مضرات و خواص دمنوش گل گاوزبان ایرانی در طب سنتی

مضرات و خواص دمنوش گل گاوزبان ایرانی در طب سنتی

مضرات و خواص دمنوش گل گاوزبان ایرانی در طب سنتی گل گاوزبان ایرانی ,گل گاو زبان ایرانی پایان نامه,نام علمی گل گاوزبان ایرانی,گل گاوزبان ایران,کاشت گل گاوزبان ایرانی,کشت گل گاوزبان ایرانی,انواع گل …

روزه‌داری و بیماری‌های گوارشی و کبدی

روزه‌داری و بیماری‌های گوارشی و کبدی

روزه‌داری و بیماری‌های گوارشی و کبدی بیماری‌های گوارشی و کبدی,بیماری بیماری‌های گوارشی و کبدی,بیماری‌های گوارشی و کبدی در بارداری,علائم بیماری‌های گوارشی و کبدی,درمان بیماری‌های گوارشی و کبدی,درمان بیماری‌های گوارشی و کبدی با …

عينک آفتابی استاندارد

عينک آفتابی استاندارد

عينک آفتابی استاندارد خواص سلامتی,فواید سلامتی,سلامتی درمانی,خاصیت سلامتی,خواص سلامتی درمانی,خواص سلامتی برای پوست,خواص سلامتی برای مو,خواص سلامتی برای جوانی,خواص سلامتی برای بارداری,خواص خوردن سلامتی,فواید سلامتی خام,فواید سلامتی پخته

آشنایی با خواص و فواید چای برای پوست و مو

فواید چای ,فواید چای زنجبیل,فواید چای سفید,فواید چای به,فواید چای بابونه,فواید چای نعناع,فواید چای دارچین,فواید چای زعفران,فواید چای زنجبیل و دارچین,فواید چای زنجبیلی,فواید چای زنجبیل و لیمو,فواید چای زنجبیل و عسل,خواص چای زنجبیل و دارچین,خواص چای زنجبیل دارچین,خواص چای زنجبیل و لیمو,خواص چای زنجبیل لیمو,خواص چای زنجبیل وعسل,فواید چای سفید برای پوست,فواید چای سفید,فواید چای سفید چیست,فواید چای سفید برای لاغری,فواید چای سفید برای پوست صورت,فواید چای سفید برای صورت,فواید چای سفید بر پوست,فواید چای سفید,خواص چای سفید,فواید چای به لیمو,فواید چای به,فواید چای بهار نارنج,فواید چای به لیمو,فواید چای به سیب

فواید چای , فواید چای زنجبیل , فواید چای سفید , فواید چای به

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص و فواید چای برای پوست و مو می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

 چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیاست که در بین ایرانیان از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و معمولاً ایرانیان بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی‌ استفاده می‌کنند؛ چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا، پس غذا و در وعده صبحانه مصرف می‌شود و می‌توان گفت که بعد از آب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند فواید و مضراتی داشته باشد. چای علاوه بر اینکه یک نوشیدنی محسوب می‌شود به عنوان یک گیاه دارویی با ارزش نیز تلقی می‌شود.

فواید چای

فواید شگفت انگیز «چای» در زیبایی که از آن بی خبرید  بنیانگذار مرکز دراماتولوژی و متخصص پوست در بورلی هیلز، می گوید محبوب ترین نوشیدنی جهان (بعد از آب) چای است، همچنین به لطف خواص ضد پیری، از قبیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی نقش با ارزشی در زیبایی دارد. مزیت های افزایش دهنده ی جوانی ناشی از دم کردن چای را تحت کنترل خود در آورید و همه چیز از چهره ی صاف تر تا نداشتن ورم زیر چشم ها را به عینه مشاهده کنید.

فواید چای , فواید چای زنجبیل , فواید چای سفید , فواید چای به

برخی از محققان می‌گویند که چای برای بیماران قلبی مفید است و از بروز لخته‌ در خون که موجب بروز حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی می‌شود، پیشگیری می‌کند، البته چای به هضم غذا نیز کمک می‌کند.  چای به دلیل داشتن کافئین از بروز خستگی پیشگیری می‌کند همچنین این نوشیدنی آرامبخش است و می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

فواید چای ترش

پوستی صاف  اگر لوسیون شما حاوی عصاره ی چای نیست، اکثر رطوبت پوست شما از دست می رود. طبق مطالعه ای که در زمینه ی پوست صورت پذیرفت، از داوطلبان درخواست شد که از لوسیونی حاوی عصاره ی چای با غلظت 6٪ و فقط بر روی یکی از بازوهای خود استفاده کنند، نتیجه ی تحقیق یک ماه بعد مشخص شد که ماحصل آن پوستی هیدراته شده، به علاوه کشش بیشتر و زبری کمتر بود. مرطوب کننده ی چای سبز خالص Jasmine را امتحان کنید.

فواید چای , فواید چای زنجبیل , فواید چای سفید , فواید چای به

چای دارای ۵۰ خاصیت است که از مهمترین آنها می‌توان به ضد درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد تصلب شرایین، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند خون، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، قابض، مقوی قلب، محرک سیستم عصبی مرکزی، ادرار آور، محافظ کبد، کاهنده پرفشاری خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده‌ چربی خون و کاهش دهنده‌ تری گلیسریدها اشاره کرد.

فواید چای زنجبیل

کیسه های چربی زیر چشم : دکتر اودری کانین از شهر کانزاس، میسوری، متخصص پوست و موسس یکی از مراکز درمانی پوست اذعان می دارد که اگر از قربانیان خواب شبانه ناآرام هستید، کیسه های چای می تواند علائم آن را پنهان سازد. قبل از خواب، کیسه چای سیاه یا سبز را در آب جوش برای مدت چند دقیقه فرو ببرید و سپس آن را در فریزر قرار دهید. صبح روز بعد، کیسه های یخ زده را به مدت 5 دقیقه روی چشمانتان گذاشته و اجازه دهید جادوی خود را انجام دهند، کافیئن منقبض کننده ی رگ های خونی است و پف زیر چشم را کاهش می دهد، در عین حال پلی فنول درمان کننده ی التهاب بوده و به صاف کردن زیر چشم کمک می کند.

فواید چای , فواید چای زنجبیل , فواید چای سفید , فواید چای به

طرز دم کردن چای صحیح این است که مقداری چای خشک در قوری ریخته و آب جوش به آن اضافه شود همچنین به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی شعله غیرمستقیم قرار گیرد تا به آرامی دم بکشد.  هر چه چای تازه ‌دم‌تر باشد، خوش ‌بو و خوش ‌طعم‌تر است و هر چه بماند، مواد تلخ آن بیشتر شده و بو و مزه آن را تغییر می‌‌دهد البته چای هرچه مانده‌تر باشد، خاصیت رفع کننده خستگی آن کاهش پیدا می‌کند چون کافئین آزاد شده با دیگر مواد ترکیب شده و خاصیت خود را از دست می‌‌دهد.

فواید چای سفید

رنگ پوست : طبق مطالعات انجام پذیرفته در سال 2012 مشخص شد چای kombucha موجب حفظ رطوبت پوست شده، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد و بافت و رنگ پوست زنان را شفاف تر می کند. چای سیاه Juara Sweet و مرطوب کننده ی صورت با عصاره ی برنج را امتحان کنید که با مخمر شگقت انگیز ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی که خواص آن برای شفافیت پوست به اثبات رسیده ترکیب شده است.

فواید چای , فواید چای زنجبیل , فواید چای سفید , فواید چای به

افراد باید از مصرف چای داغ پرهیز کنند به دلیل اینکه موجب بروز سرطان می‌شود و بررسی‌ها نیز نشان داده است افرادی که چای بسیار داغ می‌‌خورند، بروز سرطان در آنها بیشتر است همچنین چای به دلیل داشتن انواع تانن، ضد باکتری و ضد ویروس است.

فواید چای به

درمان آفتاب سوختگی : اگر قرار گرفتن در معرض اشعه های خورشید حس سوختگی را برایتان همراه دارد، برای اینکه هر چه سریع تر احساس بهتری پیدا کنید، خواص تسکین دهند ی چای را امتحان کنید. هانتر توصیه می کند که حداقل دوازده عدد چای کیسه ای سبز را در وان آب سرد بیاندازید و مادامی که تحمل دارید در آن غوطه بخورید تا پوستتان آرام شود. او معتقد است که چای سبز موجب کاهش تورم پوست های خیلی ملتهب می گردد. او پیشنهاد می کند که از چای سبز ارگانیک همانند Bigelow استفاده کنید زیرا با مواد شیمیایی کمتری رشد کرده که به همین دلیل برای غوطه خوردن در آب این چای را پیشنهاد می کنیم.

فواید چای , فواید چای زنجبیل , فواید چای سفید , فواید چای به

بررسی‌ها نشان داده‌ است که چای می‌تواند برای سلامتی مفید باشد و گاهی نیز تصورات نادرستی درباره این نوشیدنی مطرح می‌شود که می‌توان به برخی از آنها اشاره کرد.  برخی متخصصان معتقدند چای برای سلامتی دهان و دندان مفید است این در حالی است که برخی نیز عنوان می‌کنند که مصرف زیاد چای موجب سیاه‌ شدن دندان‌ها می‌شود.

فواید چای بابونه

احیاء رنگ موی کدر : اگر رنگ موی شما در فاصله ی بین قرارها کدر می شود، از چای برای درخشان کردن آن استفاده کنید. چای تقریبا اسیدی است و هر چه بیشتر دم بکشد اسیدی تر هم می شود. داگ مکینتاش، از آرایشگران ارشد در سالن Louise O’Connor در نیو یورک می گوید که ترکیبات اسیدی نزدیک به پوست مو آن را درخشان تر و براق تر می سازد و در نتیجه نور بیشتری را منعکس می کند. رنگ کردن موها در خانه:6 کیسه چای بابونه را در یک فنجان آب جوش قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه در آن بماند، سپس چای را در یخچال خنک کنید و به عنوان شامپو استفاده کنید البته آن را پیش از حالت دهنده ی موها و فقط یک یا دوبار در هفته استفاده کنید تا درخششی طلایی و لطافتی زیبا به موهای خود ببخشید. 

فواید چای

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 بهمن 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.