رابطه سرکه و شیره انگور قرمز و فشار خون بالا را درمان کردن

رابطه سرکه و شیره انگور قرمز و فشار خون بالا را درمان کردن

رابطه سرکه و شیره انگور قرمز و فشار خون بالا را درمان کردن انگور قرمز و فشار خون,انگور و فشار خون,شیره انگور و فشار خون,شراب انگور و فشار خون,سرکه انگور و فشار …

اگر مدام گرفتار خواب رفتگی عضلات می شوید بخوانید!

اگر مدام گرفتار خواب رفتگی عضلات می شوید بخوانید!

اگر مدام گرفتار خواب رفتگی عضلات می شوید بخوانید! خواب رفتگی عضلات,بيماري خواب رفتگی عضلات,خواب رفتگی عضلات در بارداري,علائم خواب رفتگی عضلات,درمان خواب رفتگی عضلات,درمان خواب رفتگی عضلات با طب سوزني,مواد غذايي …

آبسه دندان چیست

آبسه دندان چیست

آبسه دندان چیست آبسه دندان یک بیماری است که اکثر افراد با آن مواجه شده اند در این مطلب به طور کلی با ان آشنا می شنویم

قرص گلی کلازید

قرص گلی کلازید ,قرص گلی کلازید ۸۰,قرص گلی کلازید برای چیست,قرص گلی کلازید 80,قرص گلی کلازید اریا 80,قرص گلی کلازید 60,قرص گلی کلازید 30

قرص گلی کلازید

توضیحاتی در مورد قرص گلی کلازید

گلی کلازید مانند گلی بن کلامید متعلق به گروهی از داروها به نام گروه سولفونیل اوره است که باعث تحریک سلول های لوزالمعده برای ترشح مقادیر بیشتر انسولین می شود.♥ گلی کلازید علاوه بر افزایش میزان انسولین گلوکوژنز در کبد را نیز کاهش می دهد واین به معنی کاهش تولید گلوکز در کبد است و از این طریق نیز قند خون را کاهش می دهد. داروهای سولفونیل اوره معمولا باعث افزایش وزن می شوند و به همین دلیل برای بیماران دیابتی لاغر گزینه مناسبی محسوب می شود.تداخلات دارویی: در صورت مصرف همزمان گلی کلازید با دانازول و فنی توئین لازم است دوز گلی کلازید تعدیل شود. کورتون و ریفامپین اثرات گلی کلازید را کاهش می دهند. در صورت مصرف همزمان گلی کلازید با الکل احتمال بروز واکنش های شبه دی سولفیرام وجود دارد.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و زمان مصرف قرص گلی کلازید 80 چیست صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد

مشخصات قرص گلی کلازید

گلی کلازید (به انگلیسی: Gliclazide) رده درمانی: کاهنده قند خون از دسته سولفونیل اوره‌ها اشکال دارویی: قرص

موارد مصرف قرص گلی کلازید

نوعی داروی خوراکی برای درمان دیابت می‌باشد. این دارو اصولاً در درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع دو (غیر وابسته به انسولین) استفاده می‌شود.

عوارض شایع قرص گلی کلازید

افت قند خون یکی از عوارض شایع گلی کلازید است. بنابراین بهتر است بیماران مصرف کننده این دارو همواره آب نبات یا چند حبه قند با خود داشته باشند. افزایش وزن و مشکلات گوارشی نیز با مصرف گلی کلازید گزارش شده است.

تداخل دارویی قرص گلی کلازید

گلی کلازید با بسیاری از داروها تداخل دارد. بهتر است قبل از استفاده از این دارو سایر داروهای مصرفی خود را به پزشک یا داروساز اطلاع دهید. انسولین – آلوپورینول – کاپتوپریل – انالاپریل – آسپارژیناز – کورتیکوستروئیدها، (مانند پردنیزولون – دگزامتازون – بتامتازون…) مدرهای تیازیدی (مانند هیدروکلروتیازید) – میکونازول – لیتیم – سایمتیدین و رانیتیدین می توانند اثر گلی کلازید را تشدید کنند و ممکن است مصرف هم زمان این داروها با گلی کلازید منجر به افت شدید قند خون گردد. داروهای ضد انعقادی – باربیتورات ها – بتابلوکرها – آندروژن ها – استروئیدهای آنابولیک …. می تواند منجر به تشدید عوارض جانبی گلی کلازید شوند.

مکانیسم اثر قرص گلی کلازید

گلی کلازید باعث تحریک و آزاد شدن مقادیر بیشتر انسولین از لوزالمعده (پانکراس) می‌شود. این کار را با بلوک گیرنده‌های پتاسیم در سلولهای بتا جزایر لانگرهانس انجام می‌دهد. انسولین هورمونی است که میزان قند خون را کنترل می‌کند. گلی پیزید در درمان بیماران دچار دیابت نوع یک (وابسته به انسولین) بکار نمی‌رود، چرا که در این بیماران پانکراس قادر به ساخت انسولین نمی‌باشد. گلی کلازید در مقدار درمانی تجمع پلاکتی را کاهش می‌دهد. گلی کلازید علاوه بر تاثیر مستقیم بر بتا سل‌ها برای ترشح انسولین، تاثیر مستقیم بر انتقالات کلسیم داخل سلولی داشته که بطور اختصاصی پاسخ دو مرحله‌ای بتاسل‌ها را به غذا بهبود بخشیده که هم مرحله فوری و هم مرحله ثانویه ترشح انسولین بهبود می‌یابد.

عوارض جانبی قرص گلی کلازید

مهمترین عارضه جانبی افت قند خون است و هیپوناترمی (افت سطح سدیم) سیستم اعصاب مرکزی : سردرد، بیقراری، گیجی پوست : راش، قرمزی، خارش، کهیر. سولفونیل اوره‌ها به ندرت باعث حساسیت به نور می‌گردد. گوارشی : تهوع، استفراغ، اسهال، احساس پری سر دل، گاستریت خونی : آگرانولوسیتوزیس، لکوپنی، ترومبوسیتوپنی، آنمی کبدی : زردی، افزایش آنزیمهای کبدی .

آشنایی با قرص گلی کلازید

تفاوت گلی کلازید با گلی بن کلامید: گلی کلازید و گلی بن کلامید جز دسته سولفونیل اوره هستند که برای کنترل دیابت نوع 2 مصرف می شوند، اما فرق گلی بن کلامید با گلی کلازید در چیست؟ نیمه عمر گلی کلازید نسبت به گلی بن کلامید کوتاه تر است. احتمال ایجاد هیپوگلایسمی با گلی کلازید کمتر از گلی بن کلامید است. در افراد مسن مصرف گلی کلازید به گلی بن کلامید ترجیح داده می شود. بهترین زمان مصرف قرص گلی کلازید: اگر گلی کلازید را بصورت تک دوز مصرف می نمائید بهتر است نیم ساعت قبل از صبحانه استفاده شود. واکنش درمانی مناسب نسبت به گلی کلازید تنظیم و تثبیت قند خون می باشد.

منع مصرف قرص گلی کلازید

حساسیت شدید به دارو اسیدوز استرس های شدید مانند جراحی اخیر کمای دیابتی دیابت نوع یک عفونت شدید

قرص گلی کلازید در بارداری

مصرف قرص گلی کلازید در بارداری: گلی کلازید در دوران بارداری در گروه C قرار دارد. گلی کلازید جز دسته داروهای سولفونیل اوره است و از آنجایی که تغییر سطح گلوکز خون طی دوره بارداری ممکن است بروز اختلالات مادرزادی را افزایش دهد، بهتر است از انسولین جهت کنترل دقیق سطح گلوگز خون استفاده شود، گاهی اوقات در نوزادان مادرانی که طی دوره بارداری و نزدیک زایمان از سولفونیل اوره ها استفاده کردند، هیپوگلیسمی شدید و طولانی مشاهده شده است. در صورتی که گلی کلازید در بارداری مصرف شود مصرف آن باید 2 تا 4 هفته پیش از زایمان قطع شود. مصرف قرص گلی کلازید در شیردهی نیاز به مطالعات بیشتر وجود دارد.

نکاتی در مورد مصرف قرص گلی کلازید

در کنار دارودرمانی با گلی کلازید در دیابت، به رژیم غذایی و ورزش و کاهش وزن نیز توجه داشته باشید. گلی کلازید را مطابق دستور پزشک مصرف کنید. در اوایل برنامه درمانی از انجام فعالیت هایی که به هوشیاری کامل نیاز دارند بپرهیزید. علائم هایپوگلایسمی را بشناسید و گزارش دهید. خستگی، گرسنگی شدید، تعریق زیاد، کرخ شدن دست و پاها از علایم پایین بودن قندخون است. در صورت بروز این علایم مواد قندی و خواکی بخورید و با پزشک تماس بگیرید. در صورت فراموش کردن یک دوز گلی کلازید بلافاصله پس از به خاطر آوردن آن را مصرف کنید و از اضافه کردن دوز بعدی اجتناب نمایید.

فارماکوکینتیک قرص گلی کلازید

ایندارو دارای جذب خوب و سریعی می باشد، ولی در حضور غذا جذب دارو به تأخیر میافتد. این دارو به نسبت زیادی به پروتئین های پلاسما متصل می شود و نیمهعمر آن معادل با ۴/۱۰ ساعت می باشد.

هشدار در مورد مصرف قرص گلی کلازید

درصورت افزایش قند خون( شامل تغییرات هورمون های جنسی مؤنث، تب شدید،هیپرآلدسترونیسم، عفونت شدید، استرس های روانی و هیپرتیروئیدیسم ) و درصورت احتمال افت قند خون( شامل کم کاری غده کلیوی، بیماران ضعیف و ناتوان،سوءتغذیه، کم کاری غده هیپوفیز، هیپوتیروئیدیسم، نارسایی کلیوی، هرگونهسابقه حساسیت نسبت به سولفونیل اوره ها، سولفونامیدها و مدرهای تیازیدی،این دارو را باید با احتیاط کامل به کار برد.

واکنش دارویی با قرص گلی کلازید

مصرف همزمان این دارو با الکل باعث بروز واکنش شبه دی سولفیرام و افزایشاحتمال هیپوگلیسمی می شود. همچنین انسولین، آلوپورینول، کاپتوپریل،انالاپریل، آسپارژیناز، کورتیکوستروئیدها، مدرهای تیازیدی، میکونازول،لیتیم، سایمتیدین و رانیتیدین اثر هیپوگلیسیمی این دارو را تشدید می کنند. داروهای ضد انعقادی به طور متقابل با این دارو تداخل اثر دارند، به طوری کهمصرف همزمان آنها با تشدید اثرات فارماکولوژیک هر کدام از آنها همراه است. باربیتورات ها اثر این دارو را طولانی تر می کنند. آنتاگونیست های گیرندههایß ، ریفامپین، ریفابوتین اثر هیپوگلیسمی دارو را کاهش می دهد. استروئیدهای آنابولیک، آندروژن ها، بروموکریپتین، دیسوپیرامید، پیریدوکسینتتراسایکلین، تئوفیلین دارای اثر پایین آورنده قند خون هستند و لذا در صورتمصرف همزمان باید مقدار مصرف داروی ضد دیابت خوراکی را کاهش داد. ضد تشنجهای هیدانتوئینی، مسددهای کانال های کلسیمی، کلونیدین، دانازول،دکسترومتورفان، دیازوکساید، استروژن ها، ضد بارداری های خوراکی حاویاستروژن،فوروزماید، گلوکاگون،‌هورمون رشد، ایزونیازید، مرفین، نیاسین،فنوتیازین ها، مقلد های سمپاتیک و هورمون های تیروئید باعث افزایش قند خونمی شوند و در صورت مصرف همزمانباید مقدار مصرف داروی ضد دیابت خوراکی راافزایش داد.

مقدار مصرف قرص گلی کلازید

مقدار مصرف هر دارو را پزشک معالج تعیین می کند ولی مقدار مصرف معمول این دارو به شرح زیر می باشد: دوز روزانه این دارو بین ۴۰ تا ۳۲۰ میلی گرم در روز می باشد که با توجه به شرایط هر فرد مانند سن، جنس و … و پاسخ دهی به درمان دوز آن تنظیم می شود. به طور کلی با دوز ۴۰ تا ۸۰ میلی گرم در روز شروع می شود و در هر دوز نباید بیش از ۱۶۰ میلی گرم استفاده می شود. اگر دوزهای بالاتر نیاز باشد باید در دو دوز منقسم در روز و با توجه به وعده های اصلی غذا استفاده شوند.

دیابت نوع دو

دیابت نوع 2 شرایط مزمنی است که در آن، بدن، قادر به استفاده و ذخیره گلوگز نمی باشد و گلوکز به جای تبدیل به انرژی به جریان خون باز گشته و سبب ایجاد علایم مختلف می گردد. دیابت نوع 2 (یا دیابت بزرگسالی یا غیر وابسته به انسولین) در نتیجه عدم توانایی بدن در تولید انسولین کافی و یا ناتوانی از استفاده ی بهینه از انسولین تولیدی رخ می دهد؛ که به این حالت مقاومت به انسولین گفته می شود. این نوع دیابت اغلب در افراد بالای 40 سال، چاق و دارای سابقه خانوادگی دیابت رخ می دهد ولی متاسفانه باید اذعان کرد که امروزه آمار ابتلای افراد جوان تر نیز به دلیل شیوه زندگی امروزی افزایش یافته است.فاکتورهای مختلفی سبب ابتلا به دیابت نوع 2 می شوند: اضافه وزن، بی تحرکی یا کمبود فعالیت بدنی و اختلالاتی که همراه با عدم توانایی بدن در استفاده از گلوگز می باشند از عوامل اصلی ابتلا به دیابت نوع دو می باشند. به علاوه کسانی که اختلال گلوکز ناشتا یا اختلال عدم تحمل گلوکز در آن ها تشخیص داده شده نیز خطر بالایی در ابتلا به دیابت نوع 2 دارند. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یک سری از علایم را تجربه می کنند. شامل: * تشنگی و پرنوشی * پُرادراری * تاری دید * زودرنجی و تحریک پذیری * بی حسی یا سوزش دست و پا * عفونت مکرر لثه، پوست و مثانه * عدم بهبودی زخم ها * خستگی زیاد غیر قابل توجیه اما باید بدانید در بعضی موارد دیابت نوع 2 هیچ علامتی ندارد. در این گونه موارد افراد مبتلا ماه ها یا حتی سال ها بدون این که از بیماری خود مطلع باشند به زندگی ادامه می دهند. دیابت آن قدر به تدریج پیش می رود که حتی گاهی اوقات علایم آن قابل شناسایی نیست. به همین دلیل خیلی از مبتلایان به دیابت تا سال ها از بیماری خود اطلاع ندارند.ژن های مختلفی مورد مطالعه قرار دارند که ممکن است مربوط به دلیل دیابت نوع 2 باشند. اگر هر گونه از عوامل خطر دیابت نوع 2 را داشته باشید باید از پزشک خود درباره تست بیماری سوال کنید. با یک رژیم غذایی مناسب دیابت و عادات زندگی سالم به همراه داروهای دیابتی در صورت لزوم می توانید دیابت نوع 2 را طوری که سایر فضاهای زندگیتان را مدیریت می کنید، مدیریت کنید. برای ادامه دادن آخرین جستجوها در مورد دیابت نوع 2 مطمئن باشید، زیرا باعث می شود که شما حامی سلامت خود باشید. سایر عوامل خطر دیابت نوع 2 شامل موارد زیر است: فشار خون بالا سطح تری گلیسیرید (چربی) بالای خون دیابت حاملگی یا زایمان نوزادی با وزن بیشتر از 9 پوند چربی بالا و رژیم غذایی کربوهیدرات دار مصرف زیاد الکل سبک زندگی بی تحرک چاقی و یا اضافه وزن نژاد: گروه های خاص مانند آمریکایی های آفریقایی تبار، بومیان آمریکا، آمریکایی های اسپانیایی و آمریکایی های آسیایی در معرض خطر بیشتری به دیابت نوع 2 نسبت به سفید پوستان غیر اسپانیایی هستند. سن» افزایش سن یک عامل خطرساز برای دیابت نوع 2 است. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تقریبا در حدود 45 سالگی افزایش می یابد و بعد از سن 65 سالگی بطور چشمگیری بالا می رود.

علائم دیابت نوع دو

علایم دیابت عبارتند از ادرار زیاد (تکرر ادرار)، استسقاء (احساس تشنگی مفرط)، پرخوری (احساس گرسنگی مفرط)، و کاهش وزن. علایم دیگر این بیماری که به وضوح می‌توان آنها را در تشخیص‌ها مشاهده کرد عبارتند از: سابقه تاربینی، احساس خارش، نوروپاتی محیطی، حاد شدن عفونت‌های مهبلی، و خستگی. بسیاری از افرادی که در سال‌های اول هیچ نوع نشانه‌ای از بیماری ندارند بیماری آنها در آزمایش‌های معمولی تشخیص داده می‌شود. در افراد مبتلا به دیابت شیرین نوع ۲ به ندرت کمای غیرآستونمی هایپروسمولار دیده می‌شود (شرایطی که در آن قند خون بالا با کاهش سطح هوشیاری و فشار خون پایین همراه است).در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص لوپرامید صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص لونژیل ♥ قرص لوزارتان ♥ قرص لیدی ارا ♥ قرص لتروزولقرص لوپرامید

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.