اگر دچار صاعقه زدگی شدید

اگر دچار صاعقه زدگی شدید

اگر دچار صاعقه زدگی شدید صاعقه زدگی,بيماري صاعقه زدگی,صاعقه زدگی در بارداري,علائم صاعقه زدگی,درمان صاعقه زدگی,درمان صاعقه زدگی با طب سوزني,مواد غذايي مناسب براي درمان صاعقه زدگی,صاعقه زدگی را چگونه درمان کنيم,صاعقه …

جلوگیری از خستگی چشم ها مقابل کامپیوتر

جلوگیری از خستگی چشم ها مقابل کامپیوتر

جلوگیری از خستگی چشم ها مقابل کامپیوتر خستگی چشم ها,بیماری خستگی چشم ها,خستگی چشم ها در بارداری,علائم خستگی چشم ها,درمان خستگی چشم ها,درمان خستگی چشم ها با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای …

اثرات مصرف و خواص ماش برای پوست خشک و حساس

اثرات مصرف و خواص ماش برای پوست خشک و حساس

خواص ماش برای پوست اثرات مصرف و خواص ماش برای پوست خشک و حساس در سایت جسارت خواص ماش برای پوست,خواص ماش برای پوست صورت,خواص جوانه ماش برای پوست صورت,ماش برای پوست,فواید …

قرص شوید

قرص شوید ,قرص شوید برای لاغری,قرص شوید برای چربی خون,قرص شوید لاغری,قرص شوید برای کبد چرب,قرص شوید گیاهی,قرص شوید خواص,قرص شوید و لاغری

قرص شوید

توضیحاتی در مورد قرص شوید

ترکیبات موجود در قرص گیاهی آنتوم سبب افزایش میزان ترشح صفرا شده و افزایش سنتز اسیدهای صفراوی از کلسترول  را شامل می‌شوند.♥ علاوه بر این 2 ترکیب موجود در قرص گیاهی آنتوم به نام‌های کورستین (Corestin) و لاکتوپیکرین (Lactopicrin) مهار آنزیم‌های دخیل در لیپوژناز می‌شوند. قرص گیاهی آنتوم با داشتن بتاکاروتن، دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز هست. همچنین آزمایشات علمی نشان داده‌اند عصاره شاهتره مانع از تشکیل سنگ‌های صفراوی می‌گردد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و مقدار مصرف قرص شوید برای لاغری چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

مشخصات قرص شوید

نام انگلیسی محصول: Anethum (Tablet) نام فارسی محصول: قرص آنتوم کاربرد اصلی قرص گیاهی آنتوم: کاهنده چربی خون و کلسترول (Antihyperlipidemic) اشکال دارویی قرص گیاهی آنتوم: قرص (۶۵٠ میلی‌گرمی) در جعبه 100 عددی

ترکیبات قرص شوید

68% عصاره دانه و برگ شوید (Anethum Graveolens) 5% عصاره ریشه کاسنی (Cichorium Intybus) 5% عصاره سرشاخه های گلدار شاهتره (Fumaria Parviflora) 4% عصاره لیمو عمانی (Citrus Aurantifolia sp)

موارد مصرف قرص شوید

کاهش کلسترول و تری گلیسیریدها پیشگیری و درمان آترواسکلروز پیشگیری از بروز انواع سکته‌های قلبی و مغزی درمان کولیک و سنگ های صفراوی

نحوه مصرف قرص شوید

روزانه ٣ بار، هر بار ٢ تا ٣ قرص همراه با یک لیوان آب مصرف شود.

تداخل دارویی با قرص شوید

آنتوم باعث تشدید اثر سایر داروهای پایین‌آورنده چربی خون می‌گردد. مصرف همزمان آنتوم با داروی متوکسی پسورالن ممنوع است. مصرف همزمان آنتوم با ویتامین A به علت غنی بودن گیاه شوید از بتاکاروتن (پیش‌ساز ویتامین A) باید با احتیاط و طبق نظر پزشک انجام گیرد. مصرف همزمان آنتوم با داروهای مدر نگهدارنده پتاسیم (به علت غنی بودن گیاه شوید از پتاسیم) باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

قرص شوید در بارداری و شیردهی

در دوران بارداری، شیردهی و موارد آلرژی مفرط نسبت به این دارو، منع مصرف دارد .

منع مصرف قرص شوید

به علت وجود ساکاروز در ترکیب آنتوم، در بیماران مبتلا به دیابت با مشورت پزشک مصرف گردد. از مصرف طولانی مدت و بیش از مقادیر توصیه شده این دارو (بیش از ١ سال) به علت بروز علائم مسمومیت با بتاکاروتن و در نتیجه زردی پوست اجتناب شود. به علت احتمال ایجاد فوتودرماتیت به هنگام مصرف قرص گیاهی آنتوم، از قرار گرفتن طولانی مدت درمعرض نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش اجتناب شود. در چنین شرایطی مصرف ضد آفتاب توصیه می‌شود.

عوارض قرص شوید

حساسیت‌های پوستی و فوتودرماتیت، لکه‌بینی در بعضی از زنان و زرد شدن پوست (به ویژه در کف دست و پا) در اثر مصرف طولانی مدت یا بیش از دوز توصیه شده دارو گزارش شده است.

آشنایی با قرص شوید

این روزها برخی افراد به خصوص قشر مسن و سالمند از قرص هایی که در اصطلاح عام« قرص شوید» نامیده می شود برای کاهش چربی خون استفاده می کنند.مصرف این قرص در بین مردم رواج یافته است و عده ای حتی بدون نسخه پزشک نسبت به مصرف آن اقدام می کنند.یک داروساز با بیان این که آنتوم نام تجارتی دارویی است که از ترکیبات شوید تهیه شده است، به خبرنگار ما گفت: آنتوم جزو داروهای (OTC) است و بدون نسخه پزشک در اختیار مردم قر ار می گیرد و به شکل قرص و پودر وجود دارد. دکتر «نصیری مقدم» با بیان این که قرص شوید برای درمان کلسترول بالای خون مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این دارو باید با تجویز پزشک برای بیمارانی که کلسترول آن ها زیاد بالا نیست استفاده شود و نمی تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی در افراد با کلسترول بالا، باشد. وی با تاکید بر رعایت رژیم غذایی و ورزش در افراد مبتلا به چربی خون بالا اضافه کرد: در واقع این دارو در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش و فعالیت بدنی مثل پیاده روی حداقل نیم ساعت در روز می تواند موثر باشد. وی متذکر شد: داروهای گیاهی اگر بی مورد مصرف شود می تواند عوارضی به همراه داشته باشد و نباید مردم به مصرف خودسرانه دارو حتی در مورد داروهای گیاهی اقدام کنند. به گفته وی درمان دارویی چربی خون بالا باید با تشخیص پزشک بر اساس آزمایش ها انجام شود چرا که برخی افراد خودسرانه نسبت به مصرف این نوع دارو اقدام می کنند و با تصور این که چربی خون آن ها با مصرف قرص کاهش یافته است رژیم غذایی را رعایت نمی کنند و همین مقوله زمینه ساز بروز امراض و سکته های قلبی و مغزی ناشی از کلسترول بالاست.

قرص شوید و آنتوم

بالا رفتن میزان چربی خون در بین افراد باعث بروز بیماری های مختلف و آسیب به سایر نقاط بدن می گردد. از جمله مفید ترین و موثر ترین داروهای گیاهی جهت درمان چربی خون قرص گیاهی آنتوم می باشد که امروزه تجویز بسیاری از پزشکان در نسخه هایشان این دارو می باشد. گیاهانی مثل شوید ، کاسنی ، شاهتره و لیمو عمانی از گیاهانی می باشند که در پایین آوردن چربی خون موثر بوده . قرص گیاهی آنتوم حاوی تمامی این گیاهان می باشد.

نکاتی در مورد مصرف قرص شوید

همانند سایر داروهای گیاهی و شیمیایی از دسترس اطفال خارج گردد. بهترین مکان برای نگهداری دارو در دمای محیط ( حدود بیست و پنج درجه ) می باشد. در صورت بروز هر گونه حساسیت و آلرژی مصرف دارو را متوقف و سریعا به پزشک مراجعه نمایید. مصرف این دارو برای افراد حساس به اجزای فراورده ممنوع می باشد. در صورت مبتلا بودن به بیماری های خاص یا مصرف داروهای خاص بهتر است مصرف دارو همراه با تجویز پزشک صورت گیرد. به دلیل وجود احتمالی فتودرماتیت ، پس از مصرف آنتوم بهتر است در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. مصرف داروی آنتوم بیش از یکسال احتمال بروز حساسیت های ناشی از مصرف را افزایش می دهد.

اثرات قرص شوید

اصولا گیاه شوید در رژیم‌های غذایی بسیار توصیه می‌شود، فرمولاسیون قرص شوید بنام آنتوم در داروخانه‌ها موجود است، از جمله اثرات این قرص می‌توان به ضد نفخ بودن آن، ادرارآوری، تقویت کننده معده و افزایش دهنده شیر مادران اشاره کرد. با استفاده از این قرص در رژیم‌های غذایی شاهد کاهش کلسترول و کاهش اشتها هستیم.

شوید چیست

شِوید یا شِوِد (نام علمی: Anethum graveolens dhi) یا شبت گیاهی است یکساله یا دوساله که گاهی بلندی آن به یک متر نیز می‌رسد. ریشه آن راست و مخروطی شکل و سفید است. این گیاه بومی جنوب غربی و آسیا و آسیای میانه‌است و امروزه در بیشتر نقاط گیتی از جمله بخش‌های جنوب اروپا، ایران، مصر، آمریکا و چین پرورانده می‌شود. میوه شوید بیضی شکل، مسطح و به درازای ۴ میلی‌متر و پهنای ۳ میلی‌متر است. رنگ آن قهوه‌ای روشن و در سطح آن برجستگی‌هایی به رنگ زرد و در کناره‌های آن لبه بال مانندی به رنگ زرد روشن دیده می‌شود. گویند که اصل شوید از ایران و مصر و هند بوده است و از این کشورها به کشورها و قارّه‌های اروپا و آمریکا رفته و کشت شده است. در اکثر کشورهای اطراف دریای مدیترانه کشت شوید رایج است. در برخی از نواحی این کشورها باد باعث پراکنده شدن بذر شوید و خودرو شدن آن شده است به طوری که در برخی از چمن‌زارها یا کناره‌های سنگ‌ها و پیاده‌روها و خانه‌های ییلاقی شوید می‌روید. شوید در اروپا تخم شوید در پاییز می‌رسد و پرندگان کوچک آن را سمّی می‌دانند به قدری که به آن نزدیک نمی‌شوند. البتّه احتمال می‌رود که این هراس به دلیل آن باشد که از بوی تخم شوید خوششان نمی‌آید زیرا که تخم شوید سمّی نیست. شوید در تمام تابستان گل دارد ولی گل آن از شیره و گردِ گل کمی برخوردار است. بر روی برگ‌های پاپیروس که در مصر به دست آمده نوشته شده است که مصریان قدیم شوید را مثل سبزی خوردن همراه با غذا مصرف می‌نموده‌اند. در تورات گفته شده است که قوم بنی اسرائیل به شوید به عنوان یکی از سبزی‌های مفید توجّه داشته‌اند و مانند زیره از آن بهره می‌برده‌اند. یونانیان قدیم شوید را سبزی‌ای دارویی با خاصیّت‌های اعجاب‌انگیز می‌دانستند. فیثا غورث و بقراط حکیم معتقد بودند گرفتن چند برگ شوید در دست چپ انسان را از بیماری حمله و صرع محافظت می‌کند. در روم قدیم هم شوید نشانهٔ سر زندگی، شادابی و لذّت بوده است. به همین خاطر گلادیاتورها به جستجوی روغن آن بوده‌اند تا شاید بتوانند به وسیله آن قدرتمند شوند! پیروان مکتب پزشکی «سالرن» عقیده داشتند که شوید بادشکن است و افراد چاق را لاغر می‌کند. «ماتیول» هم عقیده داشته است که اگر کسی دچار سکسکه شود باید نخست مقداری تخم شوید را در آتش ریخت و سوزاند، سپس به فردی که دچار سکسکه شده است گفت که از دود به دست آمده نفس بکشد. به این ترتیب مشکل وی هم رفع خواهد شد. 

آثار درمانی شوید

تخم شوید آثار درمانی بسیاری دارد از جمله به‌عنوان ضد تشنج، ضد درد، باد شکم، ادرار آور و برای تقویت معده به کار می‌رود. برای کسانی که اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شوید بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را نیرو می‌بخشد و انرژی به بدن می‌دهد. تخم شوید را می‌توان برای ناخوشی معده، بی‌خوابی و ضد گاز معده بکار برد. خانم‌های شیر ده که شیر آنها کم است باید حتماً روزی چند بار دم کرده تخم شوید بخورند یا در غذای خود مصرف کنند که به طور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد. پزشکی گیاهی ایران خواص فراوانی را برای شوید قائل است مثلاً در مورد درد شدید و ورم معده از دم کرده شوید بهره می‌جستند که اثر آرام بخش فوری دارد. از شوید برای دل درد در حیوانات نیز سود برده می‌شود ودام داران قدیم بخوبی از این موضوع آگاه بودند. مثلاً برای گوسفند و بز کافی است که مقدار ۶۰۰ گرم تخم شوید به آنها داد که نفخ و دل درد را آرام کند. در مورد بیمارانی که مبتلا به استفراغ شدید هستند و هیچ غذایی حتی آب را نمی‌توانند در معده خود نگاهدارند بهترین درمان شوید است. این نوع بیماران باید دم کرده شوید را آهسته آهسته بنوشند. در چین، حتی شوید را برای کمردردهایی که به علت گرفتگی عضلانی باشد به کار می‌برند. یک نسخه کهن چینی برای باد فتق نیز از تخم شوید استفاده می‌کنند تخم شوید در زنان باردار احتمال سقط جنین را به همراه دارد. برگ و ساقه‌های شوید برای پایین آوردن چربی خون مفید است.

آثار درمانی آب شوید

خوردن آب شبت با عسل باعث قی و آسودگی از آزار طعام خراب می شود.آب پخته آن رفع درد پشت و کلیه و مثانه می کند. آب پخته خود و تخم آن مسکن درد شکم و روده، و رافع نفخ شکم ناشی از پرخوری به دنبال گرسنگی زیاد می باشد. خوردن آب پخته شبت رفع سکسکه و قی و غثیان غذای فاسد می کند. آب شوید موجب رفع بیماری های گوش می شود به صورتی که با چکاندن اب شوید در گوش می توانید امراض گوش را برطرف کنید. نشستن در آب جوشانده شبت در بهبود امراض زخم بی مانند است، و ضماد پخته آن که از جوشیدن و پختن سفت شده باشد با عسل بر مقعد باعث لینت طبع می شود.

آثار درمانی تخم شوید

تخم شوید از ترش کردن معده جلوگیری می کند. تخم شوید اثرات درمانی زیادی درد منجمله بعنوان ضد تشنج ، ضد درد، نفخ شکم ، ادرار آورو رای تقویت معده بکار می رود . برای کسانیکه اشتهای زیادی به غذا ندارند و لاغر هستند تخم شود بهترین دارو است زیرا اشتها را زیاد کرده معده را تقویت می کند و انرژی به بدن می دهد . تخم شوید را می توان برای ناراحتی معده ، بی خوابی و ضد گاز معده بکار برد . خانمهای شیر ده کهش یر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شود بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد . خانمهای شیر ده که شیر آنها کم است باید حتما روی چند بار دم کرده تخم شوید یا در تخم شوید بخورند و در غذای خود مصرف کنند بطور معجزه آسائی شیر آنها زیاد خواهد شد . همچنین افرادی که دارای بیماری چربی خون میباشند از علف شوید و تخم آن برای درمان بیماری استفاده نمایند که نحوا استفاده تخم شوید به صورت جوشانده میباشد . شوید سائیده سوخته شبت خشک با عسل که بخورند و بر موضع گذارند رفع علت بواسیر می کند. پاشیدن سائیده خشک شبت، زخم و جراحت چرک دار را به هم آورده خشک می کند و در جهت بهبود زخم آلت تناسلی بی عدیل می باشد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص شوید صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص غضروف ساز ♥ قرص عفونت ادراری ♥ قرص طلا ♥ قرص عضله شل کنقرص عضله ساز

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.