کنجد کاهش دهنده کلسترول خون

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون

کنجد کاهش دهنده کلسترول خون خواص کنجد,فواید کنجد,کنجد درمانی,خاصیت کنجد,خواص کنجد درمانی,خواص کنجد برای پوست,خواص کنجد برای مو,خواص کنجد برای جوانی,خواص کنجد برای بارداری,خواص خوردن کنجد,فواید کنجد خام,فواید کنجد پخته

خواص مصرف کشمش و قند خون را کاهش دادن یا بالا بردن

خواص مصرف کشمش و قند خون را کاهش دادن یا بالا بردن

خواص مصرف کشمش و قند خون را کاهش دادن یا بالا بردن خواص مصرف کشمش و قند خون را کاهش دادن یا بالا بردن در سایت جسارت کشمش و قند خون ,کشمش …

درمان و خارش گلو و علت و شربت ضد سرفه برای سرفه خشک در بارداری در زنان باردار

درمان و خارش گلو و علت و شربت ضد سرفه برای سرفه خشک در بارداری در زنان باردار

درمان و خارش گلو و علت و شربت ضد سرفه برای سرفه خشک در بارداری در زنان باردار درمان و خارش گلو و علت و شربت ضد سرفه برای سرفه خشک در …

سکته قلبی در جوانان

در این مطلب به علل و علائم سکته قلبی در جوانان در سایت جسارت می پردازیم

سکته قلبی در جوانان,سکته قلبی در جوانان,علل سکته قلبی در جوانان,علائم سکته قلبی در جوانان,علت سکته قلبی در جوانان,دلیل سکته قلبی در جوانان,عوامل سکته قلبی در جوانان,علل سکته قلبی در جوانان,دلایل سکته قلبی در جوانان,علت سکته قلبی در جوانان,علت سکته قلبی جوانان,علت سکته قلبی جوانان,دلیل سکته قلبی جوانان,علت سکته قلبی در جوانان چیست,علائم حمله قلبی در جوانان,علائم سکته قلبی جوانان,علائم سکته قلبی در نوجوانان,علائم سکته خفیف قلبی در جوانان,علائم بروز سکته قلبی در جوانان,علایم سکته ی قلبی در جوانان,علائم سکته قلبی در زنان جوان,علت حمله قلبی در جوانان,دلیل سکته قلبی جوانان,علت سکته های قلبی در جوانان

سکته قلبی در جوانان

در این مطلب از سایت جسارت به علل و علائم سکته قلبی در جوانان در قسمت پزشکی می پردازیم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

سکته قلبی در جوانان

زنگ خطر بیماری های غیرواگیر در کشورمان به صدا درآمده و حالا باید نگران پایین آمدن سن بیماران و مبتلایان بود.شاید آمار دقیقی از این کاهش در دسترس نباشد اما مشاهدات بسیاری از ما این موضوع را تأیید می کند.اینکه حالا بیشتر از گذشته از اطرافیان خبر سکته فردی در جوانی را می شنویم یا خبر سکته هنرمندها و چهره ها در جوانی بیشتر مورد توجه مردم و رسانه قرار می گیرد، نشانه های این هشدار هستند.سن سکته قلبی در کشورمان در یکی دو دهه گذشته بین ۵۵ تا ۶۰ سال بود اما هم اکنون موارد زیادی از بروز سکته قلبی در افراد جوان و کمتر از ۲۰سال نیز مشاهده می شود که این موضوع نگرانی متخصصان قلب و عروق را به دنبال داشته است.به استناد آمار وزارت بهداشت سالانه ۹۳هزار سکته قلبی در کشور اتفاق می افتد. طبق آیین نامه های جهانی ۶۰سال به بالا متوسط سن ابتلا به سکته هاست و وزیر بهداشت هم میانگین سن سکته قلبی در مردان ایرانی را ۵۹ و زنان را ۶۵ سال اعلام کرده است؛سنی که در چند سال گذشته به اندازه حتی ۲دهه پایین آمده است. چه اینکه رئیس کنگره نورولوژی بالینی از کاهش ۱۰ ساله این متوسط خبر داده و به گفته نایب رئیس انجمن پزشکان عمومی این عدد حتی به ۳۲ سال رسیده است.

سکته قلبی در جوانان

وقتی اعلام می شود روزانه 300نفر در کشور به دلیل بیماری های قلب وعروق فوت می کنندواز آن مهم تر این که جمعیت قابل توجهی از این افراد جوانان هستند دیگر نمی توان بی تفاوت بود که سن سکته قلبی در ایران به مرز 32سال رسیده است .

علل سکته قلبی در جوانان

برخی عوامل هستند که افراد دارای ریسک را در خطر بیشتر سکته قلبی قرار می دهند. در این مطلب فهرست عوامل خطرناک و راه هایی برای آنکه از خطر آنها دور بمانید، مطرح شده است… مشخص شده است که علت سکته قلبی، آترو اسکلروزیس (شکل گیری پلاک در دیواره عروق خونی) است، این روندی تدریجی است که شکل گیری پلاک های خطرناک آن از دوران کودکی شروع می شود، اما برخی مسایل هستند که فرد را مستعد ابتلا به حملات قلبی می کنند

علائم سکته قلبی در جوانان

به گزارش جسارت، در این مطلب می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عوامل خطرزا، علل و درمان آن کسب کنید. علت مرگ ناگهانی افراد زیر ۳۵ سال که مربوط به اختلالات پنهان قلبی و یا ناهنجاری های نادیده گرفته شده قلبی اغلب نادر است. و هنگامی هم که این مرگ ناگهانی اتفاق می افتد، در طول فعالیت فیزیکی، مانند شرکت در یک رویداد ورزشی رخ می دهد. میلیون ها نفر از ورزشکاران ابتدایی، دبیرستان و کالج هر ساله بدون رخ دادن حادثه ای رقابت می کنند. خوشبختانه، اگر شما و یا فرزندتان در خطر مرگ ناگهانی قرار داشته باشد، تستهای غربالگری برای نقص قلبی و اقدامات احتیاطی که باید اتخاذ کنید، وجود دارد.

علت سکته قلبی در جوانان

سکته؛… شاید تا همین چند سال پیش با شنیدن این کلمه زن یا مرد مسنی را تصور می‌کردیم که قلب خود را گرفته است و درد می‌کشد اما این روزها هر چند وقت یک‌بار از دور و اطراف خبر سکته جوانی را می‌شنویم و با تعجب از خود می‌پرسیم: «سنی نداشت که؛ چرا سکته کرد؟!» اما واقعا چرا این روزها سکته‌های قلبی و مغزی به خصوص در پسران جوان زیاد شده است؟ علائم این سکته‌ها چیست و چگونه می‌توانیم از آنها دور بمانیم؟ دکتر رویا ابوالفضلی، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و دکتر آتوسا مصطفوی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند.

دلیل سکته قلبی در جوانان

این روزها هر چند وقت یک‌بار از دور و اطراف مانند درگذشت هادی نوروزی،کاپیتان پرسپولیس خبر سکته جوانی را می‌شنویم و با تعجب می‌گوییم: «سنی نداشت که؛ چرا سکته کرد؟!» اما واقعا چرا این روزها سکته قلبی در جوانان زیاد شده است؟

عوامل سکته قلبی در جوانان

در سالهای اخیر گرایش جوانان به مصرف غذاهای فست فود و مواد مخدر افزایش پیدا کرده است. تغییر سبک زندگی، مصرف غذاهای فست فود و پرچرب و مصرف مواد مخدر به ویژه شیشه و کراک از علل عمده شیوع بیماری ها و سکته های قلبی در بین جوانان است. هرگاه پلاک دچار آسیب و پارگی شود، لخته ایجاد می‌کند و خون رسانی به عضله قلب انجام نمی‌شود. نرسیدن خون و اکسیژن کافی، باعث مرگ سلول‌های عضله قلبی می شود. همین ناتوانی باعث نارسایی قلبی، اختلال ریتم قلب، ایست قلبی و در نهایت مرگ می‌شود.اگر فردی دچار سکته قلبی شده است باید سریع با اورژانس تماس گرفته شود. سکته قلبی بسیار خطرناک است و به هیچ وجه اطرافیان نباید در این مورد سهل انگاری داشته باشند و باید هرچه سریع‌تر به بیمارستان مراجعه کرد.ایست قلبی در جوانان زیر۳۰ سال هم ممکن است اتفاق بیفتد. احساس فشار، سنگینی در قفسه سینه، احساس درد در معده، درد شدید در دست، تعریق زیاد و احساس بغض در گردن شایعترین علائم سکته قلبی است. در پاسخ به این سوال هم که “آیا تپش قلب می تواند زمینه ساز ابتلا به بروز سکته قلبی باشد”، گفت: در صورتی که علائم تپش قلب با تنفس سریع، احساس ضعیف بودن، بیهوشی و سرگیجه همراه باشد می تواند منجر به سکته قلبی شود.

علل سکته قلبی در جوانان

مرگ ناگهانی ناشی از سکته قلبی در افراد زیر 35 سال در تمام دنیا در حال افزایش است. خیلی از این مرگ و میرها به دلیل نقایص پنهانی قلب و یا ناهنجاری های مادرزادی اتفاق می افتد. البته ناگفته نماند که اغلب در طول فعالیت بدنی سنگین مثل برخی ورزش ها، مرگ ناگهانی در سنین پایین ممکن است رخ دهد. میلیون ها نفر در دنیا از کودکان در سنین ابتدایی مدرسه گرفته تا دبیرستان و دانشگاه، مشغول انجام ورزش های رقابتی بدون حادثه هستند. اگر فرزند شما جزو این میلیون ها نفر است، می توانید با اقداات احتیاطی از قبیل تست های غربالگری نقص قلب، از بروز مرگ ناگهانی در آنها جلوگیری کنید.

دلایل سکته قلبی در جوانان

سکته؛ عامل جدی مرگ ها

دکتر مهدی نجمی، رئیس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیماری های قلبی و عروقی نخستین عامل مرگ و میر در کشورمان هستند، می گوید: ۳۸درصد مرگ ومیرها در کشورمان به این بیماری ها مربوط می شود ضمن اینکه سن مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی هم کشورمان پایین آمده و تعداد بیماران قلبی و عروقی در حال افزایش است.وزیر بهداشت هم چندی قبل اعلام کرد ۴۳,۷درصد کل مرگ ها در کشورمان مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی است. دکتر نصرت آزاد احیایی، رئیس بخش قلب بیمارستان فیروزگر نیز با تأکید بر پایین آمدن سن سکته های قلبی و ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی در کشور به همشهری می گوید: در سال های اخیر تعداد افراد زیر ۳۰سال که به سکته قلبی دچار شده اند افزایش پیدا کرده که این موضوع می تواند به دلیل رواج استفاده بیش از حد از فست فودها، بی تحرکی و نشستن پای شبکه های اجتماعی، ورزش نکردن و چاقی های مفرط، به همراه آلودگی هوا و ریزگردها باشد که باعث بروز آریتمی و تنگی عروق کرونر می شود. به گفته وی، دیابت نیز نقش مؤثری در بروز بیماری های قلبی دارد و ازجمله ریسک فاکتورهای قلبی است همچنین ابتلا به فشار خون بالا بر اثر مصرف بیش از اندازه نمک باعث شده تا سن سکته قلبی در کشورمان پایین بیاید.

علت سکته قلبی در جوانان

هر دردی درد قلبی نیست آگاهی نا کافی در میان نسل جوان در خصوص بیماری های قلب وعروق همیشه مشکل ساز بوده است والبته روزهایی است که این مشکل بیشتر به چشم می آید وآن هم این است که کمتر کسی اطلاعات دقیقی در خصو درد های قلب دارد دردهای قلبی با نشانه های زیر همراه است :
1-درد قلبی همراه با تیر کشیدن است وبه قفسه سینه فشار می آورد که معمولا پس از یک فعالیت کاری یا شرایط توام با استرس در افراد عادی خود را نشان می دهد واین در حالی است که بیماران قلبی حتی در حالت استراحت نیز دچار درد قلبی می شوند
2-درد های قلبی به غیر از مواردی که منجر به سکته یا انفارکتوس حاد قلبی می شوند معمولا کمتر از چند دقیقه طول می کشد این در حالی است که دردهای آزار دهنده ای که معمولا خانم های جوان برای چند ساعت در ناحیه قفسه ی سینه یا قلب خود احساس می کنند دردهای قلبی نیست .
3-تعریق سرد ،احساس اضطراب شدید،تهوع ،استفراغ وکاهش سطح هوشیاری از دیگر علایم دردهای قلبی است .
4-افراد دیابتی وسالمندان مراقب باشند بسیار اتفاق افتاده که دردهای قلبی در این افراد بدون علامت وبسیار مرموز است.
5-درجوانان علائم دردهای قلبی قدری متفاوت است وخیلی اوقات سکته حاد قلبی تنها با یک کاهش سطح هوشیاری واز حال رفتن ناگهانی خود را نشان می دهد.

علت سکته قلبی جوانان

براساس تحقیقات دو گروه مورد مطالعه در بلژیک و فرانسه حدود هشت درصد موارد سکته قلبی ناشی از در معرض ترافیک بودن است. براساس این تحقیق، فرقی نمی کند شما راننده وسیله نقلیه باشید یا مسافر آن، یا حتی دوچرخه سواری که در خیابان در لابه لای اتومبیل ها گیر افتاده است. مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است تا مشخص شود آلودگی هوای ناشی از ازدحام ماشین ها، استرس ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به مقصد یا ترکیبی از این دو، عامل این حمله های قلبی است اما هنوز دقیقا این مساله مشخص نشده است اما آنچه مشخص شده و بسیار هم بر آن تاکید شده این است که اگر سابقه مشکلات قلبی یا ریسک های ابتلا سکته قلبی دارید، نباید در ساعات اوج ترافیک و شلوغی در ازدحام ماشین ها بمانید.شما می توانید بسیاری از کارهای خودتان را به واسطه تکنولوژی های جدید به وسیله تلفن، تلفن همراه و اینترنت انجام دهید و ساعت ورود و خروج خودتان به محل کار را هم به گونه ای تنظیم کنید که با ترافیک ساعات اوج شلوغی برخورد نکنید. هر چقدر کمتر در معرض آلودگی هوا قرار بگیرید، از لحاظ جسمانی سالم تر خواهید بود.

علت سکته قلبی جوانان

علل مرگ ناگهانی ناشی از ایست قلبی در جوانان متفاوت است. حدود دو سوم از این موارد، مرگ به دلیل ناهنجاری قلبی است. به دلایل مختلف، چیزی باعث می شود که ضربان قلب از کنترل خارج شود. این ریتم غیر طبیعی قلب به عنوان فیبریلاسیون بطنی شناخته می شود. برخی از علل خاص مرگ ناگهانی از ایست قلبی در جوانان عبارتند از کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک و اختلالات عروق کرونر و سندرم کیو.تی

دلیل سکته قلبی جوانان

سکته مغزی، سومین علت شایع مرگ در انسان‌هاست و احتمال آن با بالارفتن سن افزایش می‌یابد. تقریبا دو سوم از سکته‌های مغزی در افراد بالای 65 سال رخ می‌دهد و شیوع آن در مردان بیشتر از زنان است. بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و همچنین مصرف زیاد سیگار از فاکتورهای خطر سکته مغزی به شمار می‌آیند. در واقع این عوامل تصلب شرایین را تسریع می‌بخشند و می‌توانند باعث ایجاد لخته یا تومور در عروق مغز و درنهایت، سکته مغزی شوند. در افراد جوان‌تر نیز وجود بیماری‌های قلبی و بیماری‌های هماتولوژیک و روماتولوژیک که منجر به افزایش انعقادپذیری خون می‌شود احتمال سکته مغزی را بالا می‌برد. مصرف قرص‌های ضدبارداری توسط خانم‌های مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای نیز خطر ابتلا به سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد.

علت سکته قلبی در جوانان چیست

سکته قلبی در جوانان و یا انفارکتوس میوکارد، عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب (میوکارد) است که به علت ازبین‌رفتن جریان خون و وقوع یک ایسکمی شدید در آن قسمت از قلب روی‌می‌دهد. این توقف گردش خون ممکن است ناگهانی و بدون هیچ علائم قبلی نمایان شود یا پس از چند حمله آنژینی (درد قفسه سینه) رخ دهد. عمده‌ترین دلیل سکته قلبی در جوانان بسته‌شدن رگ‌های تغذیه‌کننده قلب است.احساس فشار، سنگینی در قفسه سینه، احساس درد در معده، درد شدید در دست، تعریق زیاد و احساس بغض در گردن شایع‌ترین علائم سکته قلبی در جوانان است.فاکتورهای خطر سکته قلبی مانند دیابت، چربی خون، مصرف سیگار، چاقی و کم‌تحرکی از مدت‌ها پیش مطرح بوده‌ اما امروزه به دلیل تشدید این فاکتورها، سن سکته قلبی پایین آمده است.

سکته قلبی در جوانان

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 مهر 1396

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام جسارت و لینک مستقیم بلا مانع است.