خواص و مضرات موز زرد و سبز و قرمز برای کودکان و پوست

خواص و مضرات موز زرد و سبز و قرمز برای کودکان و پوست

موز موز برای اسهال ، موز در بارداری ، موز سبز ، موز قرمز ، خواص موز ، خواص موز برای پوست ، خواص موز برای کودکان ، خواص موز برای کمر …

روغن شمعدانی ؛ دشمن چین و چروک ها

روغن شمعدانی ؛ دشمن چین و چروک ها

روغن شمعدانی ؛ دشمن چین و چروک ها خواص روغن شمعدانی,فواید روغن شمعدانی,روغن شمعدانی درمانی,خاصیت روغن شمعدانی,خواص روغن شمعدانی درمانی,خواص روغن شمعدانی برای پوست,خواص روغن شمعدانی برای مو,خواص روغن شمعدانی برای جوانی,خواص …

همه چیز درباره خواص و مضرات توت سفید خشک در بارداری

همه چیز درباره خواص و مضرات توت سفید خشک در بارداری

توت سفید توت سفید ,توت سفید به انگلیسی,توت سفید خشک,توت سفید خواص,توت سفید ویکی پدیا,توت سفید In English,توت سفید در بارداری,توت سفید در خواب,توت سفید و دیابت توضیحاتی در مورد توت سفید …

آب پیاز

آب پیاز برای مو ,آب پیاز برای موی سر,اب پیاز برای مو سر,اب پیاز برای مو مفید است,اب پیاز برای موها,اب پیاز برای مو خوبه,اب پیاز برای مو نی نی سایت

آب پیاز

توضیحاتی در مورد آب پیاز

پیاز با نام علمی Allium cepa ، گیاهی از سرده سیر در زیر تیره پیازیان از تیره نرگسیان می باشد.♥ پیاز از قدیمی‌ترین سبزیها و صیفی‌جات خوراکی در دنیا و ایران است که خاستگاه آن را در ایران و افغانستان ذکر کرده‌اند.[چه‌کسانی؟] این محصول سه هزار سال قبل از میلاد مسیح در مصر کشت می‌شده‌است و بر اساس برخی اسناد کارگرانی که در ساختن اهرام مصر فعالیت می‌کرده‌اند از پیاز به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کردند. پیاز به خانواده آلیاسه (Alliaceae) متعلق است و گیاهی است دو ساله با رشد بوته‌ای ضعیف، برگهای استوانه‌ای شکل توخالی که در سال اول با توجه به طول روز مورد نیاز خود تشکیل سوخ یا پیاز (Bulb) داده و در سال دوم با کشت سوخها و پس از ظهور ساقه (های) گل دهنده و چترها تولید بذر می‌نماید. مهم‌ترین فاکتورهای محیطی مؤثر در تشکیل سوخ درجه حرارت و طول روز است و بر این اساس رقمهای پیاز به سه گروه شامل ارقام روز بلند، روز متوسط و روز کوتاه تقسیم‌بندی می‌شوند. اهمیت این موضوع در تعیین زمان مناسب کاشت است به‌طور مثال برای کاشت ارقام روز بلند مانند پیاز قرمز قرمز ایلخچی به‌طور معمول فروردین ماه اقدام به کاشت می‌شود.در این مطلب از سایت جسارت در مورد عوارض و خواص آب پیاز برای پوست و رشد مجدد مو چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

طبع آب پیاز

آب گیاه پیاز دارای طبع گرم و خشک است و خاصیت مدر، ضد عفونی کننده مجاری ادرار، درمان موخوره، رفع چین و چرک پوست، درمان سوختگی و نیش زنبور، تقویت ریه و کبد از خواص آب پیاز در درمان بیماری‌ها است و لازم است، همواره از آب پیاز تازه استفاده شود.

کاربرد آب پیاز

مصرف آب گیاه پیاز برای مبتلایان به دیابت، روماتیسم، ورم پروستات، خستگی عمومی و خیز اندام‌ها بسیار مفید است و برای درمان و جلوگیری از بیماری‌هایی مانند واریس، کمردرد، جوش‌های قرمز پوستی، مسمومیت، چاقی، ورم مثانه، یبوست، گرفتگی صدا، پرخوری، استفراغ، ورم ساق، سنگ کیسه صفرا و تقویت حافظه موثر است.

آب پیاز برای رفع چین و چروک پوست

طی تحقیقات پزشکی ثابت شده است که استفاده از آب گیاه پیاز و مالیدن آن به پوست صورت برای رفع چین و چروک پوست مفید است. همچنین خوردن آب پیاز تازه همراه با آب شاهی به صورت ناشتا، برای زیبایی و شفاف شدن پوست مفید می‌باشد.

خواص آب پیاز

مالیدن آب گیاه پیاز به موها باعث درمان موخوره می شود. جهت درمان آب مروارید، آب پیاز را با آب لیموترش تازه مخلوط کنید و برای 7 تا 10 روز بر روی چشم ضماد کنید و یا در داخل چشم بچکانید. مقابله با غلظت خون و رقیق کردن خون از دیگر خواص آب پیاز است. همچنین مصرف آب پیاز در پیشگیری از مشکل چسبندگی پلاکت‌های خون مفید است. مصرف آب پیاز برای افراد مبتلا به کلسترول خون و تصلب شرایین مفید است. تقویت تارهای صوتی و نرم شدن صدا از خواص آب پیاز مخلوط با کمی عسل است. همچنین استفاده از این مخلوط در طب سنتی برای کاهش مشکلات افراد مبتلا به آسم توصیه می‌شود. استفاده از آب جوشانده پیاز قبل از خواب برای رفع مشکل بی خوابی مفید است. به منظور دفع انگل معده می‌توانید یک پیاز را در آب رنده کنید و اجازه دهید یک شب بماند. سپس صبح ناشتا، از آن میل کنید و این عمل را به مدت 6 روز ادامه دهید.

آب پیاز برای خارش‌ های پوستی

درمان خارش‌های پوستی از دیگر خواص آب پیاز است. به این منظور، مقداری آب پیاز را بر پوست مالیده و ماساژ دهید.

فواید آب پیاز

تقویت ریه و تقویت نیروی جنسی نیز از خواص درمانی آب گیاه پیاز است. جالب است بدانید مخلوط آب پیاز و شیر و یا جوشانده پیاز در شیر جهت تقویت کبد مفید است. آب پیاز خاصیت مدر دارد و از این رو برای دفع سموم بدن مانند اوره و اسید اوریک مفید است. علاوه بر این، اثر ضد عفونی کننده مجاری ادرار و کمک به درمان ورم کلیه و حبس البول را دارد. آب پیاز خلط آور و دافع بلغم از بدن می‌باشد. آب پیاز خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند آثار سوختگی پوست را رفع کند. همچنین استفاده از آن برای التیام محل نیش زنبور مفید است. خوردن دو قاشق غذاخوری از آن، استفراغ را متوقف و احساس تهوع را کاهش می‌دهد. استفاده از آب پیاز برای موها، باعث تحریک پیاز مو می‌شود و رشد مو را تسریع می‌کند. به این منظور، موهای خود را مرتبا به طور روزانه با آب پیاز ماساژ دهید و پیش از شستشوی موها با شامپو بگذارید مدتی روی پوست سرتان بماند. در طب سنتی از مخلوط آب پیاز، عسل و نمک و ضماد کردن آن بر پوست، برای درمان بیماری برص (بیماری که لکه‌های سفید روی پوست بدن ایجاد می‌کند)، استفاده می‌شود. نوشیدن آب پیاز همراه با عسل جهت رشد قد و اندام موثر است. چکاندن چند قطره آب پیاز در داخل گوش، به تقویت شنوایی و جلوگیری از وزوز گوش کمک می‌کند. آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی‌کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک می‌تواند به بهترین وجه جوش‌های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضدعفونی و سریع درمان کند.

آب پیاز برای مو

آب گیاه پیاز در رشد مو می تواند بسیار موثر باشد. با اینکه راه های فراوانی برای رشد موها وجود دارد اما معمولا یا سخت هستند، یا هزینه بالایی دارند و یا به نتیجه نمی رسند و باعث سرخوردگی می شوند. نیازی نیست به شما دروغ بگوییم! رشد مجدد موها به هر روشی به مقداری زمان نیاز دارد اما روش هایی که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت نه دردناک هستند و نه پرهزینه. پیاز از موادی تشکیل شده است که باعث تحریک رشد پیاز مو شده و در نتیجه با رشد مجدد و افزایش حجم موهایتان همراه است. در این مطلب ۱۲ روش استفاده از پیاز برای رشد مو را به شما آموزش خواهیم داد اما در ابتدا می خواهیم نگاهی به خواص آن بیندازیم.

آب پیاز برای رشد مو

باعث افزایش سطح آنتی اکسیدانی آنزیم کاتالاز می شود. این آنزیم به تجزیه پراکسید هیدروژن کمک می کند که در نهایت موجب بهینه سازی چرخه رشد مو می شود. با مواد غنی از گوگرد به تغذیه فولیکول های مو کمک می کند. گوگرد برای احیای فولیکول های مو ضروری است. گوگرد موجود در آن همچنین به کاهش ریزش مو و شکستگی آن ها کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آن به جلوگیری از سفید شدن زودرس موها کمک می کنند. خواص ضد باکتری آن کمک می کند پوست سر خود را سالم و بدون عفونت نگه دارید که باعث افزایش رشد مو خواهد شد. این ویژگی همچنین به کنترل شوره سر کمک می کند. باعث تحریک پوست شما و گردش خون می شود و باعث ایجاد فولیکول هایی می شود که به تغذیه موها کمک می کنند.

نحوه مصرف آب پیاز برای پوست سر

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری آب گیاه پیاز پنبه زمان تهیه: ۲ دقیقه زمان درمان: ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت روش تهیه: پنبه را به آن آغشته کنید. پوست سر خود را با پنبه آغشته به آب پیاز تر کنید. هنگامی آن را کاملا به پوست سر خود مالیدید، آن را صاف کنید. حدود ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت به حال خود رها کنید. با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید. تکرار: روزهای متوالی این کار را تکرار کنید. چگونه اثر می کند؟ آب پیاز باعث تحریک پوست شما می شود و در عین حال آن را تغذیه هم می کند و گردش خون پوست سر را افزایش می دهد. این به شما کمک می کند که با مشکلات پوستی مقابله کنید و همچنین اطمینان داشته باشید که موهای شما سریع تر رشد خواهند کرد و ضخیم تر خواهند شد.

آب پیاز و روغن نارگیل

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری آب پیاز ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل ۵ قطره روغن چای (اگر سرتان شوره دارد) زمان تهیه: ۲ دقیقه زمان درمان: ۳۰ دقیقه روش تهیه: همه مواد را با همخوب ترکیب کنید تا به ماده ای یک دست برسید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست سر خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. هنگامی که مواد را به طور کامل به پوست سر خود زدید آن را برای ۳۰ دقیقه رها کنید. با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید. تکرار: روزهای متوالی این کار را تکرار کنید. چگونه اثر می کند؟ روغن نارگیل دارای خواص ضد باکتری شگفت انگیزی است. همچنین این روغن به خوبی به پوست سر نفوذ می کند که به افزایش توانایی جذب آب پیاز برای تغذیه پوست سر کمک می کند.

آب پیاز و روغن کرچک

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری آب گیاه پیاز ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک زمان تهیه: ۲ دقیقه زمان درمان: ۱ ساعت روش تهیه: روغن کرچک و آب پیاز را خوب با هم ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی پوست سر خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. حدود یک ساعت به موهایتان استراحت بدهید. با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید. تکرار: روزهای متوالی این کار را تکرار کنید. چگونه اثر می کند؟ روغن کرچک یکی از محبوب ترین راه های تقویت رشد مو است. این روغن به ضخیم شدن موهایتان کمک می کند. اگر این مخلوط را با آب پرتقال ترکیب کنید باعث افزایش حجم مو نیز می شود.

آب پیاز و تخم مرغ

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری آب گیاه پیاز ۱ عدد تخم مرغ ۲ قطره اسانس رزماری / اسطوخدوس کلاه دوش زمان تهیه: ۲ دقیقه زمان درمان: ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روش تهیه: آب پیاز و تخم مرغ و اسانس را کاملا با هم مخلوط کنید. مخلوط را به همه جای موها و پوست سر خود بمالید. یک کلاه دوش بر روی سر خود بگذارید تا مواد رویسرتان بر روی زمین نریزد. ۲۰دقیقه تا نیم ساعت منتظر بمانید. سرتان را با آب سرد و یک شامپوی بدون سولفات و ملایم بشویید. آب سرد کمک می کند که تخم مرغی که در ترکیب وجود دارد پخته نشود و همچنین از به وجود آمدن بوی بد جلوگیری می کند. تکرار: ۱ الی ۲ بار در هفته. چگونه اثر می کند؟ این ماسک مو دارای ارزش تغذیه ای تخم مرغ و خواص رشد آب پیاز است. پروتئین بالای تخم مرغ باعث تغذیه موهای شما می شود و آن را سالم نگه می دارد در حالی که آب پیاز باعث تحریک پوست شما برای افزایش رشد مو می شود. اسانس موجود در ترکیب باعث کنترل بوی نامطبوع ماسک می شود.

آب پیاز و زنجبیل

مواد لازم: ۱ قاشق غذاخوری آب گیاه پیاز ۱ قاشق غذاخوری آب زنجبیل زمان تهیه: ۲ دقیقه زمان درمان: ۳۰ دقیقه روش تهیه: آب پیاز و آب زنجبیل را با هم ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی پوست سر خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. ۳۰ دقیقه به موهایتان استراحت بدهید. با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید. تکرار: روزهای متوالی این کار را تکرار کنید. چگونه اثر می کند؟ زنجبیل به علت خواص ضد التهابی شناخته شده است و به طور گسترده ای در هومیوپاتی و پزشکی چینی استفاده شده می شود. زنجبیل همچنین به افزایش گردش خون کمک می کند و به کاهش ریزش مو و بهبود کیفیت مو کمک می کند.

آب پیاز و عسل

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری آب گیاه پیاز نصف قاشق غذاخوری عسل زمان تهیه: ۲ دقیقه زمان درمان: ۳۰ دقیقه روش تهیه: مواد تشکیل دهنده را آنقر با هم مخلوط کنید تا به یک ماده صاف برسید. این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی پوست سر خود را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. سرتان را به مدت نیم ساعت به حال خود رها کنید. با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید. تکرار: ۲ تا ۳ بار در هفته. چگونه اثر می کند؟ عسل یک مرطوب کننده است که به افزایش رطوبت پوست و مو کمک می کند. این مخلوط اگر با آب پرتقال ترکیب شود به رشد مو کمک می کند و این طمینان را به شما می دهد که موهایتان به خوبی هیدراته شده و سالم می مانند.

رشد مو با آب پیاز

آب پیاز و مو؛ در ظاهر میان این دو ارتباطی نیست و حتی به نظر می رسد کمتر کسی حاضر باشد آب پیاز بر موهای خود امتحان کند. با این حال تحقیقات پرده از یک راز عجیب بر داشته اند. شفقنا زندگی – کاهش رشد موها و کچلی به یکی از پدیده های رایج روزگار ما بدل شده است. اتفاقی که به دلایل مختلفی از جمله استرس و آلودگی های محیطی رخ می دهد. حال به نظر می رسد برای حل این مشکل یک راه حل عجیب پیدا شده است؛ آب پیاز. بله درست است، گیاهی که بسیاری از افراد به دلیل بوی نامطبوع حتی با اکراه به آن دست می زنند و مهم ترین کاربرد آن طعم دهی به غذا است منبعی است شگفت انگیز برای رشد دوباره موها. برای سنجش نقش پیاز در رشد مو، دانشمندان زندگی گروهی از مردان و زنانی که دچار کچلی بودند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان در این پژوهش به مدت 6 هفته و هر روز 2 بار ریشه موی خود را با آب پیاز شست و شو می دادند. نتایج به دست آمده شگفت آور بود، تنها پس از 2 هفته نشانه های از رشد مجدد مو مشاهده شد. تقریباً 74 درصد شرکت کنندگان پس از چهار هفته رشد واقعی مو را تجربه کردند؛ عددی که در انتهای 6 هفته به 87 درصد رسید. نکته جالب توجه، تأثیر بیشتر آب پیاز بر رشد موی زنان نسبت به مردان بوده است. به باور کارشناسان، مواد مغذی موجود در پیاز نه تنها موجب درخشندگی بیشتر موها می شود؛ بلکه حجم، درخشندگی و استحکام موها را نیز افزایش می دهد. وجود ترکیب های گوگردی، ضد میکروب و آنتی اکسیدان چنین قدرتی را به پیاز می دهد. به منظور بهره بردن از این مزیت پیاز کافی است پس از کندن پوست گیاه آن را رنده یا له کنید و سطح سر و ریشه موی خود را آغشته به این مایع جادویی کنید.

بیشتر بخوانید : آب برنج ♥ آب جعفری آب زنجبیل ♥ آب چغندرآب سیب زمینی

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 اسفند 1397

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.