B، ویتامین E، منیزیم، کلسیم و فسفر است – مواد مغذی ضروری که موها و پوست کف سر را تغذیه می کنند. این بار به جای قفسه شامپوهای داخل حمام به سراغ روغن کنجدی که در آشپزخانه دارید بروید. مقداری روغن زیتون را به ریشه موها و کف سر ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند. صبح روز بعد با آب گرم و شامپو شستشو بدهید.

پخت و پز با روغن کنجد

این روغن جدای فواید و ویژگی مقاوم بودن در برابر سوختن به عنوان طعم دهنده ای عالی نیز در آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن طعمی آجیلی دارد و در غذاهای چینی و کره ای و همچنین هندی زیاد استفاده می شود. این روغن را می توانید به دو شکل نوع بو داده و نوع معمولی پیدا کنید. نوع بو داده را از دانه های بو داده کنجد درست می کنند و تیره رنگ تر است و برای افزودن طعم آجیلی و دودی غذاها به کار می رود. نوع معمولی را هم با استفاده از دانه های کنجد غیر بو داده تولید می کنند. در درجه اول برای پخت و پز استفاده می شود. هر دوی این روغن ها را باید در یخچال نگهداری کرد تا از فاسد شدنشان جلوگیری شود، مخصوصا اگر مرتب استفاده شان نمی کنید.

روغن کنجد و یبوست

یبوست مادر بسیار از بیماری هاست اما می توان با روش های مختلفی آن را درمان کرد، اصلاح برنامه غذایی یکی از ساده ترین روش های ممکن برای درمان یبوست و خشکی مزاج است. اضافه کردن فقط یک تا ۲۲ قاشق روغن کنجد به سالاد و بشقاب غذای روزانه نه تنها باعث درمان یبوست می شود حتی در تناسب اندام نیز نقش مهمی دارد.

خواص مصرف روغن کنجد

-کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون(LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب(HDL) -کاهش آب مروارید -شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E -مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی -کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون -جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و آرتروز خواص آنتی اکسیدانی فوق‌العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesaminn. آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و به روند پیری سرعت می‌بخشند مقابله می‌کند. ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند. یکی از مواردی که درباره مصرف روغن کنجد مورد توجه قرار دارد و بسیار توصیه می شود، استفاده از روغن کنجد در پخت غذا هاست. روغن کنجد از توانایی تحمل میزان بسیار بالایی از حرارت برخوردار است و همچنین عطر بسیار مناسبی نیز دارد، به همین دلیل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در طبخ غذا ها باشد. البته باید این نکته را مد نظر داشت که برای پخت همه غذا ها نمی توان از این روغن استفاده کرد.

روغن کنجد و پوکی استخوان

بد نیست بدانید که روغن کنجد سرشار از کلسیم است و آهن فراوانی دارد به طوری که با خوردن ۱۰۰ گرم از آن، بدن ۶۷۰ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم آهن دریافت می کند. به همین دلیل مصرف این روغن به کسانی که گوشت و پوکی استخوان در سنین مینسالی و سنین بالا می شود.

روغن کنجد و جوانسازی پوست

این روغن غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین E است و از علائم متداول پیری پوست جلوگیری می کند. چربی موجود در این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که مانع ایجاد چین و چروک و خطوط ریز پوست می گردد می توان برای ماساژ از این روغن به صورت موضعی نیز استفاده کرد. آن را به پوست زده و به مدت چهار تا پنج دقیقه ماساژ دهید تا پوست را جوان تر جلوه دهید .

روغن کنجد یک نرم کننده و مرطوب کننده پوست

از این روغن می توانید به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست کل بدن خود استفاده نمایید. این روغن، علاوه بر ویتامین E حاوی اسید لینوئیک، اسید استئاریک و اسیدهای چرب نیز می باشد، به منظور رسیدن به نتایج مطلوب، می توانید به طور روزانه از آن برای ماساژ کل بدن استفاده کنید. این روغن دارای عطر قوی می باشد اما می توان برای بهبود عطر آن با مقداری گلاب ترکیب و سپس استفاده نمود حتی می توان در حمام در صورت استفاده از وان برای جلوگیری از مشکلات خشکی پوست چند قطره از این روغن را به آب وان اضافه نمایید.

روغن کنجد برای خشکی مو

و خواص نرم کنندگیِ آن، می تواند از طریق حفاظت و بهبود لایه های آسیب دیده بیرونیِ موهای شما، با خشکی مو مبارزه کند. علاوه بر این، خواص ضدباکتری، ضدویروسی و ضدالتهابی آن می تواند به جلوگیری از چغندر، این روغن و آب لیمو را مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود با استفاده از نوک انگشتان خود بمالید. در طول شب آن را باقی گذاشته و صبح روز بعد بشویید. این کار را یک بار در هفته انجام دهید.

بیشتر بخوانید : روغن هل ♥ روغن شمعدانی ♥ روغن پوست مرغ ♥ روغن لیموروغن دارچین

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.