بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد

بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد

بادرنجبویه گیاهی مناسب برای معده درد خواص بادرنجبویه,فواید بادرنجبویه,بادرنجبویه درمانی,خاصیت بادرنجبویه,خواص بادرنجبویه درمانی,خواص بادرنجبویه برای پوست,خواص بادرنجبویه برای مو,خواص بادرنجبویه برای جوانی,خواص بادرنجبویه برای بارداری,خواص خوردن بادرنجبویه,فواید بادرنجبویه خام,فواید بادرنجبویه پخته

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری

خواص درمانی مصرف سماق و کبد چرب برای درمان این بیماری  سماق و کبد چرب ،سماق و چربی کبد،سماق کبد چرب،سماق برای کبد چرب،خواص سماق در کبد چرب،آیا سماق برای کبد چرب …

آشنایی با فواید و خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری و کاهش وزن

آشنایی با فواید و خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری و کاهش وزن

آشنایی با فواید و خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری و کاهش وزن  سیاه دانه و عسل برای لاغری ،خواص سیاه دانه با عسل برای لاغری ، خواص سیاه دانه و …

هاماملیس

هاماملیس ,هاماملیس چیست,هاماملیس ویرجینیا,گیاه هاماملیس,آب هاماملیس,خواص هاماملیس,خرید هاماملیس,عصاره هاماملیس,عرق هاماملیس,کرم هاماملیس,گیاه هاماملیس چیست

هاماملیس

توضیحاتی در مورد هاماملیس

گیاه هاماملیس که با نام فندق افسونگر شناخته میشه، بومی امریکای شمالیه و در بعضی نقاط آسیا هم وجود داره. بومیان امریکا از عصاره این گیاه داروئی برای ساخت محصولات مراقبتی و درمانی استفاده میکنن. عصاره هاماملیس رایحه بسیار دلپذیری داره و میتونه به ترمیم جای نیش حشرات کمک کنه، واریس و هموروئید رو بهبود ببخشه و التهاب زخم ها رو کاهش بده.در این مطلب از سایت جسارت در مورد خواص و فواید مصرف عرق گیاه هاماملیس چیست و عوارض آن صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

همه چیز در مورد هاماملیس

هاماملیس، بوته ای علفی است که در شمال آمریکا، اروپا و آسیا به عمل می آید. این گیاه با گل های زرد روشن خواص درمانی متعددی دارد که در این مطلب از «ehow» به آن اشاره شده است. هاماملیس ، آکنه و جوش را درمان می کند. برای قطع خون ریزی داخلی و خارجی به کار برده می شود. پوست درخت و برگ آن برای درمان گزیدگی حشرات و رفع کبودی به کار برده می شود. این گیاه در داروهای مربوط به بواسیر، برای کوچک کردن و انقباض عروق خونی مورد استفاده قرار می گیرد. ناراحتی های پوستی را التیام می بخشد، منافذ پوست را کوچک می کند و پف زیر چشم را کاهش می دهد. دم کرده تهیه شده از پوست و برگ آن، ناراحتی روده و خون ریزی معده را برطرف می کند. مخلوطی از عصاره این گیاه و آب برای برطرف کردن التهاب چشم مفید است. مانع عفونت ترک پا می شود. برای کاهش درد و ورم به هنگام دندان درآوردن، کمی از آن را به لثه کودک بمالید. دم کرده آن اسهال را برطرف می کند و غرغره با آن گلودرد را تسکین می دهد. برای کاهش ورم و درد واریس، پارچه آغشته به دم کرده این گیاه را روی پاها بمالید و پاها را بالا بگیرید. مصرف بیش از حد دم کرده آن ممکن است سبب ایجاد حالت تهوع، استفراغ و یبوست شود.

مشخصات هاماملیس

نام علمی آن Hamamelis virginiana است و نام خانواده آن Hamameliaceae است توصیف گیاه : هماملیس ، درختچه یا درختی با ارتفاع معمولا ۲-۳ متر و ندرتاً ۱۰ متر بوده و شاخه های آن بصورت منشعب و دارای الگوی زیگزاگی هستند. برگ های این گیاه پهن و دارای حاشیه دندانه دار و قاعده نامتقارن هستند. منشاء : آمریکای شمالی ( کاناد و غرب ایالات متحده آمریکا ) . قسمت های مورد استفاده : برگ ها ، پوست و شاخه . گروه درمانی : قابض ، ضدالتهاب و ضد خونریزی.

موارد استفاده هاماملیس

موارد استفاده و خواص : این گیاه عمدتاً‌برای درمان اسهال و بصورت دهان شویه و محلول غرغره جهت درمان التهابات دهان و گلو استفاده می شود. علاوه بر این از هماملیس برای درمان ناراحتی های مختلف پوستی ، ناراحتی های مربوز به عروق خونی مانند زخم ها ، بریدگی ها ، پاره شدگی ها ،‌واریکوزیس ، خونریزی زیاد در قاعدگی ،‌بواسیر و آماس و التهابات موضعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار مصرف هاماملیس

شکل و مقدار مصرف : توصیه شده است حدود ۱-۰/۱ گرم از این گیاه چند بار در روز مصرف شود . این گیاه اغلب در محلول های شستشو و مرهم های زخم ، ناراحتی های پوستی و عروق مبتلا به واریکوزیس و نیز شیافها چهت درمان بواسیر وجود دارد.

مواد موثره هاماملیس

مواد موثره : پوست و برگ های هماملیس دارای تا ۱۰ درصد تانن هستند. پوست گیاه عمدتاً حاوی مخلوطی از هاماملیتانن و کاتکولها می باشد در حالیکه برگ ها عمدتاً حاوی پروآنتو سیانیدین ها ،‌الاجیتان ها و ۰/۵ درصد اسانس روغنی ( سافرول و ایونون ) می باشد.

اثرات درمانی هاماملیس

اثرات درمانی : تانن ها تا حد زیادی با پروتئین ها وارد واکنش شده و دارای خواص قابض بودن ،‌ضدعفونی کنندگی و ضد بواسیری هستند.

وضعیت هاماملیس

وضعیت : گیاه هماملیس بعنوان گیاه دارویی در فارماکوپه های معتبر جهان به ثبت رسیده است . طبق نظر مونوگراف کمیسیون دارویی آلمان دارای وضعیت مثبت درمانی است.

خواص هاماملیس برای پوست

هاماملیس بیشتر از همه برای پوست و درمان عارضه های پوستی مفیده. در ادامه به خواص این گیاه برای پوست میپردازیم: 1- آبرسان پوست این عصاره در عین پاک کردن پوست از هر نوع آلودگی، پوست رو هیدراته میکنه و نمیذاره پوست دچار خشکی بشه. افرادی که در طول زمستان خشکی پوست رو تجربه میکنن، با استفاده از روغن هاماملیس بعد از استحمام میتونن به حفظ رطوبت پوستشون کمک کنن. 2- ضد آکنه هاماملیس به طور طبیعی قابض منافذه پوسته و میتونه التهابات و سرخی ناشی از آکنه رو کاهش بده. همچنین pH پوست رو متعادل میکنه و رشد باکتری های عامل آکنه رو کاهش میده. از مزایای دیگه این گیاه برای پوست مستعد آکنه، جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی و ایجاد جوش های سر سفید و سر سیاهه. 3- بهبود صدمات پوستی ناشی از آفتاب از اونجایی که این عصاره ضد التهابه، میتونه التهابات ناشی از آفتاب سوختگی رو کاهش بده و از پوسته ریزی پوست پیشگیری کنه. از سویی آفتاب یکی از عوامل بروز پیری زودرس پوست و ایجاد چروک و کاهش خاصیت الاستیسیته پوسته. این عصاره موجب تسکین و حفاظت از پوست در برابر تاثیر عوامل محیطی مثل آفتاب و آلودگی ها میشه. 4- کاهش التهاب و سوزش ناشی از موزدایی اگر موهای بدن رو با استفاده از تیغ، موبر و … اصلاح کرده باشید، احتمالاً در پوستتون احساس خارش و سوزش در پوست، و یا التهابات ناخوشایندی که در اطراف فولیکول مو بوجود میان رو تجربه کردید. هاماملیس میتونه این حالت رو کاهش بده و اگر در حین اصلاح پوستتون دچار خراش یا زخم سطحی شده باشه، این ماده به درمان سریعتر اون کمک میکنه.

مضرات هاماملیس

برای هاماملیس تاکنون مضرات خاصی گزارش نشده است اما انچه که واضح می باشد این است که مصرف بیش از حد این گیاه مضر بوده و ممکن است فرد را دچار تهوع ، استفراغ و یبوست کند .

دمنوش هاماملیس

برای تهیه دمنوش هاماملیس کافی است مقداری آب جوش را روی گیاه خشک ریخته و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه اجازه دهید دم بکشد ، سپس صاف کرده و میل کنید . همچنین می توانید از برگ های تازه این گیاه ضماد تهیه کرده و روی محل مورد نظر قرار دهید . برای تهیه جوشانده نیز کافی است ، گیاه را به همراه اب جوش روی حرارات قرر دهید تا بجوشد . پس از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه از روی حرارات برداشته و صاف کرده و اجازه دهید اندکی خنک شود .

تونیک هاماملیس

این تونیک حاوی عصاره گیاه هاماملیس می باشد ضمن بستن منافذ، موجب تحریک گردش خون گشته و سبب افزایش قوام و سفتی پوست می گردد . ترکیبات : عرق هاماملیس ، لاکتیک اسید ، روغن اسطو خودوس ، آلانتوئین ، آزولن .

هاماملیس چینی

هاماملیس چینی(نام علمی: Hamamelis mollis) نام یک گونه از راسته انجیلی‌سانان است.

آبرسانی به پوست

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هاست که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست کمک می‌کند. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست‌تان را با روغن زیتون ماساژ بدهید تا کاملا جذب شود. این کار باعث می‌شود آب داغ و صابون تأثیر کمتری روی پوست و خشکی آن داشته باشد. هر آنچه که می‌خورید روی رطوبت پوست‌تان تأثیر دارد. اگر تا به حال آووکادو نمی‌خوردید، از این پس آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آووکادو چربی‌های مفیدی دارد که به آبرسانی پوست کمک می‌کند و کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب‌کننده‌ی طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند. چند آووکادوی تازه را در کاسه‌ای بریزید و له کنید. سپس چند قاشق چای‌خوری روغن آووکادو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی صورت‌تان قرار بدهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک فوق‌العاده، طراوت‌بخش و مغذی است که به‌راحتی تهیه می‌شود و بسیار مؤثر است. یکی از بهترین محصولاتِ مراقبت از پوست که مادر طبیعت به ما انسان‌ها ارزانی داشته است، عسل ارگانیک است. عسل مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است و خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که سوزش را تسکین می‌دهد و با عفونت مبارزه می‌کند. عسل را به‌خصوص روی نواحی که به‌شدت خشک شده است قرار بدهید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند. سپس محل موردنظر را با آب ولرم بشویید. این کار را چند روز انجام بدهید. بعد از این مدت حتما تأثیر آن را روی پوست‌تان می‌بینید.

آبرسانی به پوست های خشک

حال با طرز تهیه‌ی یک ماسک صورت فوق‌العاده، طبیعی و مؤثر برای پوست‌های خشک آشنا شوید: یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل (یا/و روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن رُزهیپ (میوه‌ی گل رز)، روغن دانه‌ی کنجد) و نصف موز یا آووکادو را له کنید و به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود قرار بدهید. سپس صورت‌تان را بشورید. خواهید دید که پوست‌تان نرم و شاداب می‌شود.

پوست پر از آکنه

اگر پوستی پر از آکنه دارید، احتمالا این روش درمان طبیعی برای‌تان مناسب است: یک قاشق چای‌خوری عسل را با روغن زیتون فوق بکر (اسیدیته‌ی این نوع روغن زیتون کمتر از ۰٫۸ است) مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری ماست ساده و یک‌دوم قاشق چای‌خوری آبلیمو (اگر پوست حساسی دارید از آبلیمو استفاده نکنید) به آن اضافه کنید. این مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود قرار بدهید، سپس پوست‌‌تان را بشویید. مطمئن باشید پوست‌تان از شما تشکر خواهد کرد! یکی دیگر از ماسک‌های طبیعی صورت برای پوست‌های چرب و پرآکنه، ترکیبی از عسل و توت‌ فرنگی تازه‌ی له‌شده است. هم توت‌ فرنگی و هم عسل به از بین بردن کردن باکتری‌ها و باز کردن منافذ پوست کمک زیادی می‌کند. دو عدد توت فرنگی له‌شده را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه روی صورت‌تان قرار بدهید. پوست خود را بشویید و به‌آرامی خشک کنید. از پوست زیبا و درخشان خود لذت ببرید.

خوردن کدو تنبل

یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست و هیدراته کردن درونیِ پوست، خوردن کدوتنبل است. فقط با افزودن مقدار کمی کدوتنبل به رژیم غذایی‌تان، پوست خود را با مواد مغذی موردنیاز تغذیه می‌کنید تا هم سالم بماند و هم آب و رطوبت کافی به آن برسد. همچنین می‌توانید از کدوتنبل که سرشار از زینک است به روش زیر در تهیه‌‌ی ماسک صورت طبیعی استفاده کنید: یک قاشق غذاخوری کدوتنبل خام رنده‌شده را با سفیده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین را به همراه یک قاشق چای‌خوری آب گوجه‌فرنگی به آن اضافه کنید. تمامی این مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار بدهید، سپس کاملا بشویید. این ماسک نه‌تنها به پوست آبرسانی و آن را تغذیه می‌کند، بلکه چربی‌های اضافی و لک‌ها را نیز از بین می‌برد و به لطف آنزیم‌های طبیعی کدوتنبل، آب و گوجه فرنگی پوست شما را لایه‌برداری می‌کند.

پوست شاداب

خانم ها باید بدانید عواملی که پوست شما را دچار پیری می کند موارد زیر است که با اجتناب از ان ها همیشه دارای پوستی شاداب خواهید بود. نور افتاب : اگر در معرض نور افتاب قرار بگیرید علاوه بر اینکه دچار لک می شوید ، اشعه های ماورابنفش خورشید باعث سرطان پوست می شود . بنابراین بهترین روش استفاده از ضد افتاب فیزیکی کالی بل استفاده کنید. این ضد افتاب کاملا فیزیکی و رنگی بوده و علاوه بر اینکه پوست را در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند به عنوان ضد لک نیز کاربرد دارد . تغذیه : روزانه به مقدار ۸ لیوان اب میل کنید و از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید این موارد به عنوان انتی اکسیدان طبیعی پوست شما را در برابر پیری محافظت می کند ، بهتر است به جای استفاده از مولتی ویتامین های صنعتی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید . استراحت و نداشتن استرس: خواب کافی داشته باشید و استرس را از خود دور کنید . چون نداشتن خواب کافی و وجود استرس باعث پیری و چروک شدن و از بین رفتن شادابی پوست می شود . خشکی پوست : افرادی که پوستشان خشک هست یا در مناطق با اب و هوای خشک زندگی می کنند نسبت به افراد دیگر زودتر دچار پیری پوست می شوند پس باید از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنند . بهترین کرم مرطوب کننده، کرم مرطوب کننده شیر و گندم است . این مروطب کننده فوق العاده قوی بوده ، علاوه بر رطوبت رسانی به پوست مانع افتادگی پوست نیز می شود . بهترین آبرسان پوست که باعث طراوت و شادابی پوست میشود

بیشتر بخوانید : روغن بنفشه ♥ اسفرزه ♥ شبدر ♥ عنبر نساراویتاگنوس

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.